Les estacions més properes d'Adif
Les estacions més properes d'Adif
Durant una recent visita a Bilbao, entre les moltes peculiaritats de la xarxa ferroviària de la seva àrea metropolitana, em va sorprendre la distància entre estacions a les línies de rodalia Renfe, inusualment baixa.
Mesurat seguint la traça de la via, entre punts d'estacionament, les distàncies aproximades són:
Olabeaga - San Mamés: 460 m.
San Mamés - Autonomía: 600 m.
Autonomía - Amétzola: 470 m.
Amétzola - Zabalburu: 1.110 m.
Zabalburu - Abando: 530 m.
En el cas d'aquestes últimes dues estacions, mesurat entre extrems d'andana, la distància seria només de 180 m!
Cal mencionar que pràcticament tot el traçat és en túnel (en sentit Abando, des de poc després de sortir d'Olabeaga, fins tot just abans d'entrar a Zabalburu), pel que tres estacions es troben completament soterrades.
La interestació mitjana en el tram de sis estacions mencionat és de 635 m, més propi d'una línia de metro que de rodalia.
Quins altres casos a la xarxa d'Adif us acut d'estacions en servei tan properes entre si?
Mesurat seguint la traça de la via, entre punts d'estacionament, les distàncies aproximades són:
Olabeaga - San Mamés: 460 m.
San Mamés - Autonomía: 600 m.
Autonomía - Amétzola: 470 m.
Amétzola - Zabalburu: 1.110 m.
Zabalburu - Abando: 530 m.
En el cas d'aquestes últimes dues estacions, mesurat entre extrems d'andana, la distància seria només de 180 m!
Cal mencionar que pràcticament tot el traçat és en túnel (en sentit Abando, des de poc després de sortir d'Olabeaga, fins tot just abans d'entrar a Zabalburu), pel que tres estacions es troben completament soterrades.
La interestació mitjana en el tram de sis estacions mencionat és de 635 m, més propi d'una línia de metro que de rodalia.
Quins altres casos a la xarxa d'Adif us acut d'estacions en servei tan properes entre si?
Bueno, a parte del famoso El Masnou - Ocata, no se me ocurre nada más. 

En la línia C5 madrilenya hi ha diverses estacions prou pròximes, però ara no sabria dir quines en concret.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Algunes que ara em venen al cap, potser no tant per distància, però si per temps de viatge.
Montcada Bifurcació - Torre Baró
Sant Andreu Arenal - La Sagrera Meridiana.
Granollers centre - Les Franqueses Granollers nord
Arc de Triomf - Plaça de Catalunya
Sant Joan Despí - Sant Feliu de Llobregat
Cerdanyola - Cerdanyola UAB
Vilassar de Mar - Cabrera de Mar Vilassar de Mar.
Montcada Bifurcació - Torre Baró
Sant Andreu Arenal - La Sagrera Meridiana.
Granollers centre - Les Franqueses Granollers nord
Arc de Triomf - Plaça de Catalunya
Sant Joan Despí - Sant Feliu de Llobregat
Cerdanyola - Cerdanyola UAB
Vilassar de Mar - Cabrera de Mar Vilassar de Mar.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N5
- Entrades: 125
Entre Cerdanyola i Cerdanyola UAB hi ha gairabé 3,5km, pràcticament el doble que entre Cerdanyola i Montcada-Santa Maria.
1,5km entre M. Sta Maria i M. Manresa
1km entre M. Manresa i M Bifurca
1km entre Pl.Cat i Arc de Triomf
1km entre SA. Arenal i Sagrera
1km entre torre Baró i M. Bifurca
2km entre S. Feliu i SJD
1,5km entre SJD i Cornellà
1,5km entre Granollers Centre i Les Franqueses
1,2km entre Vilassar i Cabrera/Vilassar
600m entre Masnou i Ocata
1,5km entre Gavà i Viladecans
L'explicació de Bilbao és tan simple com un ferrocarril que va nàixer tant com Metropolità com de mercaderies (Bilbao-Portugalete i Triano) en una època on les velocitats eren molt més reduïdes que actualment.
Que jo sàpiga les 446 que operen allà les van haver de reformar pel gàlib de la línia.
1,5km entre M. Sta Maria i M. Manresa
1km entre M. Manresa i M Bifurca
1km entre Pl.Cat i Arc de Triomf
1km entre SA. Arenal i Sagrera
1km entre torre Baró i M. Bifurca
2km entre S. Feliu i SJD
1,5km entre SJD i Cornellà
1,5km entre Granollers Centre i Les Franqueses
1,2km entre Vilassar i Cabrera/Vilassar
600m entre Masnou i Ocata
1,5km entre Gavà i Viladecans
L'explicació de Bilbao és tan simple com un ferrocarril que va nàixer tant com Metropolità com de mercaderies (Bilbao-Portugalete i Triano) en una època on les velocitats eren molt més reduïdes que actualment.
Que jo sàpiga les 446 que operen allà les van haver de reformar pel gàlib de la línia.
La línia fins a Portugalete transcorre pràcticament en la seva totalitat a través d'àmbit urbà, cosa prou insòlita a la xarxa d'Adif, el que justifica catorze estacions en poc més d'onze kilòmetres.mfuentesll2 ha escrit: ↑Dilluns 14/10/2019 3:40 L'explicació de Bilbao és tan simple com un ferrocarril que va nàixer tant com Metropolità com de mercaderies (Bilbao-Portugalete i Triano) en una època on les velocitats eren molt més reduïdes que actualment.
En canvi, el traçat a través de Bilbao és del més comú i es repeteix a moltes altres grans i mitjanes ciutats, i cap d'elles compta amb estacions soterrades cada 500 m. Aquestes estacions, donat que són de recent construcció no es deuen a raons "històriques".
-
- N5
- Entrades: 125
Cert, però quan soterres una línia com li expliques a la gent del barri que els treus l'estació.
A part, sent una línia de rodalies realment va nàixer com a ferrocarril suburbà, igual que FGC Vallès.
Les línies de Rodalies BCN no van nàixer amb un concepte de ferrocarril suburbà, sino com línies llargues que formaven una xarxa.
A part, sent una línia de rodalies realment va nàixer com a ferrocarril suburbà, igual que FGC Vallès.
Les línies de Rodalies BCN no van nàixer amb un concepte de ferrocarril suburbà, sino com línies llargues que formaven una xarxa.