Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 11:30
Entrada Autor: Marc Font Escales » Dimecres 15/02/2006 21:33
Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 15/02/2006 23:32
A mi perdoneu-me, pero he "trepitjat" els metros de Madrid, Mila, Paris, Oslo i Estocolm, (no en la seva totalitat) i a cap d'ells he vist l'aberracio d'engabiar al passatge a l'andana, ans al contrari, he vist andanes amplies i espaioses. A l'unic mertro que he vist aquesta aberracio es al de Toulouse, pero allo no es un metro, es un "mini-metro", el van parir petit i la sensacio d'engabiament es horrible.437.001 ha escrit:Bé, veig que he fet un adepte a l´antimamparisme...
No comprenc les mampares al funi de Vallvidrera si al de Montjuïc no n´hi ha.
Entrada Autor: wefer » Dijous 16/02/2006 0:19
Totalment d'acord. Les andanes, i en general les instal·lacions de metro i ferrocarril de Barcelona, s'han quedat petites per la quantitat de gent que trensportenSerie600 ha escrit:a cap d'ells he vist l'aberracio d'engabiar al passatge a l'andana, ans al contrari, he vist andanes amplies i espaioses.
Home, és que és un VAL. Té els seus avantatges (barat, ràpid) i els seus desavantatges (poca capacitat)Serie600 ha escrit:A l'unic mertro que he vist aquesta aberracio es al de Toulouse, pero allo no es un metro, es un "mini-metro", el van parir petit i la sensacio d'engabiament es horrible.
Pensa en l'època en que es va cosnruir l'estació. En aquells moments a ningú se li acudia que per l'estació pogués passar tanta gent com ho fa avui en dia. La culpa no és dels que van fer l'estació. La culpa és de les generacions següents, per no haver fet res per adaptar-la als nous tempsSerie600 ha escrit: Que a Provença hi han mampares?, collons, ja ho se. Pero a qui se li va ocorrer de fer l'andana direccio "fora Barcelona" mes estreta que la que entra?.
Suposo que està pensat perquè la gent que entra per l'accés costat Mallorca i vol anar a la L5 travessi l'estació per l'andana costat Clot.Serie600 ha escrit: Es com Sagrada Familia L2, l'andana direccio Paral.lel es mes estreta que la de direccio Clot. No fotem, aixo es un nyap.
El mateix que Provença: en el seu moment era una estació de barri, sense massa interès. No va ser fins a principis dels 90, uns 20 anys després de la inauguració, quan els guiris van començar a venir en massa a Barcelona. Abans, en venien molt poquets, i la majoria en bus propi. A mitjans dels 90 es va sumar el fet que, a més, es va convertir en estació de correspondència amb la L2, cosa per la que mai va ser dissenyada S.F. L5, ja que l'estació que havia de ser-ho era la fallida Gaudí.Serie600 ha escrit: Perque nassos Sagrada Familia L5 sient una estacio "centrica" que dona a un lloc turistic te les escales tan estretas?.
Entrada Autor: javi82 » Dijous 16/02/2006 1:48
Entrada Autor: Serie600 » Dijous 16/02/2006 2:34
Entrada Autor: josep_serre » Dijous 16/02/2006 8:55
Entrada Autor: Albert » Dijous 16/02/2006 12:38
Entrada Autor: entfe001 » Dijous 16/02/2006 21:28
Efectivament, a Carretera de les Aigües no hi ha ni MAE ni validadora de títols. Hi ha un rètol que demana als viatgers que comprin i/o validin el seu títol de transport a l'estació de destinació (que bé podria ser, en un atac de friquisme, Vallvidrera Superior). Això sí, disposa d'intèrfon d'informació i socors i de càmera de vídeovigilància.josep_serre ha escrit:A l'estació de destinació si vas a agafar un tren de FGC compres el bitllet al Peu del Funicular.
Entrada Autor: Serie600 » Divendres 17/02/2006 0:34
Per una banda. A mi tambe em dona sensacio de claustrofobia. Ja prou tancat es un metro, com per possar mes barreres. No s'estan fent els trens "diafans" per no donar sensacio de "calaix" amb rodes?.josep_serre ha escrit:....però a la gent li dona una sensació de claustrofòbia molt gran, a mi no m'agrada.
....
Pel que fa a les evacuacions, el que es diu pot estar molt bé, però realment una cosa és un simulacre d'evacuació i una altra cosa molt diferent una evacuació per accident de veritat on m'agradaria veure si realment tot és tan fàcil com ho pinta javi82.
Entrada Autor: Guigui » Divendres 02/03/2007 19:23
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 03/03/2007 10:44
Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 11/03/2007 13:49
Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/03/2007 16:51
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 12/03/2007 12:53
Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 18/03/2007 13:21
Con eso sí que estoy de acuerdo, todos los andenes y todos los trenes deberían de estar al mismo nivel y a la vez que se abren las mamparas se podrían extender plataformas desde el propio andén que buscasen el tren allá donde se necesitasen o fuesen precisas, no en todas partes, ¿no? lo más difícil creo que serían las estaciones situadas en giros o curvas.Ecomobisostrans ha escrit:Jo crec que les andanes han d'estar al nivell del tren, per que lo que fa perdre temps es la gent que puja i baixa del tren. Ho tinc comprovadissim a la L8: 10 persones baixant per la porta que esta al nivell del tren triguen uns 5 o 6 segons, en canvi, 10 persones baixant d'una porta alta triguen uns 20 segons.
Per lo que si em semblen pràctiques les rampes es per salvar la distancia del tren a l'andana, i crec que per adaptarse a cada tren lo millor es que la rampa surti de sota la mampara i s'extengui mes o menys segons la distancia a salvar. El temps que trigaria a extendre's no seria mes que el que triguen a obrir-se les portes.
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 23/11/2019 9:24
JaMiRo! ha escrit: ↑Divendres 03/02/2006 0:28 Hola!
Donada la santa mania de la gent d'entrar abans que la gent s'hagi baixat del Metro o simplement de quedar-se enmig de la porta a l'andana i igualment molestar per sortir, penso que caldria canviar:
Deixeu sortir-Dejen salir
Per:
Ostieu per sortir-Ostiar para salir
Em sembla que donada la meva experiència metropolitana, m'acabaré fent jugador de rugby, perquè he de fotre unes osties a vegades perquè la gent de l'andana em deixi sortir...I no em malinterpreteu, però és que hi ha gent que es fot enmig de la porta a l'andana i no et deixa sortir...
Salut!
Entrada Autor: Miquel » Diumenge 08/12/2019 16:24
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”