En el tram de la Vall d'Aran tenia molts dubtes i vaig optar per anar per el Pont de Suert, moltes gracies per els teus consells.bigcoaster ha escrit: ↑Dilluns 11/05/2020 16:12 En l'hipotètic cas de portar el ferrocarril a la Vall d'Aran, jo potser ho faria per la vall d'Àneu. Sort i Esterri són poblacions on la demanda podria ser interessant, sobretot turística. A més que anant per aquesta banda entraries a la Vall d'Aran per Baqueira, i passant per totes les poblacions fins Vielha, solucionant el greu problema de saturació de l'accés que té Baqueira actualment, i aquest corredor Vielha-Baqueira durant l'hivern té molt moviment, i durant l'estiu tampoc es pot menysprear, tractant-se del Pirineu.
Pel que fa a Andorra, entre La Seu i Sant Julià el faria absolutament directe donada la poquíssima població que hi ha i la difícil orografia. Pel que fa a la resta del traçat, crec que té més sentit baixar per la vall del Segre i després cap a Tàrrega-Cervera. Finalment, com a detall, faria acabar la línia a Encamp amb transbord al Funicamp.
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
-
- N6
- Entrades: 167
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
La idea és bona...Railjet OBB ha escrit: ↑Divendres 27/03/2020 20:04 Nova R12 Monzó-Riu Cinca - Lleida Pirineus - Manresa - L'Hospitalet del Llobregat, en aquesta proposta he considerat que la R12 entre Manresa - L'Hospitalet només faci parada ha Terrassa i Sabadell Nord.
Ja que aixi el viatge per l'interior seria mes rapit que fent totes les parades de la R4 Nord.
Espero que us agradi.
metromapmaker (3).png
Però per guanyar temps, faria també directe el tram entre Manresa i Calaf (o si m'apures molt, amb parades facultatives)
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
-
- N6
- Entrades: 167
Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
-
- N4
- Entrades: 47
- Contacta:
Potser unir la Seu d'Urgell amb Puigcerdà, no estaria malament. La resta del mapa, de 10Railjet OBB ha escrit: ↑Dijous 14/05/2020 18:50 Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
-
- N6
- Entrades: 167
Moltes gracies.99vilaarnau ha escrit: ↑Dijous 14/05/2020 23:44Potser unir la Seu d'Urgell amb Puigcerdà, no estaria malament. La resta del mapa, de 10Railjet OBB ha escrit: ↑Dijous 14/05/2020 18:50 Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Em sembla correcte com a eixos de vertebració del Pirineu, però no oblidem que els corredors amb més demanda són els Lleida-Pirineu i Barcelona-Pirineu, pel que crec que hauries de posar els serveis Lleida-Esterri (corredor actual consolidat), Lleida-Vielha i Lleida-Andorra i Barcelona-Andorra (sempre i quan es pogués anar ràpid, és a dir, línia Cervera-Martorell).Railjet OBB ha escrit: ↑Dijous 14/05/2020 18:50 Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
He volgut fer una idea fet amb un mapa de manera exprès una idea de com podria ser un ferrocarril de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell... La idea podria ser així. https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 91792&z=11
Que consti, no tinc idea de terrenys o d'orografia... És simplement un pla esquemàtic, perquè a causa dels terrenys que s'envolten per aquesta part del Llobregat i de l'Anoia dificultarien fer un traçat ferroviari com el traçat que jo he dibuixat, o sigui que no em digueu com a crítica que el recorregut no pot ser així per temes d'orografia... això ja ho sé.
Sobre fer parar aquests llocs, per Anoia considero que a part d'Igualada, podria parar també Castellolí i Jorba. Considero que Collbató i Esparreguera són estacions que calen fer també i si es viable el recorregut, connectarla per l'estació actual de Sant Guim.
REPETEIXO, és una idea simplement... Algú que sap de terrenys o d'aquests tipus d'estructura té una alternativa sobre com podria ser o com pot ser aquest possible servei tant per mercaderies com de passatgers?
Que consti, no tinc idea de terrenys o d'orografia... És simplement un pla esquemàtic, perquè a causa dels terrenys que s'envolten per aquesta part del Llobregat i de l'Anoia dificultarien fer un traçat ferroviari com el traçat que jo he dibuixat, o sigui que no em digueu com a crítica que el recorregut no pot ser així per temes d'orografia... això ja ho sé.
Sobre fer parar aquests llocs, per Anoia considero que a part d'Igualada, podria parar també Castellolí i Jorba. Considero que Collbató i Esparreguera són estacions que calen fer també i si es viable el recorregut, connectarla per l'estació actual de Sant Guim.
REPETEIXO, és una idea simplement... Algú que sap de terrenys o d'aquests tipus d'estructura té una alternativa sobre com podria ser o com pot ser aquest possible servei tant per mercaderies com de passatgers?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Crec que és una línia que tard o d'hora s'haurà d'acabar fent, ja que permetria la connexió natural entre Lleida i Barcelona, que és via Igualada. Personalment, crec que tindria molta demanda, ja que permetria unir Igualada amb Lleida i Barcelona en temps competitius respecte el bus i la R6 d'FGC, línia que podria, llavors, reconvertir-se a tren-tram per a la mobilitat local de l'Anoia.Carlos González ha escrit: ↑Diumenge 17/05/2020 1:39 He volgut fer una idea fet amb un mapa de manera exprès una idea de com podria ser un ferrocarril de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell... La idea podria ser així. https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 91792&z=11
Que consti, no tinc idea de terrenys o d'orografia... És simplement un pla esquemàtic, perquè a causa dels terrenys que s'envolten per aquesta part del Llobregat i de l'Anoia dificultarien fer un traçat ferroviari com el traçat que jo he dibuixat, o sigui que no em digueu com a crítica que el recorregut no pot ser així per temes d'orografia... això ja ho sé.
Sobre fer parar aquests llocs, per Anoia considero que a part d'Igualada, podria parar també Castellolí i Jorba. Considero que Collbató i Esparreguera són estacions que calen fer també i si es viable el recorregut, connectarla per l'estació actual de Sant Guim.
REPETEIXO, és una idea simplement... Algú que sap de terrenys o d'aquests tipus d'estructura té una alternativa sobre com podria ser o com pot ser aquest possible servei tant per mercaderies com de passatgers?
En quant al traçat, jo tampoc sóc un expert en geografia, però sé que el tram Martorell-Bruc té molt desnivell. De totes formes, perquè la línia donés servei al màxim de població possible, opino, com bé has fet, que hauria de seguir més o menys el traçat de l'autovia A-2. En aquest sentit, faria una estació o baixador addicional al poble del Bruc.
Respecte l'àmbit urbà d'Igualada, que entenc que seria soterrat. Si es fa una única estació, crec que hauria d'estar al centre, a l'altura de la plaça Cal Font, com bé has indicat. Tot i això, hauria de tenir correspondència amb la línia d'FGC, que opinio que es podria prolongar pel Passeig en forma de tramvia, per tal d'apropar a l'estació de Rodalies tots els habitants de Vilanova del Camí, la Pobla de Claramunt, Capellades, Piera, etc.
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
-
- N5
- Entrades: 84
Esta bastant be la proposta pero hi ha algun error. No has posat la Sagrera-M i ademes jo crec que Hospitalet-Lleida-Monzon queda fatal crec que queda millor Barcelona-Lleida-Monzon no creus aixi que sempre dic que perque no posen Bcn-Hospitalet si estan enganxats. Tambe hi haura la estacio de Torrassa. I tambe hauria de parar a St.Vicenç Castellet. Fer algun tram expres Manresa-Calaf-Cervera. I ja estaRailjet OBB ha escrit: ↑Divendres 27/03/2020 20:04 Nova R12 Monzó-Riu Cinca - Lleida Pirineus - Manresa - L'Hospitalet del Llobregat, en aquesta proposta he considerat que la R12 entre Manresa - L'Hospitalet només faci parada ha Terrassa i Sabadell Nord.
Ja que aixi el viatge per l'interior seria mes rapit que fent totes les parades de la R4 Nord.
Espero que us agradi.
metromapmaker (3).png
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Em ronda una petita curiositat sobre un hipotètic transport entre Girona i Olot... Sou més partidaris de recuperar l'antic carrilet i fer una espècie de tren-tram (Girona-Salt-Amer-Olot) o de crear un nou recorregut paral·lel a la C-66 (Girona-Banyoles-Besalú-Olot)?
Potser ja he escrit això anys enrere... però em sembla curiòs com en el passat Girona tenia més serveis ferroviaris que ara i no tinc clar els motius de perquè van tancar els serveis de carrilet d'antany... Era per la pèrdua de la demanda de passatgers o havien altres motius? Perquè suposo que amb el pas del temps estarà incrementant la demanda d'aquests respectius municipis
Potser ja he escrit això anys enrere... però em sembla curiòs com en el passat Girona tenia més serveis ferroviaris que ara i no tinc clar els motius de perquè van tancar els serveis de carrilet d'antany... Era per la pèrdua de la demanda de passatgers o havien altres motius? Perquè suposo que amb el pas del temps estarà incrementant la demanda d'aquests respectius municipis
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- robertotlh
- N7
- Entrades: 324
Pensa que eren companyies privades, l'ajuda estatal era escassa. Al no tenir capacitat financera per invertir en manteniment i millora de la infraestructura el servei s'anava deteriorant. En paral·lel les carreteres anaven millorant i el transport per carretera va clavar l'estocada final als carrilets. Quan va caure en mans de Feve, la inversió per recuperar la competitivitat hauria estat molt elevada i l'operador públic va optar per el camí fàcil. Si hagués arribat amb vida a la creació d'FGC, potser s'hagués pogut salvar.Carlos González ha escrit: ↑Dissabte 27/06/2020 12:33 Em ronda una petita curiositat sobre un hipotètic transport entre Girona i Olot... Sou més partidaris de recuperar l'antic carrilet i fer una espècie de tren-tram (Girona-Salt-Amer-Olot) o de crear un nou recorregut paral·lel a la C-66 (Girona-Banyoles-Besalú-Olot)?
Potser ja he escrit això anys enrere... però em sembla curiòs com en el passat Girona tenia més serveis ferroviaris que ara i no tinc clar els motius de perquè van tancar els serveis de carrilet d'antany... Era per la pèrdua de la demanda de passatgers o havien altres motius? Perquè suposo que amb el pas del temps estarà incrementant la demanda d'aquests respectius municipis
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Gràcies per la informació... Però encara no has respòs a la pregunta inicial de si s'ha de fer el recorregut de Girona-Olot per Amer o Besalú
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- robertotlh
- N7
- Entrades: 324
Banyoles-Besalú. Per Amer ja està suficientment servit amb el bus.Carlos González ha escrit: ↑Dissabte 27/06/2020 19:27 Gràcies per la informació... Però encara no has respòs a la pregunta inicial de si s'ha de fer el recorregut de Girona-Olot per Amer o Besalú
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Mmmm... una de les dues opcions poden ser vàlides... La d'Amer es recuperaria parcialment o el total del carrilet d'antany ja que la major part del recorregut es conserva malgrat no haver-hi vies. Tot i que és estructurat com a via verda i es quedarà així...
Però en canvi per Besalú es fa una nova infraestructura, que a més es recuperaria el recorregut de Girona-Banyoles i a més es desenvolupa una connectivitat entre els municipis del voltant per un hipotètic recorregut d'Olot a Besalú... El que em pregunto és com podria ser el recorregut tenint en compte l'orografia que hi es troba per la Garrotxa, a diferència d'Amer que és adaptar a que hi hagin vies, tot i que es perdria el camí per anar amb bicicleta allà .
Però en canvi per Besalú es fa una nova infraestructura, que a més es recuperaria el recorregut de Girona-Banyoles i a més es desenvolupa una connectivitat entre els municipis del voltant per un hipotètic recorregut d'Olot a Besalú... El que em pregunto és com podria ser el recorregut tenint en compte l'orografia que hi es troba per la Garrotxa, a diferència d'Amer que és adaptar a que hi hagin vies, tot i que es perdria el camí per anar amb bicicleta allà .
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- robertotlh
- N7
- Entrades: 324
De Girona a Banyoles tampoc es podria aprofitar res, pensa que era un tramvia de vapor que anava pel voral de la carretera i la carretera s' ha menjat tot l'espai. Seria tot nou de trinca.Carlos González ha escrit: ↑Diumenge 28/06/2020 2:27 Mmmm... una de les dues opcions poden ser vàlides... La d'Amer es recuperaria parcialment o el total del carrilet d'antany ja que la major part del recorregut es conserva malgrat no haver-hi vies. Tot i que és estructurat com a via verda i es quedarà així...
Però en canvi per Besalú es fa una nova infraestructura, que a més es recuperaria el recorregut de Girona-Banyoles i a més es desenvolupa una connectivitat entre els municipis del voltant per un hipotètic recorregut d'Olot a Besalú... El que em pregunto és com podria ser el recorregut tenint en compte l'orografia que hi es troba per la Garrotxa, a diferència d'Amer que és adaptar a que hi hagin vies, tot i que es perdria el camí per anar amb bicicleta allà .
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Si ha de ser nou de trinca... hauran de soterrar-ho alguns dels suposats recorreguts
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N6
- Entrades: 167
Us recomano que mireu aquesta notícia i veureu una proposta meva que us resultarà familiar.Railjet OBB ha escrit: ↑Dijous 14/05/2020 18:50 Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
https://m.ara.ad/economia/connexio-ferr ... 51104.html
-
- N6
- Entrades: 167
Jo tinc una proposta per substituir el REX Barcelona - Zaragoza - Madrid.
La proposta seria fer un trajecte nou de InterCity servir per un Talgo S-130 o un Talgo 6, les parades serien les següents:
Barcelona Estació de França.
Barcelona Sants.
Vilanova i La Geltrú.
Tarragona Ciutat.
Lleida Pirineus.
Zaragoza Delicias.
Calatayud.
Madrid Puerta de Atocha.
Aquest nou servei aprofitaria el ramal nord del nus de Vila-seca i agafaria el ramal del CM que conecta amb la TAV Barcelona - Madrid direcció Lleida.
La proposta seria fer un trajecte nou de InterCity servir per un Talgo S-130 o un Talgo 6, les parades serien les següents:
Barcelona Estació de França.
Barcelona Sants.
Vilanova i La Geltrú.
Tarragona Ciutat.
Lleida Pirineus.
Zaragoza Delicias.
Calatayud.
Madrid Puerta de Atocha.
Aquest nou servei aprofitaria el ramal nord del nus de Vila-seca i agafaria el ramal del CM que conecta amb la TAV Barcelona - Madrid direcció Lleida.
Aviam, el gran públic d'aquest REX no es el directe Barcelona - Madrid, si no tots els trajectes intermedis, per tant, no li fa cap be deixar de fer les parades habituals, ja que gran part dels usuaris estarien perdent el servei.Railjet OBB ha escrit: ↑Dijous 06/08/2020 18:25 Jo tinc una proposta per substituir el REX Barcelona - Zaragoza - Madrid.
La proposta seria fer un trajecte nou de InterCity servir per un Talgo S-130 o un Talgo 6, les parades serien les següents:
Barcelona Estació de França.
Barcelona Sants.
Vilanova i La Geltrú.
Tarragona Ciutat.
Lleida Pirineus.
Zaragoza Delicias.
Calatayud.
Madrid Puerta de Atocha.
Aquest nou servei aprofitaria el ramal nord del nus de Vila-seca i agafaria el ramal del CM que conecta amb la TAV Barcelona - Madrid direcció Lleida.
Altre cosa és si, a banda d'aquest regional exprés combinat, hi ha d'haver altres serveis més ràpids i alhora més econòmics respecte al línia d'AV!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Totalment d'acord Miquel, una cosa es la persona que va d'Arcos de Jalon a Ricla i una altra la que fa Barcelona Madrid.Miquel ha escrit: ↑Divendres 07/08/2020 7:13Aviam, el gran públic d'aquest REX no es el directe Barcelona - Madrid, si no tots els trajectes intermedis, per tant, no li fa cap be deixar de fer les parades habituals, ja que gran part dels usuaris estarien perdent el servei.Railjet OBB ha escrit: ↑Dijous 06/08/2020 18:25 Jo tinc una proposta per substituir el REX Barcelona - Zaragoza - Madrid.
La proposta seria fer un trajecte nou de InterCity servir per un Talgo S-130 o un Talgo 6, les parades serien les següents:
Barcelona Estació de França.
Barcelona Sants.
Vilanova i La Geltrú.
Tarragona Ciutat.
Lleida Pirineus.
Zaragoza Delicias.
Calatayud.
Madrid Puerta de Atocha.
Aquest nou servei aprofitaria el ramal nord del nus de Vila-seca i agafaria el ramal del CM que conecta amb la TAV Barcelona - Madrid direcció Lleida.
Altre cosa és si, a banda d'aquest regional exprés combinat, hi ha d'haver altres serveis més ràpids i alhora més econòmics respecte al línia d'AV!
El Regional amb un millor tren faria el seu proposit y possar un TALGO o locomotora amb convencionals (som inutils i no hem tenim) seria complementari, si no fos aixi ens estariem carregant el tren convencional nosaltres mateixos.