Possible reobertura Reus-Roda
Re: ReobrirÃeu Reus-Roda?
Cert!! Ho he escoltat avui i se m'ha oblidat publicar-ho!!

Es pot fer gaire amb 300.000€??
Estudis previs??
Es pot fer gaire amb 300.000€??
Salvem l'Estació de França!
- robertotlh
- N7

- Entrades: 327
- Membre des de: 15 oct. 2015, 14:47
Re: ReobrirÃeu Reus-Roda?
Espero que contemplin la possibilitat que no sigui només per mercaderiesm.h.t. ha escrit:Cert!! Ho he escoltat avui i se m'ha oblidat publicar-ho!!![]()
Es pot fer gaire amb 300.000€??Estudis previs??
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- Ubicació: Horta
Re: Possible reobertura Reus-Roda
Com a molt.m.h.t. ha escrit:Es pot fer gaire amb 300.000€??Estudis previs??
Possible reobertura Reus-Roda
Diari MÉS (16/01/2019)
La recuperación de la lÃnea Reus-Roda avala la provisionalidad del tercer hilo
Los Presupuestos Generales del Estado recogen una partida de 300.000 euros para la redacción de un proyecto reivindicado
La antigua lÃnea de trenes entre Reus y Roda de Berà quedó clausurada al tráfico de viajeros el año 1992. Foto: R.HERNÃNDEZ
La partida de 300.000 prevista al proyecto de Presupuestos Generales del Estado que el ejecutivo de Pedro Sánchez presentaba el lunes para la recuperación de la antigua lÃnea ferroviaria entre Reus y Roda de Berà para el tráfico de mercancÃas permitirá sacar adelante la redacción de un proyecto largamente reivindicado por el territorio. De alguna manera, el proyecto avala la provisionalidad del tercer hilo que construye el Ministerio de Fomento entre Tarragona y Castellbisbal para el tráfico de mercancÃas. La provisionalidad del tercer hilo, sin embargo, podrÃa ser rechazada en el futuro, incluso por ayuntamientos que la habÃan exigido como el de Tarragona, ya que, a estas alturas, es la opción más real –de hecho la única que hay sobre la mesa– a fin de que la capital de la demarcación esté conectada con el ancho europeo.
«Una obra de esta envergadura puede tardar muchos años, pero es un primer paso. El proyecto tendrá que buscar soluciones para el paso de la lÃnea por Roda de Berà y por la Pobla de Montornès y, por otra parte, alejará el paso de mercancÃas por el centro de las ciudades. Ahora, con el tercer hilo, las mercancÃas pasarán por la lÃnea de la costa, cuando en Europa están diciendo justo lo contrario: que tienen que ir fuera de las ciudades», dice el diputado en el Congreso de En Comú Podem Fèlix Alonso, quién es también alcalde de Altafulla. La recuperación de la lÃnea Reus-Roda no se harÃa en su totalidad, se utilizarÃa un 90 por ciento de esta, calcula Alonso. En cualquier caso, el diputado destaca que ofrece ciertas ventajas en su tramitación, como el de ahorrarse el estudio de impacto ambiental. [...]
Possible reobertura Reus-Roda
Tant de bo.robertotlh ha escrit:Espero que contemplin la possibilitat que no sigui només per mercaderies
Seria genial veure passar trens de mercaderies per Camp de Tarragona provinents de Reus i de Sant Vicenç i més enllà ...
(entre d'altres coses, perquè aixà el tram Tarragona-Sant Vicenç guanyaria capacitat... i seguretat davant d'un potencial accident amb matèries perilloses)
...però seria una broma de mal gust veure passar només trens de mercaderies i que no retornéssin els trens convencionals de passatgers.
Just ara que als municipis on hi havia estació hi viu més gent que mai, i que l'antiga estació de La Secuita-Perafort es diu Camp de Tarragona...
Mollet - Castellbisbal
Veient quants anys han estat tancades les estacions de la lÃnia Mollet - Castellbisbal —tot i que ja estaven construïdes—, dubto molt que a la Reus - Roda, si es que mai es reobre, es molestin a construir-les.
Re: Mollet - Castellbisbal
Les estacions de la lÃnia Mollet-Castellbisbal mai han estat tancades. Sempre han estat obertes, tret de Sant Cugat, que uns anys abans d'obrir per a passatgers es va rebaixar a baixador.Javi M ha escrit:Veient quants anys han estat tancades les estacions de la lÃnia Mollet - Castellbisbal —tot i que ja estaven construïdes—, dubto molt que a la Reus - Roda, si es que mai es reobre, es molestin a construir-les.
Si es reobrÃs la Reus-Roda, evidentment s'haurien de reobrir certes estacions: el tram és massa llarg com per no tenir-ne, i la lÃnia és de via única, cosa que la Castellbisbal-Mollet mai no ha estat (tret del tram Santa Perpètua-Mollet, però és un tram curt).
- El Maño amañado
- N7

- Entrades: 463
- Membre des de: 12 oct. 2016, 11:21
- Ubicació: Sant Martà (Barcelona).
Re: Possible reobertura Reus-Roda
Si reobren la lÃnia Reus-Roda, apart de posar pasta al tram entre Roda i La Pobla de Mafumet, també s'haurà de remodelar el tram fins a Reus que està deixat amb aquella LTV a 10 i el 30 des de ConstantÃ. I s'haurà de reunir en algun lloc on la via està tallada.
No sé jo fins a quin punt seguiran endavant amb això, no obstant 300.000€ em sembla res i menys.
No sé jo fins a quin punt seguiran endavant amb això, no obstant 300.000€ em sembla res i menys.
Re: Possible reobertura Reus-Roda
Para mi el tramo Reus Roda es prioritario y no solo por mercancias, ya que veo un enlace de pasajeros desde Reus y Tarragona con la estacion de Camp de Tarragona.
Personalmente creo que 300 mil euros van a dar para 4 comidas y sus respectivas copas de licor a gusto del amiguete del Politico o Politicos que se van a pasear por la zona, ya que con ese dinero no se va a activar nada como mucho algun estudio de medio pelo a cobrar por el amiguete de turno.
Quisiera ser mas optimista pero con esos numeros Yo solo veo maquillaje.
Saludos.
Personalmente creo que 300 mil euros van a dar para 4 comidas y sus respectivas copas de licor a gusto del amiguete del Politico o Politicos que se van a pasear por la zona, ya que con ese dinero no se va a activar nada como mucho algun estudio de medio pelo a cobrar por el amiguete de turno.
Quisiera ser mas optimista pero con esos numeros Yo solo veo maquillaje.
Saludos.
- foronda 141
- N8

- Entrades: 874
- Membre des de: 14 ago. 2006, 21:14
- Ubicació: Poblenou
Re: Possible reobertura Reus-Roda
No se si la reobrirant o no, pro de moment l'estan desmontant.
http://www.diaridetarragona.com/tarrago ... -0008.html
http://www.diaridetarragona.com/tarrago ... -0008.html
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- Ubicació: La Selva marÃtima i el Berguedà prepirinenc
Re: Possible reobertura Reus-Roda
PolÃtica Renfomentadif de "terra cremada"
Salut !!
Salut !!
foronda 141 ha escrit:No se si la reobrirant o no, pro de moment l'estan desmontant.
http://www.diaridetarragona.com/tarrago ... -0008.html
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Possible reobertura Reus-Roda
Home, tampoc.genissimon ha escrit:PolÃtica Renfomentadif de "terra cremada"
Entre El Morell i Roda de Barà hi ha ben poc de salvable.
Això, el que encara no ha estat robat o vandalitzat.
O sigui que té sentit que ho desmantellin: és d'Adif, i si Adif ho vol reciclar per fer-ne el que sigui, evidentment hi té tot el dret del món.
Al cap i a la fi, si es reobrÃs, s'hauria de renovar de cap a peus.
Altra cosa és entre El Morell i Reus: entre El Morell i Reus la via està en servei, però en un estat lamentable, i entre Constantà i Reus, la part encara electrificada, catenà ria dels anys 1950.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferrovià ries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Alguna ocasió he pensat aquest aspecte sobre l'antiga lÃnia de Roda-Reus... tècnicament està en desús i reobrir-la requerirà el que ha de requerir, però i si no només sigui aquest tram per un servei de rodalia a Tarragona que per una part ho puc entendre, pot ser un bypass per els serveis regionals cap a Riba-roja d'Ebre???...
Tenint en compte que els Euromed han mogut de tram per la variant, i a més es dona més serveis al Camp de Tarragona i es podria aprofitar el servei a Tarragona centre per uns quants solcs que podria deixar per serveis de rodalia a Tarragona o més serveis entre Tarragona-BCN.
Tenint en compte que els Euromed han mogut de tram per la variant, i a més es dona més serveis al Camp de Tarragona i es podria aprofitar el servei a Tarragona centre per uns quants solcs que podria deixar per serveis de rodalia a Tarragona o més serveis entre Tarragona-BCN.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: Propostes ferrovià ries per a Catalunya (fora de Barcelona)
En un pais normal estarian las nuevas frecuencias desde el minuto uno, pero esta vez con el tema Coronavirus, creo y entiendo que todavia no veamos nuevos trenes.Carlos González ha escrit: ↑16 gen. 2021, 03:03 Tenint en compte que els Euromed han mogut de tram per la variant, i a més es dona més serveis al Camp de Tarragona i es podria aprofitar el servei a Tarragona centre per uns quants solcs que podria deixar per serveis de rodalia a Tarragona o més serveis entre Tarragona-BCN.
Supongo que con la compra del nuevo material de cercanias y regionales de renfe veremos la llegada de esas nuevas frecuencias aprovechando los sitios que han dejado los Euromed y algun que otro tren de larga distancia, aqui si que soy optimista.
Re: Propostes ferrovià ries per a Catalunya (fora de Barcelona)
No li veig futur, ja que entenc que l'estació que té més demanda de la R15 -fora de Bcn- és precisament Tarragona. Un trajecte p.ex. de Falset a Roda de Barà no el veig gens atractiuCarlos González ha escrit: ↑16 gen. 2021, 03:03 Alguna ocasió he pensat aquest aspecte sobre l'antiga lÃnia de Roda-Reus... tècnicament està en desús i reobrir-la requerirà el que ha de requerir, però i si no només sigui aquest tram per un servei de rodalia a Tarragona que per una part ho puc entendre, pot ser un bypass per els serveis regionals cap a Riba-roja d'Ebre???...
En canvi sà que et conpraria la idea per fer regionals expres de Reus a Bcn, un parell al dia per sentit, amb parada a SVC. Si la via estigués en bon estat es podria fer en una horeta
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
Re: Possible reobertura Reus-Roda
Més enllà de les campes de mercaderies de Constantà i la petroquÃmica hi ha el triangle de la LAV amb el CM. Fer-la passar per alli sota es massa escalèxtric.
Una possible solució només en ample UIC seria connectar al ramal CM - Camp de Tarragona i usar la LAV fins al ramal de l'antic canviador d'ample (l' únic que faltaria es tornar a posar l'agulla, desmontar un dels canviadors experimentals i commutar catenà ria).
Una possible solució només en ample UIC seria connectar al ramal CM - Camp de Tarragona i usar la LAV fins al ramal de l'antic canviador d'ample (l' únic que faltaria es tornar a posar l'agulla, desmontar un dels canviadors experimentals i commutar catenà ria).
-
Railjet OBB
- N6

- Entrades: 167
- Membre des de: 08 ago. 2019, 08:03
Re: Possible reobertura Reus-Roda
Per aixo ja esta el ramal nord del nus de Vila-seca, ara només fa falta ficar un tren llançadora que connecti Tarragona - Vila-seca - Camp de Tarragona i llestos.albe6 ha escrit: ↑20 gen. 2021, 00:03 Més enllà de les campes de mercaderies de Constantà i la petroquÃmica hi ha el triangle de la LAV amb el CM. Fer-la passar per alli sota es massa escalèxtric.
Una possible solució només en ample UIC seria connectar al ramal CM - Camp de Tarragona i usar la LAV fins al ramal de l'antic canviador d'ample (l' únic que faltaria es tornar a posar l'agulla, desmontar un dels canviadors experimentals i commutar catenà ria).

- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Re: Possible reobertura Reus-Roda
Mmm... i ho deixaries per serveis de passatgers/mercaderies o només de mercaderies? (Tot i que seria d'ús de mercaderies més bé)albe6 ha escrit: ↑20 gen. 2021, 00:03 Una possible solució només en ample UIC seria connectar al ramal CM - Camp de Tarragona i usar la LAV fins al ramal de l'antic canviador d'ample (l' únic que faltaria es tornar a posar l'agulla, desmontar un dels canviadors experimentals i commutar catenà ria).
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: Possible reobertura Reus-Roda
Més per a mercaderies que per a passatgers. Passatgers guanyes temps si vas a Reus o més enllà pero perds Tarragona, pots posar algun servei per allà i estudiar si hi ha canvis significatius.
La Reus - Roda es vol utilitzar com a bypass de mercaderies, sobretot trens de mercaderies perilloses per evitar passar per Tarragona.
Més d'un cop a Lleida ha tocat tancar l'estació i parar-ho tot per fuites en trens de mercaderies perilloses (Lloc on la via passa vora moltes vivendes).
La idea és que, per evitar incidents, totes les ciutats grans tinguin by-pass de mercaderies
Tu m' esmentes el ramal CM - Tarragona, amb el qual es podrà establir servei directe entre Camp i Tarragona centre sense haver de recórrer a l'"amic" Empresa Plana.
Si reobres la Reus - Roda l'has de connectar al triangle de Pugdelfà (CM - LAV) per als mercaderies que vagin cap al CM, en cas contrari els has d'enviar a Reus i Tarragona (doble inversió de marxa)
La Reus - Roda es vol utilitzar com a bypass de mercaderies, sobretot trens de mercaderies perilloses per evitar passar per Tarragona.
Més d'un cop a Lleida ha tocat tancar l'estació i parar-ho tot per fuites en trens de mercaderies perilloses (Lloc on la via passa vora moltes vivendes).
La idea és que, per evitar incidents, totes les ciutats grans tinguin by-pass de mercaderies
Detecto confusió.Railjet OBB ha escrit: ↑20 gen. 2021, 10:59 Per aixo ja esta el ramal nord del nus de Vila-seca, ara només fa falta ficar un tren llançadora que connecti Tarragona - Vila-seca - Camp de Tarragona i llestos.
Tu m' esmentes el ramal CM - Tarragona, amb el qual es podrà establir servei directe entre Camp i Tarragona centre sense haver de recórrer a l'"amic" Empresa Plana.
Si reobres la Reus - Roda l'has de connectar al triangle de Pugdelfà (CM - LAV) per als mercaderies que vagin cap al CM, en cas contrari els has d'enviar a Reus i Tarragona (doble inversió de marxa)

