El transport és un dels motius que alineen la CUP i els empresaris
Els empresaris i la CUP aliats donant continuïtat a una proposta que fa dos anys Ciutadans va portar al Parlament.



El transport és segurament l’àmbit on els vallesans es veuen més perjudicats per la seva condició de tenir només alguns municipis integrats en l’òrgan de decisió de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), creat per donar una resposta conjunta a les necessitats de les ciutats que envolten la capital. El fet que, prenent Barcelona com a referència, s’obligui a pagar un canvi de zona entre Sabadell i Terrassa tot i que només els separen 10 quilòmetres n’és un exemple. [...]
En la mateixa línia, la gestió del sòl agroforestal, la gestió de residus, la formació professional adequada al territori, l’habitatge o el turisme podrien beneficiar-se d’aquesta unitat administrativa, que coordinaria els 62 municipis, on viuen 1.300.000 vallesans repartits en 39 municipis i 403.000 habitants a l’Oriental i 39 localitats i 904.240 habitants a l’Occidental. [...]
Fredor en alguns municipis
Avui, però, és un projecte aparcat. Malgrat els estudis per defensar l’Àrea Vallès i el consens entre entitats, el Govern diu que no hi ha cap previsió de crear-la. Els ajuntaments es mostren també cauts o poc entusiastes. “L’important són els acords en aspectes específics i no crear una nova administració”, subratlla a l’ARA l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral. Els ajuntaments de Ripollet i Terrassa prefereixen no posicionar-se sobre la qüestió, encara, tot i que reconeixen contactes amb el govern de Sabadell. Barberà prefereix esperar “a una trobada entre tots els ajuntaments” abans de prendre partit, i Cerdanyola ho veu “amb bons ulls” però creu que “cal aprofundir-hi”.
https://www.ara.cat/societat/Sabadell-r ... 88220.html