Regió-7, 15 de febrer de 2021 ha escrit: Foment inclou l'estudi de soterrar l'A-2 a Collbató entre les propostes
L'equip de govern no accepta ni l'ampliació de la calçada ni una proposta de variant
[...]
Remodelació de l'autovia A-2 Igualada-Martorell
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Remodelació de l'autovia A-2 Igualada-Martorell
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 5 d'abril de 2022 ha escrit: L'autovia A-2 tindrà 3 carrils entren Igualada i Martorell i un nou túnel en sentit Lleida al Bruc
El govern de l'Estat treu a licitació l'avantprojecte d'una obra que té un pressupost superior als 531 milions d'euros
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Qui vulgui consultar l'avantprojecte està disponible a l'apartat d'exposició pública de la web del Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana:
https://www.mitma.gob.es/el-ministerio/ ... rvacion-de
Salut !!
https://www.mitma.gob.es/el-ministerio/ ... rvacion-de
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 13 d'abril de 2022 ha escrit: Collbató i el Bruc, en contra de la variant per ampliar l'A-2: "No té sentit obrir noves ferides"
El projecte d'expansió de l'autovia entre Martorell i Igualada genera malestar entre alguns municipis, que es plantegen presentar-hi al·legacions
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 17 de maig de 2022 ha escrit: Neix un grup d'oposició a l'ampliació de l'A-2 als Hostalets de Pierola, Collbató i el Bruc
El representants del moviment veïnals han convocat una caminada de protesta per al proper diumenge 22 de maig
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 23 de maig de 2022 ha escrit: Caminada a Collbató contra el projecte d’ampliació de l’A-2
Associacions d’entitats ambientals s’uneixen per defensar la serra de Can Dolcet i Roques Blanques
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 11 de febrer de 2025 ha escrit: El Govern central descarta definitivamenet fer la variant de l'N-II a Collbató
En les properes setmanes, el ministeri reunirà els alcaldes afectats per les obres per intentar trobar una solució alternativa a aquest projecte que tenia una important oposició
Redacció
Collbató 11 FEB 2025 20:20
El Ministeri de Transports ha descartat definitivament construir la variant de l’A-2 a Collbató. En una resolució sobre l’impacte ambiental de l’actuació publicada al BOE el passat 31 de gener, s’indica que el promotor de l’obra, la direcció general de Carreteres, “tenint en compte les al·legacions rebudes durant el procediment d’informació pública”, redueix l’abast de les actuacions al tram comprés entre els quilòmetres 550,6 i el 562,5 de la via (Igualada-Castellolí). L’actuació inicialment prevista, la que comportava fer una variant a Collbató, era entre els quilòmetres 550,6 i el 585,5 (Igualada-Martorell). En les pròximes setmanes hi ha reunions previstes a Madrid amb alcaldes de la zona per buscar alternatives a la variant.
Com s’explica en la resolució publicada al BOE, durant el període d’informació pública de l’avantprojecte es van presentar 878 al·legacions, la majoria presentades per veïns i entitats de Collbató qüestionant la concepció global del traçat. Concretament, s’oposaven a l’afectació del projecte en centenars d’hectàrees de sòls agrícola i forestal del municipi i sobre la urbanització de Can Dalmases.
En un comunicat, l'Ajuntament de Collbató explica que se'ls va comunicar la decisió de renunciar a fer la variant en una reunió on les diferents parts es van emplaçar a seguir negociant per buscar alternatives.
En aquest sentit, aquesta mateixa setmana el director general de Carreteres es reunirà amb alcaldes de l’Anoia i també està prevista una reunió amb l'alcaldessa de Collbató, Gemma Rodríguez.
Des de Collbató es defensa la necessitat de "millorar la capacitat" de l'autovia l'A-2 i recorden que s'està treballant amb el Ministeri de Transports la seva ampliació "tenint com a prioritat la integració urbana de l’autovia i la mínima afectació als veïns i veïnes del municipi".
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.