Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Demanen més coordinació transfronterera de regionals
Demanen més coordinació transfronterera de regionals
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... -sncf.html
Usuaris del tren de les dues vessants del Pirineu demanen més servei i coordinació a Renfe i SNCF
Els usuaris volen més coordinació per enfortir els trens regionals (TER al Llenguadoc-Rosselló i Rodalies a la Catalunya autònoma), i per “competir amb el vehicle privat dins l'Eurodistricte, sense detriment dels serveis ferroviaris de llarga distància com TGV, TAV i Trenhotel”
22/02/11 07:53 - perpinyà - A.R
Membres de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) de la Catalunya autònoma i de l'Association d'Usagers de la Ligne Ferroviaire Perpignan-Cerbère-Portbou, de la Catalunya del nord, s'han trobat a Perpinyà per comprovar les prestacions de la nova línia d'alta velocitat entre Figueres i Perpinyà.
Segons els representants de les dues associacions d'usuaris, Stéphane Pineda, president de l'Associació d'Usuaris de la Línia Perpinyà-Cervera-Portbou i Ricard Riol Jurado, president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, “els esforços de Renfe i SNCF per coordinar-se en l'alta velocitat han de traslladar-se també a la xarxa regional, on es mantenen excessives fronteres horàries al voltant de les estacions de Cervera-Portbou i la Tour de Carol”. Demanen més coordinació “a banda i banda del Pirineu” per enfortir i coordinar els trens regionals “per competir amb el vehicle privat dins l'Eurodistricte, sense detriment dels serveis ferroviaris de llarga distància com el TGV i el Trenhotel”.
Si els representants dels usuaris del ferrocarril celebren “l'entrada en servei de la nova línia d'alta velocitat, per aconseguir reduir els temps de viatge entre Perpinyà i Barcelona”, reclamen que aquest avenç “no es tradueixi en noves desatencions per a les línies regionals i de mercaderies entre Perpinyà, Cervera de la Marenda, Portbou i Barcelona”. És en aquestes línies regionals “on resideixen la majoria de ciutadans de l'Eurodistricte, on tenim les estacions més properes als nuclis urbans i on es poden aconseguir la major part dels trànsits, que són regionals i no de llarg recorregut”.
Més coordinació, informació i serveis
Dels 28-29 trens de Renfe i SNCF que en dies feiners arriben a les estacions de Cervera de la Marenda i Portbou, només un tren realitza el recorregut sencer sense transbordaments, el Talgo Marenostrum. Dotze trens tenen algun tipus de correspondència, incloent esperes que oscil·len entre els tres minuts i una hora.
Des del “compromís de Portbou”, signat el 18 de setembre de 2010 per diverses institucions i associacions a banda i banda del Pirineus, les associacions d'usuaris treballen “per a què la línia Barcelona - Girona - Portbou - Cervera - Perpinyà es coordini per oferir als ciutadans una alternativa sostenible i econòmica al vehicle privat i a la carretera”. Destaquen, igualment, “l'important paper d'aquestes línies per al transport de mercaderies, ateses les limitacions de capacitat i càrrega de la línia nova del TGV entre Figueres i Perpinyà”
Manifestació a Cervera de la Marenda
Per una altra banda, les organitzacions sindicals dels cheminots de Cervera de la Marenda fan una crida “a la població de la costa vermella i els seus càrrecs electes” per a concentrar-se aquest dimarts 22 de febrer per protestar contra les supressions de llocs de treball previstes per la SNCF. Segons els sindicats dels treballadors de la SNCF “és tota la població que patirà l'impacte desastrós per al teixit econòmic i social de la costa vermella” de la supressió de 76 llocs de treball de la secció de mercaderies de la SNCF.
Usuaris del tren de les dues vessants del Pirineu demanen més servei i coordinació a Renfe i SNCF
Els usuaris volen més coordinació per enfortir els trens regionals (TER al Llenguadoc-Rosselló i Rodalies a la Catalunya autònoma), i per “competir amb el vehicle privat dins l'Eurodistricte, sense detriment dels serveis ferroviaris de llarga distància com TGV, TAV i Trenhotel”
22/02/11 07:53 - perpinyà - A.R
Membres de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) de la Catalunya autònoma i de l'Association d'Usagers de la Ligne Ferroviaire Perpignan-Cerbère-Portbou, de la Catalunya del nord, s'han trobat a Perpinyà per comprovar les prestacions de la nova línia d'alta velocitat entre Figueres i Perpinyà.
Segons els representants de les dues associacions d'usuaris, Stéphane Pineda, president de l'Associació d'Usuaris de la Línia Perpinyà-Cervera-Portbou i Ricard Riol Jurado, president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, “els esforços de Renfe i SNCF per coordinar-se en l'alta velocitat han de traslladar-se també a la xarxa regional, on es mantenen excessives fronteres horàries al voltant de les estacions de Cervera-Portbou i la Tour de Carol”. Demanen més coordinació “a banda i banda del Pirineu” per enfortir i coordinar els trens regionals “per competir amb el vehicle privat dins l'Eurodistricte, sense detriment dels serveis ferroviaris de llarga distància com el TGV i el Trenhotel”.
Si els representants dels usuaris del ferrocarril celebren “l'entrada en servei de la nova línia d'alta velocitat, per aconseguir reduir els temps de viatge entre Perpinyà i Barcelona”, reclamen que aquest avenç “no es tradueixi en noves desatencions per a les línies regionals i de mercaderies entre Perpinyà, Cervera de la Marenda, Portbou i Barcelona”. És en aquestes línies regionals “on resideixen la majoria de ciutadans de l'Eurodistricte, on tenim les estacions més properes als nuclis urbans i on es poden aconseguir la major part dels trànsits, que són regionals i no de llarg recorregut”.
Més coordinació, informació i serveis
Dels 28-29 trens de Renfe i SNCF que en dies feiners arriben a les estacions de Cervera de la Marenda i Portbou, només un tren realitza el recorregut sencer sense transbordaments, el Talgo Marenostrum. Dotze trens tenen algun tipus de correspondència, incloent esperes que oscil·len entre els tres minuts i una hora.
Des del “compromís de Portbou”, signat el 18 de setembre de 2010 per diverses institucions i associacions a banda i banda del Pirineus, les associacions d'usuaris treballen “per a què la línia Barcelona - Girona - Portbou - Cervera - Perpinyà es coordini per oferir als ciutadans una alternativa sostenible i econòmica al vehicle privat i a la carretera”. Destaquen, igualment, “l'important paper d'aquestes línies per al transport de mercaderies, ateses les limitacions de capacitat i càrrega de la línia nova del TGV entre Figueres i Perpinyà”
Manifestació a Cervera de la Marenda
Per una altra banda, les organitzacions sindicals dels cheminots de Cervera de la Marenda fan una crida “a la població de la costa vermella i els seus càrrecs electes” per a concentrar-se aquest dimarts 22 de febrer per protestar contra les supressions de llocs de treball previstes per la SNCF. Segons els sindicats dels treballadors de la SNCF “és tota la població que patirà l'impacte desastrós per al teixit econòmic i social de la costa vermella” de la supressió de 76 llocs de treball de la secció de mercaderies de la SNCF.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Podrien aprofitar per denunciar la marginació que rep la línia de Puigcerdà de cara a la venda internacional de bitllets....SNCF pot vendre regionals entre Portbou i Barcelona, al ser considerada una línia de regionals, i en canvi, no pot vendre bitllets per als "rodalies" entre La Tor de Querol i Barcelona, al considerar-se la línia com a tal, fet que provoca un cert desconeixement d'aquesta connexió.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
El conveni no van trencar-lo els francesos. Per ells, pas de problemes per vendre bitllets. No els hi deixen.
Pere ha escrit:Podrien aprofitar per denunciar la marginació que rep la línia de Puigcerdà de cara a la venda internacional de bitllets....SNCF pot vendre regionals entre Portbou i Barcelona, al ser considerada una línia de regionals, i en canvi, no pot vendre bitllets per als "rodalies" entre La Tor de Querol i Barcelona, al considerar-se la línia com a tal, fet que provoca un cert desconeixement d'aquesta connexió.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Si la Renfe no és capaç de coordinar-se amb ella mateixa a Maçanet-Massanes o a Sant Vicenç de Calders, seria un miracle que pogués coordinar-se amb la SNCF.
Sagrerenc ha escrit:Si la Renfe no és capaç de coordinar-se amb ella mateixa a Maçanet-Massanes o a Sant Vicenç de Calders, seria un miracle que pogués coordinar-se amb la SNCF.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Volem que els trens entre Portbou i Cervera puguin retornar a casa amb passatgers!
França i Espanya tenen una vergonyosa frontera ferroviària entre Cervera de la Marenda (Cerbère) i Portbou. A aquest enllaç ferroviari internacional les operacions ferroviàries són més pròpies de les hostilitats del segle XIX, que del bon veïnatge entre dos països de la Unió Europea del segle XXI. La cosa funciona així:
Els trens dels dos operadors estatals, Renfe i SNCF, poden travessar les fronteres però només poden transportar viatgers en sentit: Renfe cap al nord i SNCF cap al sud. Està prohibit que aquests trens puguin recollir passatgers quan tornen als seus països d’origen. Cada dia es perden 11 viatges internacionals entre ambdues direccions, perquè els trens no estan autoritzats a tornar als països d’origen amb viatgers.
Menys de la meitat dels 25 trens diaris que arriben a les estacions internacionals de Cervera o Portbou, continuen trajecte travessant la frontera. Renfe travessa la frontera 7 vegades i la SNCF encara menys, tant sols ho fa 4 vegades. Si tenim en compte els horaris de Renfe i de la SNCF, només es pot canviar de país 4 vegades per sentit, i a hores intempestives. Amb aquests horaris, un ciutadà de Cotlliure que vulgui anar i tornar el mateix dia a Barcelona, només podrà estar 7 minuts a la capital catalana, segons els càlculs de l’associació d’usuaris de la línia Perpinyà – Cervera – Portbou. Cada dia es perden 8 enllaços possibles, entre ambdues direccions, perquè els trens no travessen la frontera.
A França i a Espanya el tractat de Schengen de lliure circulació de persones és vigent des de 1995 i es fa planament notori a les connexions per carretera o a la nova línia d’alta velocitat entre Figueres i Perpinyà, estrenada el 2010. Però aquests avenços no han arribat a la frontera ferroviària entre Cervera de la Marenda i Portbou, on es manté un criteri d’explotació vuitcentista que perjudica greument el desenvolupament de l’eurodistricte de l’Espai Català Transfronterer, tant pel que fa al potencial del seu transport públic quotidià, com el del turisme d’aquest preciós racó del Mediterrani.
La PTP demana als governs català i espanyol que acordin amb les autoritats occitanes o franceses la derogació d’aquesta norma absurda, abans de l’estiu de 2017, per aprofitar la temporada turística. A la reunió mantinguda amb el M.H. President de la Generalitat, Carles Puigdemont, la PTP va tornar a demanar la supressió d’aquesta prohibició que perjudica el transport públic i ens allunya de l’ideal d’una Europa unida.
Així mateix caldria estendre el recorregut d’alguns trens existents una parada més enllà, travessant la frontera, per garantir nous enllaços amb horaris més racionals.
Quan tots els trens d’Europa creuen fronteres, agafant i deixant viatgers arreu, quin sentit té que encara romangui vigent a casa nostra aquesta perversa i obsoleta normativa? La construcció d’Europa no es comença per la teulada sinó treballant des de baix, també amb mesures com aquesta que PTP proposa.
Aprofitem aquest comunicat per recordar a les autoritats catalanes i espanyoles la reivindicació d’un transport públic sense fronteres duta a terme per l’Aliança Transfronterera pel transport públic, integrada per la FNAUT (Fédération Nationale des Associations d’Usagers des Transports), l’Association TGV SUD Territoire – Environnement, de l’Association des Usagers Perpignan – Cerbère – Port-Bou, l’Association des Usagers Villefranche – Perpignan, la plataforma Defensem el Tren de l’Empordà i la PTP. Aquestes entitats reivindiquen des de fa anys la creació d’un sistema ferroviari transfronterer regional entre Catalunya i Occitània, unint Barcelona amb Montpeller i Tolosa de Llenguadoc, a través dels tres eixos pirinencs: per Puigcerdà, pel túnel del Pertús (Alta velocitat) i per la via de la costa (Portbou-Cervera).
http://transportpublic.org/portboucerbere/
França i Espanya tenen una vergonyosa frontera ferroviària entre Cervera de la Marenda (Cerbère) i Portbou. A aquest enllaç ferroviari internacional les operacions ferroviàries són més pròpies de les hostilitats del segle XIX, que del bon veïnatge entre dos països de la Unió Europea del segle XXI. La cosa funciona així:
Els trens dels dos operadors estatals, Renfe i SNCF, poden travessar les fronteres però només poden transportar viatgers en sentit: Renfe cap al nord i SNCF cap al sud. Està prohibit que aquests trens puguin recollir passatgers quan tornen als seus països d’origen. Cada dia es perden 11 viatges internacionals entre ambdues direccions, perquè els trens no estan autoritzats a tornar als països d’origen amb viatgers.
Menys de la meitat dels 25 trens diaris que arriben a les estacions internacionals de Cervera o Portbou, continuen trajecte travessant la frontera. Renfe travessa la frontera 7 vegades i la SNCF encara menys, tant sols ho fa 4 vegades. Si tenim en compte els horaris de Renfe i de la SNCF, només es pot canviar de país 4 vegades per sentit, i a hores intempestives. Amb aquests horaris, un ciutadà de Cotlliure que vulgui anar i tornar el mateix dia a Barcelona, només podrà estar 7 minuts a la capital catalana, segons els càlculs de l’associació d’usuaris de la línia Perpinyà – Cervera – Portbou. Cada dia es perden 8 enllaços possibles, entre ambdues direccions, perquè els trens no travessen la frontera.
A França i a Espanya el tractat de Schengen de lliure circulació de persones és vigent des de 1995 i es fa planament notori a les connexions per carretera o a la nova línia d’alta velocitat entre Figueres i Perpinyà, estrenada el 2010. Però aquests avenços no han arribat a la frontera ferroviària entre Cervera de la Marenda i Portbou, on es manté un criteri d’explotació vuitcentista que perjudica greument el desenvolupament de l’eurodistricte de l’Espai Català Transfronterer, tant pel que fa al potencial del seu transport públic quotidià, com el del turisme d’aquest preciós racó del Mediterrani.
La PTP demana als governs català i espanyol que acordin amb les autoritats occitanes o franceses la derogació d’aquesta norma absurda, abans de l’estiu de 2017, per aprofitar la temporada turística. A la reunió mantinguda amb el M.H. President de la Generalitat, Carles Puigdemont, la PTP va tornar a demanar la supressió d’aquesta prohibició que perjudica el transport públic i ens allunya de l’ideal d’una Europa unida.
Així mateix caldria estendre el recorregut d’alguns trens existents una parada més enllà, travessant la frontera, per garantir nous enllaços amb horaris més racionals.
Quan tots els trens d’Europa creuen fronteres, agafant i deixant viatgers arreu, quin sentit té que encara romangui vigent a casa nostra aquesta perversa i obsoleta normativa? La construcció d’Europa no es comença per la teulada sinó treballant des de baix, també amb mesures com aquesta que PTP proposa.
Aprofitem aquest comunicat per recordar a les autoritats catalanes i espanyoles la reivindicació d’un transport públic sense fronteres duta a terme per l’Aliança Transfronterera pel transport públic, integrada per la FNAUT (Fédération Nationale des Associations d’Usagers des Transports), l’Association TGV SUD Territoire – Environnement, de l’Association des Usagers Perpignan – Cerbère – Port-Bou, l’Association des Usagers Villefranche – Perpignan, la plataforma Defensem el Tren de l’Empordà i la PTP. Aquestes entitats reivindiquen des de fa anys la creació d’un sistema ferroviari transfronterer regional entre Catalunya i Occitània, unint Barcelona amb Montpeller i Tolosa de Llenguadoc, a través dels tres eixos pirinencs: per Puigcerdà, pel túnel del Pertús (Alta velocitat) i per la via de la costa (Portbou-Cervera).
http://transportpublic.org/portboucerbere/
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 6 de juny de 2017 ha escrit: Usuaris de tren de Portbou i Cervera s'uneixen per reclamar millores al servei
Representants de les dues associacions, la francesa i la catalana, es van reunir el dissabte passat per tal de preparar iniciatives conjuntes de pressió a les companyies
Demanen coordinació dels trens, més freqüència i preus econòmics
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Em permeto aixecar aquest fil arran de l'expèriencia que he patit entre ahir i avui.
Ahir vaig decidir anar a Perpinyà i per tornar havia d'agafar el TER que surt de la capital del Roselló a les 18:45, arribant a Portbou a les 19:28, tenint després varies alternatives per anar a Granollers (un RG1 a les 19:38, amb doble transbord entre qualsevol estació entre Figueres i Maçanet a un MD i després a Sant Celoni a un R2; o l'últim MD a les 20:19 amb transbord a Sant Celoni).
Doncs bé, el TER venia amb retard (cosa no molt extranya), al final va arribar una hora tard. Mentre esperava, van cridar per megafonia de l'estació que aquells que anéssim a Portbou anéssim a l'accueil. Com només anava jo a Portbou, em van dir que em posarien un Taxi de Cervera a Portbou, ja que el tren acabaria excepcionalment a Cervera. I sí, així va ser... en total, vaig arribar vora dos quarts de nou a Portbou. Massa tard, doncs l'MD va sortir a la seva hora... resultat: he hagut de passar nit a Portbou. Per sort hi havia un hostal obert (l'únic en tot el poble), pagant 34 euros per una habitació.
Tant important és coordinar els horaris com, sobretot, assegurar la continuitat en cas de pertubació (sobretot tractant-se de l'últim tren), tot i que és del tot evident que és una mesura més per obligar-nos a travessar la frontera amb el monsieur TGV, o si no ets ric, amb Ouibus, Flixbus, Eurolines...
Ahir vaig decidir anar a Perpinyà i per tornar havia d'agafar el TER que surt de la capital del Roselló a les 18:45, arribant a Portbou a les 19:28, tenint després varies alternatives per anar a Granollers (un RG1 a les 19:38, amb doble transbord entre qualsevol estació entre Figueres i Maçanet a un MD i després a Sant Celoni a un R2; o l'últim MD a les 20:19 amb transbord a Sant Celoni).
Doncs bé, el TER venia amb retard (cosa no molt extranya), al final va arribar una hora tard. Mentre esperava, van cridar per megafonia de l'estació que aquells que anéssim a Portbou anéssim a l'accueil. Com només anava jo a Portbou, em van dir que em posarien un Taxi de Cervera a Portbou, ja que el tren acabaria excepcionalment a Cervera. I sí, així va ser... en total, vaig arribar vora dos quarts de nou a Portbou. Massa tard, doncs l'MD va sortir a la seva hora... resultat: he hagut de passar nit a Portbou. Per sort hi havia un hostal obert (l'únic en tot el poble), pagant 34 euros per una habitació.
Tant important és coordinar els horaris com, sobretot, assegurar la continuitat en cas de pertubació (sobretot tractant-se de l'últim tren), tot i que és del tot evident que és una mesura més per obligar-nos a travessar la frontera amb el monsieur TGV, o si no ets ric, amb Ouibus, Flixbus, Eurolines...
Suposem que SNCF també ho aplicarà als seus trens en sentit contrari des del mateix dia 11.
Salvem l'Estació de França!
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Ja no haurem de patir per fer el canvi de tren, amb el risc de perdre'l.
Tant de bo pogués ser també a la R3, però l'agulla d'entrada a Puigcerdà d'ample UIC, segueix tallada.
Tant de bo pogués ser també a la R3, però l'agulla d'entrada a Puigcerdà d'ample UIC, segueix tallada.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Crec que segons els horaris que he vist.m.h.t. ha escrit: Suposem que SNCF també ho aplicarà als seus trens en sentit contrari des del mateix dia 11.
- Fitxers adjunts
-
- IMG_20190206_232410.jpg (19.26 KiB) Visualitzat 19497 cops
http://rodalies.gencat.cat/ca/sobre-rod ... R11Portbou
http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... rvicio.pdf
(tot i que ja era hora)
http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... rvicio.pdf
(tot i que ja era hora)
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
Catalunya Nord: novetats a la xarxa ferroviària 2020 (des del 15/12/19)
https://lio.laregion.fr/Pyrenees-Orient ... oviaire-enA la línia Tolosa - Perpinyà:
1 tren per hora durant tot el dia entre Tolosa i Perpinyà (directe o amb enllaç a Narbona)
Es triplica amb 9 trens addicionals, tot el dia, inclòs el cap de setmana.
Interconnexió millorada a la frontera franco-espanyola:
1 tren per hora entre les 14h i les 18h diumenge a la tarda, des de i cap a Tolosa, Montpelhièr i Portbou (connexió amb Barcelona) per accedir a la Costa Vermella.
El servei a Portbou més que duplicarà, amb 7 trens addicionals, que passarà a 12 trens diaris (14 a l'estiu).
Connexions SNCF-RENFE millorades a La Tor de Querol.
Els horaris s'ampliaran amb l’addició de trens al vespre.
Salvem l'Estació de França!
L'SNCF ja ha publicat els nous horaris!!
- Portbou/Cervera M.-Perpinyà-Narbona-Montpelhièr-Marselha
Portbou - Marselha (des del 15/12/19) [PDF]
Efectivament, s'ha augmentat el servei amb 7 trens més per sentit al llarg del dia i s'ha ampliat l'horari en sentit Perpinyà amb 1 nou tren al vespre (Porbou 20:02 > Perpinyà 21:01).
Per contra, s'ha escurçat l'horari en sentit Cervera/Portbou. S'ha suprimit el matiner (Perpinyà 6:20 > Cervera 6:55); ara el primer és el Perpinyà 7:54 > Portbou 8:45. I l'últim s'ha avançat 1 hora (Perpinyà 20:45 > Cervera 21:32)
- La Torre de Querol - Foix - Tolosa de Lengadoc
La Tor de Querol-Foix-Tolosa de Lengadoc (des del 15/12/19) [PDF]
En aquest cas s'han ajustat totes les circulacions per enllaçar amb RENFE. A més a més, s'han afegit els horaris dels R3 (La Tor-Vic-BCN) al fulletó per incentivar l'enllaç.
- Portbou/Cervera M.-Perpinyà-Narbona-Montpelhièr-Marselha
Portbou - Marselha (des del 15/12/19) [PDF]
Efectivament, s'ha augmentat el servei amb 7 trens més per sentit al llarg del dia i s'ha ampliat l'horari en sentit Perpinyà amb 1 nou tren al vespre (Porbou 20:02 > Perpinyà 21:01).
Per contra, s'ha escurçat l'horari en sentit Cervera/Portbou. S'ha suprimit el matiner (Perpinyà 6:20 > Cervera 6:55); ara el primer és el Perpinyà 7:54 > Portbou 8:45. I l'últim s'ha avançat 1 hora (Perpinyà 20:45 > Cervera 21:32)
- La Torre de Querol - Foix - Tolosa de Lengadoc
La Tor de Querol-Foix-Tolosa de Lengadoc (des del 15/12/19) [PDF]
En aquest cas s'han ajustat totes les circulacions per enllaçar amb RENFE. A més a més, s'han afegit els horaris dels R3 (La Tor-Vic-BCN) al fulletó per incentivar l'enllaç.
Salvem l'Estació de França!
L'SNCF ha publicat la nova taula horària de la Narbona-Perpinyà-Portbou, incloent els horaris dels R11 (Cervera-BCN), per fomentar l'enllaç. Tal i com van fer amb la Tolosa-Foix-La Tor, incloent els R3:
Narbona-Perpinyà-Portbou (des del 3/2/20)[PDF]
Narbona-Perpinyà-Portbou (des del 3/2/20)[PDF]
Salvem l'Estació de França!
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Des de 1878 fins ara no hi havia hagut problemes d'idioma. Ara sí?El Punt Avui, 8 de juliol de 2022 ha escrit: Els trens de l’operadora SNCF no arriben a Portbou
El gestor francès no farà el tram de Cervera a Portbou quan no hi hagi un conductor bilingüe disponible
Renfe ofereix els mateixos trajectes que fins ara
[...]
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Jo ho veig com la venjança d'ADIF a la SNCF pel que portaven temps fent.genissimon ha escrit: ↑Divendres 08/07/2022 11:39Des de 1878 fins ara no hi havia hagut problemes d'idioma. Ara sí?El Punt Avui, 8 de juliol de 2022 ha escrit: Els trens de l’operadora SNCF no arriben a Portbou
El gestor francès no farà el tram de Cervera a Portbou quan no hi hagi un conductor bilingüe disponible
Renfe ofereix els mateixos trajectes que fins ara
[...]
Salut !!
Com diu la notícia, renfe posa un auxiliar que tingui el B2 de francès per poder comunicar-se amb els treballadors per entrar a Cerbère.
Ara bé, la situació canvia quan aquests auxiliars amb posterioritat s'han percatat que els treballadors de l'estació a Cerbère parlen i entenen el castellà sense cap problema, és a dir, és qüestió de voluntat.
Així que em temo que aquesta situació és més un joc de la gallina per part dels dos costats (tot i que ho van començar els francesos) i mentrestant els perjudicats som els usuaris.
En tot cas, com a mínim, renfe ha posat un traductor per parlar amb gent que coneix l'idioma però que de servei fa veure que no