La notícia més important d'aquest estiu per a l'Empresa Casas, sens dubte, és l'augment considerable de freqüències a les línies Exprés.cat que connecten Mataró amb Barcelona (e11.1 i e11.2), amb bones freqüències de 10 o 15 minuts tot el dia. Especialment rellevant, trobo, per a la zona nord de Mataró (on hi arriba l'e11.2), que queda relativament lluny de l'estació.
Això demostra la immensa demanda de transport públic entre la capital catalana i la del Maresme, que, a més, compta amb serveis de Rodalia (R1 i RG1), amb intervals de pas de menys de 10 minuts en hora punta (i autobusos nocturs prou dignes). El servei en cap de setmana, però, romàn en un autobús per hora (i un tren cada 15 minuts)
Òbviament, aquí caldria trencar una altra llança: fins a quin punt l'autobús (especialment la línia e11.1 reforça o canibalitza el tren. La població de Mataró, això si, ha crescut notablement en els darrers anys, arribant a prop de 130.000 habitants.
https://twitter.com/MoventisInfo/status ... 0BvRY1lrJA
Empresa Casas
-
- N4
- Entrades: 45
- Ubicació: Mataró, El Maresme
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
3/24, 24 d'octubre de 2024 ha escrit: Assegut en una cadira plegable al bus: la imatge de la saturació a les línies del Maresme
El govern estudia reforçar les línies, que han incorporat usuaris que no es refien de Rodalies i que denuncien inseguretat als autobusos en hora punta
Redacció
24/10/2024 - 18.27Actualitzat24/10/2024 - 18.28
Els problemes constants de Rodalies han obligat molts usuaris a buscar alternatives de transport. Al Maresme, per exemple, hi ha molta gent que ha canviat els trens de la línia R1 per l'autobús i és tanta l'afluència que molts passatgers han d'anar drets o asseguts a les escales, fins i tot pels trams d'autopista.
Alguns usuaris directament s'emporten cadires plegables i les planten al mig del passadís. Els més afectats són els usuaris de Sant Pol de Mar, que és l'última parada de la línia de la costa abans d'agafar l'autopista i això fa que gairebé mai trobin un lloc per seure, com expliquen Mònica Rebollo i Noemí Calzado:
"Segur que asseguda ja no hi aniré. Ara estic esperant el bus, resant per veure si em toca un tros d'escala."
"I és perillós, perquè hi ha frenades. No és la mateixa velocitat que portes en una carretera nacional que en una autopista."
Els usuaris de bus denuncien que se senten insegurs per les condicions en què han de viatjar cada dia en hores punta. Amb tot, la normativa permet circular en un autobús dret i sense cap subjecció de seguretat fins i tot a l'autopista.
La Generalitat reconeix la problemàtica i es compromet a introduir millores a les línies de bus amb més demanda, però les supedita a l'aprovació dels pressupostos per al 2025.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.