Novetats a Sagalés
-
- N5
- Entrades: 90
Re: Novetats a Sagalés
Sagalés adquireix l'empresa Autocars Rovira, per tant tota la flota de 12 autobusos*. Fins a una data desconeguda, Rovira tindrà una certa independència, fins que Sagalés prengui el control de línies al 100%.
*(1370-1382: Otokar, Beulas, Fiat i diverses furgos més.)
*(1370-1382: Otokar, Beulas, Fiat i diverses furgos més.)
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Línia Manresa - Universitat Autònoma de Barcelona:
Regió-7, 22 de setembre de 2023 ha escrit: Alumnes que van amb bus a l’Autònoma es queixen que el servei torna a fer curt
Sagalés, responsable de la línia, diu que s’ha treballat amb la Generalitat per reforçar-la. L’any passat ja van haver d’ampliar horaris i el 2019 també
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 22 de setembre de 2023 ha escrit: El bus a l'Autònoma, que ha generat queixes dels alumnes, tindrà dues noves expedicions per anar i dues per tornar
A partir del 26 de setembre hi haurà un bus cada 15 minuts entre les 7 i 2/4 de 9, d’anada, i un cada 30 minuts entre 2/4 d'1 i les 3, de tornada
Justament avui, Regió7 s'ha fet ressò del malestar dels usuaris; respecte el curs anterior, s’han incrementat una mitjana de 100 diaris
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 10 de novembre de 2023 ha escrit: Usuaris de la línia de bus entre Moià i Vic es queixen de deficiències en el servei
Reclamen una renovació de la flota de vehicles a Sagalés perquè alguns són obsolets i massa petits
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
EL SERVEI URBÀ DE MOLLET INCORPORA UN AUTOBÚS ELÈCTRIC

https://www.sagales.com/noticia/633/el- ... s-electric
Es tracta del primer dels 50 BYD que ha comprat Sagalés: 25 urbans i 25 interurbans.

https://www.sagales.com/noticia/633/el- ... s-electric
Es tracta del primer dels 50 BYD que ha comprat Sagalés: 25 urbans i 25 interurbans.
Salvem l'Estació de França!
Jo diria que aquesta afirmació és massa d'hora per fer-la. A Sagalés han rebut altres BYD i diria que són de 12 metres, però el que sí sé és que són LE. Surten en un vídeo d'instagram de l'alcaldessa de Mollet, Mireia Dionisio, que va fer de la presentació del bus urbà.
Aquest en concret diria que s'ha demanat al marge dels altres 50 de Sagalés, de la mateixa manera que s'ha demanat un segon, tots dos finançats amb NextGen de l'Ajuntament de Mollet.
Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.
Reestructuració de l'eix de Mollet i del Tenes. Dijous desapareixen les línies 302, 303 i 305.
A canvi, es dobla el servei a les línies e7, e21 i 320; i s'ha electrificat amb busos BYD la línia 330. Suposa també una simplificació de línies:
https://www.sagales.com/noticia/649/sag ... -barcelona
A canvi, es dobla el servei a les línies e7, e21 i 320; i s'ha electrificat amb busos BYD la línia 330. Suposa també una simplificació de línies:
- e7 (BCN-Parets-Vall del Tenes) 》 Cada 30 min. (amb reforços punta) tot el dia
- e21 (BCN-Mollet directe) 》 Cada 15-20 min. tot el dia
- 320 (BCN-Montcada-Llagosta-Mollet) 》 Cada 15-20 min. tot el dia
- 330 (Mollet-Parets-Lliçà-Granollers) 》 Cada 30-60 min. amb busos elèctrics
https://www.sagales.com/noticia/649/sag ... -barcelona
Salvem l'Estació de França!
ARTICLE
Canvis als busos interurbans el 2 de maig: transbordaments obligatoris a l’eix Besòs-Tenes i menys busos Mollet-Parets
Article d'anàlisi dels canvis a les línies d'autobús de l'eix Besòs-Tenes pel grup d'interès MolletOpina, de Mollet del Vallès.
Destaquen els aspectes negatius:
Per últim, afegir que, passats els primers dies, s'ha vist que les línies 320 i e7 han quedat amb horaris molt ajustats i pateixen retards. En el cas de la línia 320 s'han reduït 15 minuts per expedició els caps de setmana.
L'únic aspecte positiu és l'augment global de connexió en tot l'eix però, que queda en paper mullat ja que no s'indica enlloc, com he esmentat.
En definitiva, horaris pensats per anar a barcelona i negligint la mobilitat comarcal en un eix com és el de la C-17 on, recentment s'han ampliat de 2 a 3 carrils el tram de Parets a Granollers; per tant, no es pot parlar de falta de demanda, sinó de falta d'interès de captació.
Canvis als busos interurbans el 2 de maig: transbordaments obligatoris a l’eix Besòs-Tenes i menys busos Mollet-Parets
Article d'anàlisi dels canvis a les línies d'autobús de l'eix Besòs-Tenes pel grup d'interès MolletOpina, de Mollet del Vallès.
Destaquen els aspectes negatius:
- Reducció de la cobertura horària excepte els dies feiners
- Supressió de la línia e21 a l'agost i, per tant, reducció de l'oferta entre Mollet i Barcelona
- Eliminació de la possibilitat de mou-re's a l'eix sense haver de realitzar transbordament
- Augment del preu si es viatja amb títols propis de Sagalés sense transbordament i bitllet senzill
- Supressió de les parades intermitges des de Lliçà de Vall fins a Bigues i Riells
- Supressió del servei a Barcelona des de l'Eixample de Parets
- Reducció de l'oferta entre Mollet i Parets del 50% i augment del temps d'espera de 15 minuts a 30-60 minuts
- La línia 320 deixa de passar pel CAP Can Pantiquet de Mollet sense previ avís
- Supressió del servei a l'Ametlla del Vallès que realitzaven les expedicions e21 de Riells (antiga 323)
Per últim, afegir que, passats els primers dies, s'ha vist que les línies 320 i e7 han quedat amb horaris molt ajustats i pateixen retards. En el cas de la línia 320 s'han reduït 15 minuts per expedició els caps de setmana.
L'únic aspecte positiu és l'augment global de connexió en tot l'eix però, que queda en paper mullat ja que no s'indica enlloc, com he esmentat.
En definitiva, horaris pensats per anar a barcelona i negligint la mobilitat comarcal en un eix com és el de la C-17 on, recentment s'han ampliat de 2 a 3 carrils el tram de Parets a Granollers; per tant, no es pot parlar de falta de demanda, sinó de falta d'interès de captació.
Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Nous horaris per la línia 410, Vic - UAB.
https://www.sagales.com/uploads/imagene ... bdc2d9.pdf
https://www.sagales.com/uploads/imagene ... bdc2d9.pdf
UT440_132M l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 03/11/2024 14:51, en total s’ha editat 1 vegada.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ia-2-metro
El Departament connecta amb bus Teià, Alella i el Masnou amb la línia 2 de Metro
Territori
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica incorpora, aquest dilluns 4 de novembre, una nova parada a l’estació de Metro Pompeu Fabra de Badalona a la línia d’autobús 849, que és la que enllaça Teià, Alella, el Masnou i Badalona (Can Ruti i el centre). Rebrà el nom de ‘Metro Badalona’ i estarà ubicada al carrer Martí Pujol, a les marquesines de davant dels portals 186 i 209, segons si el trajecte és d’anada o tornada. L'estació Pompeu Fabra és la primera de la línia 2 de Metro, la lila, que fa el trajecte fins al Paral·lel de Barcelona.
El recorregut de l’autobús variarà i la primera parada a Badalona passarà a ser al centre, al CAP Doctor Robert. El vehicle s’aturarà després a la nova parada Martí Pujol 186 - Metro Badalona i continuarà cap a la Residència de discapacitats Can Ruti, l’Hospital de Can Ruti i l’Institut Guttman. Després iniciarà el recorregut de tornada cap al Maresme i s’aturarà al carrer Martí Pujol 209 – Metro Badalona. Seguirà per Germà Juli, President Companys i es dirigirà cap a Montgat per la C-31. Fins ara, les parades més pròximes a l’estació de metro eren el CAP Doctor Robert i la cruïlla dels carrers Germà Juli i Prim.
Aquest canvi de recorregut, amb la parada a l’estació de Metro, significa també una alternativa més amb transport públic perquè els habitants de Teià, Alella o el Masnou puguin desplaçar-se a Barcelona.
La línia de bus modifica també les hores de sortida i amplia la cobertura horària. L’última expedició del dia des de Teià cap a Badalona serà a les 17:30 h. El darrer bus des de Can Ruti serà a les 18:20 h. El servei continuarà disposant de set expedicions amb sortida i arribada a la Plaça 1 d’octubre de Teià.
https://govern.cat/govern/docs/2024/10/ ... 39e7bb.pdf
El Departament connecta amb bus Teià, Alella i el Masnou amb la línia 2 de Metro
Territori
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica incorpora, aquest dilluns 4 de novembre, una nova parada a l’estació de Metro Pompeu Fabra de Badalona a la línia d’autobús 849, que és la que enllaça Teià, Alella, el Masnou i Badalona (Can Ruti i el centre). Rebrà el nom de ‘Metro Badalona’ i estarà ubicada al carrer Martí Pujol, a les marquesines de davant dels portals 186 i 209, segons si el trajecte és d’anada o tornada. L'estació Pompeu Fabra és la primera de la línia 2 de Metro, la lila, que fa el trajecte fins al Paral·lel de Barcelona.
El recorregut de l’autobús variarà i la primera parada a Badalona passarà a ser al centre, al CAP Doctor Robert. El vehicle s’aturarà després a la nova parada Martí Pujol 186 - Metro Badalona i continuarà cap a la Residència de discapacitats Can Ruti, l’Hospital de Can Ruti i l’Institut Guttman. Després iniciarà el recorregut de tornada cap al Maresme i s’aturarà al carrer Martí Pujol 209 – Metro Badalona. Seguirà per Germà Juli, President Companys i es dirigirà cap a Montgat per la C-31. Fins ara, les parades més pròximes a l’estació de metro eren el CAP Doctor Robert i la cruïlla dels carrers Germà Juli i Prim.
Aquest canvi de recorregut, amb la parada a l’estació de Metro, significa també una alternativa més amb transport públic perquè els habitants de Teià, Alella o el Masnou puguin desplaçar-se a Barcelona.
La línia de bus modifica també les hores de sortida i amplia la cobertura horària. L’última expedició del dia des de Teià cap a Badalona serà a les 17:30 h. El darrer bus des de Can Ruti serà a les 18:20 h. El servei continuarà disposant de set expedicions amb sortida i arribada a la Plaça 1 d’octubre de Teià.
https://govern.cat/govern/docs/2024/10/ ... 39e7bb.pdf
Com que "rebrà" el nom de? Si ja s'havia posat el nom fa un parell d'anys!! XD
Sembla que Sagalés perdrà les línies d'Eivissa al estar exclosa de la nova licitació.
https://contrataciondelestado.es/FileSy ... mbpw%3D%3D
https://contrataciondelestado.es/FileSy ... mbpw%3D%3D
L'Ajuntament [de Mollet] proposa dues alternatives de recorregut per a la segona línia de bus urbà
https://www.sommollet.cat/noticia/10143 ... e-bus-urba
La ciutadania podrà opinar sobre quin és el millor traçat amb un procés consultiu que obrirà votacions el pròxim 16 de gener
Amb el compromís de posar en marxa la tan reclamada línia 2 (L2) del bus urbà aquest 2025, el govern municipal ha presentat aquest dijous dues alternatives de recorregut per al futur servei. La ciutadania podrà opinar sobre quina creu que és la millor opció gràcies a un procés consultiu, que s'engegarà el pròxim 16 de gener i que durarà fins al 3 de febrer.
L'alcaldessa de Mollet, Mireia Dionisio, i el regidor de Mobilitat, Juanjo Baños, han presentat el procés participatiu i han fet públics els dos recorreguts que se sotmetran a consulta ciutadana i que han estat el resultat de mesos de treballs d'anàlisi tècnica.
Dos recorreguts sobre la taula
Pel que fa a les alternatives proposades, en tots dos casos es donarà més cobertura a zones que queden fora del recorregut de l'actual L1 com són el barri de Santa Rosa i la Farinera –passant per la ronda Pinetons i empalmant amb l'avinguda Burgos– i el barri de la Riera Seca. Els dos circuits, a més, arriben al barri de Lourdes i aprofitaran parades de l'actual L1 i de línies interurbanes. En canvi, una de les principals diferències és que una seguirà el mateix sentit de circulació que l'actual L1 i l'altra circularà en sentit contrari.
Així doncs, la proposta A de la nova L2 seguirà el sentit contrari a l'actual recorregut de l'L1, un fet que permetria als usuaris poder viatjar a un punt concret sense haver d'esperar que el bus faci tota la volta al circuit. En aquest cas, per dificultats d'accés no arribaria a l'estació de Mollet-Sant Fost, tot i que sí que entraria a carrers del barri de l'Estació de França per seguir després per l'interior de Riera Seca. També, de camí a Lourdes, faria parada a l'avinguda Gaudí.
La proposta A comptaria amb la instal·lació de vuit parades noves (una a la Farinera, cinc entre els barris d'Estació de França i Riera Seca, una a Can Pantiquet i una davant el camp de futbol dels Germans Gonzalvo). En aquest cas, la inversió necessària per a la instal·lació de parades i fer obres d'adequació a la via pública seria d'uns 210.000 euros. La complexitat d'aquests treballs endarreriria la posada en marxa del servei, ja que l'execució de les obres per habilitar el circuit s'allargaria uns vuit mesos.
En el cas de la proposta B, el bus mantindria el mateix sentit de circulació que l'actual L1 i a diferència de la proposta A faria un tram de recorregut per la C-17. Hi hauria quatre parades noves (dues a Can Flequer, una a Riera Seca i una a la ronda dels Pinetons). Per implementar aquest circuit, les obres d'adequació serien menys complexes i la inversió ascendiria a uns 50.000 euros amb uns dos o tres mesos d'execució.
Les dues propostes presentades arriben després de mesos de treball de tècnics municipals, que han comptat amb l'assessorament d'entitats com l'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), a més de l'empresa Sagalés –concessionària del servei. "S'ha fet un treball tècnic i de camp molt acurat, però és un tema complex per això hem volgut comptar amb experts en l'àmbit de la mobilitat", deia l'alcaldessa, Mireia Dionisio, qui afegia: "Ara volem sentir la veu dels usuaris perquè ens puguin aportar suggeriments i tenir una visió del que prefereix la ciutadania", apuntava Dionisio sobre el procés participatiu, el resultat del qual no serà vinculant.
El 2024, la L1 del bus urbà va tancar amb 510.000 viatges validats i va superar així els 500.000 que va assolir el 2019, quan es va arribar al màxim històric.
https://www.sommollet.cat/noticia/10143 ... e-bus-urba
La ciutadania podrà opinar sobre quin és el millor traçat amb un procés consultiu que obrirà votacions el pròxim 16 de gener
Amb el compromís de posar en marxa la tan reclamada línia 2 (L2) del bus urbà aquest 2025, el govern municipal ha presentat aquest dijous dues alternatives de recorregut per al futur servei. La ciutadania podrà opinar sobre quina creu que és la millor opció gràcies a un procés consultiu, que s'engegarà el pròxim 16 de gener i que durarà fins al 3 de febrer.
L'alcaldessa de Mollet, Mireia Dionisio, i el regidor de Mobilitat, Juanjo Baños, han presentat el procés participatiu i han fet públics els dos recorreguts que se sotmetran a consulta ciutadana i que han estat el resultat de mesos de treballs d'anàlisi tècnica.
Dos recorreguts sobre la taula
Pel que fa a les alternatives proposades, en tots dos casos es donarà més cobertura a zones que queden fora del recorregut de l'actual L1 com són el barri de Santa Rosa i la Farinera –passant per la ronda Pinetons i empalmant amb l'avinguda Burgos– i el barri de la Riera Seca. Els dos circuits, a més, arriben al barri de Lourdes i aprofitaran parades de l'actual L1 i de línies interurbanes. En canvi, una de les principals diferències és que una seguirà el mateix sentit de circulació que l'actual L1 i l'altra circularà en sentit contrari.
Així doncs, la proposta A de la nova L2 seguirà el sentit contrari a l'actual recorregut de l'L1, un fet que permetria als usuaris poder viatjar a un punt concret sense haver d'esperar que el bus faci tota la volta al circuit. En aquest cas, per dificultats d'accés no arribaria a l'estació de Mollet-Sant Fost, tot i que sí que entraria a carrers del barri de l'Estació de França per seguir després per l'interior de Riera Seca. També, de camí a Lourdes, faria parada a l'avinguda Gaudí.
La proposta A comptaria amb la instal·lació de vuit parades noves (una a la Farinera, cinc entre els barris d'Estació de França i Riera Seca, una a Can Pantiquet i una davant el camp de futbol dels Germans Gonzalvo). En aquest cas, la inversió necessària per a la instal·lació de parades i fer obres d'adequació a la via pública seria d'uns 210.000 euros. La complexitat d'aquests treballs endarreriria la posada en marxa del servei, ja que l'execució de les obres per habilitar el circuit s'allargaria uns vuit mesos.
En el cas de la proposta B, el bus mantindria el mateix sentit de circulació que l'actual L1 i a diferència de la proposta A faria un tram de recorregut per la C-17. Hi hauria quatre parades noves (dues a Can Flequer, una a Riera Seca i una a la ronda dels Pinetons). Per implementar aquest circuit, les obres d'adequació serien menys complexes i la inversió ascendiria a uns 50.000 euros amb uns dos o tres mesos d'execució.
Les dues propostes presentades arriben després de mesos de treball de tècnics municipals, que han comptat amb l'assessorament d'entitats com l'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), a més de l'empresa Sagalés –concessionària del servei. "S'ha fet un treball tècnic i de camp molt acurat, però és un tema complex per això hem volgut comptar amb experts en l'àmbit de la mobilitat", deia l'alcaldessa, Mireia Dionisio, qui afegia: "Ara volem sentir la veu dels usuaris perquè ens puguin aportar suggeriments i tenir una visió del que prefereix la ciutadania", apuntava Dionisio sobre el procés participatiu, el resultat del qual no serà vinculant.
El 2024, la L1 del bus urbà va tancar amb 510.000 viatges validats i va superar així els 500.000 que va assolir el 2019, quan es va arribar al màxim històric.
Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.
https://www.boe.es/diario_borme/txt.php ... -2024-6293
https://dogc.gencat.cat/ca/document-del ... Id=1004602
Los Accionistas Únicos de "EMPRESA SAGALES, S.A." y de "COMPAÑIA REUSENSE DE AUTOMOVILES LA HISPANIA, S.A." han decidido, el 15 de noviembre de 2024, de forma universal y unánime, la fusión de ambas sociedades mediante la absorción de "COMPAÑIA REUSENSE DE AUTOMOVILES LA HISPANIA, S.A." por "EMPRESA SAGALES, S.A." con extinción sin liquidación de la primera, previa la aprobación de los respectivos balances de fusión y conforme al Proyecto Común de Fusión depositado en el Registro Mercantil de Barcelona.
https://dogc.gencat.cat/ca/document-del ... Id=1004602
La Direcció General de Transports i Mobilitat ha resolt autoritzar la transferència de l'empresa C.R.A. La Hispania, SA a l'empresa Empresa Sagalés, SA de les concessions per a l'explotació dels serveis públics regulars de transport de viatgers per carretera
per la qual cosa l'empresa Empresa Sagalés, SA queda subrogada en tots els drets i les obligacions contretes per l'empresa C.R.A. La Hispania, SA des de la data de publicació d'aquest anunci.
- Martorelles - Mollet del Vallès (V-1766)
- Badalona - Sabadell (V-2474)
- Gallecs - Mollet del Vallès - Barcelona per l'autopista C-33 (V-6408)
- Barcelona - Montornès del Vallès (V-6429)
- Barcelona - Granollers pel Masnou (V-6449)
- Barcelona - Mollet del Vallès (V-6463)
Es fa públic a l'efecte de la titularitat de les concessions esmentades per al coneixement general.
Barcelona, 20 de gener de 2025
Salvem l'Estació de França!
- foronda 141
- N8
- Entrades: 864
- Ubicació: Poblenou
De fet, crec que aquestes línies ja es feian amb busos el grup Sagales.