Recentment vaig començar a actualitzar la meva antiga pàgina web, WEFER.COM en l'apartat d'història de les unitats que han circulat per Metro de Barcelona.
Us presento aquí el petit resum històric de la sèrie 100 del Metro Transversal, perquè en pugueu gaudir. O comentar si voleu ampliar alguna cosa o creieu que hi ha algun error.
Aquí l'enllaç: https://wefer.com/metro-de-barcelona-trenes-serie-100/
I de regal, una foto:
La història de la sèrie 100 de TMB
A qualsevol ciutat administrada per gent amb un nivell mínim de decència, el sol fet de tenir l'enorme honor d'haver tingut circulant durant dècades el 100, una de les sèries de metro més boniques fetes mai (i possiblement la més monumental), seria prou motiu per bastir al seu voltant un museu del transport amb cara i ulls, a més de fer mans i mànigues perquè pugui circular si més no en ocasions especials.
Però no. Això és Barcelona, la ciutat que desterra forjats de ferro al recambró dels mals endreços per "antiquats". La que deixa morir de fàstic (i físicament) el Tramvia Blau perquè "no compleix les normes de seguretat". La que no suporta donar llustre a la seva història en totes les seves facetes perquè la pren per "provinciana", però que no té problemes per posar-se una façana de multinacional adotzenada, creient-se "cosmopolita".
És el que tenim...
Però no. Això és Barcelona, la ciutat que desterra forjats de ferro al recambró dels mals endreços per "antiquats". La que deixa morir de fàstic (i físicament) el Tramvia Blau perquè "no compleix les normes de seguretat". La que no suporta donar llustre a la seva història en totes les seves facetes perquè la pren per "provinciana", però que no té problemes per posar-se una façana de multinacional adotzenada, creient-se "cosmopolita".
És el que tenim...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Potser si els de Luis Vuitton, Fórmula 1 o Copa América els ho demanen, acaben fent el Museu del Transport, ves a saber...Guigui ha escrit: ↑Dimarts 16/07/2024 20:57 A qualsevol ciutat administrada per gent amb un nivell mínim de decència, el sol fet de tenir l'enorme honor d'haver tingut circulant durant dècades el 100, una de les sèries de metro més boniques fetes mai (i possiblement la més monumental), seria prou motiu per bastir al seu voltant un museu del transport amb cara i ulls, a més de fer mans i mànigues perquè pugui circular si més no en ocasions especials.
Però no. Això és Barcelona, la ciutat que desterra forjats de ferro al recambró dels mals endreços per "antiquats". La que deixa morir de fàstic (i físicament) el Tramvia Blau perquè "no compleix les normes de seguretat". La que no suporta donar llustre a la seva història en totes les seves facetes perquè la pren per "provinciana", però que no té problemes per posar-se una façana de multinacional adotzenada, creient-se "cosmopolita".
És el que tenim...
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
És el de sempre. Barcelona vol fer el pas a ser una ciutat de referència, però al final sempre ens quedem en ser una ciutat de províncies més o menys gran, barrejada amb una ciutat de vacances low-cost. De Sol i platja.
Falta ambició, falta cultura (no cultureta), falta mirar a llarg termini, i falta lideratge.
El tema del Museu del Transport i el desinterès que suscita entre els nostres mediocres dirigents, n'és un exemple clar, com tants d'altres.
Com a mínim, que no sigui per nosaltres que no es faci.
Falta ambició, falta cultura (no cultureta), falta mirar a llarg termini, i falta lideratge.
El tema del Museu del Transport i el desinterès que suscita entre els nostres mediocres dirigents, n'és un exemple clar, com tants d'altres.
Com a mínim, que no sigui per nosaltres que no es faci.
El tema del final de la circulació del 100 a mitjans dels anys 80 no va ser per haver d'adaptar les andanes al nou gàlib dels trens de la sèrie 4000?
Tinc entès que a dia d'avui ni que es restaurés el cotxe 126 i se li posés pantògraf, no podria passar per les estacions (i tampoc per les ampliacions de la L1 a Hospitalet i Fondo ja que no es van fer amb el gàlib dels 100 en ment).
Tinc entès que a dia d'avui ni que es restaurés el cotxe 126 i se li posés pantògraf, no podria passar per les estacions (i tampoc per les ampliacions de la L1 a Hospitalet i Fondo ja que no es van fer amb el gàlib dels 100 en ment).
El metro de Barcelona amb motoristes!
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Es comenta que és tal com dius, però tampoc hi ha res segur.
Ara, una cosa és que ja no pugués fer recorreguts per la L1 i l'altra és que s'agafessin els cotxes i un d'ells s'abandonés a la seva sort i un altre es tallés per la meitat i després es desballestés... al propi Museu de Vilanova!
Ara, una cosa és que ja no pugués fer recorreguts per la L1 i l'altra és que s'agafessin els cotxes i un d'ells s'abandonés a la seva sort i un altre es tallés per la meitat i després es desballestés... al propi Museu de Vilanova!

- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 350
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Molt bon contingut (no només del 100 sinó de totes les sèries antigues). I lo millor són les fotos, algunes de magnífiques.
Crec que la catenària tocaria el sostre ja que els trens anteriors als 4000 ocupaven tot el túnel a dalt. A part d'això només hi ha coses com accés PMR que podrien causar contactes amb els trens. El 400 va circular amb 4000, i fins el 2006 o 2007 podria haver circulat amb excepció de la catenària.
A veure si comencen a entendre el que volem veure i fan alguna cosa al respecte. I lo del 131 és dels pitjors escàndols dels molts que han passat.
Sandy
Crec que la catenària tocaria el sostre ja que els trens anteriors als 4000 ocupaven tot el túnel a dalt. A part d'això només hi ha coses com accés PMR que podrien causar contactes amb els trens. El 400 va circular amb 4000, i fins el 2006 o 2007 podria haver circulat amb excepció de la catenària.
A veure si comencen a entendre el que volem veure i fan alguna cosa al respecte. I lo del 131 és dels pitjors escàndols dels molts que han passat.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows