jo no crec que sigui gens redundant amb la L9, la meva proposta fa només un tram de 800 metres de la ronda del mig, no serveix per a creuar de sud a nord. a més, fa correspondència a europa fira i la ronda del mig ja queda a més d'un kilometre i quarte de qualsevol parada de la L9. vejeu mapaElefant ha escrit: ↑Divendres 01/11/2024 11:09
Ara tal com està, propostes com la teva o la del Ànec tenen el problema de ser parcialment redundants amb l'L9/L10, llavors no compensa. De fet el que potser es podria fer seria un parell de parades de bus al túnel de la Ronda del Mig, pèro seria bastant percal, segurament caldria eixamplar el túnel per donar una bahia al bus, ja que fer-lo parar al mig del carril de circulació segurament seria perillós, llavors amb la bahia i amb l'andana jo crec que ja no et dona l'espai.
Propostes per al Tramvia de Barcelona
Re: Propostes per al Tramvia de Barcelona
El passeig central de Badal ja fa una bona pujadeta, si ha de fer rampa extra per arribar a dalt del calaix i amb canvis de rasant suaus, estem parlant de pendents molt forts. Ni tan sols veig clar que sigui tècnicament factible. Crec que són uns 12 metres d'alçària en total.un Ànec ha escrit: ↑Dimecres 06/11/2024 10:02 Això és la Rambla Badal i al fons la rambla de sants, que passa per sobre de la L1
Screenshot 2024-11-04 at 11-24-12 Barcelona Catalonia - Google Maps.png
Evidentment, el tranvia faria una rampa fins a la plataforma sobre la L1.
Aquí la vista des de sobre
Captura de pantalla 2024-11-04 112558.png
Com es pot veure, la zona es tan ample que jo crec que hi cabria una rampa discreta molt fàcilment, a més, no li caldria parets, tampos a cobre del calaix, permetent una millor il·luminació (no faria gaire ombra). De tota manera és probable que per evitar tonteries li acabaran posant una vorera. Si ens inspirem en el pont del ferrocarril de sant adrià de besòs, hi podem veure com de fina pot ser una plataforma segura per a un tren de renfe, imagina per a un tramvia.
Si bés, hi ha un inconvenient més aviat gran. Sants no és un barri conegut pels seus parcs i estariem eliminant un dels poquissims eixos verds del barri, uns jardins que a més son recents.
A més els veïns del edifici que queda a tocar del calaix ja van guanyar una demanda:
https://beteve.cat/societat/sentencia-t ... ies-sants/
I a l'últim consell de barri, els veïns ja es van queixar d'una proposta d'edificar al solar contigu on ara hi ha la Citroen:
https://www.decidim.barcelona/assemblie ... tings/6624
(Pàgina 6 de l'acta)
I aquest tipus de rampes recordaran a cert Scalextric que hi havia per la zona:
https://barcelofilia.blogspot.com/2012/ ... s.html?m=1
I estem parlant d'un barri molt dens d'una ciutat on sembla ser que la catenària del tramvia molesta. El pont de Sant Adrià sembla fi perquè no hi ha cap casa ni carrer a tocar.
Indirectament el que vens a dir és que la proposta posa el tramvia per Gran Via perquè hi ha espai, no perquè hi ha demanda. Llavors deixa'm fer una contra oferta: allargar el calaix seguint les vies del tren fins a Bellvitge. El gran projecte del nus de la Torrassa inclou soterrar tota aquella part, i estem parlant de passar a tocar de les zones amb més densitat de població d'Europa.un Ànec ha escrit: ↑Dimecres 06/11/2024 10:02 Quant a les linies que passen per la gran via cap al centre, la majoria venen de l'area metropolitana i molts fan correspondències i no son residents de la gran via. I és normal, no hi ha tanta gent visquent a la granvia. Aquest servei seria més aviat equivalent als busos exprés. A més a més recordem que l'única opció mitjanament bona d'anar des de la gran via a Sants és a l'hospital de Bellvitge amb la L1, on no hi viu ningú.
La llosa és perque si passem el tramvia com per la gran via besòs acabem amb un model sense cap sortida o incorporació en el que dura el tram. A més, si eliminem els ponts simples i deixem només les rotondes no hi ha tants punts de conflicte, només els 3 centrals ja que a la plaça cerdà s'hauria d'elevar el tren per a deixar pas pels vehicles cap a la ronda del mig
No he acabat d'entendre, què és el que no té cap sortida o incorporació?
Al projecte on es parla de l'ampliació del tram per Sant Feliu es parla de que contigu a l'estació 34 (la Salut) hi ha un pendent del 7,5% (https://www.google.com/maps/@41.3858656 ... FQAw%3D%3D), Això sense agafar el pendent de més del 25% del tram blau.jgomezs ha escrit: ↑Diumenge 10/11/2024 22:19 El passeig central de Badal ja fa una bona pujadeta, si ha de fer rampa extra per arribar a dalt del calaix i amb canvis de rasant suaus, estem parlant de pendents molt forts. Ni tan sols veig clar que sigui tècnicament factible. Crec que són uns 12 metres d'alçària en total.
A més els veïns del edifici que queda a tocar del calaix ja van guanyar una demanda:
https://beteve.cat/societat/sentencia-t ... ies-sants/
I a l'últim consell de barri, els veïns ja es van queixar d'una proposta d'edificar al solar contigu on ara hi ha la Citroen:
https://www.decidim.barcelona/assemblie ... tings/6624
(Pàgina 6 de l'acta)
I aquest tipus de rampes recordaran a cert Scalextric que hi havia per la zona:
https://barcelofilia.blogspot.com/2012/ ... s.html?m=1
I estem parlant d'un barri molt dens d'una ciutat on sembla ser que la catenària del tramvia molesta. El pont de Sant Adrià sembla fi perquè no hi ha cap casa ni carrer a tocar.
El calaix farà potser 12 metres des del nivell de terra però no des del nivell de rambla, on a més el pendent és més suau. Hi veig entre 6 i 8 com a molt. L'amplada del carrer, a més és molt gran, si arranjem el tram cap a la banda d'hospitalet, amb una plataforma de 6 metres d'amplada, l'habitatge més proper es trobaria a 29 metres de distància. Una rampa amb un 8% de desnivell hauria de fer 100 metres en el pitjor dels casos.
Amb la catenària si els molesta aquí hi podem incorporar la catenària soterrada, que ja l'hem feta servir a diversos punts i a més no necessàriament ha de ser una plataforma sòlida de formigó, sino que pot ser en bandes per a que hi travessi la llum. El tram sempre va a sobre les vies.
De tota manera, concedeixo que tècnicament és un projecte complicat i que inevitablement produïrà perjudici als veïns específicament del 122 de la rambla Badal, que a més hi posaran oposició judicial
Potser no m'he explicat bé. Els busos que passen per la gran via cap al centre venen de l'area metropolitana i no tenen destí la gran via, però aquesta no és la connexió que ofereix aquest tram precisament. A més els residents de la gran via potser tenen altres destins, que no son gaires. El tram per la gran via ofereix una multitud de trasbords per anar a la resta de la ciutat, és un projecte més aviat senzill i econòmic i no té més alternativa que els busos depenents del tràfic, terrible a aquesta zona.jgomezs ha escrit: ↑Diumenge 10/11/2024 22:19Indirectament el que vens a dir és que la proposta posa el tramvia per Gran Via perquè hi ha espai, no perquè hi ha demanda. Llavors deixa'm fer una contra oferta: allargar el calaix seguint les vies del tren fins a Bellvitge. El gran projecte del nus de la Torrassa inclou soterrar tota aquella part, i estem parlant de passar a tocar de les zones amb més densitat de població d'Europa.un Ànec ha escrit: ↑Dimecres 06/11/2024 10:02 Quant a les linies que passen per la gran via cap al centre, la majoria venen de l'area metropolitana i molts fan correspondències i no son residents de la gran via. I és normal, no hi ha tanta gent visquent a la granvia. Aquest servei seria més aviat equivalent als busos exprés. A més a més recordem que l'única opció mitjanament bona d'anar des de la gran via a Sants és a l'hospital de Bellvitge amb la L1, on no hi viu ningú.
La llosa és perque si passem el tramvia com per la gran via besòs acabem amb un model sense cap sortida o incorporació en el que dura el tram. A més, si eliminem els ponts simples i deixem només les rotondes no hi ha tants punts de conflicte, només els 3 centrals ja que a la plaça cerdà s'hauria d'elevar el tren per a deixar pas pels vehicles cap a la ronda del mig
No he acabat d'entendre, què és el que no té cap sortida o incorporació?
Quant al calaix: Aquesta alternativa aixafa comlpetament qualsevol demanda que pugui tindre el tram per a anar a l'estació de sants perque aquests veins aniran en renfe, evidentment, i només donaria enllaç al calaix i a can tries i gornal, a més de estar molt majoritàriament el tram a un nivell superior al de carrer (pèrdua del principal punt fort del tram, l'accessibilitat). Jo reservaria millor per a alguna altra cosa aquest estai que guanyem a hospitalet.
La demanda pel tram a la gran via rau principalment de:
l'estació de Sants
Eixample (av. Roma), a més s'uneix amb el projecte de tram a comte urgell, que és certament molt bo
totes les correspondències, amb especial menció d'FGC, ja que en certa part en faa duplicitat, descongestionant de viatgers (una mica) en el tram entre pl. europa i l'eixample
la fira de l'hospitalet, amb els hotels i zones comercials
polígons
zones d'alta densitat: bellvitge, sants, l'eixample
altres punts d'interès com les escoles, els jutjats, i el mateix hospital comarcal
A més a més crec que augmentaria la seva demanda continuant la linia bé cap a les aigües passant del camp de l'espanyol o creuant el prat per l'avinguda verge de montserrat, ben cèntrica (aquesta L9 és un despropòsit al prat)
Val, sí no és gaire a prop l'itinerari.un Ànec ha escrit: ↑Dimecres 06/11/2024 12:08jo no crec que sigui gens redundant amb la L9, la meva proposta fa només un tram de 800 metres de la ronda del mig, no serveix per a creuar de sud a nord. a més, fa correspondència a europa fira i la ronda del mig ja queda a més d'un kilometre i quarte de qualsevol parada de la L9. vejeu mapaElefant ha escrit: ↑Divendres 01/11/2024 11:09
Ara tal com està, propostes com la teva o la del Ànec tenen el problema de ser parcialment redundants amb l'L9/L10, llavors no compensa. De fet el que potser es podria fer seria un parell de parades de bus al túnel de la Ronda del Mig, pèro seria bastant percal, segurament caldria eixamplar el túnel per donar una bahia al bus, ja que fer-lo parar al mig del carril de circulació segurament seria perillós, llavors amb la bahia i amb l'andana jo crec que ja no et dona l'espai.
Igualment, tot i que sí penso que Sants no té la millor connexió en transport públic (per ser l'estació principal de BCN) aquesta línia de tramvia que proposes, considerant la enorme complicació i l'existència d'altres serveis per la zona, no és bona idea. Abans hauria dit de fer primer un tramvia per tota la Gran Via fins des-de Glòries a Gornal/Bellvitge i després un ramal que pugi de Pl. Espanya per Tarragona i Josep Tarradellas fins a Pl. Francesc Macià, però amb el perllongament de l'L8 això tampoc ja no tindrà massa sentit.
No entenc que el perllongament de l'L8 no es fes enllaçant amb Sants.
Volia aclarar una cosa amb el tema de les rampes.
Recordeu que avui dia a 2024 hi ha tecnologia més que comprovada que ha resolt aquesta qüestió. Només mireu trams en pendent "no tan suau" aquí a la xarxa del TRAM com a la secció de Can Rigal a l'Hospitalet així com al pont de Cristòfol de Moura a Sant Adrià.
Casos més extrems, aquí tenim el mateix Tramvia Blau!
I si voleu anar a fora, aneu a Stuttgart o a Mainz on hi ha pendents molt fortes.
Recordeu que avui dia a 2024 hi ha tecnologia més que comprovada que ha resolt aquesta qüestió. Només mireu trams en pendent "no tan suau" aquí a la xarxa del TRAM com a la secció de Can Rigal a l'Hospitalet així com al pont de Cristòfol de Moura a Sant Adrià.
Casos més extrems, aquí tenim el mateix Tramvia Blau!
I si voleu anar a fora, aneu a Stuttgart o a Mainz on hi ha pendents molt fortes.