Nova variant Vallbona-Ramal Aigües
-
- N2
- Entrades: 11
https://www.adif.es/-/adjudicacion-obra ... omPlid=203
Ahir, 20 de desembre, es va publicar la nota de premsa de l'adjudicació de l'obra. També inclou 7,7M € en altres actuacions, relacionades amb l'estació de Montcada i Reixac i els sistemes ERTMS.
Ahir, 20 de desembre, es va publicar la nota de premsa de l'adjudicació de l'obra. També inclou 7,7M € en altres actuacions, relacionades amb l'estació de Montcada i Reixac i els sistemes ERTMS.
En algun lloc he llegit que això implica que els trens que venen de Granollers puguin entrar a Barcelona per la Meridiana? És així o és un malentès?
Al revés
Des de Montcada Bifurcació cap a Sagrera i Clot.
L'enllaç ja existeix, el que es farà es el salt de moltó (eliminar el creuament a nivell) a la R2
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Bones, em truca l'atenció moltíssim sobre com quedaria l'explotació dels serveis ferroviaris als túnels de Barcelona
Com que les obres de la Sagrera suposaria un canvi a l'explotació, i la Generalitat vol incloure el servei de la R-Aeroport, els Regionals i la R-Aeroport acabarien a Sant Andreu (suposo que més bé a Montcada Bifurcació, no sé si fent parada a Montcada també o simplement seria lloc per poder deixar aturats els trens).
Un maquinista de Rodalies em va dir que no hi ha en principi intenció de fer desaparèixer l'EdF, i farien els R2Nord acabats a Castelldefels i els R2Sud com actualment ho fan, fins a l'EdF... Al final què faran o si se sap més al respecte d'aquesta variant de Vallbona - Ramal Aigües o de les obres de la Sagrera i la suposada explotació?
Com que les obres de la Sagrera suposaria un canvi a l'explotació, i la Generalitat vol incloure el servei de la R-Aeroport, els Regionals i la R-Aeroport acabarien a Sant Andreu (suposo que més bé a Montcada Bifurcació, no sé si fent parada a Montcada també o simplement seria lloc per poder deixar aturats els trens).
Un maquinista de Rodalies em va dir que no hi ha en principi intenció de fer desaparèixer l'EdF, i farien els R2Nord acabats a Castelldefels i els R2Sud com actualment ho fan, fins a l'EdF... Al final què faran o si se sap més al respecte d'aquesta variant de Vallbona - Ramal Aigües o de les obres de la Sagrera i la suposada explotació?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Per un costat l'idea es entrar els R3 pel túnel d'Aragó, que està una mica menys saturat que el de Pl. Catalunya. A més a mig/llarg termini com es vol fer l'encreuament de La Torrassa, que uniria l'R4sud amb l'R2nord, i l'R2sud amb l'R1 (les famoses línies interior-interior i costa-costa) això alliberaria més encara el túnel d'Aragó a l'hora que requeriria la capacitat del túnel de Pl. Catalunya per R4+R1.Carlos González ha escrit: ↑Divendres 14/02/2025 9:49 Bones, em truca l'atenció moltíssim sobre com quedaria l'explotació dels serveis ferroviaris als túnels de Barcelona
Com que les obres de la Sagrera suposaria un canvi a l'explotació, i la Generalitat vol incloure el servei de la R-Aeroport, els Regionals i la R-Aeroport acabarien a Sant Andreu (suposo que més bé a Montcada Bifurcació, no sé si fent parada a Montcada també o simplement seria lloc per poder deixar aturats els trens).
Un maquinista de Rodalies em va dir que no hi ha en principi intenció de fer desaparèixer l'EdF, i farien els R2Nord acabats a Castelldefels i els R2Sud com actualment ho fan, fins a l'EdF... Al final què faran o si se sap més al respecte d'aquesta variant de Vallbona - Ramal Aigües o de les obres de la Sagrera i la suposada explotació?
Sobre el tema EdF el Pere Macias ha estat clar: A llarg termini es tancarà l'estació i es reubicarà la terminal dels Regionals sud a Montcada-Bifurcació. La bifurcació Aragó es veu com un obstacle massa gran, i un salt de moltó en aquesta bifurcació com impracticable (posició amb la que discrepo severament). Però no crec que hi hagi cap pressió contrària a això, ja que realment seria fer un obra força complexa al mig de la ciutat per una utilitat similar a senzillament utilitzar Montcada-Bif.. Per desgràcia, el pensament utilitarístic predomina i no dona valor a mantenir l'ús de l'estació monumental.
Això que expliques podria funcionar a partir del moment que es faci el túnel del turó de Montcada, que estalvii a la R4 passar per Montcada Bifurcació. Si no, la R3 hauria de cissallar les dues vies de la R4 en els dos sentits.Elefant ha escrit: ↑Divendres 14/02/2025 15:07Per un costat l'idea es entrar els R3 pel túnel d'Aragó, que està una mica menys saturat que el de Pl. Catalunya. A més a mig/llarg termini com es vol fer l'encreuament de La Torrassa, que uniria l'R4sud amb l'R2nord, i l'R2sud amb l'R1 (les famoses línies interior-interior i costa-costa) això alliberaria més encara el túnel d'Aragó a l'hora que requeriria la capacitat del túnel de Pl. Catalunya per R4+R1.Carlos González ha escrit: ↑Divendres 14/02/2025 9:49 Bones, em truca l'atenció moltíssim sobre com quedaria l'explotació dels serveis ferroviaris als túnels de Barcelona
Com que les obres de la Sagrera suposaria un canvi a l'explotació, i la Generalitat vol incloure el servei de la R-Aeroport, els Regionals i la R-Aeroport acabarien a Sant Andreu (suposo que més bé a Montcada Bifurcació, no sé si fent parada a Montcada també o simplement seria lloc per poder deixar aturats els trens).
Un maquinista de Rodalies em va dir que no hi ha en principi intenció de fer desaparèixer l'EdF, i farien els R2Nord acabats a Castelldefels i els R2Sud com actualment ho fan, fins a l'EdF... Al final què faran o si se sap més al respecte d'aquesta variant de Vallbona - Ramal Aigües o de les obres de la Sagrera i la suposada explotació?
Sobre el tema EdF el Pere Macias ha estat clar: A llarg termini es tancarà l'estació i es reubicarà la terminal dels Regionals sud a Montcada-Bifurcació. La bifurcació Aragó es veu com un obstacle massa gran, i un salt de moltó en aquesta bifurcació com impracticable (posició amb la que discrepo severament). Però no crec que hi hagi cap pressió contrària a això, ja que realment seria fer un obra força complexa al mig de la ciutat per una utilitat similar a senzillament utilitzar Montcada-Bif.. Per desgràcia, el pensament utilitarístic predomina i no dona valor a mantenir l'ús de l'estació monumental.
-
- N5
- Entrades: 96
Dos punts importants:
1. Segons l'esquema de vies previst per a la situació definitiva de Montcada Bifurcació (https://cdn.mitma.gob.es/portal-web-dru ... 8-_e01.pdf, pàgina 3), les vies d'estacionament de l'estació no tindrien andana, de forma que els regionals haurien d'acabar el recorregut a St. Andreu.
2- També segons aquest document, en una futura segona fase hi ha previst un salt de moltó entre l'R3 i l'R4 a la capçalera nord de l'estació. Encara no se'n sap res concret.
1. Segons l'esquema de vies previst per a la situació definitiva de Montcada Bifurcació (https://cdn.mitma.gob.es/portal-web-dru ... 8-_e01.pdf, pàgina 3), les vies d'estacionament de l'estació no tindrien andana, de forma que els regionals haurien d'acabar el recorregut a St. Andreu.
2- També segons aquest document, en una futura segona fase hi ha previst un salt de moltó entre l'R3 i l'R4 a la capçalera nord de l'estació. Encara no se'n sap res concret.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
No sé si ja volen fer això per la R3, jo em pensava que aquesta idea es va quedar a l'oblit, perquè ara no esmenten de fer això o no entra en els plans a curt/mig termini. He escoltat en un comunicat de ràdio que tenen pensat o la R3 o a la R4 passar-la per el túnel de Pg. de Gràcia, una d'aquestes línies.Elefant ha escrit: ↑Divendres 14/02/2025 15:07 Per un costat l'idea es entrar els R3 pel túnel d'Aragó, que està una mica menys saturat que el de Pl. Catalunya. A més a mig/llarg termini com es vol fer l'encreuament de La Torrassa, que uniria l'R4sud amb l'R2nord, i l'R2sud amb l'R1 (les famoses línies interior-interior i costa-costa) això alliberaria més encara el túnel d'Aragó a l'hora que requeriria la capacitat del túnel de Pl. Catalunya per R4+R1.
Ara actualment esmentàven de fer passar la R4 per el túnel de Pg. de Gràcia per descongestionar el túnel de Pl.Catalunya i diversificar entre els dos túnels aquesta línia, deixant per els trens que finalitzen a Terrassa acabin via Pg. de Gràcia amb l'Aeroport. i els serveis que finalitzen a Manresa, ho segueixin fent per el túnel de Pl.Catalunya, acabant com ho fa actualment a L’Hospitalet, Martorell, Vilafranca o SVC. Clar que això tampóc se sap, i es improbable per la idea de la R-Aeroport que vol fer FGC com a llançadora fins a Sant Andreu, clar que també deien que "no descarten allargar-la a una de les línies de Rodalies"
https://www.3cat.cat/3cat/lestacio-de-f ... o/1034596/Elefant ha escrit: ↑Divendres 14/02/2025 15:07Sobre el tema EdF el Pere Macias ha estat clar: A llarg termini es tancarà l'estació i es reubicarà la terminal dels Regionals sud a Montcada-Bifurcació. La bifurcació Aragó es veu com un obstacle massa gran, i un salt de moltó en aquesta bifurcació com impracticable (posició amb la que discrepo severament). Però no crec que hi hagi cap pressió contrària a això, ja que realment seria fer un obra força complexa al mig de la ciutat per una utilitat similar a senzillament utilitzar Montcada-Bif.. Per desgràcia, el pensament utilitarístic predomina i no dona valor a mantenir l'ús de l'estació monumental.
Pere Macias fa 6 anys, va dir un altre cosa almenys com està exposat en aquest comunicat d'àudio
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Per sort quan s'hagi acabat Sagrera, que és el que teòricament "permetria" tancar Estació de França, Pere Macias ja estarà jubilat.
Plantejar tancar EdF és una qüestió de simple ignorància i PROVINCIANISME ja que Rodalies té un problem MOLT greu de falta de vies. Cap ciutat a nivell europeu té una infraestructura tan raquítica com Barcelona.
I quan s'acabi Sagrera, si es tanqués EdF seria desvestir un sant per vestir-ne un altra. O dit d'una altra manera, 20 anys d'obres i milers de milions gastats per a gairebé res.
No és una qüestió de conservar una estació monumental, és una qüestió pràctica bàsica de sentit comú.
Plantejar tancar EdF és una qüestió de simple ignorància i PROVINCIANISME ja que Rodalies té un problem MOLT greu de falta de vies. Cap ciutat a nivell europeu té una infraestructura tan raquítica com Barcelona.
I quan s'acabi Sagrera, si es tanqués EdF seria desvestir un sant per vestir-ne un altra. O dit d'una altra manera, 20 anys d'obres i milers de milions gastats per a gairebé res.
No és una qüestió de conservar una estació monumental, és una qüestió pràctica bàsica de sentit comú.
La xarxa de ferrocarril convencional a Barcelona està molt encaixonada pels túnels urbans i per la manca d'entrades amples. I la solució que es vol buscar es de simplificar la xarxa per fer-la més eficient i per això treure tots els entrellats como ara enllaços i bifurcacions, els quals sobre tot pertanyen a l'EdF. Un pensament que deriva d'un plantejament tipus Metro (o tren suburbà FGC): Si només tenim un itinerari lo més simple la circulació serà més fluïda. Una teoria que no funciona a la pràctica de la xarxa convencional a on han de conviure al menys trens de rodalies i trens regionals d'un munt de línies amb freqüències molt diferents.wefer ha escrit: ↑Diumenge 16/02/2025 16:54 Per sort quan s'hagi acabat Sagrera, que és el que teòricament "permetria" tancar Estació de França, Pere Macias ja estarà jubilat.
Plantejar tancar EdF és una qüestió de simple ignorància i PROVINCIANISME ja que Rodalies té un problem MOLT greu de falta de vies. Cap ciutat a nivell europeu té una infraestructura tan raquítica com Barcelona.
I quan s'acabi Sagrera, si es tanqués EdF seria desvestir un sant per vestir-ne un altra. O dit d'una altra manera, 20 anys d'obres i milers de milions gastats per a gairebé res.
No és una qüestió de conservar una estació monumental, és una qüestió pràctica bàsica de sentit comú.
La solució hauria de ser exactament el contrari: maximitzar la capacitat d'aquesta xarxa que es com ben dius raquítica. I EdF aquí hauria de ser la solució, no el problema. Millorar els accessos a l'EdF encara que seria complex i costós augmentaria enormement la capacitat i la flexibilitat d'aquesta xarxa limitada. No només el salt de moltó a la bifurcació Aragó per l'accés des-del sud, sino també l'accés des-del nord, amb un enllaç al triangle ferroviari i a ser possible a la bifurcació Glòries (a on el ramal cap a EdF se separa de l'R1). Obres que no serien fàcils però que serien una inversió per al futur, amb la mira posada a 50 o fins i tot 100 anys. I al cap i a la fi unes actuacions menors del que seria (o serà) el tercer túnel de rodalies.
Ho he dit abans i ho torno a dir, EdF serviria perfectament com a capçalera de tots els serveis regionals, deixant Sants i Sagrera com a estacions del sud i del nord respectivament, una mica anàleg a Madrid amb Atocha i Chamartin. Amb això s'evitaria el solapament dels regionals als túnels la qual cosa ja seria un guany en capacitat.