Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Estudi de les estacions d'autobusos a Catalunya
En teoria, avui a les 13:30 inauguraven el baixador d'autobusos de Gironella.
Entra en servei demà divendres.
Salut !!
Entra en servei demà divendres.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Premsa Gencat, 22 de febrer de 2024 ha escrit: Territori posa en funcionament la nova estació de busos de Gironella
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 22 de febrer de 2024 ha escrit: Gironella posa en funcionament la nova estació d'autobusos
La parada central amb quatre andanes i diverses prestacions està ubicada a l'Avinguda Catalunya i entrarà en servei aquest divendres
L'ha inaugurat aquet dijous la consellera de Territori de la Generalitat, Ester Capella
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 23 d'agost de 2024 ha escrit: Vàters de l’Estació d’Autobusos de Manresa: millor no necessitar-los
Als lavabos dels homes falten la majoria de portes i, als de les dones, de tres, dos estan fora de servei
Veure la galeria: https://www.regio7.cat/fotos/manresa/20 ... 61641.html
Gemma Camps
Manresa 23 D’AG. 2024 6:30 Actualitzada 23 D’AG. 2024 8:07
La situació de deixadesa de l’Estació d’Autobusos de Manresa, amb excrements dels coloms per terra i, en general, amb unes instal·lacions molt desmillorades, arriba a la seva màxima expressió en el cas dels serveis públics. Millor no haver-los de necessitar; tant els dels homes com els de les dones.
En el cas dels serveis per als homes, falta la porta de tres dels quatre vàters que tenen tassa, inclòs l’únic que està adaptat per a persones amb problemes de mobilitat, que té el sostre amb la pintura tota escrostonada. En general, les parets estan plenes de guixades. Malgrat la pèssima imatge que donen, cal admetre que es nota que els netegen amb certa regularitat perquè no estan bruts, tot i que sí molt deixats. A banda dels quatre vàters amb tassa, hi ha dos orinals i dues piques molt deteriorades amb un mirall al davant.
En el cas dels lavabos per a dones, dels tres que hi ha, només se’n pot fer servir un perquè els altres dos estan fora de servei. En els dos hi ha un precinte de l’empresa de transport Sagalés al voltant del marc de la porta i, a més a més, en una hi ha tres cartells amb la llegenda «Disculpe. Baño fuera de servicio». En aquest cas, igual que en el dels homes, no es veuen unes instal·lacions brutes, però sí totalment deixades, amb guixades per tot arreu. Un magnífic anunci de benvinguda a la ciutat per a la gent que hi arribi de fora.
Sense notícies de les millores
Com va explicar aquest diari en una edició anterior, l’estació manresana està pendent d’unes millores que s’hi han de fer fa temps. El febrer del 2022, el Departament de Territori de la Generalitat, que n’és la propietària, va explicar que havia demanat a la concessionària de l’estació, Castellà, empresa del grup Sagalés, un informe sobre les necessitats de manteniment estructural de les instal·lacions per fer-hi obres dins d’un projecte de millora dels corredors, estacions i parades d’autobús que, va assegurar aleshores, ja es trobava en licitació en el marc dels fons europeus Next Generation i que havia de quedar executat abans del 2024.
Segons va poder saber aquest diari, Castellà va fer els deures que se li van demanar, però, a partir d’aquí, no s’ha explicat res més de les millores, i el final del 2024 es va acostant inexorablement.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
El de sempre. No es fa un manteniment mínim de pocs centenars d'euros perquè potser, algun dia, es farà una inversió de millora de milions.
Menys fer volar coloms i més fer manteniment BÀSIC del que JA tenim.
Menys fer volar coloms i més fer manteniment BÀSIC del que JA tenim.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 16 d'octubre de 2024 ha escrit: La proposta de diàleg conjunt d'Ivan Sànchez per l'estació de busos de Berga s'imposa
Tots els grups municipals de Berga es van reunir dijous per encetar negociacions i tirar endavant una proposta de consens
Anna Costa
Berga 16 D’OCT. 2024 6:31 Actualitzada 16 D’OCT. 2024 10:17
Tots els grups municipals de Berga fan front comú per desencallar el projecte de l'estació de busos. Representants del govern (la CUP i ERC) i de l'oposició (Junts, el PSC i BeGI) han respost a la convocatòria que va fer l'alcalde, Ivan Sànchez, al ple de 3 d'octubre, d'encetar negociacions plegats per tirar endavant un equipament que uns i altres consideren "una prioritat per Berga". La primera reunió es va fer dijous passat i va ser "fluida", amb "voluntat de treball" i "amb la finalitat de poder arribar a un acord", segons ha pogut saber Regió7.
Tot i que hi haurà estira-i-arronses al llarg de la negociació, la ronda de reunions ha començat amb bon peu i hi ha voluntat de consens per part de tots els grups polítics de l'Ajuntament de Berga. Tots tenen clar que s'ha de construir l'estació d'autobusos perquè fa massa anys que la ciutat té aquesta mancança.
La discrepància es troba en la ubicació i fins ara cada partit defensava la seva proposta. Per a l'equip de govern el projecte de l'estació a la Rasa dels Molins és la millor opció, Junts no vol l'estació a la Rasa sense un vial que connecti amb la C-16, Berga Grup Independent (BeGI) aposta per fer l'estació a l'aparcament de la Font del Ros i el PSC veuria bé l'estació en aquesta zona però al Parc de les Aubes. Ara, toca analitzar els pros i contres. Els informes tècnics de l'emplaçament de la Rasa dels Molins i de la Font del Ros es van posar sobre la taula a la reunió de la setmana passada, com també l'esbós del Parc de les Aubes.
A partir d'aquí, caldran reunions amb tècnics per resoldre dubtes, valorar quins arguments a favor i en contra té cada proposta i apostar pel projecte que sigui més viable, tenint en compte tots els factors. A més, es valoraran les aportacions que facin els grups municipals. Com va apuntar l'alcalde al darrer ple "encara que tots els grups sortim amb uns posicionaments, haurem de fer sacrifici, ja que si no aprovem el projecte de forma unitària, serà un fracàs". Aquesta és la responsabilitat que han pres la CUP, ERC, Junts, PSC i BeGI.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 10 de gener de 2024 ha escrit: L’estació d'autobusos de Manresa, decadent i deixada 40 anys després
La manca de manteniment dels darrers temps ha fet que l’equipament pateixi greus mancances de tot tipus
Jordi Morros
Manresa 10 GEN 2025 6:25 Actualitzada 10 GEN 2025 7:40
L’estació d’autobusos de Manresa ha complert 40 anys. Però no ha bufat espelmes. Ha arribat a la maduresa en un estat de deixadesa impropi d’una terminal d’autobusos d’una capital de comarca que presumeix, a més a més, de capital de la Catalunya central.
L’edifici té problemes de manteniment importants, i tot l’entorn ha quedat obsolet i no és gens escaient per a un node de comunicació cabdal del transport públic. De l’estació surten cada dia desenes d’autobusos en totes direccions, a part dels del transport urbà.
La titularitat de l’estació és de la Generalitat. Depèn del Departament de Territori, tot i que la gestió del dia a dia la té l’empresa de transport de viatgers Sagalés.
Fins i tot l’Ajuntament de Manresa ha admès, a preguntes d’aquest diari, que l’estació no té les condicions que hauria de complir.
El regidor d’Urbanisme i Mobilitat, Carles Garcia, ha afirmat que el consistori ha sol·licitat en diverses ocasions millores a la terminal. L’últim requeriment el va fer l’octubre passat, ha explicat a Regió7. «Ens consta que la Generalitat està redactant un projecte de reformes per executar el 2025. Estem a l’espera que ens concreti les actuacions i l’inici d’obres».
Dos anys d’espera
Aquesta espera fa més de dos anys que dura. Al ple municipal del passat desembre el grup Fem Manresa va recordar al govern que el 2023 el Departament de Territori ja va anunciar que estava redactant el projecte de rehabilitació i millora de l’estació d’autobusos, treballs que finançarien amb mig milió d’euros de fons europeus.
Per redactar el projecte l’Ajuntament va enviar un informe sobre les mancances de manteniment, accessibilitat, informació i atenció a l’usuari. D’aquest projecte no se’n sap res, però. «Hem demanat que ens actualitzin en quin punt està. Quan tinguem més informació la farem arribar», va dir al plenari el regidor Garcia. Aquest diari ha sol·licitat informació a Territori al respecte, però no ha obtingut resposta.
Obres als lavabos
L’únic moviment que hi ha, de moment, a l’estació d’autobusos de Manresa, són les obres per refer els lavabos.
Regió7 va denunciar l’agost passat l’extrema deixadesa en què es trobaven i que s’utilitzen per trobades sexuals i tràfic de droga a petita escala. Les obres deixen la curiosa imatge de dos lavabos portàtils dins l’estació.
La seguretat és un altre dels problemes a l’estació d’autobusos. Temps enrere hi havia personal de seguretat. Ara ja no. Es troba a faltar més presència de la Policia Local. Recentment, van entrar dins un autobús durant la nit i hi van buidar un extintor. Ha passat en més d’una ocasió.
L’edifici té goteres, està ple de xarxes per evitar despreniments i que entrin coloms, i el sostre està cobert de brutícia.
No hi ha cap mena de manteniment de la poca vegetació que hi ha, hi ha portes en mal estat i la majoria d’accessos estan tancats. L’atenció a l’usuari és insuficient, segons l’Ajuntament. Funciona de 9 a 1 i de 3 a 6 els dies de cada dia. Els caps de setmana està tancat i les pantalles d’informació que hi ha a l’andana, al vestíbul -sense calefacció i on sovint hi ha passavolants dormint als bancs- o al bar, no funcionen des de fa anys, tret de la del bus urbà. Precisament el personal del bar és a qui s’adrecen molts cops usuaris per demanar informació. Per motius de seguretat només obre des de primera hora del matí fins a primera hora de la tarda. A partir de dilluns ho farà fins al vespre.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Aquestes pilones que es vol instal·lar són conseqüència de:Regió-7, 16 de gener de 2025 ha escrit: Berga col·locarà aviat pilones de seguretat a la parada de bus, la qual evitarà estacionaments llargs
Els autobusos només carregaran i descarregaran passatgers, els que hagin d'estar aparcats més estona ho faran a la Gran Via. L'Ajuntament de Berga també diu que es renovarà la marquesina, que actualment es troba precintada
Anna Costa
Berga 16 GEN 2025 14:46 Actualitzada 16 GEN 2025 18:48
L'Ajuntament de Berga té previst instal·lar, al més aviat possible, pilones de seguretat a la parada de bus de Berga, al capdamunt del passeig de la Pau. Arran de l'últim bus que es va desfrenar, el 7 de gener passat, i tenint en compte que era el segon incident d'aquest tipus en només quatre mesos, l'equip de govern (CUP i ERC) va acordar, també amb els grups a l'oposició (Junts, PSC i BeGI), que es col·locarien algun tipus de barreres o pilones de seguretat. D'aquesta manera, "en cas que es desfrenés un autobús, que esperem que no torni a passar, quedaria frenat", ha comentat l'alcalde, Ivan Sànchez. Les pilones s'instal·laran en forma de L, resseguint la vorera del tram de passeig de la Pau que ocupa la parada i tancant a la zona per anar cap al passatge Arquitecte Porta.
Com a novetat, ha explicat l'alcalde, només estacionaran a la parada del capdamunt del passeig de la Pau els busos que hagin de carregar i descarregar viatgers . Els autobusos que no portin usuaris i que hagin d'estacionar perquè el conductor ha de fer liquidació o aturada llarga, pararan a la Gran Via ( a l'altura del passeig de la Pau): "És una zona on ja tenim una parada de bus urbà i el terreny és pla". El pendent del capdamunt del passeig ha generat més d'un ensurt quan s'han desfrenat busos i es volen evitar nous casos que vagin a parar a la vorera. De fet, els autobusos que han de fer parades llargues, "actualment ja es traslladen al sector del polígon on hi ha la nau", ha remarcat l'alcalde.
Renovació de la marquesina
L'actuació també contempla renovar la marquesina, que es troba precintada per seguretat. La marquesina es va instal·lar el 2020 després de reclamacions de diversos col·lectius, ja que el 2015 una ventada es va endur el voladís que hi havia a la parada i no hi havia un espai perquè els viatgers tinguessin aixopluc, especialment els que tenen problemes de mobilitat reduïda, pel fet que tampoc podien accedir a l'interior del bar sense rampa. Amb la marquesina també es posava fi al problema de mala imatge que suposaven les bigues de ferro nues que van quedar durant cinc anys. Ara, la marquesina que tant va costar instal·lar està malmesa i precintada per seguretat fins que es canviï per una de nova. Aquest és el compromís del consistori, segons l'alcalde i el regidor Aleix Serra.
L'Ajuntament espera l'informe d'Alsa
L'Ajuntament de Berga ha demanat a la companyia de busos Alsa un informe dels darrers incidents, per saber què va passar exactament aquest gener i el passat setembre. L'alcalde, Ivan Sànchez, ha dit que "estem pendents de rebre l'informe per poder-ne determinar les causes. Tot i que l'empresa ens ha traslladat els primers indicis, hem d'esperar".
I l'estació de busos?
Els incidents que hi ha hagut els últims mesos a la parada de busos ha tornat a posar sobre la taula la necessitat que Berga tingui una estació de bus. El projecte és una llarga reivindicació i, malgrat que és una prioritat de tots els grups municipals, es manté encallat. Govern i oposició mantenen reunions periòdiques per trobar una solució i posar fil a l'agulla, sigui construir-la a la Rasa dels Molins o a la Font del Ros (que són les propostes que hi ha sobre la taula). Segons ha apuntat l'alcalde, tenen concertada una reunió amb la Generalitat per tractar el tema de l'estació. No ha volgut concretar el dia ni donar detalls, però ha assegurat que "anem pel bon camí".
Regió-7, 7 de gener de 2025 ha escrit: Un autobús es desfrena al passeig de la Pau de Berga per segon cop en quatre mesos
El vehicle s'ha enfilat sobre la vorera i ha acabat xocant contra un arbre sense deixar vianants ferits
L’oposició demana accelerar el projecte de la futura estació d'autobusos
Laura Serrat
Manresa 07 GEN 2025 14:18 Actualitzada 07 GEN 2025 22:20
L'Ajuntament de Berga es planteja posar barreres de seguretat al passeig de la Pau arran d'un incident amb un bus desfrenat que ha tingut lloc aquest dimarts. L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, confirma que s'estudiarà establir aquesta mesura o bé traslladar els autobusos en una altra zona de la ciutat de forma provisional mentre no s'encarrili el projecte de la nova estació després que en gairebé quatre mesos s'hagin produït dos accidents amb busos encastats a la mateixa via.
El darrer accident ha tingut lloc avui pels volts de les dotze del migdia, quan un bus que es trobava estacionat a la parada del davant de les oficines bancàries del BBVA s'ha desfrenat i s'ha enfilat sobre la vorera. En aquell moment, no hi havia cap passatger a l'interior del vehicle, tret del conductor, que ha resultat il·lès. El bus ha colpejat la marquesina i ha fregat un balcó abans d'encastar-se contra l'arbre. També ha tocat alguns vehicles que es trobaven estacionats a la vora.
Es tracta del segon incident en gairebé quatre mesos al passeig de la Pau, una via amb pendent on s'ubica l'actual estació d'autobusos. Va ser a finals de setembre passat quan un autobús de la mateixa companyia, Alsa, també es va desfrenar i va acabar topant amb tres arbres i un fanal. L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, ha confirmat a aquest diari que l'Ajuntament demanarà explicacions a l'empresa pels darrers incidents que hi ha hagut a la ciutat que, afortunadament, no han deixat ferits.
Mesures de seguretat
Sànchez ha explicat que es plantejaran mesures de seguretat arran dels dos incidents mentre no es construeixi la nova estació. Una de les opcions és alçar barreres o murs de protecció en les zones d'aturada dels autobusos i l'altra planteja la idea d'ubicar els vehicles en un altre emplaçament amb el terreny més pla. De fet, Ramon Caballé, de Junts, ha explicat que demanaran a l'Ajuntament que s'instal·lin barreres de seguretat al Passeig per evitar els accidents.
Des del PSC, Abel García, ha demanat que s'estudiï el perill existent a la zona per impulsar les mesures necessàries i ha recordat que el debat de la futura estació d'autobusos s'ha d'afrontar des del territori. Per la seva part, Judit Vinyes, de Berga Grup Independent, ha demanat celeritat en les negociacions per definir la ubicació de la futura estació. Un dels emplaçaments estudiats és la Rasa dels Molins i l'altra zona que s'ha posat sobre la taula és la zona de la Font del Ros, a l’entrada sud de Berga.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 22 de gener de 2025 ha escrit: La Generalitat invertirà 400.000 euros per rehabilitar l’estació d’autobusos [de Manresa]
L’equipament ha complert 40 anys en un estat general de deixadesa per la manca de manteniment
Territori ha anunciat que licitarà les obres aquest trimestre
Jordi Morros
Manresa 22 GEN 2025 6:25 Actualitzada 22 GEN 2025 8:05
La Generalitat de Catalunya té previst invertir 400.000 euros per rehabilitar i millorar l’estació d’autobusos de Manresa. L’equipament depèn del departament de Territori de la Generalitat, que n’és el titular, i es troba en un estat de deixadesa total per manca de manteniment.
Segons el mateix departament de Territori les obres inclouran actuacions en el mobiliari, en instal·lacions com per exemple el sistema de climatització i elèctric, i també en els panells informatius. Actualment cap dels que hi ha, tant al vestíbul i al bar de l’estació com el de l’andana no funcionen. Només ho fa el que indica els horaris del bus urbà de Manresa. També es millorarà la senyalització en general, el paviment i les estructures metàl·liques entre altres elements. La previsió és licitar les obres aquest primer trimestre.
L’estació té 40 anys
L’estació d’autobusos de Manresa va complir l’any passat 40 anys. Des de llavors no s’ha fet cap actuació decidida de millora ni tampoc de manteniment, el que ha provocat que presenti un estat general de deixadesa. Té goteres, està ple de xarxes per evitar que entrin coloms dins l’estructura de l’edifici però tot i així i el sostre és ple de brutícia. La majoria d’accessos estan tancats i algunes portes estan barrades per l’interior amb brides.
Fa mesos que a l’aparcament no es pot pagar amb targeta de crèdit, fet que genera molèsties als usuaris, i el vestíbul, a més a més de fosc, hi fa fred perquè la climatització no funciona.
Segons l’Ajuntament de Manresa, que ha demanat a Territori les actuacions previstes, el servei d’atenció a l’usuari és insuficient. Funciona de 9 a 1 i de 3 a 6 els dies de cada dia. Els caps de setmana està tancat i no hi ha cap màquina expenedora de bitllets, fa notar.
Un altre tema que preocupa és la seguretat. A diferència de temps enrere, actualment no hi ha vigilància. Els lavabos, que recentment s’han pintat, acostumen a ser punts de trobades per mantenir relacions sexuals i també s’ha denunciat que hi ha tràfic de drogues a petita escala.
Informe a Territori
L’octubre passat l’Ajuntament de Manresa ve enviar al departament de Territori un informe detallant totes les mancances actuals de l'estació des del punt de vista de manteniment, i també d'accessibilitat i atenció a l'usuari. Des del punt de vista del manteniment, entre altres, es van detectar goteres, manca de tasques de conservació de la poca vegetació que hi ha, portes en mal estat, lavabos més que deficients o la coberta de l'estació amb molta brutícia.
Pel que fa a l'accessibilitat, es va informar que fa falta l'adaptació d'almenys una andana per a l'accés en cadira de rodes o que l'accés al carrer Sant Antoni Maria Claret només es pot fer per escales. Per a una persona amb problemes de mobilitat o amb cadira de rodes, és difícil circular per l’estació, i fins i tot sortir-ne o entrar-hi sense ajuda.
En l’apartat d’atenció a l’usuari, l’informe de l’Ajuntament va fer notar que que l'horari que hi ha actualment és insuficient.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Sobre l'estat de l'estació d'autobusos de Manresa:
Regió-7, 26 de gener de 2025 ha escrit: Opinió
Pep Garcia
26 GEN 2025 6:25
Estació de busos... ‘Help’!
Entro. Potser no hauria de fer-ho, però sense pensar-m’ho dos cops, ja soc dins. Encara sento una certa remor del brogit de fora, però quan he traspassat la porta aquí pràcticament no se sent res. La deixadesa no fa soroll. Però m’esgarrifa un xic. Necessito, com sigui, un bitllet per al pròxim autobús que em durà al poble i m’han dit que aquí l’aconseguiré. Però aquí vol dir «aquí» Dins l’estació de busos de Manresa. O el que queda d’ella. El passadís és buit i llarg i mal il·luminat. Ni un rètol que m’indiqui ni un senyal de taquilla. Hi veig bancs per seure, alguns de trencats i alguns d’ocupats per gent que hi dorm. No fa bona olor. No em fa bona espina. Dins meu sona música de por i un advertiment que em diu que no hauries d’haver entrat aquí, foraster. Des d’una finestra que dona a un bar que també dona a fora veig cares d’algunes persones que prenen un refresc, un cafè i un entrepà. I totes tres em miren entre porugues i admirades. «No ho facis, no ho facis. Surt!» Llegeixo als seus llavis, «de l’últim viatger que va gosar entrar aquí dins… no se’n va saber res més». Jo persevero, i m’endinso en una sala que, en el seu temps, devia ser la sala central de taquilles, però les que veig em semblen tancades, però em sonen abandonades i un rètol m’ho diu tot: «Horari bitllets...» i no es llegeix res perquè s’ha esborrat pel pas del temps. Aquí s’ha aturat tot, fins i tot el temps i la vida. Dos senyors em miren asseguts en unes cadires d’espera, però en el seu rostre veig que no esperen res. Fa molt temps van esperar un bus, però potser ningú els va vendre mai un bitllet. I ara ja no els cal, el seu trajecte potser acaba aquí. Em miren, però no em diuen res. Veig rètols de poblacions i companyies de bus que em sonen d’abans, i uns horaris escrits en paper de rutes que ja no existeixen. Si no puc comprar bitllet, no podré marxar, i potser no podré sortir d’aquí. M’esgarrifo per dins. Ressegueixo un passadís central que sembla que m’ha de dur enlloc i, efectivament, em duu enlloc. Sales que van ser consigna, espais que van ser oficines, i vàters que van ser vàters. I ara tot són racons de pols i alguna cosa més. Sento alguna veu, però no veig ningú. Presències. Hi ha algú? I de cop ni ganes ni esma de continuar buscant no fos cas que trobés. Vull sortir d’aquí però ni això sé fer ara mateix. Help! Ara mateix l’estació de busos de Manresa és un dels llocs més inhòspits insalubres i deixats de la mà de Déu a la ciutat. Diuen que ara la reformaran i jo penso, ni parlar-ne, el que han de fer és cedir-la a la Manresa Film Office perquè la llogui per a pel·lícules de terror i crims i escenes de mal viure. Ho petaran, ens la prendran de les mans per rodar. En molts quilòmetres a la rodona no trobaran res d’igual.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 6 de març de 2025 ha escrit: Una quinzena de conductors de bus exigeixen al ple de Berga reubicar la parada urgentment
Consideren que el punt d'aturada al Passeig de la Pau no compleix amb la normativa de seguretat i temen que en un hipotètic accident d'un bus desfrenat hi hagi veïns afectats
Anna Costa
Berga 06 MAR 2025 21:45 Actualitzada 06 MAR 2025 22:43
Una quinzena de conductors i personal de busos que fan parada a Berga han exigit al ple d'aquest dijous al vespre una solució immediata per l'actual parada de la ciutat. Volen que es reubiqui. Entenen que aparcar, amb els vehicles que es fan servir, en el pendent del Passeig de la Pau és un risc que es pot evitar. Bàsicament, volen poder aturar-se en un lloc pla i en la que la presència dels busos no coincideixi amb la dels turismes. Després dels diversos incidents que hi ha hagut en els darrers mesos per vehicles que s'han desfrenat i han envaït l'espai de les voreres i dels vianants, els treballadors de diferents companyies han decidit acudir al ple i, davant de tots els grups, exigir una solució, de moment provisional, perquè ja entenen que d'avui per demà no es crearà una estació de busos a Berga. La ciutat és de les poques capitals de comarca de Catalunya que no tenen estació d'autobusos.
Els conductors ja han fet un parell de reunions amb el govern de Berga, però no han arribat a cap compromís explícit, segons ha explicat abans del ple Pedro Pacheco, secretari general de la Federació de Serveis de CCOO al Vallès Occidental i Catalunya Central, que ha exercit de portaveu del col·lectiu. Pacheco ha argumentat que han acudit al ple per exposar el problema a tots els grups i perquè en l'equip de govern han trobat "bones paraules", però no solucions. Pacheco reclama una reubicació provisional de la parada de Berga i si no ho aconsegueixen estan disposats a incrementar el nivell de la protesta. Aquest dijous al ple hi havia una quinzena de conductors i personal de les empreses Bages Bus, Sagalés i Alsa.
Des del 2020, els treballadors dels busos de Berga tenen descrits els dèficits de la parada de Berga i, segons Pacheco, l'administració catalana n'és conscient. De totes maneres, no s'hi ha posat remei. Pacheco no va voler entrar en la polèmica sobre quina ha de ser la ubicació de la futura estació de Berga, però va assegurar que la parada actual "no reuneix les condicions". També va admetre que amb vehicles més moderns i millor dotats tecnològicament, els vehicles no es desfrenarien, quedarien bloquejats en el moment que el conductor treu la clau del contacte.
La queixa que aquest dijous s'ha fet al ple, els representants dels conductors també l'han plantejat a les empreses que hi operen, de la mateixa manera que han reclamat més seguretat en els vehicles. Tampoc han rebut respostes en el sentit d'acceptar les millores tecnològiques que exigeixen, per part de les empreses. De la mateixa manera lamenten que els incidents que hi ha hagut fins ara afecten la salut, sobretot en la part emocional i psicològica, dels treballadors dels busos.
Pacheco també ha afirmat que les pilones "no són una mesura de seguretat". Admet que "pot generar certa sensació de seguretat, però manté molts riscos. Un bus si es desfrena no anirà a buscar les pilones".
Compromís de l'alcalde a donar resposta a la petició
L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez (CUP), un cop els conductors i personal de bus van llegir el manifest, va respondre que "entenem el patiment i està clar que de forma breu i urgent hauríem de mirar de trobar aquesta ubicació temporal". Va dir que es buscarà un lloc "que sigui segur i que no generi problemes de mobilitat i de seguretat", d'acord amb tot els grups municipals, els quals al llarg del ple d'ahir també van expressar la necessitat de reubicar la parada mentre no es construeixi l'estació.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Finalment, sembla que hi ha fumata blanca per a l'estació d'autobusos de Berga:
Regió-7, 12 de març de 2025 ha escrit: L'estació de busos de Berga es farà a la Rasa dels Molins amb un vial per facilitar l'accés des de la C-16
Es construirà un nou carrer que, amb un pont, connectarà amb el Gósol, al sud de la ciutat i molt a prop de la C-16. Així, els autobusos tindran una entrada directa i evitaran el gir del carrer Pere III
Anna Costa
Berga11 MAR 2025 17:37
Actualitzada 11 MAR 2025 22:13
L'estació d'autobusos de Berga ja té ubicació. Es farà a la part sud de la Rasa dels Molins i inclourà la construcció d'un vial per facilitar l'accés des de la C-16. Concretament, aquest vial creurà pels terrenys del sud de la Rasa i empalmarà amb un petit pont fins al carrer Gósol, a l'entrada sud de Berga i a tocar de l'eix del Llobregat (C-16). Així ho han anunciat aquest dimarts a la tarda en una roda de premsa conjunta els portaveus de tots els grups municipals, equip de govern (CUP i ERC) i oposició (Junts, PSC i BeGI), després d'haver arribat a un consens unànime i a un acord amb la Generalitat per desencallar un projecte que havia quedat aparcat en un calaix per falta de consens municipal.
Han estat cinc mesos de negociacions i d'estira-i-arronsa, amb discrepàncies entre partits, però amb la voluntat d'arribar a un acord de ciutat. Finalment, tots els grups aproven fer l'estació de busos a la Rasa dels Molins, tal com defensava la CUP i ERC, però amb un vial d'accés, que és la condició que posava Junts i que evitarà el gir del carrer Pere III. Per al PSC i BeGI no era el lloc més apropiat, però han acabat acceptant la proposta. Tot i que el PSC apostava inicialment pel parc de les Aubes, amb la incorporació del vial ha vist de bon ull el projecte perquè donarà solució a l’entrada dels busos (falta definir si serà d’un sentit o de dos) i, a més, millorarà una part degradada de la ciutat. I BeGI defensava la zona de l'aparcament de la Font del Ros, però ha cedit a la proposta de la Rasa dels Molins després de reunions entre els grups municipals i amb la Generalitat, que tindrà un paper decisiu per tirar endavant la futura estació i el vial.
Per fer el vial, el Govern català aportarà 250.000 euros perquè l'Ajuntament dugui a terme els tràmits urbanístics necessaris i financiï la inversió restant. Són terrenys de propietat privada i els promotors hauran d'assumir una part del cost. El vial tindrà 315 metres de longitud i un pont d'uns 50 metres.
Pel que fa a la construcció de l'estació de busos, la finançarà íntegrament la Generalitat, amb un pressupost estimat de 4,4 milions d'euros. L'equipament se situarà en un solar de 2.250 metres quadrats de superfície al sud de la Rasa, al carrer Pere III, amb la previsió que aculli 7 andanes adaptades per a busos de 15 metres de longitud i un aparcament per a turismes. Ajuntament i Generalitat han apuntat que el projecte incorporarà algun canvi, ja que el nou accés va a parar a l'estació des d'un altre direcció i per tant variarà la manera com els busos s'hauran de moure per la zona. Tot i això, segons la Generalitat, s'intentarà que la idea presentada inicialment, amb andanes a banda i banda del Pere III, canviï el mínim.
Sobre els terminis, la Generalitat ha avançat que durant el 2026 es redactarien tots els projectes amb la previsió que les obres puguin començar el 2027. El termini d'execució seria de 19 mesos.
Comença un procés que requerirà un temps abans no es vegin moviments d'obres, però s'ha assolit el primer pas, que és el consens per a l'emplaçament, per poder tirar endavant un projecte important per Berga i que fa anys que la ciutat espera. Berga és una de les poques capitals de comarca sense estació i una de obra que ha generat controvèrsia, però hi ha hagut entesa, s'ha aconseguit i es donarà llum verda a un projecte de forma unitària.
La parada provisional, pendent
Mentre l’estació no sigui una realitat, l'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, ha recordat que tots els grups municipals estan treballant per trobar una parada d'autobusos alternativa a l'actual. Al ple de la setmana passada a l'Ajuntament de Berga, conductors del bus van reclamar una solució urgent que eviti estacionar i carregar i descarregar passatgers al capdamunt del passeig de la Pau, un punt amb molt pendent i on hi ha hagut més d'un incident de busos desfrenats. Sànchez ha explicat que estan treballant per buscar una solució, però ha alertat que "per millorar la seguretat d'un espai no podem empitjorar la seguretat d'un altre". "És un tema que en els propers dies haurem de resoldre i és un compromís que vam adquirir al ple", ha dit.
Regió-7, 12 de març de 2025 ha escrit: Consens unànime de tots els grups municipals i acord amb la Generalitat per la ubicació de l'estació de busos de Berga
L’equip de govern (CUP i ERC) i l’oposició (Junts, PSC i BeGI) donen llum verda a l’emplaçament a la Rasa dels Molins amb un vial d'accés per tirar endavant un projecte llargament reivindicat a la ciutat
Anna Costa
Berga11 MAR 2025 22:02
Actualitzada 12 MAR 2025 8:33
«Avui és un dia de felicitat i alegria perquè tenim un acord de tots els grups del consistori». Així de contundent es mostrava aquest dimarts l’alcalde de Berga, Ivan Sànchez, al costat dels caps de tots els grups municipals i del regidor d’Urbanisme, Aleix Serra, en l’anunci de l’acord entre la Generalitat i l’Ajuntament de Berga per fer l’estació d’autobusos al sud de la Rasa dels Molins amb la construcció d’un vial d’accés per millora la connexió amb la C-16, que ha estat la clau del consens.
L’alcalde ha recordat que era un projecte que feia tres dècades que s’arrossegava i ha agraït l’esforç de tots els grups, tenint en compte que partien de propostes diverses, per arribar a un consens, gràcies a les reunions mantingudes en silenci per avançar favorablement. «Hi ha més coses que ens uneixen que les que ens separen», ha assenyalat Ivan Sànchez, per posar de manifest que l’objectiu de la negociació ha estat culminar un projecte de ciutat: «Cap dels que som aquí volíem arribar a les pròximes eleccions sense tenir aquest tema resolt». L’alcalde ha remarcat, orgullós, que «demostrem que som capaços de fer coses per la ciutat».
El portaveu de Junts, Ramon Caballé, ha expressat que els regidors del seu grup es troben «molt còmodes amb aquesta opció que ja defensàvem en campanya electoral» i que estan satisfets amb l’acord de construir un vial «perquè assegura una estació més segura, de més qualitat i que millorarà la mobilitat a Berga».
El cap del PSC, Abel Garcia, ha admès el canvi de posicionament del seu grup després de conèixer la solució que ha aportat la Generalitat per desencallar el projecte. «Cal fer una estació a la ciutat, cal aportar oxigen a la mobilitat i també donarem vida en un espai on ara no n’hi ha». Abel Garcia ha posat l’accent en «la línia ascendent que hi ha en l’entesa entre els grups municipals a l’hora de treballar per Berga».
La portaveu de Berga Grup Independent (BeGI), Judit Vinyes, ha agraït «la paciència de la Generalitat durant tants anys, redactant nombrosos projectes per incapacitat de posar-nos d’acord com a ciutat». Ha recordat que tot i que per a BeGI la millor ubicació no era la Rasa dels Molins, la voluntat del seu grup és «no posar traves a projectes que beneficiïn a la ciutat». Ha dit que l’estació és un d’aquests projectes i amb la incorporació del vial el veuen bé: «Calia arribar a un acord i el bé de la ciutat ha d’estar per sobre dels partits. És un exemple que demostra que sempre hi pot haver possibilitat d’entesa, però farem tot el control necessari perquè es faci el màxim de ràpid possible».
Ha tancat la ronda d’intervencions de caps de grups municipals Moisès Masanas, d’ERC, que ha insistit en la bona entesa: «És un exemple que les persones que conformem els diferents grups són capaces de seure a la taula, aparcar les diferències, buscar solucions i fer política en majúscules». Masanas ha remarcat que «continuarem treballant i estarem amatents que els terminis siguin els que toquen».
També han intervingut telemàticament i des del departament de Territori de la Generalitat, el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, i el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat. «Es tanca un tema polèmic a la ciutat i s’avança en la necessitat del territori de tenir una estació d’autobusos», ha dit Nadal, i ha afegit: «La Generalitat ha posat els fonaments per aquest acord que avui s’anuncia».
Regió-7, 12 de març de 2025 ha escrit: 30 anys de conflicte latent per l'estació de busos de Berga
El nou projecte pretén desencallar d’una vegada per totes una problemàtica a la ciutat des de finals del segle passat i que s’ha hagut de replantejar en multitud d’ocasions per desavinences polítiques i ciutadanes
Marc Llohis
Manresa12 MAR 2025 6:25
El projecte de la nova estació d’autobusos de Berga, amb ubicació resolta, posa fi a una llarga reivindicació. Les primeres reclamacions per tenir una parada en condicions daten de finals del segle passat, i la solució arriba trenta anys més tard. Els problemes amb els quals ha topat el projecte han estat diversos, però en destaquen, sobretot, les desavinences polítiques i l’oposició ciutadana a les propostes que es plantejaven.
La zona escollida per a la construcció de l’equipament en el projecte que tirarà endavant és molt propera a la del primer projecte que es va posar sobre la taula. També era a la Rasa dels Molins. Si bé és cert que la nova se situarà on actualment s’hi emplaça un terraplè que s’utilitza com a pàrquing, i no a l’espai que actualment és un parc, situat a la zona central. Una primera proposta que no es va impulsar, precisament, per la negativa dels veïns, que ja el 2005 van reunir 600 firmes en contra. En els darrers anys,la polèmica ha rebrotat. En la primera acció veïnal la proposta va quedar una mica aturada. Així ho explicava a aquest diari l’any 2006 David Prat, subdirector de Ports i Transports de la Generalitat: «Hi havia interès, fins i tot ens van comentar que la Rasa dels Molins seria un bon lloc per construir-la. Però no hi ha hagut més contactes, i Berga és una de les poques capitals de comarca sense estació d’autobusos».
El Govern estava disposat a construir l’estació, només faltava que el consistori els cedís els terrenys. Davant de la negativa ciutadana constant per transformar la zona inicial, les reiterades promeses polítiques que asseguraven la construcció d’una estació es van quedar en paper mullat. Els berguedans reclamaven «una estació amb cara i ulls», fins i tot acceptant que s’ubiques «als afores de la ciutat» (a la zona de la Font del Ros).
Cada vegada era més evident que la parada al passeig de la Pau estava desactualitzada. De fet, la necessitat de construir una nova estació començava a ser una de les poques coincidències en tots els fulls de ruta dels alcaldables a la ciutat. Però de nou, es van quedar simplement en promeses. Passaven els anys i els cicles electorals, i fins i tot entre els candidats a l’alcaldia ho veien: «No tenim estació perquè no s’ha sabut com fer-la, és així de clar, perquè no ens hem posat d’acord, és un problema del com, no del què. Tots ho portem al programa, seria absurd no fer-ho perquè som de les poques capitals que no en tenim», exposava Daniel Fàbregas (Decidim Berga).
En el darrer any, la pressa per trobar una solució al conflicte que semblava enquistat es va precipitar per dos incidents: dos autocars s’han desfrenat, sense passatgers, i han topat amb arbres, mobiliari urbà i vehicles estacionats. N’hi havia hagut més anteriorment. El més recent va tenir lloc el 7 de gener d’enguany. Va ser la gota que va fer vessar el got. El consistori berguedà va plantejar la necessitat d’instal·lar tanques o pilones. Fins i tot a Gironella s’havia construït una estació de busos, la primera de la comarca. Fart de la manca d’acord, l’alcalde Ivan Sànchez ha reclamat (i ha trobat) un consens. Era el moment de passar a l’acció.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Jo estic d'acord amb els veïns:Regió-7, 13 de març de 2025 ha escrit: Veïns de la Rasa dels Molins de Berga: "Si el carrer Pere III passa pel mig de l'estació, ho portarem als jutjats"
El veïnat també posa com a condició que el vial que s'ha de construir per millorar la connexió amb la C-16 sigui de doble sentit de circulació
Anna Costa
Berga13 MAR 2025 13:26
Actualitzada 13 MAR 2025 17:22
Els veïns de la Rasa del Molins de Berga que en reiterades ocasions s'han mostrat en contra de la construcció l'estació de busos tal com plantejava el govern de la CUP i ERC, exigeixen dues condicions després del consens de tots els grups municipals per fer-la a la part sud de la Rasa dels Molins amb un vial d'accés. Una de les demandes és que el vial que projecten fins al carrer Gósol sigui de doble sentit de circulació. I l'altra, que la futura estació no contempli andanes a banda i banda del carrer Pere III, ja que "si és així, ho portarem els jutjats". Ho ha dit clar i contundent Jordi Puntas, com a portaveu del veïnat: "Ho tenim en mans d'advocats perquè no podem tolerar una estació de busos amb un carrer pel mig. L'estació ha de ser una unitat en si mateixa".
Jordi Puntas ha explicat que tot i l'acord unànime de govern (CUP i ERC), oposició (Junts, PSC i BeGI) i Generalitat per fer l'estació al sud de la Rasa dels Molins amb un vial fins al carrer Gósol, els veïns continuen pensant que "és el pitjor lloc per fer una estació perquè naixerà petita, en un espai que no tindrà possibilitat d'ampliació". En aquest sentit, ha expressat, en nom del veïnat, que estan dolguts amb l'oposició de Berga: "Ens sentim traïts perquè defensaven que no es fes a la Rasa dels Molins, i al final, han cedit. Amb un vial, sí, però no se'n coneixen els detalls, per tant, no ens serveix".
Des del departament de Territori de la Generalitat, van expressar dimarts en la presentació de l'acord que el projecte s'haurà de refer una mica tenint en compte que els busos accediran a l'estació des del vial que s'ha de construir per sobre els terrenys erms de la Rasa i amb un petit pont fins al carrer Gósol, que és a l'entrada sud de Berga i a tocar de la C-16. Aquest vial està pensat per millorar la connexió amb la C-16. El Govern català, però, no té concretat encara quins canvis hi haurà en el projecte, per tant, no està clar ni com serà el vial (d'un o dos sentits) ni si es mantindrà l'afectació prevista del carrer Pere III.
La solució que veurien bé veïns de la Rasa dels Molins, segons Puntas, és rebaixar el terreny actual d'aparcament fins a l'altura de les cases per poder-lo engrandir agafant els camps que ara queden a un nivell inferior: "D'aquesta manera hi cabrien les 7 andanes previstes, no envairien el carrer Pere III i els busos arribarien i marxarien pel nou vial, que hauria de tenir l'amplada necessària per assumir autobusos en tots dos sentits". Tot i això, Puntas no acaba de veure clar que el pendent del terreny faciliti la construcció del vial: "Hi ha un percentatge elevat de pendent, que també s'haurà de tenir en compte". Lamenta que "s'anunciïn projectes sense tenir els serrells resolts". Un altre inconvenient, assenyala, és "què faran els busos un cop al carrer Gósol per empalmar amb la C-16?". De moment, tampoc no s'ha donat a conèixer com es resoldrà.
1.- Si el nou vial d'accés a l'estació (connexió amb el c. Gósol) no és de doble sentit, els autobusos a l'arribar o al marxar hauran de passar pels carrers actuals, ja prou estrets i no aptes per a busos rígids de 15 m.
2.- Construir l'estació amb el carrer Pere III pel mig de l'estació és un autèntic despropòsit, a més d'un perill per als usuaris de l'estació. Espero que rectifiquin en aquest punt en el projecte definitiu.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.