Carreteres amb carrils 2+1

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Carreteres amb carrils 2+1

Entrada Autor: genissimon » Dijous 16/03/2023 11:26

Sembla que el govern de la Generalitat de Catalunya vol estendre el model de "la ratera" o C-55 entre Abrera i Manresa a moltes altres carreteres: 2+1 i separació dels dos sentits de circulació:
Diari de Girona, 16 de març de 2023 ha escrit: La Generalitat instaurarà el sistema "2+1" a diverses carreteres gironines
Entre elles hi ha la C-63 entre Vidreres i Lloret i 22 quilòmetres de la C-66 entre Girona i Palafrugell
[...]
Només espero que aquestes carreteres tinguin un voral suficientment ampli com per a permetre que els serveis d'emergència (policia, bombers, ambulàncies, ...) puguin arribar al lloc d'un sinistre enmig de la cua de vehicles col·lapsats, tot i que hi hagi un sol carril de circulació en aquell sentit i barrera física de separació amb l'altre sentit de circulació.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 20/03/2023 9:52

Regió-7, 18 de març de 2023 ha escrit: La criticada transformació del tram sud de la C-55 esdevé model a seguir a tot Catalunya
La Generalitat ha decidit replicar en 400 quilòmetres de la xarxa viària el sistema de mitgera i carrils alternats d’avançament
[...]
Enllaç al fil del Fòrum sobre la "ratera" de la C-55 de Manresa a Abrera: Carretera C-55 Manresa-Abrera: la ratera


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 21/07/2023 9:14

Diari de Girona, 21 de juliol de 2023 ha escrit: Stop C-32 i SOS Lloret demanen la retirada del projecte de pacificació de la C-63
Les entitats critiquen que s'empitjorarà la mobilitat d'una via que hauria de ser d'alta capacitat
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 01/04/2025 14:35

Diari de Girona, 1 d'abril de 2025 ha escrit: La Generalitat transformarà diverses carreteres gironines en 2+1
A més, s'instal·laran 700 quilòmetres de bandes sonores en carreteres de tot Catalunya per reduir els xocs frontals

ACN
Girona 01 D’ABR. 2025 14:03
Actualitzada 01 D’ABR. 2025 14:12

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha planificat la transformació de 76,3 quilòmetres de carreteres en 2+1 de cara aquest any i el 2026 i destinar-hi 128,8 milions d’euros. Es tracta d’un format de via convencional que s’amplia a tres carrils en alguns trams per facilitar l’avançament segur amb l’objectiu d’evitar xocs frontals. La primera licitació es farà abans de Setmana Santa i serà sobre 3,3 quilòmetres de la C-12, entre Tivissa i Móra la Nova, a la Ribera d’Ebre, i amb un pressupost de 8,6 milions d’euros. Aquestes actuacions formen part del programa 2+1 2023-2030 que contempla intervencions sobre un total de 425 quilòmetres de xarxa viària i amb una despesa de 666 milions d’euros.

Entre 2025 i 2026 hi ha previst impulsar un global de 16 obres, set de les quals enguany cobrint 33,2 quilòmetres amb un cost de 66,7 milions. En aquest sentit, destaquen 8,2 quilòmetres de la C-12, entre Amposta i Vinallop (Baix Ebre), amb 19 milions, i 5,6 quilòmetres de la C-37, entre Manlleu i Torelló, a Osona, per un import de 5,6 milions d’euros. De cara a l’any vinent, hi ha fixades les nou actuacions restants en un total de 43,1 quilòmetres i 62,1 milions d’euros. Entre les actuacions hi ha 3,4 quilòmetres a la C-63 a Vidreres, a la Selva, amb un pressupost de 8,5 milions; 5,3 quilòmetres en dos trams de la C-55, entre Manresa i Callús, i 8,4 quilòmetres a la C-31 a Vilanova i la Geltrú.

Pel que fa a la implantació de carreteres 2+1 el 2027, Territori té per programar 38 quilòmetres (amb un cost de 74,3 milions d’euros), dels quals gairebé 30 en diversos segments de la C-12 (pràcticament 50 milions d'euros), i sis a l’L-311 entre Cervera i Tarroja de Segarra (11 milions d’euros). A més, 2,6 a la C-35 a Riells i Viabrea-Sant Feliu de Buixalleu (8,5 milions), a la Selva, i 2,1 a la C-66, entre Serinyà, al Pla de l’Estany, i Sant Ferriol, a la Garrotxa, (6,1 milions d’euros).

Des del Departament de Territori calculen que la durada mitjana d’aquestes obres es mou entre els set i nou mesos, tot i que “depèn una mica de la complexitat” de la via. En aquest sentit, apunten a factors com, per exemple, si “passa per una zona més o menys urbana”.

Instal·lació de bandes sonores
Paral·lelament a l’impuls de les carreteres 2+1, el departament també preveu redactar projectes de bandes sonores longitudinals en 700 quilòmetres de la xarxa viària entre 2025 i 2026 i destinar-hi 2,5 milions d’euros. Aquests elements que generen un soroll i fan vibrar els vehicles es col·locaran aquest 2025, entre altres punts, en 151,8 quilòmetres de la C-12; 54,1 de la C-31; 46,3 de la C-55 i 41,5 de la C-26. El 2026 en 34 quilòmetres de la C-66; 18,6 de l’L-310; 18,2 de l’N-141c i 15,6 de la GI-553, entre d’altres.

El programa 2+1 compta amb un grau d’execució del 8% amb una trentena de quilòmetres fets. Es tracten de 21,4 de la C-15 entre Vilafranca i Cabrera d’Anoia i 8,5 de la variant de Banyoles. La inversió duta a terme supera els 70 milions d’euros i, per una altra part, està en marxa un tram de 4,5 quilòmetres a la C-35, entre Sant Celoni (Vallès Oriental) i Riells i Viabrea (Selva).

La iniciativa busca reduir entre el 80 i el 100% dels accidents mortals en tots els punts on està previst actuar. Territori concreta que el 40% dels accidents per xocs frontals en les carreteres convencionals de la Generalitat són per distraccions com a factor únic i en un 20%, a més, com a concurrent. D'altra banda, el programa 2+1 també pretén millorar la fluïdesa de la circulació.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 01/04/2025 20:03

I quan s'espatlli un cotxe o un camió al carril "+1", carretera tallada i a veure com s'ho fa la grua per arribar. si ho ha algun accident i ha d'arribar una ambulància millor ni pensar-ho.
Apassionant serà també anar per aquest carril quan portis davant un tractor, un grup de ciclistes o el que sigui.

Els polítics sempre fent experiments amb els nostres diners. Perquè estic convençut de que la diferència de preu entre el 2+1 i un clàssic 2+2 és mínima, mentre aquesta segona opció augmenta moltíssim la fluïdesa, la seguretat, etc. I sobretot no crea problemes nous que obligaran a refer la carretera en pocs anys.



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 02/04/2025 12:39

Precisament aquest argument, el de la inaccessibilitat a la carretera dels vehicles d'emergència en cas d'incidència, és el gran problema d'aquesta "ocurrència". Com es veu cada dia a la C-55 al sud de Manresa. 2+1 sí, però sense barrera física que separi els dos sentits. Però llavors perd el seu gran argument a favor: separar físicament els dos sentits de circulació i evitar totalment els xocs frontals. Aquest 2+1 tal com el plantegen és fer un pa com unes hòsties.

Salut !!
wefer ha escrit: Dimarts 01/04/2025 20:03 I quan s'espatlli un cotxe o un camió al carril "+1", carretera tallada i a veure com s'ho fa la grua per arribar. si ho ha algun accident i ha d'arribar una ambulància millor ni pensar-ho.
Apassionant serà també anar per aquest carril quan portis davant un tractor, un grup de ciclistes o el que sigui.

Els polítics sempre fent experiments amb els nostres diners. Perquè estic convençut de que la diferència de preu entre el 2+1 i un clàssic 2+2 és mínima, mentre aquesta segona opció augmenta moltíssim la fluïdesa, la seguretat, etc. I sobretot no crea problemes nous que obligaran a refer la carretera en pocs anys.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 24/04/2025 9:49

Regió-7, 22 d'abril de 2025 ha escrit: Opinió | TRIBUNA
Francesc J. Archs i Lozano

22 D’ABR. 2025 6:25
El que no ens diuen del 2+1

Ja fa uns dies que els mitjans de comunicació informaven que el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya té en marxa el Programa 2+1 2023-2030, per transformar 418 km de carreteres. Ens diuen que amb aquesta solució s’evitaran entre el 80% i 100% dels accidents mortals d’aquests trams.

També ens diuen que aquest model es va idear a Suècia i que s’ha implementat amb èxit fins i tot en diversos trams de la carretera C-55. I també ens diuen que ara el volen implementar entre Abrera i Monistrol de Montserrat, amb un a IMD (Intensitat Mitjana Diària) que supera els 26.000 vehicles/dia (de dilluns a divendres).

Ens diuen tot un munt d’avantatges, però el que no ens diuen és que la solució d’ampliar carreteres amb el 2+1 només és vàlida per a carreteres amb una IMD de circulació de vehicles de fins a un màxim de 20.000 vehicles/dia, com ho fan a Suècia.

Tampoc ens diuen que tot i havent aplicat la solució del 2+1 en alguns trams de la C-55, el nombre d’accidents des de l’any 2015 fins a l’any 2024 ha estat de: 16 mortals, 89 molt greus i 1.402 menys greus i lleus.

I tampoc ens diuen que «els trams amb carril addicional sovint tenen un canvi sobtat en la seva configuració, fet que pot generar confusió entre els conductors i provocar maniobres perilloses. Això pot derivar en accidents per distracció o falta d’adaptació al canvi de traçat» (Dr. William J. Haddon, considerat el pare de la prevenció de lesions).

I tampoc ens diuen que «l’existència d’un carril addicional pot portar a maniobres d’avançament brusques o situacions en la que els vehicles es reincorporin al flux principal de forma inadequada, aquesta situació augmenta el risc de col·lisions laterals» (Dr. William J. Haddon).

I tampoc ens diuen que «els trams amb carril addicional poden provocar diferències significatives en la velocitat dels vehicles, ja que alguns conductors aprofiten aquests trams per accelerar més del compte. Això pot generar situacions de perill quan el carril addicional desapareix i els vehicles han de reincorporar-se al flux general» (Dr. William J. Haddon).

Tot això i més és el que no ens diuen.

Esperem que la decisió a la qual es va comprometre a presentar abans d’aquest estiu la Hble. consellera Sílvia Paneque, en la reunió que vam mantenir el passat 17 de març, sigui conseqüent amb la realitat de la carretera C-55, amb una IMD a Manresa que supera els 46.000 vehicles/dia, que a Castellgalí supera els 34.000 vehicles/dia i que a Olesa és de 34.000 vehicles/dia. El resultat és d’una IMD que supera els 31.000 vehicles/dia de mitjana en el conjunt del tram que va de Callús a Abrera. I en el que l’única solució és fer el desdoblament a quatre carrils (2+2), amb les corresponents variants i nous accessos a Monistrol i a Olesa, tal com fan a Suècia. Desdoblament que és urgent i que des de fa 25 anys estem necessitant i esperant.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/04/2025 22:12

A mi el que m'indigna és que ens estan colocant amb calçador el 2+1 sense dir-nos tots els desavantatges que té, quan fer un 2+2 convencional (limitat a 80, si vols) té un cost pràcticament igual i en canvi soluciona TOTS els problemes que presenta el 2+1.
Per què? Ideologia, inutilitat... per què?!



Respon

Torna a “Vehicles privats”