Per què FGC es va recuperar de la gran apagada en poques hores i Rodalies Renfe NO.

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7233
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Per què FGC es va recuperar de la gran apagada en poques hores i Rodalies Renfe NO.

Entrada Autor: wefer » Dimarts 06/05/2025 14:43

El president d'FGC, sobre l'apagada: “Tenim l'avantatge d’un circuit tancat. No és el cas de Rodalies”

Ruiz inaugura entre aficionats al ferrocarril una nova temporada de l'històric Tren Granota de la línia del Vallès

El president de Ferrocarrils (FGC), Carles Ruiz, ha explicat que les hores posteriors a l’apagada de dilluns, que va paralitzar la mobilitat del país, van ser “molt difícils” per comprovar que el servei es podia recuperar “amb garanties”. Això ho van aconseguir a la nit “en la pràctica totalitat” i l’endemà, els trens van circular amb els horaris habituals. Preguntat per la situació a Rodalies, que, en canvi, dimarts va viure una jornada caòtica, ha assenyalat que és un sistema “molt complex” mentre que Metro i Ferrocarrils tenen “l'avantatge d’un circuit tancat en l'àmbit elèctric i de funcionament de la xarxa”. Ruiz ha viatjat en el Tren Granota, l’històric vehicle de la línia del Vallès que ha començat una nova temporada aquest diumenge.

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha destacat que dimarts, l'endemà d'una apagada massiva a la península, el servei estava “a punt” i els trens van circular amb normalitat. No va passar el mateix a Rodalies, que va operar de manera “limitada i restringida” -en paraules del Govern-. Dimarts a primera hora, Renfe havia hagut de suspendre tot el servei a Catalunya per "la inestabilitat de la tensió a la xarxa elèctrica” i no va recuperar més o menys la normalitat fins dimecres.

Preguntat per aquesta qüestió, Ruiz ha recalcat que els dos sistemes ferroviaris “no es poden comparar” i ha exposat que el de Ferrocarrils, així com Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), és un “circuit tancat” i que aquest “no és el cas de Rodalies”, amb línies de tren de diferents distàncies i tipologies i amb un sistema d’alimentació també “molt complex”. “Tot això influeix en la recuperació del servei”, ha resolt.
Seguir llegint: https://www.elnacional.cat/ca/societat/ ... 2_102.html



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”