Moltes gràcies!pukyxd ha escrit:Sí cada tres o quatre mesos fan un informe del progrés, els trobaràs aquí: https://territori.gencat.cat/ca/03_infr ... activitat/LeoMetropol ha escrit: ↑Dimarts 21/01/2025 1:38 Aquells mapes que es feien amb els percentatges de contrucció per trams, estacions, amb llosa intermèdia i tal encara es fan?
Seguiment de les obres de la L9
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 66
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Re: Seguiment de les obres de la L9
https://ajuntament.barcelona.cat/horta- ... -contingut
Sessions informatives sobre les obres de les línies L9 i L10 de metro a les estacions de Sanllehy i de Maragall
8/01/2025 - 11:42
Obres de les línies L9 i L10 de metro
Se celebraran els dies 3 i 11 de febrer, a les 17.30 h, a la seu del Districte, i es podran seguir presencialment o en línia. En qualsevol dels casos, cal inscripció prèvia.
El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya convoca el veïnat a dues sessions per informar sobre l’evolució de les obres del tram central de les línies L9 i L10 del metro de Barcelona.
Sessió informativa sobre la futura estació de Sanllehy:
Dilluns, 3 de febrer, a les 17.30 h
A la sala de plens Lluís Companys de la seu del Districte d’Horta-Guinardó (ronda del Guinardó, 49)
Formulari d’inscripció per seguir-la presencialment https://inscripcions.barcelona.cat/segu ... resencial/
Formulari d’inscripció per seguir-la en línia https://inscripcions.barcelona.cat/segu ... _en_linia/
Sessió informativa sobre la futura estació de Maragall:
Dimarts, 11 de febrer, a les 17.30 h
A la sala de plens Lluís Companys de la seu del Districte d’Horta-Guinardó (ronda del Guinardó, 49)
Formulari d’inscripció per seguir-la presencialment https://inscripcions.barcelona.cat/segu ... resencial/
Formulari d’inscripció per seguir-la en línia https://inscripcions.barcelona.cat/segu ... _en_linia/
Sobre les obres de les línies L9 i L10 de metro
Les línies L9 i L10 transformaran la mobilitat metropolitana, ja que connectaran cinc dels municipis més poblats de Catalunya: Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. Amb prop de 50 km de túnel i una quarantena d’estacions es preveu que, un cop completada, registri més de 100 milions de viatges anuals.
Des del 2009 fins al 2021 s’han posat en funcionament diversos trams de les línies L9 i L10 Sud i L9 i L10 Nord, amb un total de 38 quilòmetres. Amb la finalització del tram central (10 quilòmetres i 12 estacions), es completarà la infraestructura per donar continuïtat a les línies.
Al llarg del tram central, es troben en marxa diverses actuacions:
Estacions de Mandri i Sarrià: s’estan fent les obres civils, incloent-hi la construcció de la llosa intermèdia que separarà els dos sentits de circulació.
Macropou de la Sagrera: han començat les actuacions que permetran connectar els ramals nord amb el tram central.
Estacions de Plaça de Maragall i Sanllehy: progressen les obres civils, amb treballs avançats en l’estructura interior.
Campus Nord i Manuel Girona: les obres civils a Campus Nord es van reprendre a principis de 2025, i la licitació de les obres de Manuel Girona està en marxa, amb adjudicació prevista per a la primavera de 2025.
Estació de Guinardó: la construcció de l’estructura interior s’iniciarà durant la primavera de 2025.
L’objectiu final és posar en servei el tram entre Sagrera TAV i Guinardó-Hospital de Sant Pau, amb quatre estacions, a finals de 2027. La resta del tram central es preveu finalitzar a partir de l’any 2030.
Sessions informatives sobre les obres de les línies L9 i L10 de metro a les estacions de Sanllehy i de Maragall
8/01/2025 - 11:42
Obres de les línies L9 i L10 de metro
Se celebraran els dies 3 i 11 de febrer, a les 17.30 h, a la seu del Districte, i es podran seguir presencialment o en línia. En qualsevol dels casos, cal inscripció prèvia.
El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya convoca el veïnat a dues sessions per informar sobre l’evolució de les obres del tram central de les línies L9 i L10 del metro de Barcelona.
Sessió informativa sobre la futura estació de Sanllehy:
Dilluns, 3 de febrer, a les 17.30 h
A la sala de plens Lluís Companys de la seu del Districte d’Horta-Guinardó (ronda del Guinardó, 49)
Formulari d’inscripció per seguir-la presencialment https://inscripcions.barcelona.cat/segu ... resencial/
Formulari d’inscripció per seguir-la en línia https://inscripcions.barcelona.cat/segu ... _en_linia/
Sessió informativa sobre la futura estació de Maragall:
Dimarts, 11 de febrer, a les 17.30 h
A la sala de plens Lluís Companys de la seu del Districte d’Horta-Guinardó (ronda del Guinardó, 49)
Formulari d’inscripció per seguir-la presencialment https://inscripcions.barcelona.cat/segu ... resencial/
Formulari d’inscripció per seguir-la en línia https://inscripcions.barcelona.cat/segu ... _en_linia/
Sobre les obres de les línies L9 i L10 de metro
Les línies L9 i L10 transformaran la mobilitat metropolitana, ja que connectaran cinc dels municipis més poblats de Catalunya: Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. Amb prop de 50 km de túnel i una quarantena d’estacions es preveu que, un cop completada, registri més de 100 milions de viatges anuals.
Des del 2009 fins al 2021 s’han posat en funcionament diversos trams de les línies L9 i L10 Sud i L9 i L10 Nord, amb un total de 38 quilòmetres. Amb la finalització del tram central (10 quilòmetres i 12 estacions), es completarà la infraestructura per donar continuïtat a les línies.
Al llarg del tram central, es troben en marxa diverses actuacions:
Estacions de Mandri i Sarrià: s’estan fent les obres civils, incloent-hi la construcció de la llosa intermèdia que separarà els dos sentits de circulació.
Macropou de la Sagrera: han començat les actuacions que permetran connectar els ramals nord amb el tram central.
Estacions de Plaça de Maragall i Sanllehy: progressen les obres civils, amb treballs avançats en l’estructura interior.
Campus Nord i Manuel Girona: les obres civils a Campus Nord es van reprendre a principis de 2025, i la licitació de les obres de Manuel Girona està en marxa, amb adjudicació prevista per a la primavera de 2025.
Estació de Guinardó: la construcció de l’estructura interior s’iniciarà durant la primavera de 2025.
L’objectiu final és posar en servei el tram entre Sagrera TAV i Guinardó-Hospital de Sant Pau, amb quatre estacions, a finals de 2027. La resta del tram central es preveu finalitzar a partir de l’any 2030.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7250
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Seguir llegint: https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ro-617685/Pas endavant en les obres del tram central de l’L9/L10 del metro
El departament de Territori licita per 116 milions les obres de les instal·lacions de telecomunicacions i energia del túnel i diverses estacions de la línia
El Departament de Territori de la Generalitat licita les obres per instal·lar les telecomunicacions i els sistemes elèctrics al tram central de les línies L9 i L10 del metro de Barcelona. La intervenció, segons ha informat la conselleria que dirigeix Sílvia Paneque, tindrà un cost de 116 milions d’euros. “Perquè el tram central de les línies funcioni, no només cal construir túnel i estacions, sinó que també cal implementar a dins multitud d’instal·lacions”, ha declarat la consellera. Les tasques començaran durant la tardor, després d’una licitació que la mateixa titular de Territori ha descrit com “una de les més importants” per a la nova mobilitat a la ciutat.
Segons ha assegurat Paneque, completar els serveis de les línies 9 i 10 suposa una “actuació estratègica per a la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona”, en tant que “enfortirà el sistema de mobilitat” gràcies a les noves interconnexions que generarà amb la resta de vies. Entre altres projectes, les obres instal·laran la xarxa de cablejat per garantir la connexió de les comunicacions dins el ferrocarril, així com la transmissió de dades i veu per a les comunicacions internes. També ajudarà a garantir els serveis de videovigilància i interfonia a la xarxa, així com la megafonia i la seguretat. A més, s’instal·larà el sistema de transformació i distribució energètica, amb la construcció de quatre noves sotscentrals per subministrar electricitat a la catenària.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7250
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Seguir llegint: https://www.catalunyapress.cat/article/ ... 6-millonesLlum verda a la L9/L10! El Govern inverteix 116 milions en el metro de Barcelona
Aquest projecte dotarà al tram central de les infraestructures clau de telecomunicacions i energia necessàries per al seu funcionament, portant al metre de Barcelona a un nou nivell
La Generalitat de Catalunya fa un pas clau per al futur del transport públic a la ciutat en licitar, per 116 milions d’euros, les obres crucials per dotar de energia i telecomunicacions al tram central de les línies de Metro L9 i L10. Aquesta inversió històrica marca l'inici de la fase definitiva per posar en marxa una de les infraestructures més ambicioses de la xarxa de metro de Barcelona.
Les obres, que començaran aquest proper setembre, inclouen la instal·lació de sistemes d'energia, telecomunicacions i xarxes internes que garantiran el ple funcionament del tram central d’aquestes línies, segons ha anunciat aquest dissabte el govern català. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha assenyalat que no n'hi ha prou amb construir túnels i estacions; és imprescindible integrar les infraestructures tecnològiques que garanteixin l'operativitat del servei.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1778
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)


Ho veig encara força endarrerit, per tenir-ho per finals del 2026 ó primer trimestre del 2027, segons informacions oficials. No sé sí us han dit alguna nova data.
Cal comentar que la gran grua-pont situada a les obres de Guinardó-Hospital de Sant ha estat retirada, ja fa uns dies. Salut!
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7250
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Nuevo retraso en las obras eternas de la L9 y la L10 del metro de Barcelona: la finalización en 2030, en el aire
La tuneladora volverá a excavar en otoño tras romperse la rueda de corte, que debe ser reemplazada
La tuneladora que perfora el tramo central de las líneas L9 y L10 del metro de Barcelona no retomará su actividad hasta otoño. Así lo han confirmado este jueves la consellera de Territorio, Sílvia Paneque, y la teniente de alcalde, Laia Bonet, durante una visita a las obras de la futura estación de Plaça de Maragall.
El motivo del parón es la rotura de la rueda de corte, que debe ser reemplazada. La pieza aún no ha llegado y su instalación y puesta en marcha han obligado a posponer el calendario inicialmente previsto para este verano.
Tramo sur, en pausa
El contratiempo afecta especialmente a los 1,6 kilómetros entre Mandri y Lesseps, en la zona sur de la L9. Una vez reactivada la tuneladora, se necesitará un año completo para completar el túnel hasta Lesseps, lo que sitúa el final de la excavación en otoño de 2026, siempre que no haya más imprevistos.
Seguir llegint: https://metropoliabierta.elespanol.com/ ... 808_0.html
Deixeu de publicar Metrópoli, si us plau. És una bomba de sensacionalisme.
La tuneladora es reactivarà a final d'estiu tal i com estava previst. Ja quan va arribar a Mandri van dir que estaria més d'un any aturada.
La tuneladora es reactivarà a final d'estiu tal i com estava previst. Ja quan va arribar a Mandri van dir que estaria més d'un any aturada.
Salut!
#volemL9
#volemL9