Diari de Girona, 25 d'abril de 2022 ha escrit: Les autoescoles denuncien que Girona s’ha quedat amb la meitat d’examinadors
Recorda que és un problema «endèmic» i reclama competències per la Generalitat
[...]
Torna el problema a les autoescoles de Girona amb la manca d'examinadors de la DGT
- genissimon
- N10
- Entrades: 3386
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Torna el problema a les autoescoles de Girona amb la manca d'examinadors de la DGT
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3386
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 26 d'abril de 2022 ha escrit: «Les autoescoles envien els alumnes poc preparats»
El CSIF carrega contra el sector i diu que no s’arriba al 50% d’aprovats
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3386
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 22 d'abril de 2024 ha escrit: Trànsit considera «insuficient» el reforç d’examinadors de la DGT a Catalunya
Més de 6.800 alumnes esperen examen després del teòric a les comarques gironines: 5.811 a Girona; 640 a Olot i 385 a Ripoll
A Girona li correspondrien 5 examinadors i això podria fer pujar gairebé el 40% la capacitat de fer el test pràctic
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3386
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 2 d'octubre de 2024 ha escrit: Els Comuns pregunten al Congrés pel col·lapse dels exàmens de conduir i la manca d'examinadors a Girona
La diputada Júlia Boada ha registrat diverses qüestions sobre aquesta situació que "produeix un seriós perjudici a la ciutadania"
Eva Batlle
Girona 02 D’OCT. 2024 11:47
Els Comuns han preguntat al Congrés pel col·lapse dels exàmens de conduir i la manca d'examinadors a Girona. La diputada Júlia Boada ha registrat diverses qüestions sobre aquesta situació que "produeix un seriós perjudici a la ciutadania".
Aquesta assegura que actualment milers de ciutadans que es volen treure el carnet de conduir a Girona han d'esperar mesos entre l'aprovació de la prova teòrica del permís de conduir fins a l'assignació de data per a examinar-se del pràctic. Aquest és un tema que van denunciant des de fa molt de temps les autoescoles gironines i de fet, l'última xifra facilitada -el mes de juny- pel col·lectiu xifrava en gairebé 8.600 alumnes pendents de fer l'examen pràctic.
En aquesta línia Boada denuncia que tenen "constància de persones que, tot i aprovar l’examen teòric el juny de 2024, no tindrien data per l’examen pràctic a la província de Girona fins al setembre de 2025”.
En la bateria de preguntes de la diputada gironina de Comuns (Grup Parlamentari Sumar) hi ha diversos aspectes, però la major part radiquen en el nombre d'examinadors. En concret, quantes de les 15 places d'examinadors que corresponen a la demarcació de Girona estan cobertes actualment, tant d’interines com fixes. Els Comuns també volen saber quan preveu el govern retornar la normalitat a Girona i que es pugui disposar dels 15 examinadors que corresponen a aquesta província. Una xifra a la qual no s'ha arribat, com denuncia el sector de les autoescoles gironines. I que en canvi, serviria, segons el partit "no només per garantir l’accés al carnet de conduir sinó també per evitar la sobrecàrrega de treball dels examinadors que exerceixen".
Finalment, també demana que mentre s'estigui a l'espera de les solucions definitives que "mereixen el personal de la DGT i les persones que desitgen examinar-se del permís de conduir, quines mesures transitòries adoptarà el govern per a evitar que continuïn amb una situació insostenible".
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3386
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 12 de juny de 2025 ha escrit: Més de 8.400 gironins estan en llista d'espera per treure's el carnet de conduir
Les autoescoles asseguren que la demora pot superar el mig any i reclamen solucions
Eva Batlle
Girona 12 JUN 2025 6:15
Actualitzada 12 JUN 2025 8:13
Més de 8.000 alumnes d'autoescola de la província de Girona estan pendents de la prova pràctica del carnet de conduir per treure's el permís. Aquesta situació malauradament no és nova al territori, sinó que s’ha anat cronificant en els últims anys. Només a la seu de la DGT de Girona hi ha 7.498 persones que esperen i entre les d'Olot i Ripoll, vora un miler més, indiquen des del sector.
La presidenta de l'Associació d'Autoescoles de les comarques gironines, Xènia Ijsselstein assegura que en aquests moments hi ha "set examinadors actius" treballant a Girona i això significa que no s'arribi al nombre de previstos per catàleg a la DGT de Girona, que està en 14.
Aquesta explica que la situació és de "col·lapse" i que per poder examinar totes les persones pendents a la seu de Girona, caldria un any sencer i comptant que no s'apuntés cap alumne nou.
A banda, aquesta setmana els ha arribat la previsió de la DGT de Girona sobre el cicle vinent, que va del dia 17 al 27 de juny, i s'han trobat amb una sorpresa, que es preveuen "300 circulacions en 10 dies". Uns exàmens pràctics que són un terç dels que feien darrerament i que estava en els 900.
L'estiu
Això, per tant, els complica encara més la situació a les autoescoles que durant aquests mesos més propers a l'estiu tenen molta més activitat. És l'època de l'any que sobretot molts estudiants escullen per treure's el permís de conduir, uns joves, però que veuen que cada cop és més complica perquè des que es treuen la part teòrica fins que poden fer l'examen pràctic, poden passar mesos.
Aquest estiu per als alumnes pendents del vessant pràctic pot ser complicat perquè està previst que hi hagi exàmens fins al 8 d'agost. A partir de llavors i fins a l'1 de setembre es tanquen les instal·lacions. Aquest tema podria canviar l'any vinent, segons explica la presidenta de l'Associació d'Autoescoles de les comarques gironines perquè l'agost podria ser totalment inhàbil.
Esperes de 7 mesos
Ijsselstein explica que la mitjana d'espera a les comarques de Girona se situa entre "sis i set mesos" però afirma que també coneix algun cas que la demora és d'un any. El problema d'aquesta espera entre ambdós parts de l'examen és que pot passar una cosa: que es perdi la teòrica, ja que aquesta caduca dos anys després d'aprovar-se. Això suposaria que l'alumne ha de tornar a pagar i treure's aquest test.
La presidenta de l'Associació d'Autoescoles de les comarques gironines assegura que la situació que es viu a Girona amb les llistes d'espera demostra que "l'administració no dona un servei correcte a l'administrat, els futurs conductors". També critica que el govern espanyol -la DGT- "no reparteixi les mateixes oportunitats" a totes les províncies. Una mostra d'això recorda és que la situació que es viu a Girona hagi provocat hi hagi persones en espera que hagin optat per anar a altres províncies d'Espanya a treure's el carnet.
"Pegats momentanis"
Xènia Ijsselstein d'altra banda lamenta que la DGT els va prometre que el mes de març arribarien tres examinadors de la DGT interins, però que això no s'ha produït. Admet que l'ens té en aquests moments un examinador itinerant treballant a Girona i que cobreix una baixa, però aquest, no saben fins quan hi serà.
Des de les autoescoles explica que n'estan tips d'aquests "pegats momentanis" que els compliquen més la formació perquè "una setmana hi ha sis examinadors i una altra, dos" i afirma que aquesta situació es converteix en "un embut, no ens deixa formar bé l'alumnat". Per tot això demanen solucions a la DGT i no descarten mobilitzacions del sector.
La presidenta admet que les empreses són conscients que "treure's el carnet val diners i que els alumnes no poden fer pràctiques eternament", "és normal, la gent no pot pagar 300 euros com si fos un lloguer". Aquesta situació també perjudica les autoescoles que reben queixes dels alumnes i fins i tot, "hi ha secretaris i secretàries que han hagut d'agafar baixes per estrès" perquè al final "són la cara visible" de les empreses, lamenta.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3386
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Regió-7, 15 de juny de 2025 ha escrit: El PSOE i ERC negocien el traspàs a Catalunya dels examinadors de conduir
Els republicans ja han entregat una proposta formal als socialistes per incorporar-la a una llei en tràmit al Congrés
No és tan mediàtic com el traspàs de Rodalies o el nou model de finançament, però entre ERC i el PSOE comença a cuinar-se una altra negociació de pes per abordar un nou traspàs de competències de l’Estat a la Generalitat: la dels examinadors de conduir. Els republicans volen que en un futur no gaire llunyà aquests funcionaris que actualment depenen de la Direcció General de Trànsit (DGT) passin a dependre del Servei Català de Trànsit (SCT). L’objectiu, reduir la llista d’espera de les persones que esperen per examinar-se del carnet de conduir.
Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, els republicans ja han entregat una proposta al PSOE. S’argumenta que, en data del 10 de juny del 2025, a Catalunya hi ha 75.700 alumnes d’autoescola que han aprovat la prova teòrica per obtenir el permís de conduir que tenen «enormes dificultats» per poder realitzar les proves pràctiques per la «falta d’examinadors». Davant aquesta situació, els republicans al·leguen que ha arribat el moment de pal·liar aquest «dèficit crònic i històric».
En la proposta que els republicans han entregat als socialistes es proposa un traspàs en dos temps. En primer lloc, es planteja que a curt termini i de manera temporal, la DGT faci un «encàrrec de gestió» al SCT perquè siguin funcionaris de la Generalitat els que realitzin algunes tasques que ara duen a terme treballadors públics de l’Estat. Seria, per exemple, la vigilància dels exàmens de teoria en alguns centres; la supervisió dels exàmens de pista de motocicletes, i els exàmens teòrics i pràctics dels permisos C i D –conductors professionals– a Catalunya. Fonts d’ERC exposen que els agents dels Mossos d’Esquadra, un cos que té competències de trànsit, podrien assumir amb plenes garanties aquest servei.
Això seria, no obstant, només una solució temporal mentre es negocia el traspàs definitiu. És per això que, en segon lloc, els republicans plantegen la creació d’una comissió d’estudi per al futur traspàs dels examinadors de la Direcció General de Trànsit al Servei Català de Trànsit. Des d’ERC s’al·lega que la llista d’espera per examinar-se és insostenible i que «cal trobar una solució» al més aviat possible. Segons defensen els republicans, aquesta espera té fins i tot conseqüències econòmiques per a aquells ciutadans que, per exemple, necessiten examinar-se per trobar una sortida professional o els que viuen en zones rurals que no tenen cap altre mitjà de transport que no sigui el vehicle privat.
Mecanisme de pressió
¿Com es pot aconseguir convèncer el PSOE? La petició d’ERC es produeix en el marc de la negociació de la llei presentada pels socialistes que busca reduir la taxa màxima d’alcohol en la conducció i també la prohibició de la difusió de la ubicació de controls de trànsit a les xarxes socials. Els republicans estan disposats a recolzar aquesta norma, però a canvi demanen que s’introdueixi una disposició addicional que reculli aquest «encàrrec de gestió» perquè la Generalitat assumeixi funcions en els exàmens de conduir pràctics. ERC ja entregat la seva proposta al PSOE i també al director de la DGT, Pere Navarro.
Si el PP i Vox s’oposen a la nova norma sobre alcoholèmia, els vots dels partits del bloc que va investir Pedro Sánchez tornaran a ser claus perquè la llei prosperi. Això significa que ERC podria negociar els seus vots a canvi que s’atenguin les seves peticions de traspassar els examinadors de conduir.
Canvi de paradigma
Tot i que aquesta negociació no sigui tan complexa com altres que ERC té en marxa, torna a confirmar el canvi de paradigma en el qual s’ha instal·lat el partit d’Oriol Junqueras. Digerit el final del procés, ara els republicans han posat l’objectiu de la independència a llarg termini –entre altres qüestions, per la falta de majoria al Parlament– per situar de nou en primer pla l’objectiu d’aconseguir més quotes d’autogovern per a Catalunya.
Totes les negociacions que ERC té obertes ja sigui amb el Govern de Sánchez o la Generalitat d’Illa tenen aquesta mateixa bandera: guanyar «sobirania» per a la Generalitat, ja sigui en la gestió de Rodalies, la governança de l’aeroport del Prat, o l’augment de capacitat de l’Agència Tributària de Catalunya. Ara també s’aplica la mateixa filosofia amb els examinadors de conduir.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.