..."En su cabeza era espectacular", però finalment, i després d'anunciar que a la retolació dels cartells dels accessos de metro posaria abans el número de línia per ordre de menor a major, i no com ara, prevalent el número de línia per accedir més directament a aquella, s'han fet enrere. Tot va començar...(Música d'arpa):
Després de centenars de crítiques al Twitter i queixes al formulari online, han tirat enrere:
https://beteve.cat/mobilitat/embolic-xa ... tmb-error/
Embolic a les xarxes per un canvi en la senyalització del metro: TMB diu que ha estat un error
TMB assegura que no hi ha cap canvi en l'ordenació de les línies dels accessos a les estacions: "Es manté i es mantindrà el criteri de fer aparèixer en primer lloc el pictograma de la línia més propera"
Aitana Molina
El metro de Barcelona no para de batre rècords de passatgers, cada vegada són més ciutadans que fan ús d’aquest transport públic a la ciutat. Això significa que hi ha molts ulls fixant-se en tots els canvis que s’hi produeixen i així ha estat quan un usuari, a través de les xarxes socials, ha aixecat la llebre d’un possible canvi que havia passat desapercebut i ha aixecat polseguera a l’antiga Twitter, actual X.
Es tracta de l’accés a l’estació del metro de Verdaguer, on els pictogrames de les línies indiquen en primer lloc l’L4 que l’L5, que és la línia més pròxima. Aquesta imatge, acompanyada d’una pregunta de l’usuari, ha tingut la resposta del compte @TMBinfo que assegura que hi ha hagut un canvi en el criteri de senyalització als accessos de les estacions del metro: “Abans les línies es mostraven segons l’ordre en què les trobaves primer i ara s’ordenaran numèricament“. Aquest nou codi ha aixecat la indignació de molts usuaris: “No té cap sentit”.
El metro de Barcelona no para de batre rècords de passatgers, cada vegada són més ciutadans que fan ús d’aquest transport públic a la ciutat. Això significa que hi ha molts ulls fixant-se en tots els canvis que s’hi produeixen i així ha estat quan un usuari, a través de les xarxes socials, ha aixecat la llebre d’un possible canvi que havia passat desapercebut i ha aixecat polseguera a l’antiga Twitter, actual X.
Es tracta de l’accés a l’estació del metro de Verdaguer, on els pictogrames de les línies indiquen en primer lloc l’L4 que l’L5, que és la línia més pròxima. Aquesta imatge, acompanyada d’una pregunta de l’usuari, ha tingut la resposta del compte @TMBinfo que assegura que hi ha hagut un canvi en el criteri de senyalització als accessos de les estacions del metro: “Abans les línies es mostraven segons l’ordre en què les trobaves primer i ara s’ordenaran numèricament“. Aquest nou codi ha aixecat la indignació de molts usuaris: “No té cap sentit”.
TMB diu que són dues errades i que no hi ha cap canvi
TMB ha desmentit a betevé que hi hagi cap canvi en els criteris de senyalització i assegura que hi ha hagut dues errades. Des de Transports Metropolitans de Barcelona expliquen que l’accés de Verdaguer que ha generat la polèmica es va canviar fa temps i que té un error en l’ordre de les línies.
A més, fa èmfasi que la piulada publicada pel compte informatiu de la companyia també és erroni i assegura que a la resta de la xarxa de metro “es manté i es mantindrà el criteri de fer aparèixer en primer lloc el pictograma de la línia més propera a aquell vestíbul”. A més, diuen que es revisarà la resta dels accessos de la xarxa, on coincideixen més d’una línia, per garantir que no hi ha cap altre error.
TMB anava a canviar criteri senyalització metro...
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2395
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Amb l'onada de crítiques (totalment lògiques) que han rebut (només cal veure les reaccions a la resposta original a https://x.com/TMBinfo/status/1960664675529470407), això té un tuf a recollida de cable... Per una vegada, s'ha de dir, han fet cas a les crítiques i no s'han tancat en banda. Què devia passar-li pel cap al sòmines o a la sòmines que va decidir en primera instància fer aquest canvi que no tenia absolutament cap avantatge?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Això pels trasbords?Adolescent barceloní ha escrit: ↑Divendres 29/08/2025 9:13 Amb l'onada de crítiques (totalment lògiques) que han rebut (només cal veure les reaccions a la resposta original a https://x.com/TMBinfo/status/1960664675529470407), això té un tuf a recollida de cable... Per una vegada, s'ha de dir, han fet cas a les crítiques i no s'han tancat en banda. Què devia passar-li pel cap al sòmines o a la sòmines que va decidir en primera instància fer aquest canvi que no tenia absolutament cap avantatge?
Si és per les boques de metro encara em semblaria acceptable, però per a la cartelleria interior és de no haver agafat mai el metro i voler gastar en cartells
M'hi jugo dos pèsols que va ser decisió i 'brillant' idea d'algun directiu o membre del consell d'administració que pocs cops agafa el metro.Adolescent barceloní ha escrit: ↑Divendres 29/08/2025 9:13 Amb l'onada de crítiques (totalment lògiques) que han rebut (només cal veure les reaccions a la resposta original a https://x.com/TMBinfo/status/1960664675529470407), això té un tuf a recollida de cable... Per una vegada, s'ha de dir, han fet cas a les crítiques i no s'han tancat en banda. Què devia passar-li pel cap al sòmines o a la sòmines que va decidir en primera instància fer aquest canvi que no tenia absolutament cap avantatge?
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."