Buenas,
He preguntado si era un error del propio tren, porque no estaba seguro. Al principio puse como pregunta si Renfe había repensado ese nombre, porque la megafonía daba la sensación de que había omitido el nombre Vallbona de forma deliberada. Tanto en la locución catalana como en la castellana omitía el nombre Vallbona, por eso me pareció extraño. (Pido disculpas, la interrogación no sé marcó. Lo de escribir con el móvil me tiene negro, entre que a veces autocompleta las palabras, o si pongo palabras catalanas me las traduce, a veces tengo que releer el mensaje publicado porque me salen cosas raras. La interrogación del principio no salió. Ahora lo he arreglado.
Yo tampoco encontré en la web de Rodalies Gencat ningún anuncio al respecto de esa eliminación. Más que nada informaba por si a otras personas en otras unidades también les ha pasado, por el momento como no he cogido ningún tren más no sé si en otras unidades pasa.
Nous noms d'estacions ferroviàries
-
- N9
- Entrades: 2425
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Nous noms d'estacions ferroviàries
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N5
- Entrades: 112
Algú sap quan començaran amb els canvis de nom de les estacions de metro que s'havia planejat? Vaig llegir a aquest fòrum que la idea era canviar els noms gradualment a partir de novembre de l'any passat, però avui dia no han canviat cap nom 

- Carlos González
- N9
- Entrades: 1922
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Bona pregunta.Adrià Grande ha escrit: ↑Dilluns 05/02/2024 8:49 Algú sap quan començaran amb els canvis de nom de les estacions de metro que s'havia planejat? Vaig llegir a aquest fòrum que la idea era canviar els noms gradualment a partir de novembre de l'any passat, però avui dia no han canviat cap nom![]()
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Reportatge hipotètic sobre què passaria (i quan) amb Navas i/o Virrei Amat:
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... mat-533516
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... mat-533516
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Opinió personal: canvis haurien de ser els mínims. Però si canvia la plaça Virrei Amat, haurà de canviar la parada de metro, perquè és perd la referència geogràfica.Fran-Ikarus ha escrit: ↑Diumenge 11/08/2024 10:07 Reportatge hipotètic sobre què passaria (i quan) amb Navas i/o Virrei Amat:
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... mat-533516
Si canvia el nom del barri de Navas, no hi ha cap pressa per canviar la parada, perquè la referència al carrer segueix present. Tot i que una vegada em vaig trobar un parell de turistes al costat de la parada de Navas preguntant-me per la plaça de las Navas (que està al Poble Sec).
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1851
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
La plaça i l'estació de metro de l'L5 porten el nom de Manuel d'Amat i de Junyent | D'una nissaga borbònica, va ser virrei del Perú durant la segona meitat del segle XVIII | Sobre la taula hi ha una proposta per restituir a la plaça el nom del poeta Joan Salvat-Papasseit
Darrere del nom de l’estació de metro del Virrei Amat i de la plaça del districte de Nou Barris del mateix nom s’hi amaga la figura de l’aristòcrata i militar colonialista Manuel d’Amat i de Junyent, d’una nissaga borbònica. Nascut a Vacarisses el 1707 i mort a Barcelona el 1782, va ser virrei del Perú entre els anys 1761-1776, nomenat pel rei Carles III. Tant el nom de la plaça com el de la parada de metro van ser imposats durant el franquisme. Entitats de Nou Barris va plantejar que la plaça recuperi el nom del poeta Joan Salvat-Papasseit. Si ve inicialment l’Ajuntament ho va rebutjar, el juliol del 2024, a petició de Junts, el govern de Jaume Collboni s’hi va comprometre. Tanmateix, segons Junts des de llavors no s’ha mogut res.
Segons detalla el web del Nomenclàtor de Barcelona, el nom de la plaça del Virrei Amat data del 6 de maig del 1941. Des de l’11 de novembre del 1933 fins al 1941, va dur el nom d’en Joan Salvat-Papasseit, veí de la Font d’en Fargues. D’altra banda, l’estació de metro de Virrei Amat es va inaugurar el 1959 com a part del primer tram de la línia II entre la Sagrera i Vilapicina. L’any 1970, amb la perllongació de l’L5 entre Diagonal i la Sagrera, va passar a formar part de l’L5. El nom actual en català és del 1982. Quan la parada va obrir el 1959, es va batejar com a Virrey Amat.
Article complert:
https://www.totbarcelona.cat/societat/h ... or-649059/
Darrere del nom de l’estació de metro del Virrei Amat i de la plaça del districte de Nou Barris del mateix nom s’hi amaga la figura de l’aristòcrata i militar colonialista Manuel d’Amat i de Junyent, d’una nissaga borbònica. Nascut a Vacarisses el 1707 i mort a Barcelona el 1782, va ser virrei del Perú entre els anys 1761-1776, nomenat pel rei Carles III. Tant el nom de la plaça com el de la parada de metro van ser imposats durant el franquisme. Entitats de Nou Barris va plantejar que la plaça recuperi el nom del poeta Joan Salvat-Papasseit. Si ve inicialment l’Ajuntament ho va rebutjar, el juliol del 2024, a petició de Junts, el govern de Jaume Collboni s’hi va comprometre. Tanmateix, segons Junts des de llavors no s’ha mogut res.
Segons detalla el web del Nomenclàtor de Barcelona, el nom de la plaça del Virrei Amat data del 6 de maig del 1941. Des de l’11 de novembre del 1933 fins al 1941, va dur el nom d’en Joan Salvat-Papasseit, veí de la Font d’en Fargues. D’altra banda, l’estació de metro de Virrei Amat es va inaugurar el 1959 com a part del primer tram de la línia II entre la Sagrera i Vilapicina. L’any 1970, amb la perllongació de l’L5 entre Diagonal i la Sagrera, va passar a formar part de l’L5. El nom actual en català és del 1982. Quan la parada va obrir el 1959, es va batejar com a Virrey Amat.
Article complert:
https://www.totbarcelona.cat/societat/h ... or-649059/
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 31/08/2025 10:04, en total s’ha editat 1 vegada.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1922
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Jo el tema de les nomenclatures, sí que defenso els canvis de noms o estacions que tinguin correspondència i es diguin igual però que l'estació estigui un altre part, el cas seria amb Bellvitge que abans l'estació de Rodalies era Bellvitge a seques i la de metro es diu Bellvitge i més endavant la volen dir Bellvitge Rambla Marina la de metro.
I casos com dir tant com metro i Rodalies Fabra i Puig i Sant Andreu em semblen bé també.
Però els noms així de llargs a diverses estacions de metro com el cas de la Vall d'Hebron o Drassanes dirlis Vall d'Hebron | Sant Genís i la de Drassanes dirli La Rambla | Drassanes, tampoc crec que calgui.
No sé si algú s'ha donat compte, però el cas de la de Plaça Catalunya, cap de les estacions de metro, FGC i Rodalies es diu tècnicament igual, la de metro es Catalunya, la d'FGC es Plaça Catalunya, i la de Rodalies es Plaça de Catalunya
I casos com dir tant com metro i Rodalies Fabra i Puig i Sant Andreu em semblen bé també.
Però els noms així de llargs a diverses estacions de metro com el cas de la Vall d'Hebron o Drassanes dirlis Vall d'Hebron | Sant Genís i la de Drassanes dirli La Rambla | Drassanes, tampoc crec que calgui.
No sé si algú s'ha donat compte, però el cas de la de Plaça Catalunya, cap de les estacions de metro, FGC i Rodalies es diu tècnicament igual, la de metro es Catalunya, la d'FGC es Plaça Catalunya, i la de Rodalies es Plaça de Catalunya
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13