Centenari del Metro de Barcelona #100anysmetroBCN

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 390
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Re: Centenari del Metro de Barcelona #100anysmetroBCN

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 17 oct. 2025, 00:22

Tal i com temia el 3044 tampoc sembla gens com era abans de ser retirat: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... u_2020.jpg I la pitjor part: no té número! Almenys els tres antics fan goig, que és molt dir.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5813
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 18 oct. 2025, 19:25

Després d'uns mesos sense escriure, i d'haver trigar setmanes a tornar a provar les credencials (gràcies Metring i disculpa el retard), hi entro al tema amb, suposo, tot ja dit...

11è mes dels 12 d' "any de celebracions del Centenari", i ens haurem de conformar amb això com la part més "ferroviària" (tret dels afortunats que aconseguiu visitar Correus o alguna altra instal·lació emblemàtica) de tot plegat... Què hi farem!

La part més positiva, tornar a veure vehicles amb un aspecte relativament "digne" (malgrat sigui a base de vinil) comparat amb les imatges de malson (graffitis, el 400 "trossejat", etc.) amb què ens hem hagut de conformar per alguns d'ells des de fa anys.

En la negativa, que d'un tren amb el màxim possible d'historicitat (M1-M6-M8) que vam gaudir anualment durant un temps fins al 2018 ara ens hem de conformar amb veure'un un terç, i estàtic. I que un altre que hagués pogut circular després de la seva retirada, el 1100, tampoc ho ha fet ni sembla ja que ho torni a fer mai.

Dels vehicles que formen part de composicions preservades de 3 cotxes, és a dir l'esmentat M1-M6-M8, el 1100 i el 3000, un cop passi l'exposició caldrà vigilar que no es desfacin per la porta del darrere dels "dos terços" respectius que romanen "no restaurats" i graffitejats. Podria semblar escandalós, especialment en el cas del tren del 1924, però ja n'hem vist tantes, de coses escandaloses (que els ho diguin al 100 i al 400, que també van formar part un cop de trios preservats)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5813
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 18 oct. 2025, 19:32

M1171-M1172-M1169... ha escrit: 17 oct. 2025, 00:22 Tal i com temia el 3044 (...) I la pitjor part: no té número!
Té la fictícia calca 3000 :x


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5813
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 18 oct. 2025, 19:34

metring ha escrit: 15 oct. 2025, 12:59
Ostres, mira que n'havia vist passar des de casa, de cotxes 1100 en gòndola, pel carrer Guipúscoa (quan era carrer-carrer, és a dir "autopista urbana", i no encara Rambla) quan els portaven a/de reformar l'interior.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Història del transport”