I de lila a grogM1171-M1172-M1169... ha escrit: ↑01 juny 2025, 12:24 Això sona bé, com pot ser que no ho veiés fa dos dies.
Sandy
Remodelació d'estacions de metro
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Remodelació d'estacions de metro
Segurament Urquinaona s'ha convertit en la millor estació representativa del GMB.
Pg. de Gràcia, li sobren els grans tubs de la zona d'andanes que no permeten gaudir de la volta original.
Pg. de Gràcia, li sobren els grans tubs de la zona d'andanes que no permeten gaudir de la volta original.
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... _campaign=
L’intercanviador entre les línies 4 i 5 a l’estació Verdaguer tanca el proper 13 d’octubre durant 1 any per obres d’accessibilitat
Les persones usuàries hauran de fer el transbordament pel carrer mentre s’executen els treballs que permetran la substitució de les escales existents a l’intercanviador per rampes
L’intercanviador que uneix les línies 4 i 5 a l’estació de metro de Verdaguer romandrà tancat des d’aquest dilluns 13 d’octubre i durant els propers 12 mesos per les obres d’accessibilitat al passadís d’intercanvi que permetran la substitució de les escales per rampes. L’eliminació d’aquestes barreres arquitectòniques obligarà les persones usuàries d’aquest enllaç a efectuar l’intercanvi entre línies pel carrer. Així, s’haurà de fer des de Passeig de Sant Joan —si l’intercanvi es fa des de l’L4 — i pel carrer Provença fins a la bocana de l’L5 situada a l’encreuament amb el carrer Bailèn, o de manera inversa si l’origen és l’L5. Tant a les sortides des de l’L4 i l’L5 com pel que fa a peu de carrer, els itineraris de l’enllaç estaran degudament senyalitzats i no serà descomptat cap viatge en tornar a validar.
Els treballs, executats pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat, ja van començar en aquest espai a principis de 2025 amb una primera fase d’execució que a banda de les rampes també contempla la instal·lació de 3 ascensors. Aquestes feines inclouen la posada en marxa d’un elevador que connectarà el carrer amb el vestíbul a l’L5, i de dos ascensors més que connectaran el vestíbul de l’L4 amb les respectives andanes, així com el recrescut de les mateixes en ambdós sentis —direcció la Pau i direcció Trinitat Nova—. El pressupost d’aquesta obra es de 8,6 milions d’euros.
Una futura segona fase
Amb l’execució d’aquesta primera fase, quedarà adaptada l’estació de l’L4. Els treballs d’accessibilitat es completaran amb una segona fase, que inclourà l’execució dels nous vestíbuls de l’L4 i l’L5, la connexió amb les andanes de l’L5 i el recrescut de les andanes de l’L5. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té en redacció el projecte constructiu corresponent, amb actuacions valorades en 19 MEUR.

L’intercanviador entre les línies 4 i 5 a l’estació Verdaguer tanca el proper 13 d’octubre durant 1 any per obres d’accessibilitat
Les persones usuàries hauran de fer el transbordament pel carrer mentre s’executen els treballs que permetran la substitució de les escales existents a l’intercanviador per rampes
L’intercanviador que uneix les línies 4 i 5 a l’estació de metro de Verdaguer romandrà tancat des d’aquest dilluns 13 d’octubre i durant els propers 12 mesos per les obres d’accessibilitat al passadís d’intercanvi que permetran la substitució de les escales per rampes. L’eliminació d’aquestes barreres arquitectòniques obligarà les persones usuàries d’aquest enllaç a efectuar l’intercanvi entre línies pel carrer. Així, s’haurà de fer des de Passeig de Sant Joan —si l’intercanvi es fa des de l’L4 — i pel carrer Provença fins a la bocana de l’L5 situada a l’encreuament amb el carrer Bailèn, o de manera inversa si l’origen és l’L5. Tant a les sortides des de l’L4 i l’L5 com pel que fa a peu de carrer, els itineraris de l’enllaç estaran degudament senyalitzats i no serà descomptat cap viatge en tornar a validar.
Els treballs, executats pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat, ja van començar en aquest espai a principis de 2025 amb una primera fase d’execució que a banda de les rampes també contempla la instal·lació de 3 ascensors. Aquestes feines inclouen la posada en marxa d’un elevador que connectarà el carrer amb el vestíbul a l’L5, i de dos ascensors més que connectaran el vestíbul de l’L4 amb les respectives andanes, així com el recrescut de les mateixes en ambdós sentis —direcció la Pau i direcció Trinitat Nova—. El pressupost d’aquesta obra es de 8,6 milions d’euros.
Una futura segona fase
Amb l’execució d’aquesta primera fase, quedarà adaptada l’estació de l’L4. Els treballs d’accessibilitat es completaran amb una segona fase, que inclourà l’execució dels nous vestíbuls de l’L4 i l’L5, la connexió amb les andanes de l’L5 i el recrescut de les andanes de l’L5. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té en redacció el projecte constructiu corresponent, amb actuacions valorades en 19 MEUR.

- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Article sencer
https://beteve.cat/societat/obres-acces ... s-l5-2026/
Però el que trobo més destacable és aquest paràgraf:
“Urquinaona s’ha tornat a refer, s’ha revisat, som en la darrera fase de redacció en aquest moment. L’any 2028 hauríem de tenir la xarxa de Barcelona adaptada, però aquest projecte va endarrerit, i ens podríem trobar que el 2028 fos l’única estació sense adaptar“, comenta Nadal.
Comentari meu: no seria el moment de refer l'edicle de l'accés a la famosa escala de cargol?
Salut!
https://beteve.cat/societat/obres-acces ... s-l5-2026/
Però el que trobo més destacable és aquest paràgraf:
“Urquinaona s’ha tornat a refer, s’ha revisat, som en la darrera fase de redacció en aquest moment. L’any 2028 hauríem de tenir la xarxa de Barcelona adaptada, però aquest projecte va endarrerit, i ens podríem trobar que el 2028 fos l’única estació sense adaptar“, comenta Nadal.
Comentari meu: no seria el moment de refer l'edicle de l'accés a la famosa escala de cargol?
Salut!
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 390
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Totalment d'acord!122-042-132 ha escrit: ↑04 oct. 2025, 21:16 Comentari meu: no seria el moment de refer l'edicle de l'accés a la famosa escala de cargol?
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
https://beteve.cat/mobilitat/estacio-me ... ascensors/
L’estació de metro de l’L1 del Clot incorpora dos ascensors nous
Els elevadors connecten el vestíbul amb les andanes i s'afegeixen al que es va posar en funcionament el juliol passat, que comunica amb el carrer
Redaccio Societat
avui a les 12:01
L’estació de metro de la Línia 1 ha afegit dos ascensors nous, que connecten el vestíbul amb les andanes. Aquesta infraestructura s’afegeix a l’altre elevador que ja es va posar en funcionament el juliol passat, que comunica amb el carrer. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, responsable de l’obra, assenyala que, d’aquesta manera, l’estació de l’L1 del Clot queda adaptada a persones amb mobilitat reduïda.
La Generalitat té en execució des del gener del 2024 les obres per millorar l’accessibilitat a l’intercanviador del Clot, format per dues estacions de metro i una estació de Rodalies. D’aquestes, la de l’L2 i la de Rodalies ja estaven adaptades a persones amb mobilitat reduïda. En total s’instal·laran cinc ascensors. Els treballs que resten corresponen a la instal·lació de dos ascensors més per connectar les andanes de l’L1 amb les de l’L2. L’obra té un pressupost de 7,1 milions d’euros i compta amb un finançament de la Unió Europea mitjançant els fons Next Generation.
L’estació de metro de l’L1 del Clot incorpora dos ascensors nous
Els elevadors connecten el vestíbul amb les andanes i s'afegeixen al que es va posar en funcionament el juliol passat, que comunica amb el carrer
Redaccio Societat
avui a les 12:01
L’estació de metro de la Línia 1 ha afegit dos ascensors nous, que connecten el vestíbul amb les andanes. Aquesta infraestructura s’afegeix a l’altre elevador que ja es va posar en funcionament el juliol passat, que comunica amb el carrer. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, responsable de l’obra, assenyala que, d’aquesta manera, l’estació de l’L1 del Clot queda adaptada a persones amb mobilitat reduïda.
La Generalitat té en execució des del gener del 2024 les obres per millorar l’accessibilitat a l’intercanviador del Clot, format per dues estacions de metro i una estació de Rodalies. D’aquestes, la de l’L2 i la de Rodalies ja estaven adaptades a persones amb mobilitat reduïda. En total s’instal·laran cinc ascensors. Els treballs que resten corresponen a la instal·lació de dos ascensors més per connectar les andanes de l’L1 amb les de l’L2. L’obra té un pressupost de 7,1 milions d’euros i compta amb un finançament de la Unió Europea mitjançant els fons Next Generation.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat definitivament el projecte d’interiorisme del nou vestíbul de l’estació de metro de Glòries (L1), que connectarà directament amb el DHub Barcelona. Aquesta actuació s’emmarca en la transformació de la plaça de les Glòries com a gran intercanviador i espai públic de referència a la ciutat.
El nou vestíbul, de 380 m², que connectarà amb la planta 0 del DHub amb el metro, actuarà com a espai de transició entre el transport públic i l’equipament cultural. El projecte es basa en la proposta guanyadora del concurs impulsat pel Museu del Disseny i el FAD, a càrrec de AMOO STUDIO SCP.
L’any passat, l’Ajuntament de Barcelona va dur a terme unes obres prèvies, que van consistir en l’ampliació del vestíbul de l’estació de metro i, en conseqüència, el passadís existent i l’eliminació de les escales intermèdies, que van quedar substituïdes per rampes, per millorar l’accessibilitat.
La primera tinenta d’alcaldia i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha celebrat l’aprovació del projecte, com “un pas en la transformació de les Glòries, un gran pol de transport públic, d’equipaments, d’habitatge”. “Ara guanyem accessibilitat en un equipament fonamental com és el DHub des del metro”, ha destacat Bonet. Aquest tipus de connexió entre un equipament cultural i la xarxa de metro té equivalents en altres ciutats, com ara els casos del Victoria & Albert Museum de Londres o el Louvre a París.
Un espai singular que connecta mobilitat i cultura
El disseny interior aposta per una configuració fluida i accessible, amb un cel ras suspès de geometria orgànica que integra il·luminació, senyalística, pantalles audiovisuals i sistemes tècnics. Aquest element, juntament amb el nou bar de l’estació i un banc multifuncional, defineix un espai que vol esdevenir l’avantsala del museu i un punt de trobada ciutadà. A més, s’ha previst un nou itinerari de sortida des de les andanes de metro, amb una zona de validadores de metro. El nou accés al metro estarà obert en l’horari habitual de l’equipament.
El pressupost de l’obra és d’aproximadament un milió d’euros i la previsió és que el vestíbul sigui una realitat l’estiu de 2026, coincidint amb la capitalitat mundial de l’arquitectura, en què el DHub serà una de les seus del congrés de la UIA.
Enllàç a l'article:
https://share.google/F7pPZjzQv3gFVglDd
El nou vestíbul, de 380 m², que connectarà amb la planta 0 del DHub amb el metro, actuarà com a espai de transició entre el transport públic i l’equipament cultural. El projecte es basa en la proposta guanyadora del concurs impulsat pel Museu del Disseny i el FAD, a càrrec de AMOO STUDIO SCP.
L’any passat, l’Ajuntament de Barcelona va dur a terme unes obres prèvies, que van consistir en l’ampliació del vestíbul de l’estació de metro i, en conseqüència, el passadís existent i l’eliminació de les escales intermèdies, que van quedar substituïdes per rampes, per millorar l’accessibilitat.
La primera tinenta d’alcaldia i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha celebrat l’aprovació del projecte, com “un pas en la transformació de les Glòries, un gran pol de transport públic, d’equipaments, d’habitatge”. “Ara guanyem accessibilitat en un equipament fonamental com és el DHub des del metro”, ha destacat Bonet. Aquest tipus de connexió entre un equipament cultural i la xarxa de metro té equivalents en altres ciutats, com ara els casos del Victoria & Albert Museum de Londres o el Louvre a París.
Un espai singular que connecta mobilitat i cultura
El disseny interior aposta per una configuració fluida i accessible, amb un cel ras suspès de geometria orgànica que integra il·luminació, senyalística, pantalles audiovisuals i sistemes tècnics. Aquest element, juntament amb el nou bar de l’estació i un banc multifuncional, defineix un espai que vol esdevenir l’avantsala del museu i un punt de trobada ciutadà. A més, s’ha previst un nou itinerari de sortida des de les andanes de metro, amb una zona de validadores de metro. El nou accés al metro estarà obert en l’horari habitual de l’equipament.
El pressupost de l’obra és d’aproximadament un milió d’euros i la previsió és que el vestíbul sigui una realitat l’estiu de 2026, coincidint amb la capitalitat mundial de l’arquitectura, en què el DHub serà una de les seus del congrés de la UIA.
Enllàç a l'article:
https://share.google/F7pPZjzQv3gFVglDd
- foronda 141
- N8
- Entrades: 871
- Ubicació: Poblenou
Mes valdría que en lloc de gastar diners amb aquest nou accès, els destinesin a acelerar la adaptació al PMR de las estacions que faltan. em sembla molt mes útil i que no es perjudica a ningú per caminar uns metres mes.
Què li ha passat pel cap a TMB per cobrir de pintura blanca les rajoles marrons de l'andana en sentit Zona Universitària de Diagonal L3? Pensen deixar tota l'estació com una nevera?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ho faran tot així, a la línia 1 totes les rajoles de les estacions "sense reformar" en blanc. 

Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
-
- N10
- Entrades: 4277
- Ubicació: Horta
I a les de la L5. Amb algunes franges pintades del color de la línia.
Aquesta pintura blanca ja es a tot el tram Sagrera-Horta, s'ha de dir que tant Maragall com Horta han guanyat una mica amb el canvi. La veritat es que desconeixia que aquest tipus de rajola es pugués pintar per sobre, no em semblava pas un material on la pintura s'agafi.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
A la majoria d'estacions fosques, les estan pintant amb el color blanc, i tocs amb el color de la línia.
Per guanyar lluminositat, i sensació de netedat i amplitud. Entenc que el color gris éra molt genuï de les estacions de les línies construïdes els anys 50 i 60, però dóna una sensació de foscor. Tot són gustos. Salut!
Per guanyar lluminositat, i sensació de netedat i amplitud. Entenc que el color gris éra molt genuï de les estacions de les línies construïdes els anys 50 i 60, però dóna una sensació de foscor. Tot són gustos. Salut!
En què quedem? Volem estacions lluminoses o cavernes? Ara el problema és que semblaran "neveres"... no hi ha qui t'entengui.
Salut!
#volemL9
#volemL9
A veure, aquestes estacions abans no eren fosques; va ser amb la "nova" senyalització quan va començar el període de foscor.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Resulta que, justament a Diagonal L3, fa uns anys van pintar de negre les rajoles originals del sostre. I ara pinten de blanc les rajoles marrons.
A qui no hi ha qui els entengui és TMB.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.