Accés ferroviari al port de Barcelona
Re: Accés ferroviari al port de Barcelona
El port de Barcelona tindrà nous accessos ferroviaris i viaris el 2018
El conseller Rull anuncia un acord per als accessos ferroviaris, que costaran 104 milions
XAVIER GRAU Barcelona ACTUALITZADA EL 30/03/2016 15:46
http://www.ara.cat/economia/Barcelona-t ... 45150.html
El conseller Rull anuncia un acord per als accessos ferroviaris, que costaran 104 milions
XAVIER GRAU Barcelona ACTUALITZADA EL 30/03/2016 15:46
http://www.ara.cat/economia/Barcelona-t ... 45150.html
En la pagina 2 se puede leer que las obras estarian realizadas en 2015, Me tengo que creer a Rull? mira que si pasa como con Santi Vila, en fin politicos.jaezcurra ha escrit:El port de Barcelona tindrà nous accessos ferroviaris i viaris el 2018
El conseller Rull anuncia un acord per als accessos ferroviaris, que costaran 104 milions
XAVIER GRAU Barcelona ACTUALITZADA EL 30/03/2016 15:46
http://www.ara.cat/economia/Barcelona-t ... 45150.html
Ministerio de Fomento (24/02/2017)
ADIF y FGC firman el traspaso de suelos para construir el nuevo acceso ferroviario sur al puerto de Barcelona
24.02.17 -En el día de hoy se ha formalizado la transmisión a ADIF del tramo de la infraestructura ferroviaria de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que da acceso a las instalaciones portuarias y que será aprovechado por la solución acordada para el nuevo acceso.
De este modo, se avanza en el cumplimiento del convenio firmado en junio de 2016 entre el Ministerio de Fomento, la Generalitat de Cataluña, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) y ADIF, para el traspaso a este último de determinadas infraestructuras de titularidad de la Generalitat y su inclusión en la Red Ferroviaria de Interés General (RFIG), en el marco de la ejecución y explotación del nuevo acceso sur ferroviario al Puerto de Barcelona.
El tramo, en vía única de ancho métrico, tiene una longitud aproximada de 3,6 kilómetros y está comprendido entre el nuevo acceso viario al municipio de Cornellá de Llobregat desde la Ronda Litoral hasta pasado el puente de acceso a Mercabarna.
En su nueva configuración contará con tres anchos de vía diferentes: métrico, convencional y estándar europeo (UIC), para permitir todas las circulaciones ferroviarias con origen o destino en el puerto.
Tras esta firma, y una vez finalice la redacción de los proyectos que desarrollan la solución acordada, se procederá a la licitación de las obras de plataforma en ese tramo por parte de ADIF.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1940
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
FGC Corporatiu
Licitem les obres d’ampliació i millora del ramal de #mercaderies del #Port-Sant Boi. Amb aquesta actuació optimitzem la capacitat de maniobra així com la qualitat i fiabilitat de la línia.
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... trials.pdf
Licitem les obres d’ampliació i millora del ramal de #mercaderies del #Port-Sant Boi. Amb aquesta actuació optimitzem la capacitat de maniobra així com la qualitat i fiabilitat de la línia.
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... trials.pdf
Ai ai ai
L’entitat ecologista @DEPANA porta a la Fiscalia les obres dels nous accessos viaris-ferroviaris del #PortdeBarcelona.
https://twitter.com/elbaixcat/status/17 ... 9LCvQ&s=19
L’entitat ecologista @DEPANA porta a la Fiscalia les obres dels nous accessos viaris-ferroviaris del #PortdeBarcelona.
https://twitter.com/elbaixcat/status/17 ... 9LCvQ&s=19
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7377
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
A veure si aquesta vegada va de debò i no com anteriorment:
https://www.elnacional.cat/oneconomia/c ... 5_102.htmlEl Govern dona llum verda al pla urbanístic per al node ferroviari de l'àrea sud del Port de Barcelona
La nova infraestructura requerirà una inversió de 265 milions d'euros, per una obra que comptarà amb 6 terminals
Després de quatre anys de tràmits, la Generalitat ha donat llum verda aquest dijous al pla director urbanístic de la Terminal Logística Intermodal, del Port de Barcelona. Amb aquesta fase es poden iniciar els treballs per desenvolupar el pla ferroviari de l’àrea sud del Port. “Aquest node serà un dels punts determinants del corredor mediterrani i un dels centres logístics més actius i robustos del sud d’Europa”, ha assegurat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, al parlar del projecte que convertirà la zona en el nus ferroviari més important al sud d'Europa. El sector urbanístic que inclou el pla director urbanístic ocupa una extensió de 131 hectàrees.
Amb una inversió aproximada de 265 milions d'euros, el node ferroviari està integrat per un conjunt d’infraestructures, que inclouen: una terminal d’autopista ferroviària, una terminal de recepció i expedició i una altra de càrrega i descàrrega, ubicades totes elles a l’antiga llera del riu Llobregat, i una terminal de recepció i expedició paral·lela al curs actual del riu, denominada Terminal Nou Llobregat. “Aquest node donarà servei no només al port, sinó també a la Zona Franca, al Polígon del Prat i a tota l’activitat econòmica del Baix Llobregat i del sud de Barcelona”, ha explicat la consellera Paneque, “i ho farà oferint a les empreses una opció sostenible, sòlida i competitiva per als seus tràfics marítims i terrestres”, ha afegit.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona



