Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat
Ho havia de fer... i al final ho he fet.
Aprofitant que anava a la recerca i captura d'un Civia, i que estava a Pl. Catalunya RENFE, m'he decidit a fer l'enllaç Pl. Catalunya-RENFE amb Universitat-TMB.
Òbviament, no he passat la porta que dóna accés a les instal·lacions de TMB, per precaució.
M'he arriscat a passar la tarda al "cuartelillo", possiblement, però també és veritat que no hi ha CAP rètol ni valla que impedeixi fer el que he fet.
Us deixo les fotos:
Aprofitant que anava a la recerca i captura d'un Civia, i que estava a Pl. Catalunya RENFE, m'he decidit a fer l'enllaç Pl. Catalunya-RENFE amb Universitat-TMB.
Òbviament, no he passat la porta que dóna accés a les instal·lacions de TMB, per precaució.
M'he arriscat a passar la tarda al "cuartelillo", possiblement, però també és veritat que no hi ha CAP rètol ni valla que impedeixi fer el que he fet.
Us deixo les fotos:
- Fitxers adjunts
-
- El vestíbul, amb el petit passadís que dóna accés a les instal·lacions de TMB
- renfe-catalunya-universi-06.jpg (41.19 KiB) Visualitzat 18770 cops
-
- Passadís d'accés a TMB. Rera la porta d'emergència del fons, hi ha les instal·lacions de TMB
- renfe-catalunya-universi-05.jpg (49.81 KiB) Visualitzat 18774 cops
-
- Vestíbul, amb l'accés a andanes de RENFE, amb rètol d'època inclòs
- renfe-catalunya-universi-04.jpg (41.43 KiB) Visualitzat 18784 cops
-
- Escales d'accés a les andanes de RENFE, vistes des del vestíbul
- renfe-catalunya-universi-03.jpg (31.14 KiB) Visualitzat 18787 cops
-
- Accés vist des de l'andana de RENFE
- renfe-catalunya-universi-02.jpg (50.84 KiB) Visualitzat 18788 cops
-
- Escales d'accés al vestíbul, vistes des de baix
- renfe-catalunya-universi-01.jpg (34.82 KiB) Visualitzat 18782 cops
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
No entenc perquè segueix tancat... Seria de gran utilitat... Gràcies per les fotos!
ohhh, sembla la estació fantasma de una pelicula!! mil gracies per les fotos!
Sí senyor!!
Si no hi ha tanques pel mig és perquè és una sortida d'emergència
Per cert, tens una foto amb detall del cartell?
Si no hi ha tanques pel mig és perquè és una sortida d'emergència
Per cert, tens una foto amb detall del cartell?
- wefer
- Administrador
- Contacta:
Una cosa que volia comentar és que efectivament es conserva com a sortida d'emergència de l'estació de Pl. Catalunya Renfe. Com a tal, em resulta xocant que les escales no tinguin cap mena d'il·luminació, la qual cosa faria molt caòtica una possible evacuació a través d'aquest accés.
Per cert, si hi aneu, no us recolzeu enlloc, perquè la capa de ronya és considerable, us ho dic per experiència
Ah, una foto del rètol amb més detall, dins del que cap:
Per cert, si hi aneu, no us recolzeu enlloc, perquè la capa de ronya és considerable, us ho dic per experiència
Ah, una foto del rètol amb més detall, dins del que cap:
- Fitxers adjunts
-
- Rètol d'accés a andanes
- renfe-catalunya-universi-07.jpg (23.82 KiB) Visualitzat 18739 cops
Impresionant! Gràcies
Sempre he tingut molta curiositat en veure què hi havia allà però la veritat mai m'hauria atrevit a creuar més enllà de la zona fosca de l'andana
Sempre he tingut molta curiositat en veure què hi havia allà però la veritat mai m'hauria atrevit a creuar més enllà de la zona fosca de l'andana
Molt bon reportatge!
Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447
Segons Google Earth, la Ronda Universitat fa uns 320 metres de llarg, que més o menys, es correspon amb el tram "tancat" (o això sembla, si va a parar al vestíbul d'Universitat).Jordilar ha escrit:Molt bon reportatge!
Una 447 fa 76 metres de llarg, així que en aquesta andana hi poden cabre 2 unitats 447, però en doble cadascuna
- wefer
- Administrador
- Contacta:
Home, suposo que l'andana no fa tant com això... però segur que com a mínim tres 447 sí que hi deuen caber.
Se m'acudeix que, aprofitant aquesta andana, es podrien reduir a la meitat les aglomeracions de l'estació de Catalunya de RENFE, que a hores punta (i no tan punta) són excessivament agobiants: els trens direcció Sants, podrien parar on ho fan ara, mentre que els trens direcció Arc de Triomf podrien parar 150 metres abans d'on ho fan ara, és a dir, els frontals de dos trens parats, un en cada sentit, quedarien aproximadament a la mateixa alçada. Seria com multiplicar l'andana actual per dos, i podria aprofitar-se per obrir altra vegada, de pas, l'enllaç amb TMB Universitat, la qual cosa permetria connexió directe entre Renfe i la L2, a més de la L1.
I tot això, gairebé sense fer cap obra, sinó únicament adecentant el que ja existeix.
Se m'acudeix que, aprofitant aquesta andana, es podrien reduir a la meitat les aglomeracions de l'estació de Catalunya de RENFE, que a hores punta (i no tan punta) són excessivament agobiants: els trens direcció Sants, podrien parar on ho fan ara, mentre que els trens direcció Arc de Triomf podrien parar 150 metres abans d'on ho fan ara, és a dir, els frontals de dos trens parats, un en cada sentit, quedarien aproximadament a la mateixa alçada. Seria com multiplicar l'andana actual per dos, i podria aprofitar-se per obrir altra vegada, de pas, l'enllaç amb TMB Universitat, la qual cosa permetria connexió directe entre Renfe i la L2, a més de la L1.
I tot això, gairebé sense fer cap obra, sinó únicament adecentant el que ja existeix.
De fet medeixen uns 79.3 metres, però segueixen cabent 4 UT's en el tram tancat...més 2 que caben en el tram obert...tenim una andana de quasi mig quilòmetre...orique ha escrit:Segons Google Earth, la Ronda Universitat fa uns 320 metres de llarg, que més o menys, es correspon amb el tram "tancat" (o això sembla, si va a parar al vestíbul d'Universitat).Jordilar ha escrit:Molt bon reportatge!
Una 447 fa 76 metres de llarg, així que en aquesta andana hi poden cabre 2 unitats 447, però en doble cadascuna
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
I ja posats, quan medeix la pseudo-andana que hi ha a l'altra banda? Aquella amb multitud de portetes que ves a saber on porten...
Curioses les fotos, Gracies
Amant de les 1000
Jo ho faria al revés, els trens parant a final d'andana en lloc de principi, més que res per aprofitar el cantonament i així augmentar lleugerament la capacitat de la línia: mentre un tren estigui estacionat a l'andana, el següent podrà estar entrant a l'estació, ja que al revés o s'hauria d'esperar a mig túnel o bé hauria d'avançar a marxa a la vista.wefer ha escrit:Home, suposo que l'andana no fa tant com això... però segur que com a mínim tres 447 sí que hi deuen caber.
"Són a la via 1, Rodalies amb destinacions Terrassa (sector A), Vic (sector B) i Mataró (sector C). Propera circulació per via 1, Rodalies amb destinació Martorell (sector A)."
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Entrades: 288
- Ubicació: /dev/null
- Contacta:
doncs casi hi cap algun que altre estrella no?aarongilp ha escrit:...andana de quasi mig quilòmetre...
St. andreu copmptal -> Pl. Catalunya -> sants
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
- wefer
- Administrador
- Contacta:
Jo, evidentmentdewit ha escrit:Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
Ara, potser abans podríem provar a veure si Renfe ens dóna permís per fer-ho ben fet, a veure si hi ha sort.
N'hi haurà prou dient-ho a la Renfe perquè ho tapïinwefer ha escrit:Jo, evidentmentdewit ha escrit:Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
Ara, potser abans podríem provar a veure si Renfe ens dóna permís per fer-ho ben fet, a veure si hi ha sort.
Per cert, que l'últim cop que vaig estar al Clot, aquest dilluns, havien retirat els rètols de "Sense sortida" per d'altres mal col·locats de sortida d'emergència. Així doncs, també caldrà investigar a on va a parar aquest accés.
P.S: Jo he pujat un graó d'aquesta escala 8)
El passat 7 de juliol, a quarts de 10, degut a una incidencia que tenia parat un pila de trens en el tram entre Sant Andreu Arenal i Plaça Catalunya hi havia varies 447 parades en l'andana fora de servei entre Catalunya i Universitat amb les porte obertes, per permetre que els viatgers puguessin sortir mentres no es solventes la incidencia.