Primer de tot, també desitjo donar el meu condol a tot aquells que han patit de manera directa o indirecta per l'accident, ja siguin viatgers ferits o familiars amb víctimes mortals.

No, no és un bon any ferroviariament parlant...

Salut!
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 18:46
Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 21/08/2006 23:31
Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 22/08/2006 2:48
A les 15:52 del dilluns 21 d'agost. Segons es diu pot haver estat degut a que el tren ha passat una diagonal (un canvi d'agulles entre una doble via) a velocitat de creuer (suposo que deuen ser uns 140 km/h) quan ho hauria d'haver fet a uns 30 km/h... Sembla que el volien fer circular per via banalitzada un tram per avançar un tren regional (un avançament dinàmic crec que en diuen). Sembla que el maquinista primer ha trobat senyal lluminós amb avís de precaució (groc) però just abans de l'agulla en qüestió tenia llum verda i no ha interpretat bé que encara que estés verd l'agulla podia estar en posició desviada (o això he llegit per alguns fòrums...). Rectifiqueu-me si m'equivoco.437.001 ha escrit:Però què és això???!!!
A quina hora ha passat!!??
Entrada Autor: metring » Dimarts 22/08/2006 8:49
Entrada Autor: metring » Dimarts 22/08/2006 9:26
Entrada Autor: Platanito » Dimarts 22/08/2006 11:08
Buena parte de las neuronas de este "bocas" también están caducas.un funcionario de Renfe con amplia experiencia ha escrit: El tren que cubre la línea A Coruña/Vigo-Bilbao/Hendaya es material obsoleto. Es el tren más caduco que circula por España".
Entrada Autor: Platanito » Dimarts 22/08/2006 13:00
Home, és vell, però em pregunto what bullocks té això a veure amb el fet de que hagi descarrilat passant a més de 100 km/h per un desviament amb limitació a 30! Comentaris així fan que la gent tingui por de muntar en un tren que en aquestes circumstàncies és tan segur com els nous. Això acaba generant una onada de queixes que força l'operador a renovar la flota per poder patir exactament el mateix accident, però això sí, amb un tren molt més nou!metring ha escrit:No és un tren vell? De quin any és?
Entrada Autor: wefer » Dimarts 22/08/2006 13:28
metring ha escrit:http://www.xornal.com/article.php3?sid=20060822085051
El tren que cubre la línea A Coruña/Vigo-Bilbao/Hendaya es material obsoleto. Es el tren más caduco que circula por España".
Así de rotundo se muestra un funcionario de Renfe con amplia experiencia y, para más, usuario del tren siniestrado ayer.
XORNAL I A Coruña.- Este ferroviario, al que llamaremos Juan,
matiza que no se trata de un talgo Intercity, sino que se lo denomina Rápido Coruña-Bilbao, compuesto de coches abiertos tradicionales. "Llevan años diciendo que lo van a cambiar por un talgo, pero nada.
Además, en caso de que decidan relevarlo, no sé que tipo de talgo traerían, ya que el que va a Cataluña es el modelo que circula
desde los años 60, de primera generación", afirma Juan.
Informa Mónica Martínez en El Correo Gallego que
el tren es anticuado se pone de manifiesto con las 12 horas y 35 minutos que precisa para completar el recorrido. Salir del territorio gallego por ferrocarril continúa siendo una odisea y, en ocasiones, temeraria, ya sea el viaje hacia Cataluña, Madrid o cualquier punto de la cornisa cantábrica. Podemos hacernos una idea sólo con los tiempos de trayecto desde Vigo o A Coruña hasta la capital de España, Cataluña o Euskadi, que en ningún caso bajan de las once horas.
Los trenes que cubren estos recorridos provienen en muchas ocasiones de líneas del centro, sur o levante español que en lugar de jubilarse se reciclan poniéndose en servicio en las conexiones de Galicia con el resto de la península.
Según confirman fuentes de Renfe, en verano se dobla el número de coches, que pasan a seis -los que tenía ayer- de los dos o tres de los que se compone en otras épocas del año. Durante la temporada estival, suelen agotarse los billetes días antes, por lo que va completo básicamente con pasajeros de A Coruña, Ourense, Santiago y Monforte de Lemos.
El perfil del viajero de la línea Galicia-Euskadi es el de un gallego emigrado en el País Vasco y ya jubilado que viene de vacaciones a Galicia, frecuentemente acompañado de sus nietos. Es también un tren en el que retornan un gran número de peregrinos después de recorrer el Camino de Santiago.
Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 22/08/2006 14:33
Entrada Autor: trainman » Dimarts 22/08/2006 16:56
Entrada Autor: metring » Dimecres 23/08/2006 11:51
Entrada Autor: metring » Dimecres 23/08/2006 11:54
Entrada Autor: abegot » Dimecres 23/08/2006 13:02
Entrada Autor: abegot » Dimecres 23/08/2006 20:49
Entrada Autor: Talgo » Dimecres 23/08/2006 21:23
Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 23/08/2006 21:30
Entrada Autor: Talgo » Dimecres 23/08/2006 23:18
Torna a “Ferrocarril en general”