Jo vaig iniciar el meu viatge a les 6:49 a l'estació de La Llagosta, a les 7:24 vaig pujar al regional amb destinació Cerbere o vaig trobar als els altre participants: Josep Serre, Jordi Lar i Jordi (no es participant d'aquest forum), per casualitat tambe va pujar un altre aficionat Eloi que anava a fer la volta Bcn-Cerbere -Toulouse-La Tour-Bcn. A Girona va pujar al tren el Sr Entfe001, i ens va informar que feia 2 minuts que la senyal sortida de Girona havia passat de verd a vermell. Vam estar uns 15 minuts parats, finalment vam sortir. Es veu que un tren s'havia quedat tirat a Figueres. Vam arribar a Cerbere sense novetats.
A Cerbere el Sr Josep va estar liant a la pobra taquillera amb els nostre bitllets, finalment 4 bitllets Cerbere - Toulouse amb Carte Via Liberte, 1 Cerbere - Hendaye amb tarifa jove, 2 bitllet Toulouse- Hendaye en tarifa completo 2 en tarifa jove.
A les 10:43 van sortir el nostre Ter format per locomotora i una rama reversible. Vam anar segons horaris fins Narbone, apartir d'aqui vam agafar uns minuts de retras per la gran quantitat de gent que pujava al tren. A Toulouse vam arribar quasi a les 2. En Entfe001 i jo vam anar a dinar prop de l'estació mentres en Josep i en Jordi Lar visitavem la linia C del metro de Toulouse explotada per SNCF. Despres vam recorre junts tota la linia A.
A les 16:33 vam sortir amb el Intercite destinació Irun, un tren compost per 1 locomotora i 8 vagons (2 cotxe 2ª clase, 1 cotxe amb compartiments 2ª clase, 1 mixta 1ª 2ª , 2 cotxe 2ª clase, 1 cotxe amb compartiments 2ª clase, 1 mixta 1ª 2ª ) La ocupació del tren era força important pero nosaltres estavem a l'ultima vagó i al ser mixte, quasi ningú hi va pujar gent.
Aquest tren nomes parava a 7 estacions (Tarbes, Lourdes, Pau, Bayonne, Biarritz, St Jean de Luz, Hendaye-Irun). Desde el tren vam observar les bifurcacions Boussens- St Girons (...La Pobla de Segur) i Montrejeau - Luchon i Pau - Canfranc. Destacar la gran quantitat de trens convencionals i de diversa procedencia que hi havia a Lourdes. Ha Bayonne vam fer parada de 20 minuts per invertit la marxa.
Tots els participants menys jo van baixar a Hendaye on es van trobar amb el David de Tolosa (Davidfs90 a Tranvia.org), jo vaig baixar a Irun perque la nit havia comprat per primera vegada un bitllet a Ticknet hi aixó t'obliga a anar a firmar la primera compra a una estació, com a minim una hora abans de la sortida del bitllet comprat.
Uns minuts mes tard amb vaig juntar amb la resta a Irun-Colon (Euskotren), vam sopar uns entrepans i pinxos juntament amb 2 aficionats mes. A les 22:33 va sortir el Baroja amb destinació Barcelona. Els 6 participants (els 5 procedents de Bcn i el David de Tolosa) anavem al mateix compartiment llitera, que semblava el camarote de los hermanos Marx

Jo em vaig baixar a Casetas, ja que els trens nocturns no paren a Zaragoza per obres i son desviats per la variants, on vaig anar en autocar fins Delicias. La resta van quedar-se al tren fins Lleida. A Delicias vaig aconseguir la meva camara perduda. Per no espera fins les 9:25 al primer tren, 1 alvia, a Barcelona i vaig agafar un autobus. A les 9:15 vaig arribar a Sants o despres de fotografiar el tren Estrella que m'havia portat de Irun a Zaragoza, vaig agafar el rodalies a Santa Perpetua