un litre de sin plomo a 10 euros!

Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 23:21
Entrada Autor: davids_from_liepaja » Dijous 10/08/2006 13:22
Entrada Autor: davids_from_liepaja » Dijous 10/08/2006 23:42
amb això no tenim ni per proveir el tren de la pobla!Sempre podrem recurrir a les fosses petrolíferes de Tarragona i Granada...
Entrada Autor: wefer » Diumenge 13/08/2006 20:38
Entrada Autor: wefer » Dimecres 16/08/2006 19:41
Entrada Autor: wefer » Dimarts 05/09/2006 11:52
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 07/09/2006 13:10
Jo vaig fer una proposta de que la benzina i el gasoil es vagi pujant progressivament fins als 6 euros, a rao de 10 o 15 centims al mes a base d'impostos, de manera que no haguem d'arribar a aquesta situació per que la gent deixi d'utilitzar el cotxe aixi per que si. I pels que realment el necessiten (Per que no tenen altra combinacio per anar a treballar, per que viuen a una masia o poble sense gaire TP, etc.) els hi donaria uns vals per comprar combustible a baix preu o els hi subvencionaria un cotxe solar. A mes, aquests impostos els dedicaria a millorar el transport públic, i alguna carretera que ho necessites realment, i tambe a subvencionar mes el TP per que fos + barato. No us sembla bona idea?davids_from_liepaja ha escrit:esperem que en Bush no en foti la pota amb l'Iran i llavors si que tindrem que anar a cop de nuclear.. perque ens podem quedar sense petroli d'orient, d'Arabia i de retruc d'Azerbaidyan.. i per colmo el que té Russia aquí no es ven, ya me contareis!
un litre de sin plomo a 10 euros!![]()
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 07/09/2006 13:14
Oi tant, company! Amb la tecnologia que tenim es poden fer vehicles molt mes ecologics que el Prius aquest (que ja ho es bastant) i pràcticament amb les mateixes prestacions que els altres. Si mires la web de Greenpeace, que apareix a la meva firma trobaras informació d'aquests cotxes, i si no hi fos, els hi demanes per e-mail i te l'envien.JaMiRo! ha escrit:No se per què m'ensumo que de tecnologia per fer automòbils amb energies no fòssils n'hi ha, però que ningú no les treu no sé per què (ara em ve al cap el binomi petroli-guerra, vés per on)...
A ningú se li ha ocorregut pensar per què en 150 anys el ferrocarril ha passat del carbó al gasoil i del gasoil a l'electricitat, i el cotxe continua funcionant sota els mateixos principis? Si ja ho se, els motors d'un Ford T no son els mateixos que els d'un, posem per cas, Smart Fortwo; però segueixen funcionant sota mateixos principis. Sota combustible fòssil.
Per cert, com a automobilista de cap de setmana que sóc,un comentari, i és que el Prius el vaig provar al Fòrum 2004, és un cotxe fantàstic, suau i molt còmode; a més anant a menys de 50 per hora el motor de combustible fòssil restava apagat (de vegades s'encén per recarregar bateries)...A l'Estat Espanyol no té molt d'èxit però al Japó ja existeixen diversos models de cotxes híbrids de diferents marques i és normal veure'ls. Realment són trastos ben macos.
Això si, no oblidem que el cotxe, sigui gasolina, gasoil, biogàs, pila d'hidrogen, solar...Ocupa espai i l'aparcament i les retencions continuaran existint...Per tant, com bé es diu per aquest fòrum, cal potenciar molt més el transport públic en detreiment del transport privat.
Salutacions.
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 07/09/2006 13:18
O, si treballen de nit, un cotxe lunarEcomobisostrans ha escrit:pels que realment el necessiten (Per que no tenen altra combinacio per anar a treballar, per que viuen a una masia o poble sense gaire TP, etc.) els hi donaria uns vals per comprar combustible a baix preu o els hi subvencionaria un cotxe solar.
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 07/09/2006 13:24
Qui sap si algun dia es podra fer servir tambe la Lluna, pero mentrestant amb el solar hi ha per tot el dia i la nit i em sembla que per varios dies d'autonomia, i si se t'ha oblidat de carregarlo al sol es pot enxufar i es carrega amb la corrent de casa, amb 2 hores en tens 12 d'autonomia.Fran-Ikarus ha escrit:O, si treballen de nit, un cotxe lunar
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 07/09/2006 22:46
Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 07/09/2006 23:46
Entrada Autor: wefer » Dimecres 04/10/2006 13:49
Entrada Autor: wefer » Divendres 04/01/2008 9:58
Entrada Autor: wefer » Dilluns 07/01/2008 10:27
Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 20/04/2008 16:32
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 24/04/2008 12:23
Entrada Autor: wefer » Dilluns 28/04/2008 10:14
Està bé, però cal que siguem conscients que els biocombustibles són armes de doble tall, ja que per un costat poden restar la quantitat de conreus dedicats a l'alimentació (pujada dels preus dels aliments fent-los inaccessibles als països pobres), poden fer augmentar la quantitat de sòl dedicat a l'agricultura (destrucció d'hàbitats naturals, explotació de rius, etc) i pepetuen els problemes derivats de la contaminació atmosfèrica (canvi climàtic, efecte hivernacle, etc).Ecomobisostrans ha escrit:A la fira per la Terra es va presentar aqeust cotxe que funciona amb oli vegetal cru:
Torna a “Transport en general”