ARCA presenta: Centenari de l'Autobús a Barcelona. 1906-2006
Només en part...l'autobús més nou al qual he pogut assaltar (és a dir, seure al seient del conductor) ha sigut el MB O405GN2...tots els altres estaven tancats i no hi havia manera de poder obrir les portes (tot i que un noi que portava armilla reflectant i que m'ha dit que sí era de la colla de l'organització m'ha comentat que es podia un sentar en tots els oberts...així que ni idea...

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
El 3704, llavors (propulsat per bio-dièsel).
Hagueres fet bé de pujar al 3556, ja que m'ha dit un ocellet que TMB l'ha anat aguantant sense retirar (dijous mateix el vaig veure a la línia 33, sota de casa meva) per l'exposició, però avui, quan se l'han emportat al vespre, ves a saber si tornarà a sortir aquests dies a línia, o ja el seu destí serà més aviat tenebrós
Hagueres fet bé de pujar al 3556, ja que m'ha dit un ocellet que TMB l'ha anat aguantant sense retirar (dijous mateix el vaig veure a la línia 33, sota de casa meva) per l'exposició, però avui, quan se l'han emportat al vespre, ves a saber si tornarà a sortir aquests dies a línia, o ja el seu destí serà més aviat tenebrós

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Ah, gent, ja sé que heu anat passant per allà, però malauradament ja se sap com són aquestes coses: mentre que pel matí he estat dues hores i mitja palplantat vigilant/donant informació sobre la jardinera de CRURISA, i allà era molt fàcil enxampar-me, tota la tarda me l'he passat de "cobrador sense cobrament"(s'havien agotat els bitllets disponibles!)/assistent de viatge al 3055. En davida ha pujat a l'últim viatge, i ell ja m'ha dit que Maese Wefer estava per allà. L'orique l'he vist fer-nos la foto que ha penjat al tema del subfòrum "Autobusos...", l'UT596001 també l'he vist per allà, l'Aaron ja ha dit que hi ha estat... i un tal Serie-1000-metro, no sé per què, em sembla que també hi ha estat, i que a partir d'ara serà fàcil de veure en activitats d'aquestes 

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Per cert, anècdota "mangui" del dia: havia deixat El Periódico (amb article sobre el Centenari d'una plana sencera, i impressionant foto amb el 3055 de protagonista) a sota d'un dels primers seients del propi 3055, i després de la primera volta de la tarda... ja me l'havien "guindat"! País... 

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
A la moraweb
http://cv.uoc.es/~jmora/misc/100anys.html
ja teniu un futimer de fotografies de la jornada de dissabte.
I, feliç casualitat, aquest missatge és el nº 3055 del subfòrum de Trobades i esdeveniments
http://cv.uoc.es/~jmora/misc/100anys.html
ja teniu un futimer de fotografies de la jornada de dissabte.
I, feliç casualitat, aquest missatge és el nº 3055 del subfòrum de Trobades i esdeveniments

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Serie-1000-metro
- N7
- Entrades: 506
- Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contacta:
Hola!
Si senyor! Quin centenari, jo ahir em vaic pasar la tarda repertin pamfletos, i avui, tot el matí al PEGASO MONOTRAL 3055 d'ARCA de cobrador, amb bitllets, (encara en quedevan aquella hora) i a la tarda de cobrador al PEGASO MONOTRAL 16 de la SOCI DE BARCELONA.
Foto: Jo asegut al seient del conductor d'un PEGASO 6038.
Salut!!
Llarga vida als 1000ls, i 1100s!!!
Si senyor! Quin centenari, jo ahir em vaic pasar la tarda repertin pamfletos, i avui, tot el matí al PEGASO MONOTRAL 3055 d'ARCA de cobrador, amb bitllets, (encara en quedevan aquella hora) i a la tarda de cobrador al PEGASO MONOTRAL 16 de la SOCI DE BARCELONA.
Foto: Jo asegut al seient del conductor d'un PEGASO 6038.
Salut!!
Llarga vida als 1000ls, i 1100s!!!
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Sí, la meva idea era pujar al teu bus, però ha sigut quan s'ha espatllat un autobús i ha col·lapsat el Pg. de Borbó durant gairebé 1 hora. Per cert, ha sigut un bus articulat de TMB de línia regular, res a veure amb els històricsFran-Ikarus ha escrit:En davida ha pujat a l'últim viatge, i ell ja m'ha dit que Maese Wefer estava per allà.


Molt maca l'exposició. Felicitats a tots els organitzadors.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Llàstima. El 3433 (línia 17) s'ha avariat poc abans de que hi passéssim, amb la qual cosa no ho hem patit gaire (fins i tot hem tingut ocasió de pujar una mica el Monotral a la vorera del mig, fet que ha quedat reflectit en vàries fotos dels franc-tiradors que hi havia per allà). Curiosament, la volta anterior havia estat terrible, pel trànsit, i aquesta quan s'ha espatllat el 3433 ha estat en canvi molt bona.
Tu deus haver arribat a la següent volta, quan ja hi havia la grua de TMB per a remolcar el 3433 (per cert, la mateixa que ha vingut al vespre a emportar-se el 6420 proto de l'exposició) i l'avaria ja estava afectant clarament el trànsit de la zona.
Però, amb 10 minuts més que haguéssis esperat, calculo que hauries pogut pujar-hi. Llàstima.
Tu deus haver arribat a la següent volta, quan ja hi havia la grua de TMB per a remolcar el 3433 (per cert, la mateixa que ha vingut al vespre a emportar-se el 6420 proto de l'exposició) i l'avaria ja estava afectant clarament el trànsit de la zona.
Però, amb 10 minuts més que haguéssis esperat, calculo que hauries pogut pujar-hi. Llàstima.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Serie-1000-metro
- N7
- Entrades: 506
- Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contacta:
Perdoneu, no se ma penjat la foto.
Tú sempre estàs a tots els saraos, eh? Maquinista del vapor a Sabadell, cobrador de busos històrics a Barcelona...Serie-1000-metro ha escrit:Si senyor! Quin centenari, jo ahir em vaic pasar la tarda repertin pamfletos, i avui, tot el matí al PEGASO MONOTRAL 3055 d'ARCA de cobrador, amb bitllets, (encara en quedevan aquella hora) i a la tarda de cobrador al PEGASO MONOTRAL 16 de la SOCI DE BARCELONA.


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Si voleu identificar el Fran-Ikarus, és aquest --->




PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Va, comentem qui és la gent que hi surt, que, a banda d'algun que altre mindundi com jo, són bona part dels autèntics culpables de l'èxit:
(D'esquerra a dreta)
Fila de dalt:
- Lluís "Serie1000-metro", maquinista, mecànic, cobrador de bus, i flamant soci d'ARCA.
- José María "Josete", fundador d'ARCA, vocal de viatges als seus inicis, incansable secretari des de ben poc després, i autèntic "culpable" de les bones relacions amb les empreses, que permeten no només visitar-les, sinó que cedissin la major part dels vehicles que no eren nostres ni de TMB, a l'exposició (Sagalés, Crurisa, Blanes, UAB...)
- Marcel Estadella, fundador d'ARCA, president des dels seus inicis, i autobuser amb lletres d'or (daurat en opcions de color de lletra JA!) Sense ell, res, absolutament res, no hagués estat possible. I aquesta frase mai no ha estat més certa que ara.
- Fran-Ikarus, fundador d'ARCA, mindundi a temps parcial i "humilde minucia insignificante sí señol" al costat de cracks com aquests.
Fila de sota:
- Josep Pretel, soci d'ARCA, especialista electricista, impecable aficionat ambivalent ferrocarrils/busos, i gran fotògraf (el fotògraf oficial d'ARCA, podríem dir)
- José Luis Sánchez, soci d'ARCA i de no sé quantes associacions més, i conductor monotràlic acèrrim.
- Lluís Cuesta, soci d'ARCA, optimista a temps complet i fins i tot en festius i caps de setmana, conductor monotràlic "de luxe", preservador particular de la Cirereta i un tipus pro-actiu com pocs.
- José Mora, soci d'ACEMA, creador i webmaster de la web que no cal ni presentar i pro-ARCA honorífic (aviam si et fas soci ja, home!)
- Andreu Susany, soci d'ARCA, editor del Parada Sol·licitada i cap de premsa exemplar; si trobeu referències a ARCA i a les evolucions dels autobusos històrics als articles d'aquest cap de setmana a El Periódico, Avui, El Punt, etc. és gràcies a ell. Propietari de la càmera amb la qual es va fer la foto.
- Manel Díaz, soci d'ARCA, conductor monotràlic "de luxe amb folre i manilles", sofert treballador en les tasques més ingrates (netejar radiadors, raspar publicitats antigues de la carrosseria...) i magnífic realitzador d'audiovisuals ("Els 6035A de la UAB", "Visita a Sabadell amb el Brill i el bus de l'AAFCB", etc.), cosa que no va poder demostrar ahir, perquè conduir un autobus i anar filmant deu costar de l'ordre de 50 o 75 punts...
Fotògraf:
- Jaume Susany, soci d'ARCA, cobrador oficial amb disfressa inclosa, especialista en arts gràfiques (suposo que teniu el fulletó amb el llistat de material exposat), impressor del Parada Sol·licitada i dels dossiers de totes les sortides, conductor del vehicle auxiliar A-01 (a.k.a. Renault Supercinco GTL) i minuciós investigador de la història de Barcelona (i de les Barcelones ocultes) especialitzat en les dècades dels 40 als 80 del segle passat.
I molta, molta, molta més gent que va participar, i que no van poder quedar-s'hi (eren les 21:30 passades)
Gràcies a tots (i totes)
(D'esquerra a dreta)
Fila de dalt:
- Lluís "Serie1000-metro", maquinista, mecànic, cobrador de bus, i flamant soci d'ARCA.
- José María "Josete", fundador d'ARCA, vocal de viatges als seus inicis, incansable secretari des de ben poc després, i autèntic "culpable" de les bones relacions amb les empreses, que permeten no només visitar-les, sinó que cedissin la major part dels vehicles que no eren nostres ni de TMB, a l'exposició (Sagalés, Crurisa, Blanes, UAB...)
- Marcel Estadella, fundador d'ARCA, president des dels seus inicis, i autobuser amb lletres d'or (daurat en opcions de color de lletra JA!) Sense ell, res, absolutament res, no hagués estat possible. I aquesta frase mai no ha estat més certa que ara.
- Fran-Ikarus, fundador d'ARCA, mindundi a temps parcial i "humilde minucia insignificante sí señol" al costat de cracks com aquests.
Fila de sota:
- Josep Pretel, soci d'ARCA, especialista electricista, impecable aficionat ambivalent ferrocarrils/busos, i gran fotògraf (el fotògraf oficial d'ARCA, podríem dir)
- José Luis Sánchez, soci d'ARCA i de no sé quantes associacions més, i conductor monotràlic acèrrim.
- Lluís Cuesta, soci d'ARCA, optimista a temps complet i fins i tot en festius i caps de setmana, conductor monotràlic "de luxe", preservador particular de la Cirereta i un tipus pro-actiu com pocs.
- José Mora, soci d'ACEMA, creador i webmaster de la web que no cal ni presentar i pro-ARCA honorífic (aviam si et fas soci ja, home!)
- Andreu Susany, soci d'ARCA, editor del Parada Sol·licitada i cap de premsa exemplar; si trobeu referències a ARCA i a les evolucions dels autobusos històrics als articles d'aquest cap de setmana a El Periódico, Avui, El Punt, etc. és gràcies a ell. Propietari de la càmera amb la qual es va fer la foto.
- Manel Díaz, soci d'ARCA, conductor monotràlic "de luxe amb folre i manilles", sofert treballador en les tasques més ingrates (netejar radiadors, raspar publicitats antigues de la carrosseria...) i magnífic realitzador d'audiovisuals ("Els 6035A de la UAB", "Visita a Sabadell amb el Brill i el bus de l'AAFCB", etc.), cosa que no va poder demostrar ahir, perquè conduir un autobus i anar filmant deu costar de l'ordre de 50 o 75 punts...
Fotògraf:
- Jaume Susany, soci d'ARCA, cobrador oficial amb disfressa inclosa, especialista en arts gràfiques (suposo que teniu el fulletó amb el llistat de material exposat), impressor del Parada Sol·licitada i dels dossiers de totes les sortides, conductor del vehicle auxiliar A-01 (a.k.a. Renault Supercinco GTL) i minuciós investigador de la història de Barcelona (i de les Barcelones ocultes) especialitzat en les dècades dels 40 als 80 del segle passat.
I molta, molta, molta més gent que va participar, i que no van poder quedar-s'hi (eren les 21:30 passades)
Gràcies a tots (i totes)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Per cert, les samarretes les tindrem a Masadas el dia 1 d'octubre, i us asseguro que el preu no serà pas exagerat 

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Vostè va ser un dels fundadors d'ARCA i es considera un "poca-cosa"? Perdoni, però no li ho puc permetre. Aquí té el meu petit homenatge:
I una vegada més, Déu n'hi do amb en Lluís, sempre fotut a tots els fregaos...

I una vegada més, Déu n'hi do amb en Lluís, sempre fotut a tots els fregaos...

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Sí, senyor. Vegi's aquesta foto feta el 14 de juny del 2003, a Vallesfer (Sabadell), 10 minuts després d'haver signat tots els estatuts, i la sol·licitud de cessió del bus 16 de la UAB (a.k.a. 3055 de TB), a la taula que queda al darrera:

Fila de dalt:
- Francisco "Paco Pegaso", fundador d'ARCA, i enamorat de la marca del "cavall alat sense ales".
- Joaquín Canales, fundador d'ARCA, conductor professional des de fa ben poc, i preservador particular del TUS 237.
- José Mora, original concepte de no-soci fundador
- Marcel Estadella, sobren comentaris.
Fila de sota:
- Miguel Atencia, fundador d'ARCA, enamorat dels tramvies, troleibusos i autobusos anteriors al 1984, i soldador professional reconvertit en taxista, però que aplica els seus coneixements de planxisteria a la restauració dels 3 autobusos que té ARCA.
- Fran-Ikarus, sense comentaris...
- Juan Carlos, un altre curiós no-soci fundador...
- José María "Josete", flamant vocal de viatges llavors, i curtit secretari (que també fa de vocal de viatges, de facto) en l'actualitat.

Fila de dalt:
- Francisco "Paco Pegaso", fundador d'ARCA, i enamorat de la marca del "cavall alat sense ales".
- Joaquín Canales, fundador d'ARCA, conductor professional des de fa ben poc, i preservador particular del TUS 237.
- José Mora, original concepte de no-soci fundador

- Marcel Estadella, sobren comentaris.
Fila de sota:
- Miguel Atencia, fundador d'ARCA, enamorat dels tramvies, troleibusos i autobusos anteriors al 1984, i soldador professional reconvertit en taxista, però que aplica els seus coneixements de planxisteria a la restauració dels 3 autobusos que té ARCA.
- Fran-Ikarus, sense comentaris...
- Juan Carlos, un altre curiós no-soci fundador...
- José María "Josete", flamant vocal de viatges llavors, i curtit secretari (que també fa de vocal de viatges, de facto) en l'actualitat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Serie-1000-metro
- N7
- Entrades: 506
- Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contacta:
Si jo sempre en tots els fregaos com dius tu XD
Hi vaig pujar, hi vaig pujar...tot i que les fotos que em vaig fer "als mandos" van sortir malament pel contrallum...Per cert Fran...dir-te a tu i a tota la gent d'ARCA, ACEMA, també els de l'AAFCB...a tots que felicitats per l'exposició, si bé em va sobtar que el Cabrero estés apartat de la resta...em va agradar moltFran-Ikarus ha escrit:El 3704, llavors (propulsat per bio-dièsel).
Hagueres fet bé de pujar al 3556, ja que m'ha dit un ocellet que TMB l'ha anat aguantant sense retirar (dijous mateix el vaig veure a la línia 33, sota de casa meva) per l'exposició, però avui, quan se l'han emportat al vespre, ves a saber si tornarà a sortir aquests dies a línia, o ja el seu destí serà més aviat tenebrós


Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
La terna formada pel Cabrero, l'Hispano-Suiza de Sagalés i el troleibús estaven separats, perquè van pensar que això serviria de "reclam" per a la part central de l'exposició. La veritat és que de la manera com es va fer, sense cap cartell, no va resultar la decisió més afortunada.
Diumenge ho van arreglar una mica, posant al costat una taula d'informació de TMB.
Diumenge ho van arreglar una mica, posant al costat una taula d'informació de TMB.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Reclam? quin reclam? jo que vaig anar amb el Metro i vaig baixar a Barceloneta, vaig anar caminant fins a l´exposició i arribo i veig nomès aquets tres...quin ensurt, noi! pensava que l´exposició nomès estaven aquests tres!!! Desprès ja vaig veure tota la troca, sí, però després d´aquest ensurt.Fran-Ikarus ha escrit:La terna formada pel Cabrero, l'Hispano-Suiza de Sagalés i el troleibús estaven separats, perquè van pensar que això serviria de "reclam" per a la part central de l'exposició. La veritat és que de la manera com es va fer, sense cap cartell, no va resultar la decisió més afortunada.
Diumenge ho van arreglar una mica, posant al costat una taula d'informació de TMB.
P.D. A veure si els senyors del Fotoprix em revelen les fotos i en penjo algunes...sí hi ha gent que encara tenim càmera de carret, què li farem...i atenció pregunta: on penjo les fotos: en aquest fil, en el fil de les fotos dels busos, en el fil del Centenari???
Digueu-m´ho, companys, ara que fins dijous o divendres no les podré posar...


Salutacions.
- Serie-1000-metro
- N7
- Entrades: 506
- Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contacta: