benvingut.dgtxa ha escrit:
. La unió amb Figueres només seria útil per a les mercaderies i tindria un volum escassíssim de trànsit de passatgers.
.
amb el "només" em donaria per satisfet
Hora i data actual: 15 set. 2025, 20:15
Entrada Autor: 3000MAN » 21 maig 2005, 01:32
Entrada Autor: aarongilp » 21 maig 2005, 09:49
Entrada Autor: UT596001 » 21 maig 2005, 16:58
Entrada Autor: 3000MAN » 21 maig 2005, 19:32
Entrada Autor: marcel » 22 maig 2005, 12:06
Entrada Autor: Sky » 21 jul. 2005, 19:39
Entrada Autor: wefer » 22 jul. 2005, 00:10
El nou traçat de tren, que ja inclou el Pla d'Infraestructures aprovat pel govern central, sortirà de Lleida i passarà per Igualada, Manresa i Vic. Des d'aquí arribarà a Girona i després s'enfilarà cap a la frontera francesa
Entrada Autor: victorcasta » 22 jul. 2005, 03:02
Entrada Autor: Sky » 22 jul. 2005, 13:29
Entrada Autor: Trenscat » 22 jul. 2005, 15:27
Entrada Autor: Duke » 22 jul. 2005, 15:31
Entrada Autor: sequera » 22 jul. 2005, 16:37
Ultimament sembla que estic en contra de tot allò que dieu, però la gran aposta d'Europa és el transport de Mercaderies per Ferrocarril. Estic en total desacord amb el que dius respecte l'abandonament d'aquesta linea de negoci .Duke ha escrit:Amb aquestes estacions el servei de passatgers no serveix ni per vertebrar el territori ja que com a mínim hauria d'haber-hi una estació de passatgers a Santa Coloma de Farners.
I com a mercaderies tampoc té gaire futur, si ens basem amb la gran utilització que té el ferrocarril pel transport de mercaderies a Europa ( de capa caiguda, i per exemple a França la SNCF està interessada en abandonar aquest servi ). I a més, desdoblant l'eix, qualsevol empresa sap quina és la millor alternativa,a menys que el ferrocarril resulti especialment económic i competitiu. A més per fer-lo competitiu precisament, el millor seria suprimir el servei de passatgers ( excepte una llençadora Aeroport de Girona - Girona ) i convertir-lo en exclusiu per mercaderies.
EDITO: He vist l'estació de Girona, al mig d'enlloc, a les afores de Salt, anirà de p*t* mare en un lloc tan cèntric, amb el que es tardi a arribar-hi ja seràs a Vic amb cotxe o bus
Entrada Autor: Duke » 22 jul. 2005, 17:26
Home, jo em baso en el que veig. L'escàs interés per part de Renfe, com cada cop s'anulen més enllaços industrials entre les línies de Renfe i les empreses, com els intercambiadors de mercaderies no tenen en compte el ferrocarril ni estan pensats per fer-ho, com sempre es diu que es fara no se qué per ajaudar al ferrocarril i es tot el contrari.sequera ha escrit:Ultimament sembla que estic en contra de tot allò que dieu, però la gran aposta d'Europa és el transport de Mercaderies per Ferrocarril. Estic en total desacord amb el que dius respecte l'abandonament d'aquesta linea de negoci .Duke ha escrit:Amb aquestes estacions el servei de passatgers no serveix ni per vertebrar el territori ja que com a mínim hauria d'haber-hi una estació de passatgers a Santa Coloma de Farners.
I com a mercaderies tampoc té gaire futur, si ens basem amb la gran utilització que té el ferrocarril pel transport de mercaderies a Europa ( de capa caiguda, i per exemple a França la SNCF està interessada en abandonar aquest servi ). I a més, desdoblant l'eix, qualsevol empresa sap quina és la millor alternativa,a menys que el ferrocarril resulti especialment económic i competitiu. A més per fer-lo competitiu precisament, el millor seria suprimir el servei de passatgers ( excepte una llençadora Aeroport de Girona - Girona ) i convertir-lo en exclusiu per mercaderies.
EDITO: He vist l'estació de Girona, al mig d'enlloc, a les afores de Salt, anirà de p*t* mare en un lloc tan cèntric, amb el que es tardi a arribar-hi ja seràs a Vic amb cotxe o bus
L'impuls de les politiques de transport sostenible, el llibre blanc del transport , senyala com fet imprescindible el creixement de la quota de mercat de transport de mercaderies per ferrocarril, per tal d'evitar el colapse del transport per carretera i els passos fronterers.
A més el transport per carretera , ben aviat serà penalitzat amb vinyetes i peatges disuasius, preu del petroli , amb prohibició de circulació per algunes zones.
Pensem que si la quota de mercaderies pel ferrocarril a Espanya es del 3%, a França o Alemanya es del 10%-15%.
i volen ser molt més ambiciosos arribant a quotes molt més altes.
Un exemple molt clar és l'ampliació del port de Barcelona. Amb aquestes obres serà fisicament IMPOSIBLE treure tota les mercaderies i productes per carretera. I el ferrocarril jugarà un papel molt important.
Entrada Autor: sequera » 22 jul. 2005, 17:40
Entrada Autor: wefer » 22 jul. 2005, 19:31
Entrada Autor: Duke » 22 jul. 2005, 19:42
El problema a Catalunya i Espanya és la seva maleïda xarxa en ample ibéric que és realment un malson per les empreses de mercaderies que podrien aprofitar el ferrocarril i han d'optar ( esperem que de moment, ja que amb Renfe la cosa no rutlla, amb operadors privats potser sí que es dongui més vidilla a la cosa ) pel camió per traslladar mercaderies a Europa.sequera ha escrit:Tens raó que actualment la situació és un desastre , però també insostenible. I crec que estem en el punt d'inflexió. Basicament perque quan arribes a cero només pots creixer.
No comparteixo la incompatibilitat entre mercaderies i viatgers. La linea d'alta velocitat entre Barcelona i Perpinyà, per tunel del Perthus, serà de tràfic mixte, i serà la salvació i sortida del port de Barcelona. Totes les mercaderies que arribin al Port del Barcelona sortiran en tren i podran anar cap a França per la nova linea en ample UIC.
Entrada Autor: javi82 » 22 jul. 2005, 20:48
No hi haurà estació de Girona a l'ETF, ja que com a Lleida s'aprofita la de la LAV Madrid-Barcelona-França. La connexió ETF-LAV MBF es fa a l'aeroport de Girona-Costa BravaDuke ha escrit:EDITO: He vist l'estació de Girona, al mig d'enlloc, a les afores de Salt, anirà de p*t* mare en un lloc tan cèntric, amb el que es tardi a arribar-hi ja seràs a Vic amb cotxe o bus
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”
Fem enquesta? Quins trens del metro de Barcelona dels més nous què funcionen ara són millors? #metroBCN
— transport.cat (@transportcat) August 31, 2025