Què preferiu, els 5000s de CAF o els 9000 d'Alstom?
La meva opinió personal és que, com a mínim de cara a l'usuari, els 5000 guanyen per golejada en comfort pel viatger.
El que més em sorprèn agradablement dels 5000, i a la vegada el que trobo més decebedor dels 9000, és el soroll.
A dins d'un 5000 es pot mantenir una conversa en veu baixa sense cap problema, tot i circular per la L2. El nivell sonor intern és molt més baix que a les anteriors sèries 2000 i 2100.
En canvi, als 9000, el soroll és eixordidor. Fan molt més soroll, externament, que un "antic" 2000 i 2100... només un 1000/1100 fa més soroll que un 9000. Això, que per un friki ferroviari pot ser fins i tot un plus, per l'usuari habitual no deixa de ser més que una molèstia. Pel que fa al soroll interior, és del mateix nivell que els 2100, i a anys llum dels silenciosos 5000. Certament, en la qüestió decontaminació acústica (molt important a la L2) el 9000 és un tren anacrònic.
Frenades i acceleracions: més del mateix. El 5000 accelera amb una suavitat extrema. Encara no he viscut cap frenada o acceleració brusca dins d'un 5000.
En canvi, els 9000 que he agafat em recorden més a un tren dels anys 70 que a un d'actual. Sobretot el moment de l'arrencada, on el tren acostuma a donar un cop com si fos un tren de vapor amb cotxes de fusta

En la resta d'apartats, però, no hi veig diferències significatives. Els interiors són molt semblants, i només petits detalls inclinen la balança a favor d'un o d'altre, però sense ser massa significatives.
Quedo pendent que "algú" m'expliqui si hi ha problemes mecànics amb algun d'ells, cosa que desconec totalment.
En resumiendo... que si a sobre, els CAF són un 30% més cars... millor que es comencin a posar les piles a Alstom. Sort que ara tenen nous fitxatges que segur que els faran aixecar el cap!!!!

P.D: si els senyors de CAF són tant amables d'enviar-me un pernil per Nadal, si us plau, que contactin amb mi a través d'Email