Del Diari de Tarragona, dijous 23/Nov/2006:
NOTICIAS| Tortosa
La riuada de l'Ebre fa bolcar l'embarcador de l'Escorxador
Un embarcador de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (Idece) instal·lat a Tortosa va bolcar la nit de dimarts a dimecres pels efectes de l'avinguda controlada d'aigua a l'Ebre. I és que el riu, al seu pas per la capital, havia multiplicat per nou el seu cabal habitual al punt de la mitjanit.
per a.c. | acaralt@diaridetarragona.com
A les quatre de la tarda del dimarts, el cabal del riu Ebre al seu pas per Tortosa era de 96 m 3 /segon. Quatre hores més tard, era de 559 m 3 /segon; i al punt de la mitjanit, va assolir el seu volum màxim, amb 897 m 3 /segon. La riauda controlada no va provocar danys al tram final del riu, a excepció de la bolcada de l'embarcador de l'Escorxador de Tortosa, propietat de l'Idece.
La presidenta de l'organisme, Genoveva Margalef, assenyalà ahir que, en casos d'avingudes al riu Ebre, l'estructura, subjectada a quatre pilons de fusta, es desprèn, «tot i que sempre està lligada amb cadenes al terra». En condicions normals, l'embarcador sura pel riu fins al pas de l'avinguda. En aquest cas, però, l'embarcador, amb gran quantitat d'algues enganxades a la seva estructura, va bolcar. Margalef va avançar que serà immediatament arranjat.
Al marge de l'incident, els responsables de l'Idece destacaren la importància del desembassament que ha permès arrossegar gran quantitat de plantes aquàtiques i netejar les lleres del riu aigües avall del pantà de Flix.
Ara, l'Idece espera que la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) i l'elèctrica Endesa executin mensualment les avingudes controlades d'aigua d'aproximadament 500 m 3 /segon, tal com s'hi havien compromès.
Precaució a la nuclear
La producció elèctrica a la central nuclear d'Ascó, per la seva banda, es va mantenir ahir per precaució al 75 per cent de la seva capacitat. Les algues no van taponar la zona de captació del complex, segons les mateixes fonts. En relació als dos treballadors de l'empresa Copisa que van caure al riu dimarts al matí mentre realitzaven tasques de neteja, un d'ells fou traslladat a l'Hospital Comarcal de Móra d'Ebre amb un hipotèrmia de caràcter lleu.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 12:58
Riuada controlada de l´Ebre fa bolcar embarcador a Tortosa
Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Riuada controlada de l´Ebre fa bolcar embarcador a Tortosa
Entrada Autor: 437.001 » Dijous 23/11/2006 15:59
Torna a “Aeri, marítim i altres”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos