Sembla ser que les coses no van gaire bé per CAF. Ara segurament un 99'99% dels foraires que em coneixeu estareu pensant "va, calla JaMiRo!, tú com ets d'Alstom escombres cap a casa". Doncs no

-Tots coneixeu els incidents amb els trens germans de la sèrie 5000 del Metro de Roma. Un que no va frenar i per poc salta d'un pont a un carrer i un altre que va provocar un accident amb morts.
-La sèrie 5000 està tocant molt allò que no sona als responsables del FMB. Ho dic perquè aquesta passada setmana vaig tenir ocasió de parlar amb dos d'aquests responsables i em vàren comentar que cada dia hi ha incidències a la L5 per culpa de la sèrie de CAF. En canvi, la mítica sèrie 1000 poques vegades provoca problemes, generalment derivats de la seva edat. Em sembla recordar que hi ha una part de l'electrònica que continuament està donant problemes i fa parar trens al mig de túnels...Pel que he sentit, no és el primer cop que un sèrie 1000 o un altre 5000 ha hagut de remolcar una CAFetera d'aquestes...
-Fa poc que els responsables de WMATA (Washington Metropolitan Area Transit Authority) van trencar relacions amb CAF quan vàren rebre una caixa d'aquesta gent. M'explico. Tant CAF com Alstom teniem un contracte signat amb WMATA per subministrar caixes (és a dir, el que seria només l'estructura del tren, pintada i acabada, però sense bogies, sistemes, interiors ni res per l'estil). La gent de WMATA són, com ha d'ésser, molt exigents i revisen de dalt a baix les caixes: vigilen defectes de soldadura, mesuren fins a l'últim mil·límetre, etc. Però CAF, realment no fa una feina de caldereria adequada. Aquesta gent té una soldadura i una qualitat de fabricació bastant mediocre. Doncs s'han quedat sense contracte i com a resultat s'hauran de menjar amb patates les caixes que ja havien fet. Per cert, que no se m'oblidi, aquestes caixes són enviades a USA, a on Alstom -en principi, les caixes de CAF també passaven per Alstom dels USA- hi acaba d'instal·lar tot allò necessari. Ah, si voleu veure alguna caixa d'aquestes cada dia en baixen al Port de Barcelona.
-Relacionat amb això...D'aquí a poc arriben les caixes de les llançadores d'alta velocitat i de la sèrie 213 de FGC. Friso per a que arribin perquè segons m'han comentat companys de feina es veu que CAF, com he dit abans, fa una soldadura i una mecanització més pròpia d'un taller d'afeccionat que no pas d'una empresa seriosa.
O sigui, que realment es parla amb propietat si es diu que CAF fa CAFeteres...És el que té fer trens un 30% més barats. No pots fer coses de qualitat com fem per aquí... 8)

Salut!