http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-------------------------------------------
Invertiran 47 milions d'euros en transformar el port d'Arenys de Mar
El projecte preveu triplicar l'oferta comercial i construir quatre marines seques
LLUÍS MARTÍNEZ. Arenys de Mar
El projecte per modernitzar el port d'Arenys de Mar comença a agafar forma. L'Ajuntament va aprovar dimecres per unanimitat el pla especial que concreta les actuacions que s'hauran de portar a terme els propers anys i que significaran invertir-hi més de 47 milions d'euros. A més de triplicar l'actual oferta comercial i econòmica, el futur port tindrà dos aparcaments subterranis i quatre marines seques per a 788 vaixells, es reordenaran els molls i s'hi faran 150 amarratges nous. El document, que ha d'executar la Generalitat, també millorarà els accessos de vianants i assegurarà un passeig marítim sense interferències.
La transformació del port d'Arenys de Mar, un dels més antics de Catalunya, feia anys que s'arrossegava ja que amb els anys les instal·lacions havien quedat obsoletes. El pla especial, que dimecres es va aprovar per unanimitat de tots els grups, dissenya un recinte més modern que fa compatibles els usos pesquers i nàutics, però també els turístics. L'objectiu de les actuacions, que s'han consensuat amb els agents econòmics i els usuaris, i que es portaran a terme els propers 20 anys, és reordenar els espais i els serveis però també integrar al màxim les instal·lacions amb Arenys de Mar, tot millorant els accessos i eliminant les barreres.
A la banda de ponent i a tocar de la desembocadura de la riera d'Arenys, l'actual aparcament està previst que sigui subterrani, per guanyar una gran plaça pública que, entre altres usos, inclou el firal. Un altre dels espais que ha d'afrontar una transformació més profunda és l'altra banda del port, a la zona del Portinyol, on està previst traslladar les drassanes i situar-hi un hotel, a més de restaurants i botigues, i construir-hi un aparcament subterrani per a 200 vehicles. De fet, són les zones comercials i d'activitats terciàries les que experimentaran un creixement més espectacular, ja que dels 6.000 metres quadrats que ara s'hi dediquen es passarà als 21.000. La millora dels accessos per als vianants facilitarà també donar continuïtat al passeig marítim del port. A més, en tot el recinte s'habilitaran 648 places d'aparcament, de les quals gairebé la meitat seran subterrànies. Les inversions, que haurà d'executar Ports de la Generalitat, que n'és el titular, superen els 47 milions.
Aparcar vaixells
El pla preveu la construcció de quatre marines seques per emmagatzemar embarcacions. En total es donarà cabuda a 788 vaixells. Malgrat això, el nombre d'amarraments també està previst que augmenti i als prop de 600 que hi ha actualment, se n'hi afegiran 150 de nous. Per potenciar el vessant turístic, el projecte també preveu construir un museu del mar al costat de l'edifici de l'antic teixidor de xarxes i una nova escola de vela al costat de la zona pesquera. El principal accés de vehicles al recinte continuarà fent-se a través del rial de Canalies, però el pla especial del port preveu remodelar-lo i situar una gran rotonda a l'N-II.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 12:42
47 milions d'euros per transformar el port d'Arenys de Mar
Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
47 milions d'euros per transformar el port d'Arenys de Mar
Entrada Autor: wefer » Divendres 29/12/2006 10:29
Torna a “Aeri, marítim i altres”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos