Euromed Tarragona-BCN un 75% més car que AVE Madrid-Toledo

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Euromed Tarragona-BCN un 75% més car que AVE Madrid-Toledo

Entrada Autor: trainman » Dissabte 20/01/2007 13:32

L'Euromed Tarragona-Barcelona és un 75% més car que l'AVE Madrid-Toledo

Un estudi d'ERC denuncia que a banda del preu més barat el trajecte castellà ofereix abonaments

Ò. MESEGUER. Tarragona
La federació d'Esquerra Republicana al Camp de Tarragona va anunciar ahir que treballarà perquè es reparin greuges com la diferència de preus en el bitllet entre els trams Madrid-Toledo (AVE) i Camp de Tarragona-Lleida (TAV) o Tarragona-Barcelona amb trens de velocitat alta com l'Euromed. En aquest últim cas, el preu per quilòmetre pot resultar fins a un 75% més car que en el recorregut entre Toledo i la capital de l'Estat amb el TAV. D'altra banda, l'associació d'usuaris Tarraco de Tarragona va denunciar ahir un nou augment del 4,7% en el preu dels taxis i el sistema de llicències a l'estació del Camp.


+ Uns passatgers compren bitllets a l'estació del TAV el dia de la inauguració. / Foto: ANDREU PUIG
Segons un estudi comparatiu fet pels republicans, anar de Madrid a Toledo (74 quilòmetres) en classe turista costa 8,60 euros. Deduint el preu resultant per quilòmetre (0,116 euros), el trajecte entre Lleida i la Secuita (91 quilòmetres) hauria de costar 10,55 euros i, en canvi, en val 15,20. A més, els usuaris de la línia del TAV Madrid-Toledo poden gaudir d'abonaments per 50 viatges, a diferència dels viatgers de Lleida i Tarragona. Amb l'abonament, el preu per quilòmetre s'abarateix fins als 0,049 euros. Amb aquesta referència, el cost del recorregut entre Lleida i el Camp pot arribar a sortir un 70,6% més car.

El greuge, segons va denunciar ahir el senador d'Esquerra Lluís Aragonès, encara és més flagrant respecte dels trens de velocitat alta Euromed, Talgo o Arco. En una proposició no de llei que ERC presentarà a la comissió de Foment del Congrés, els republicans exposen que un ciutadà que es desplaci diàriament de Madrid a Toledo es gastarà 37,20 euros setmanals, i el que viatgi cada dia entre Barcelona i Tarragona, al cap de la setmana s'haurà gastat entre 146 (amb Arco) i 172 euros (amb Euromed). El preu per quilòmetre surt fins a un 74,8% més car. En la proposició, ERC insta el govern a rebaixar el preu del bitllet entre Barcelona i Tarragona, a implantar abonaments de descompte i a incrementar la freqüència de trens al matí.

La línia convencional entre Tarragona i Reus és l'altre objectiu d'Esquerra, que torna a lamentar que no hi hagi abonaments mensuals de 10 viatges i de 30 dies entre les dues ciutats ni es pugui treure el bitllet Reus-Tarragona o Tarragona-Reus a les màquines expenedores.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2239082



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 20/01/2007 15:58

FILLS DE ops!... DESPRÉS ENS ACUSEN D'INSOLIDARIS I TOTA LA PESCA. PUTOS LLADRES DE caqueta...



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 20/01/2007 16:48

No, fills de la grandíssima els d'ERC, que no tenen absoluta idea de trens.

Només per dir que el servei Euromed és un servei per anar de Barcelona a Tarragona t'ho diu tot.

Anar de Ciudad Real a Puertollano, lògicament, val 12,40 en AVE i 4,55 en Avant. Per què? Perquè lògicament es penalitza els trajectes curts perquè probablement la plaça quedi buida de Madrid a Ciudad Real i de Puertollano a Sevilla. Però el tren no gasta menys.

Tot això és demagògia pura per criticar a Madrid. Hi ha coses que estan malament, però que les busquin, no la primera xorrada que troben i au, titular...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 20/01/2007 19:17

Jordi Freixas ha escrit:FILLS DE ops!... DESPRÉS ENS ACUSEN D'INSOLIDARIS I TOTA LA PESCA. PUTOS LLADRES DE caqueta...
El comentari està fora de to.
Pots expressar el teu desacord d´una altra manera.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 20/01/2007 19:34

Els polítics del nostre país sembla que els donin el títol en una tombola. :aaa

Enlloc de preocupar-se per a coses realment importants que estan passant al nostre país, es dediquen a fotre merder perque sí. :pal

Que passa amb l'estació de figueres-yebes? I el tren-tram del camp de tarragona? I l'ix transversal ferroviari? i el tramvia per la diagonal? i la millora de rodalies Bcn? i .., i ..., i... :cop

L'euromed és car perque esta fet per anar de Bcn/Trga a València, no per anar de Bcn a Trgna!!! :emprenyat Per la mort de déu qui va de bcn a Trgna en euromed?
(va si algu hi haurà...) per anar de Bcn a Trgna ja hi ha el REX i CATEX que tarden tant com l'euromed (uns 15min més com a molt) i que costen molt menys.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dissabte 20/01/2007 20:50

La propera dels pólítics ximples, tant se val de quin partit siguin, que serà???:

EUROMED Bcn - Tgna amb parades a Vallcarca / Autodrom de Sitges i nova estació de Creixell???? :emprenyat

Polítics = :blah



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dissabte 20/01/2007 21:15

Ja li agradaria a una ciutat com Toledo tenir uns serveis com Tarragona (a nivell enllaços ferroviaris) ja que la primera només té serveis directes madrid-toledo i la segona gaudeix de diferents tipus de serveis amb vàries ciutats (Barcelona i Lleida sobretot) i enllaç directe amb moltes ciutats espanyoles i del sud de França.



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dissabte 20/01/2007 23:11

trainman ha escrit: a incrementar la freqüència de trens al matí.
Si.. vinga... Euromed's cada 15 minuts... però ha d' estar sonat algú per anar cada dia entre Barcelona-Tarragona amb Euromed, Arco, etc. pero això ja hi han els Regionals... que ja tenen bona freqüència.

;)


Imatge

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 20/01/2007 23:37

Jo penso que l'exemple encara que està mal plantejat és d'una cosa que és ben certa.

En el cas del Madrid Toledo però no diuen que no hiha servei regional paral·lel al tren d'alta velocitat, però bé, podrien posar altres exemples, Tarragona-Lleida, Lleida-Saragossa, Lleida Barcelona.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Diumenge 21/01/2007 1:02

Hi ha una qüestió bàsica i és que considero pura demagògia mesclar serveis d'Alta Velocitat amb serveis de via convencional.

Ara, la qüestió dels RegAV des de Lleida ja fa temps que se'n parla als medis. Pero també hem de pensar que la línia no està acabada. Veurem que fan d'aquí a dos anys.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 21/01/2007 15:17

Demagògia associar els trens d'Alta Velocitat amb els de via convencional? Per què?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 21/01/2007 18:14

Jordi Freixas ha escrit:Demagògia associar els trens d'Alta Velocitat amb els de via convencional? Per què?
Doncs perquè són 2 serveis amb concepte totalment diferent. No es pot comparar l'Euromed amb l'AVE, perquè, com ja s'ha dit, de Tarragona a Barcelona tens un Catalunya Exprés cada hora. Per anar a Toledo, o vas amb AVE o amb bus.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 21/01/2007 18:41

Tant l'Euromed com l'AVE són trens de gran velocitat (encara que els Euromed corrin menys).



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Diumenge 21/01/2007 20:09

Jordi Freixas ha escrit:Tant l'Euromed com l'AVE són trens de gran velocitat (encara que els Euromed corrin menys).
Però hi ha una gran diferència que no podem oblidar i és que l'"AVE" Toledo-Madrid s'ha ideat com a un servei de "rodalies" que enllaçi aquestes dues ciutats sense cap més alternativa.
L'Euromed no s'ha ideat per a unir Barcelona i Tarragona, sino com a vèrtebra de l'eix mediterrani entre Barcelona i Alacant i no està enfocat al seu ús diari en aquesta relació (ja existeixen els Cat. Exp. entre d'altres)



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 21/01/2007 20:26

Sembla que ERC perd punts a les enquestes i ha de remuntar vots a costa de qualsevol tipus de demagògia.

Per quan un vol cada hora entre els aeroports de Vilobí d'Onyar i el del Prat?

A més, que el Carod no es queixi tant dels preus de l'Euromed que com a parlamentari que és no paga a tarifa general. A sobre que paga menys, que no es queixi.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Diumenge 21/01/2007 22:52

Jordi Freixas ha escrit:Tant l'Euromed com l'AVE són trens de gran velocitat (encara que els Euromed corrin menys).
Cony, doncs justament es diu alta velocitat perque va mes depressa i ara dius que la velocitat no importa :x


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 21/01/2007 23:32

Jo no he dit això. Jo el que dic, és que un Euromed té molt més a veure amb un AVE, que amb un Regional encara que corri menys. I saps que és veritat.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 22/01/2007 0:48

Sí, però no presta servei de curta distància


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 22/01/2007 0:52

Ja, però... partint d'aquest mateix quilometratge, quan val un bitllet d'Euromed entre Barcelona i València?



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 22/01/2007 8:39

38,30 en Turista


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”