Metro TMB automatitzat
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Saludos,
Sergio
La L11 es el banco de pruebas, debe ser por eso que no la conectan a la L4... tendrán previsto probar de todo allí. Seguramente será la línea en la que implementen de todo por primera vez.Mortadel·lo ha escrit:pobres ximpanzés!
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Exacto, después empezarán con la L2 y la L5 y a sustituir personal humano por PLC's y automatas de control Siemens, un SCADA por allí un Sistema de Detección de incidendias y fallos por allàSantfeliuenc ha escrit: La L11 es el banco de pruebas, debe ser por eso que no la conectan a la L4... tendrán previsto probar de todo allí. Seguramente será la línea en la que implementen de todo por primera vez.



La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Si féssin les proves amb simis, quina espècie posarien com a responsable de cada línia?
L1 - Goriles occidentals
L2 - Floquets de Neu immaculats, si no n'hi han es falsifiquen (el to de la pintura dels 2100 i companyia és idoni)
L3 - Goriles orientals
L4 - Micos a granel, i si amb un gos petaner ficat en la pell d'un mico dissecat la cosa ja funciona, millor
L5 - Ximpancé, estan en perill d'extinció...
L11 - Orangutans, són els més solitaris
FGC Vallès - Macacos (els primers van venir d'Amèrica)
FGC Llobregat - Mandrils
L1 - Goriles occidentals
L2 - Floquets de Neu immaculats, si no n'hi han es falsifiquen (el to de la pintura dels 2100 i companyia és idoni)
L3 - Goriles orientals
L4 - Micos a granel, i si amb un gos petaner ficat en la pell d'un mico dissecat la cosa ja funciona, millor
L5 - Ximpancé, estan en perill d'extinció...
L11 - Orangutans, són els més solitaris
FGC Vallès - Macacos (els primers van venir d'Amèrica)
FGC Llobregat - Mandrils
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Realment ningú sap qui o què tanca portes en un tren automatitzat?
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
jo apostaria que a partir de formules matemàtiques, TMB calcula quants segons es necessiten per encotxar i desencotxar, tenint en compte variables com: l'estació, hora punta o no, dia, altres aconteixements...
d'aquesta manera el tren anirà programat per que al cap de X segons tanqui les portes.
Igual que els ascensors, qui els diu que tanquin les portes? Es tanquen soles al cap d'uns segons.

d'aquesta manera el tren anirà programat per que al cap de X segons tanqui les portes.
Igual que els ascensors, qui els diu que tanquin les portes? Es tanquen soles al cap d'uns segons.

En els ascensors, les portes es tanquen soles al cap d'uns segons - tal i com tu dius- però de passar l'ultima persona.
Salut,
Salut,
No em convenç que el tancament de portes sigui automatitzat... Que el tren es condueixi sense conductor, perfecte, però el tancar portes és una operació delicada que hauria de tenir alguna supervisió per part de persones. Hi ha molta gent que entra al vagó quan ja ha sonat el xiulet i dia sí, dia no es pot veure gent que entra pels pèls al tren i si no és pel maquinista, que supervisa l'operació, hi hauria més problemes del que es veuen. Crec que el fet que a la L9 tinguem mampares ajudarà a que no hi hagi ensurts pel que fa a aquest tema, però caldrà que la gent prengui consciència que qui tancarà portes serà una màquina que, per molt intel·ligent que sigui, no tindrà la capacitat de reacció d'una persona.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
M'hauria agradat veure com s'ho va prendre la gent, quan es va inaugurar el primer tram de la línia 2, que després va formar part de la 5 (Horta-Sagrera), quan funcionava automàticament. Pel que tinc entès, havien de posar "conductors" a la cabina, per tal que els passatgers estiguessin tranquils, tot i que no conduïen realment!
Sí! De què em sona això? Em sembla que ho vaig llegir en un còmic sobre la història del metro que em van regalar com a propaganda fa una pila d'anys...metring ha escrit:M'hauria agradat veure com s'ho va prendre la gent, quan es va inaugurar el primer tram de la línia 2, que després va formar part de la 5 (Horta-Sagrera), quan funcionava automàticament. Pel que tinc entès, havien de posar "conductors" a la cabina, per tal que els passatgers estiguessin tranquils, tot i que no conduïen realment!
Quan inaugurin la L9 automatitzada ja veurem si surten alguns usuaris espantats per la novetat i es constitueixen en la Plataforma del Metro Humà. Diguem no a la automatització!!...

Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
Certament, se'n parlava al famós còmic que va ser penjat en algún cantó... Els trens són els desapareguts 600, que funcionaven amb cèl·lules fotoelèctriques per engegar-se, aturar-se, obrir i tancar portes...
La primitva línia 2 era de conducció automàtica però necessitaven una persona a cabina pq el sistema de seguretat no era automàtic.
Bàsicament el q hi havia eren unes 'balises' amb feixos de llum a la via q donaven ordres fixes (accelerar, punt mort, frenar en major o menor intensitat) depenent de lloc on estiguessin situades, però la circulació s'havia de regular amb 'semàfors' normals, i era la persona en cabina qui havia de donar l'ordre d'arrencar en cas de tenir senyal de via lliure. Parlant en termes actuals, seria com si una línia tingués ATO sense ATP. Per tant, això de parlar de q es posaven conductors però nomès per la tranquilitat de la gent, és més una llicència poètica q no pas un fet ajustat a la realitat.
Bàsicament el q hi havia eren unes 'balises' amb feixos de llum a la via q donaven ordres fixes (accelerar, punt mort, frenar en major o menor intensitat) depenent de lloc on estiguessin situades, però la circulació s'havia de regular amb 'semàfors' normals, i era la persona en cabina qui havia de donar l'ordre d'arrencar en cas de tenir senyal de via lliure. Parlant en termes actuals, seria com si una línia tingués ATO sense ATP. Per tant, això de parlar de q es posaven conductors però nomès per la tranquilitat de la gent, és més una llicència poètica q no pas un fet ajustat a la realitat.

-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Un operari anirà en cada tren i accionarà l'obertura i tancament de portes des de bord del tren. Almenys això és el que vaig entendre, i als trens de la sèrie 500, a la sala de viatgers pots veure caixetes per obrir, tancar portes i accionar el xiulet, com hi havia antigament.
Potser si, però també ho havia llegit això. A les hores, no era un metro tant "independent" com volien vendre al seu moment.javi82 ha escrit:La primitva línia 2 era de conducció automàtica però necessitaven una persona a cabina pq el sistema de seguretat no era automàtic.
Bàsicament el q hi havia eren unes 'balises' amb feixos de llum a la via q donaven ordres fixes (accelerar, punt mort, frenar en major o menor intensitat) depenent de lloc on estiguessin situades, però la circulació s'havia de regular amb 'semàfors' normals, i era la persona en cabina qui havia de donar l'ordre d'arrencar en cas de tenir senyal de via lliure. Parlant en termes actuals, seria com si una línia tingués ATO sense ATP. Per tant, això de parlar de q es posaven conductors però nomès per la tranquilitat de la gent, és més una llicència poètica q no pas un fet ajustat a la realitat.

Si, un programa en función de unos detectores y temporizaciones, vamos lógica de boole o escala de ladder, simplemente.Izo ha escrit:Realment ningú sap qui o què tanca portes en un tren automatitzat?

La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero
La propera trobada l'haurem de realitzar al Funicular de Vallvidrera, el qual fa ja uns quants anys que disposa de portes d'andana i tancament automàtic.
Avui he estat a Can Cuiàs i e pogut veure les obres per la col·locació de les mampares. Ocupen ja tota l'andana i hi havia 7 treballadors fent les feines pertinents.
Ah! I per avaria a Ciutat Meridiana només funcionava la 505-506 amb torn 451,a munt i avall tota sola.
Vox
Ah! I per avaria a Ciutat Meridiana només funcionava la 505-506 amb torn 451,a munt i avall tota sola.
Vox
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Per avaria a Ciutat Meridiana? Pero si es d'una sola via. L'avaria deu haver estat a Torre Baró, no?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Hum... vaja, doncs aquesta automatització no és el que jo m'esperava. Si ha d'anar un operari dins el tren que tanqui i obri les portes... que condueixi també el tren!Un operari anirà en cada tren i accionarà l'obertura i tancament de portes des de bord del tren. Almenys això és el que vaig entendre, i als trens de la sèrie 500, a la sala de viatgers pots veure caixetes per obrir, tancar portes i accionar el xiulet, com hi havia antigament.
Jo m'ensumo que tant la conducció com el tancar/obrir portes serà automatitzat al 100% en el sentit de que els únics humans que hi haurà dins els combois seran els passatgers (interventors i personal de seguretat a part). Bé, serà qüestió d'esperar i veure-ho...
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Jo he estat avui a la L11, s'està treballant en instal·lar les mampares a Can Cuiàs tal com s'ha dit i els trens s'aturen a la segona via de l'estació que té un accés per ascensor fins al vestíbul inferior, curiosament aquesta andana que té escala d'obra per accedir-hi té aquestes escales tancades al públic.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van