Estació del Prat de Llobregat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/03/2007 0:18

Jordi Freixas ha escrit:el traçat de les vies d'accés, és definitiu o provisional? Trobo que fan molta pendent, i hi ha corves massa tancades. No sé com pot afectar això als trens de Llarg Recorregut que no s'aturin a l'estació.
Si a la foto d'en Trenscat hi surt un Euromed, és que hi poden circular, tant si és un traçat provisional com definitiu.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 29/03/2007 3:01

Això ja ho sé (si quan tornava cap a Barcelona vaig veure passar un Alvia). Però em referia a que normalment els trens de llarg recorregut no han de reduir la seva velocitat al passar per la resta d'estacions, com sí que crec que per collons aquí ho han de fer.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 29/03/2007 16:17

Jordi Freixas ha escrit:En tot cas, els que ha no hi passaran seran els TALGO, però igualment hi ha els Catalunya Exprés, Regionals, Estrella, i els Arco (he sntit dir que com a mínim els Arco es mantindran).
Els Arco compta que com a molt fins al 2010.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 29/03/2007 16:22

Doncs en/na Renfe Operadora va dir que es mantindrien en les línies de ferrocarril convencional.

I si no, llavors... què s'en farà de tot aquest parc mòbil? A desguaç i ja està? Es ven? No es podrà aprofitar de cap altra manera? A mi se m'en acudeixen unes quantes.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 29/03/2007 16:24

Jordi Freixas ha escrit:Doncs en/na Renfe Operadora va dir que es mantindrien en les línies de ferrocarril convencional.
Bé, el que pugui dir avui RENFE no vol dir que es faci realment. Ja sabem de sobres que canvien d'idees força sovint...



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 29/03/2007 18:13

Jordi Freixas ha escrit:en/na Renfe Operadora
:?:

L'empresa? Un portaveu de l'empresa?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 29/03/2007 18:21

Una persona que firma en el fòrum de Tranvia Portal amb aquest nick, que deduiblement és responsable de RENFE, i a qui li pots preguntar el que vulguis referent a les noves tecnologies que s'acosten (AVE), però ni se t'acudeixi preguntar-li sobre temes més escabrosos com el futur del "Directo", que llavors calla com un ops!.



Vox
N8
N8
Entrades: 1263
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 31/03/2007 3:19

La vaig anar a veure ahir i bé, espero que quan es façi l'intermodal a sobre, es maquilli una mica tot, perque està molt nou però massa buit i sobri.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dilluns 02/04/2007 0:34

Ahir vaig passar per la nova estació d'El Prat i no vaig veure cap tipus de teleindicador a les andanes. Vaig veure bé? Per què la veritat és que m'estranya que no hi hagin instal·lat cap sistema d'informació d'aquest tipus.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 02/04/2007 20:57

buertu ha escrit:Ahir vaig passar per la nova estació d'El Prat i no vaig veure cap tipus de teleindicador a les andanes. Vaig veure bé? Per què la veritat és que m'estranya que no hi hagin instal·lat cap sistema d'informació d'aquest tipus.
Doncs ho vas veure bé, no hi ha cap teleindicador de res a les andanes. Suposo i espero que sigui temporal! :roll:



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dilluns 02/04/2007 23:31

Ja era hora, les estacions al aire lliure ja son el passat. Excepte l'estació de França, Sant Andreu Comtal i Sant Adrià que personalment m'agradan al aire lliure.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dilluns 02/04/2007 23:47

A mi l'estació m'ha semblat molt ben feta tot i que li falten uns quants detalls.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 03/04/2007 11:44

sortrens ha escrit:Ja era hora, les estacions al aire lliure ja son el passat. Excepte l'estació de França, Sant Andreu Comtal i Sant Adrià que personalment m'agradan al aire lliure.
França deu viure al tercer món en matèria ferroviària, doncs. I això que avui volen batre el rècord de velocitat...



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 03/04/2007 16:10

sortrens ha escrit:Ja era hora, les estacions al aire lliure ja son el passat. Excepte l'estació de França, Sant Andreu Comtal i Sant Adrià que personalment m'agradan al aire lliure.
:x :x :x :x :x


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 03/04/2007 20:38

JaMiRo! ha escrit:
sortrens ha escrit:Ja era hora, les estacions al aire lliure ja son el passat. Excepte l'estació de França, Sant Andreu Comtal i Sant Adrià que personalment m'agradan al aire lliure.
:x :x :x :x :x
jajja :) :festa :begut :riure


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/07/2009 10:31

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

El encaje en El Prat de la estación del AVE aplaza las obras al 2010

• El párking, los taxis y buses y los viales hacia la C-31 estarán al oeste de la parada de tren y metro

• El municipio diseña al este del futuro edificio oval un parque que enlazará con el centro histórico


Estación provisional de El Prat vista desde la iglesia de Sant Pere, ayer. Foto: ALBERT BERTRAN RAMON COMORERA
EL PRAT DE LLOBREGAT
La estación intermodal de El Prat de Llobregat, con AVE, tren convencional y tres líneas de metro, es una de las cuatro grandes obras pendientes de la ruta de alta velocidad Barcelona-Madrid en el área metropolitana. Las otras tres son ampliar la estación central de Sants y cubrir las vías de ancho ibérico en L’Hospitalet y en el propio barrio de Sants. Por los andenes de hormigón ya construidos, aunque tapiados, del túnel de El Prat paralelo al de las vías de Cercanías, pasan miles de AVE sin parar. Falta la singular edificación oval de la superficie que acogerá los vestíbulos y las conexiones de todas las líneas. Los trabajos debían empezar en el 2008 y acabar en el 2010. Pero, el complejo encaje del edificio en el entorno urbano, y la ralentización por la crisis de algunas obras, ha llevado a plantear su inicio en el 2010.
En este proyecto intervienen tres administraciones: el Estado, que con Adif explotará la estación, la Generalitat, que la construirá y pagará y el Ayuntamiento de El Prat, que la ubicará en la urbanización de una zona situada entre el casco antiguo y el nuevo ensanche norte, y que incluye cubrir la contigua C-31.
La nueva previsión es que el proyecto constructivo esté listo a final de este año y pueda licitarse en el primer semestre del próximo. La instalación sería así una realidad en el 2012 cuando, además, la Conselleria d’Obres Públiques considera que podría abrir los dos tramos de la L-9 que enlazarán L’Hospitalet con el aeropuerto y la Zona Franca vía El Prat. La tuneladora que excava la línea de metro en esta zona ha pasado ya por debajo del núcleo urbano y de la propia parada intermodal y se dirige hacia el Llobregat y Mercabarna.

15 MILLONES DE VIAJEROS / Por el futuro complejo circularán el AVE, Cercanías, trenes regionales y Euromed de Renfe y L-9, L-2 y L-1 de TMB. Se estima que en el 2025 pasarán 15 millones de viajeros al año por un centro que funcionará como la estación del aeropuerto, la de las ciudades del Baix Llobregat (evitará ir a Barcelona) y también la de la Fira, cuyo recinto ampliado estará a tres paradas de metro. El coste de las obras se estima que superará los 60 millones.
La redacción del proyecto se adjudicó en mayo del 2007 a la unión de empresas donde están los arquitectos César Portela y Eva Monte que había ganado el concurso de ideas con la propuesta de un original edificio elíptico de 6.200 metros cuadrados. La luminosidad y la facilidad de conexión de todas las líneas de transporte son sus principales características interiores.
En el exterior, el enorme pabellón estará encarado, en sus dos entradas, a zonas bien distintas, según dice el edil de Urbanismo, Sergi Alegre: «Una verde, amable y sin coches orientada al centro de El Prat. Y otra metropolitana, destinada a la movilidad y conectada con la C-31, donde estará el párking subterráneo de 800 plazas y las paradas de bus y taxi.»
Alegre insiste en la complejidad de encajar urbanísticamente el nudo ferroviario más allá de la construcción del espectacular edificio. «La estación no puede concebirse como algo aislado, sino insertado en la ciudad y con accesos adecuados», remarca. En ello están los técnicos para no demorar más la segunda parada metropolitana del AVE.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 10/05/2010 23:23

Suposo que amb lo de "centre intermodal" es refereixen a això, sinó corretgiu-me:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=17388

Manel Nadal presentarà demà el projecte del Centre Intermodal del Baix Llobregat

El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, juntament amb l'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor, presentarà demà dimarts, 11 de maig, el projecte del Centre Intermodal del Baix Llobregat.
L'acte tindrà lloc, a les 10:30 hores, a l'Ajuntament del Prat de Llobregat (Pl. de la Vila, 1. El Prat de Llobregat)
o
11-05-2010 10:30 | Ajuntament del Prat de Llobregat (pl. de la Vila, 1) | El Prat de Llobregat (Baix Llobregat) | Barcelona
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, presentarà el Centre Intermodal del Baix Llobregat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 11/05/2010 13:41

Avui al mateix bloc publiquen la informació:

El DPTOP licita les obres de construcció del Centre Intermodal del Baix Llobregat

Imatge

intermodal-exterior

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat avui el procés de licitació de les obres de construcció del Centre Intermodal del Baix Llobregat. El nou centre:

* Abastarà una àrea de 47.000 m2 i serà un gran intercanviador intermodal, que facilitarà l’enllaç entre el TAV, Rodalies, Mitja Distància, la connexió ferroviària amb l’aeroport del Prat i les línies de metro L1, L2 i L9, així com amb diferents línies d’autobús
* Serà un dels tres nusos de connexió del TAV amb la xarxa de transport públic de la RMB, juntament amb Sants i La Sagrera, i donarà servei a uns 17 milions de passatgers el 2025
* S’estructurarà a partir d’un gran edifici singular amb forma el·líptica que substituirà l’estació actual de Rodalies del Prat de Llobregat, amb un vestíbul comú de 8.750 m2
* Oferirà un nou espai en superfície de 18.100 m2, contigu al nou edifici, dissenyat prioritàriament per donar servei al transport públic viari, taxis i autobusos, així com per a parades de curta durada
* Disposarà d’un nou aparcament soterrat per a vehicles privats amb capacitat per a 604 cotxes, sota l’espai destinat al transport públic viari
* L’actuació es licita avui per un import de 80 MEUR amb la previsió que les obres s’iniciïn durant el segon semestre d’enguany i es pugui finalitzar el 2013




Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 12/05/2010 8:35

Tot això està molt bé, tot el què sigui millora la interconnexió entre línies és bo. Però espero que quan facin l'edifici hipermegafashion millorin les andanes de Rodalies de l'estació, que es veuen bastant "cutrilles" per ser d'una estació que se suposa que ha de ser un dels intercanviadors més potents del país.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 12/05/2010 14:54

Avui surt la licitació de les obres del Centre Intermodal (intercanviador del Prat) L1, L2, L9, Adif. Salut!

TM-00509.6A2-C1: Execució de les obres del Centre Intermodal del Baix Llobregat al Prat de Llobregat. Clau: TM-00509.6A2-C1
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”