Extra, extra: Talgo Lorca-Barcelona con la rama 4B5
-
Jordi Freixas
Ja, però Ă©s que sembla que ho estiguĂ©ssis assegurant. Evidentment, en un cas hipotètic no seria justificable, però si si la distĂ ncia fos major. Hi ha veus que diuen (res segur) que Elipsos tĂ© en ment trens tipus BCN - Frankfurt o algo aixĂ, nocturns, quan hi hagi l'AV fins a Perpignan.Jordi Freixas ha escrit:Estava parlant d'un cas hipotètic en que anĂ©s per via d'Alta Velocitat des de Tarragona fins al final del recorregut.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
No. Els T6 nocturns duen portes manuals, mentre que els diurns (i els cotxes superreclinables) les duen automà tiques. Els Elipsos són TOTS T6.252-071 ha escrit:Els elipsos internacional porten cotxes de 5ª generació pero son pocs els que porten aquest tipus de cotxe i només es distingeixen a simple vista per les portes que tenen unes barres ja que no són automatiques.

-
Jordi Freixas
Home... no directament, però quan portes estona parlant de Trens Hotel, que si per via convencional, que si per Alta Velocitat, que si quan l'enllaç Barcelona - PerpinyĂ estigui acabat potser posen tren nocturns Barcelona - Frankfurt... docns no sĂ©. Vist aixĂ, ets tu qui n'ha parlat de THGV
(que d'altra banda, ho veig el més llògic eh!)
Si t'hi fixes, jo nomĂ©s he dit que aniran via LGV fins a Perpignan. AllĂ agafaran la convencional fins a destinaciĂł. I de fet, TrenHotel Ă©s un invent espanyol. I com a tren nocturn, els mĂ©s rĂ pids (inclosos T6) van a 200 km/h.Jordi Freixas ha escrit:Home... no directament, però quan portes estona parlant de Trens Hotel, que si per via convencional, que si per Alta Velocitat, que si quan l'enllaç Barcelona - PerpinyĂ estigui acabat potser posen tren nocturns Barcelona - Frankfurt... docns no sĂ©. Vist aixĂ, ets tu qui n'ha parlat de THGV(que d'altra banda, ho veig el mĂ©s llògic eh!)

-
Jordi Freixas
Mmm...si. Conec el cas dels "TGV Nuit", que no són res més que TGV's normals i corrents que circulen en horari nocturn, uns fent els temps habituals (pel que et pots trobar sortir de destinació a la una de la nit i arribar a les 4 de la matinada) i d'altres que es paren en alguna estació per fer temps.Jordi Freixas ha escrit:Doncs... tren nocturn. I igualment, no hi han trens nocturns d'Alta Velocitat?

-
Jordi Freixas
No. No hi ha trajectes en AV suficientment llargs com per justificar un TAV nocturn. Quan hi hagi la LGV Est fins a dins d'Alemanya, o bĂ© quan hi hagi LAV des de Sevilla fins a Paris (incloent o excloent el tram NĂ®mes - Perpignan, m'Ă©s igual), aleshores sĂ que s'hi podria començar a pensar, però tambĂ© has de tenir en compte que durant la nit s'executen els treballs de manutenciĂł de les lĂnies d'AV...Jordi Freixas ha escrit:Però jo em refereixo amb camarots. Per fer trajectes especialment llargs, però per Alta Velocitat.

-
Jordi Freixas
D'acord, però dic jo que es deu poguer alternar per trams d'Alta Velocitat. Per exemple... la connecciĂł Sevilla - Paris en pocs anys serĂ una realitat. I de ParĂs en amunt, dic jo que tambĂ© hi hauran trams d'Alta Velocitat. I encara que en la major part del recorregut hi hagi via convencional, no pot resultar un estalvi de temps important aprofitar els trams existents d'Alta Velocitat?
Tot això de cara a un hipotètic BCN - Frankfurt, que pel que m'has dit abans, si es fa, deduiblement serĂ amb algun tren tipu Talgo. Això de fer servir TrensHotel d'Alta Velocitat, ho dic basant-me en la restricciĂł que em vas dir un dia dels trams francesos de la LAV, que no hi pot circular res que no vagi com a mĂnim a 300. Em sembla que podria ser una manera interessant de rendibilitzar els serveis.
Tot això de cara a un hipotètic BCN - Frankfurt, que pel que m'has dit abans, si es fa, deduiblement serĂ amb algun tren tipu Talgo. Això de fer servir TrensHotel d'Alta Velocitat, ho dic basant-me en la restricciĂł que em vas dir un dia dels trams francesos de la LAV, que no hi pot circular res que no vagi com a mĂnim a 300. Em sembla que podria ser una manera interessant de rendibilitzar els serveis.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Un TH té sentit per a temps de recorregut de l'ordre de les 10-12 hores.
En AV s'aconsegueix una velocitat comercial al voltant dels 200 Km/h sense gaire esforç.
10-12 hores a 200 Km/h sĂłn 2000-2400 Km.
DistĂ ncies per carretera:
Barcelona-Berlin 1875 Km
Barcelona-Varsòvia 2411 Km
Madrid-Amsterdam 1761 Km
Madrid-Viena 2423 Km
Sevilla-ParĂs 1730 Km
Sevilla-Frankfurt 2294 Km
Sevilla-Roma 2390 Km
Salut !!
En AV s'aconsegueix una velocitat comercial al voltant dels 200 Km/h sense gaire esforç.
10-12 hores a 200 Km/h sĂłn 2000-2400 Km.
DistĂ ncies per carretera:
Barcelona-Berlin 1875 Km
Barcelona-Varsòvia 2411 Km
Madrid-Amsterdam 1761 Km
Madrid-Viena 2423 Km
Sevilla-ParĂs 1730 Km
Sevilla-Frankfurt 2294 Km
Sevilla-Roma 2390 Km
Salut !!
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Crec que 8 hores de trajecte Ă©s ideal per posar un tren que surti d'una ciutat a les 22-23 hores i arribi a destĂ a les 6-7 del matĂ
Això ens dóna que a partir dels 1.500 Km (fet tot per Alta Velocitat) ja seria perfectament viable.
Això ens dóna que a partir dels 1.500 Km (fet tot per Alta Velocitat) ja seria perfectament viable.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Efectivament, però l'altre impediment que hi ha Ă©s el fet que a la nit la via es mantĂ©, i no pots realitzar operacions de manteniment si t'hi passen trens...No sĂ© fins a quin punt es podrien fer passar trens sense entorpir notablement les labors de manteniment.Jordi Freixas ha escrit:Això de fer servir TrensHotel d'Alta Velocitat, ho dic basant-me en la restricciĂł que em vas dir un dia dels trams francesos de la LAV, que no hi pot circular res que no vagi com a mĂnim a 300. Em sembla que podria ser una manera interessant de rendibilitzar els serveis.

- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Les tasques de manteniment tambĂ© es fan a les lĂnies convencionals, i a la nit moltes estan farcides de trens de mercaderies i alguns nocturns de viatgers.aarongilp ha escrit:No sĂ© fins a quin punt es podrien fer passar trens sense entorpir notablement les labors de manteniment.
Mentre hi hagi doble via en tot el recorregut i no es pretengui anar a 300 Km/h, no crec que hi hagi massa problema perquè per una LAV hi passin cinc o sis trens durant tota la nit.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona