Connexió cremallera Ribes - Nuria fins al Tren Groc (????)
M'he permès la llicència de canviar connecció per connexió... És que feia una mica de mal als ulls
Respecte al tema en sí potser antigament hi havia hagut alguna idea de fer-ho però avui dia dubto moltíssim que mai s'arribi a dur a terme. Per què ben mirat, què en treuríem? Fer una obra caríssima de dubtosa utilitat pública, a no ser que sigui merament turística que la veritat és que tampoc crec que fos tan rendible com per justificar-la.

Respecte al tema en sí potser antigament hi havia hagut alguna idea de fer-ho però avui dia dubto moltíssim que mai s'arribi a dur a terme. Per què ben mirat, què en treuríem? Fer una obra caríssima de dubtosa utilitat pública, a no ser que sigui merament turística que la veritat és que tampoc crec que fos tan rendible com per justificar-la.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Perdó per la falta.
Això és perquè ho he llegit en els comentaris d'una foto de Tranvia Portal. A mi també em sembla força estrany.
Això és perquè ho he llegit en els comentaris d'una foto de Tranvia Portal. A mi també em sembla força estrany.
Aixo va ser una brillant idea que va tenir algun iluminat sobre la decada dels seixanta, quan l'arribada del turisme extranger va donar un cop de mà a les finances de FMGP i de rebot a les possibles millores de l'empresa.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...
Veuríem llavors trens rotulats en perfecte bilingüe català-francès
a la CataNord, encara que una de les dues llengües no fes falta realment...
Llavors tampoc tindrien sentit les TRANSTADLER a peu que ens fotem en Romi65, en Marcel i jo mateix amb caracter anual, esperant que algun cagarruixes del fòrum s'hi atreveixi, algun dia, també.
Aquest any toca la Núria-Toès. Qui s'apunta? Quan desaparegui la gran capa de neu al voltant del 2800m ja s'hi podrà anar. No queda tant.
Veuríem llavors trens rotulats en perfecte bilingüe català-francès



Llavors tampoc tindrien sentit les TRANSTADLER a peu que ens fotem en Romi65, en Marcel i jo mateix amb caracter anual, esperant que algun cagarruixes del fòrum s'hi atreveixi, algun dia, també.
Aquest any toca la Núria-Toès. Qui s'apunta? Quan desaparegui la gran capa de neu al voltant del 2800m ja s'hi podrà anar. No queda tant.
marcel ha escrit:Aixo va ser una brillant idea que va tenir algun iluminat sobre la decada dels seixanta, quan l'arribada del turisme extranger va donar un cop de mà a les finances de FMGP i de rebot a les possibles millores de l'empresa.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
De fet, el debat a on s'estava comentant aquest tema, venia a compte de que el tram Irun - Hendaya de la línia d'Euskotren, i després d'anys de pertànyer únicament aquest tros de la linia a FEVE, pertany actualment a Euskotren.liniadelRipollés ha escrit:Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...
No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
Perquè un escamot sediciós de sometents i miquelets podria permetre una nova invasió de tropes napoleòniques.Jordi Freixas ha escrit:No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Serie-1000-metro
- N7
- Entrades: 506
- Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contacta:
La idea inicial, per ajuntar les dues linies, era a trabés d'un telecabina, sino recordu malament el telecabina surtia del poble d'Err, i pujava fins a Nuria.
Salut i peles!!!
Salut i peles!!!
Home, però dic jo que la invasió també es podria fer a partir dels aeroports de Reus i Girona, no?Guigui ha escrit:Perquè un escamot sediciós de sometents i miquelets podria permetre una nova invasió de tropes napoleòniques.Jordi Freixas ha escrit:No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
![]()
Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
No.Jordi Freixas ha escrit:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
Article 150.2:entfe001 ha escrit:No.Jordi Freixas ha escrit:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
El Estado podrá transferir o delegar en las Comunidades Autónomas, mediante ley orgánica, facultades correspondientes a materia de titularidad estatal que por su propia naturaleza sean susceptibles de transferencia o delegación. La ley preverá en cada caso la correspondiente transferencia de medios financieros, así como las formas de control que se reserve el Estado.
O sigui.... Sí.

-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
No. Les línies internacionals es regeixen per convenis específics signats per els països que intervenen, i aquests s'han de complir. Euskotren arriba fins a Hendaia però el traçat, crec recordar, és de l'Estat i no de la Comunitat Autònoma Basca.Jordi Freixas ha escrit:Article 150.2:entfe001 ha escrit:No.Jordi Freixas ha escrit:Bé, en qualsevol cas podria pertànyer perfectament a Euskotren, o en el cas que ens ocupa el fil, a IferCat i sent en qualsevol cas plenament constitucional.
El Estado podrá transferir o delegar en las Comunidades Autónomas, mediante ley orgánica, facultades correspondientes a materia de titularidad estatal que por su propia naturaleza sean susceptibles de transferencia o delegación. La ley preverá en cada caso la correspondiente transferencia de medios financieros, así como las formas de control que se reserve el Estado.
O sigui.... Sí.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
El tram Irun-Hendaia és de FEVe i l'explota ET.
Jordi Freixas ha escrit:De fet, el debat a on s'estava comentant aquest tema, venia a compte de que el tram Irun - Hendaya de la línia d'Euskotren, i després d'anys de pertànyer únicament aquest tros de la linia a FEVE, pertany actualment a Euskotren.liniadelRipollés ha escrit:Si el cremallera arribés al tren groc, llavors el cremallera no seria d'FGC, llavors seria de FEVE-SNCF i llavors aniria de groc...NONONO...
No veig perquè no es pot gestionar aquest hipotètic tram entre IferCat i RFF.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Els ports de Barcelona i Tarragona fan serveis internacionals i estan traspassats a la Generalitat. Els aeroports de Sabadell, Girona i Reus, també han de ser traspassats a la Generalitat, i com a mínim el de Girona, fa serveis internacionals.fantito ha escrit:Continua llegint fins que trobis allò de que els serveis internacionals no podran ser traspassats a les conmunitats autònomes i aleshores en ho poses també, si et plau.
O sigui que, no hi ha discusió possible. Ah sí, bé... els ports de Barcelona i Tarragona van ser traspassats a la Generalitat a través de l'esmentat article 150.2

Que jo sàpiga, la pista de l'aeroport de Girona no arriba als Pirineus.
De l'estació d'autobusos de Girona hi ha serveis internacionals per carretera i la titular de la instal·lació és la Generalitat de Catalunya.
De l'estació d'autobusos de Girona hi ha serveis internacionals per carretera i la titular de la instal·lació és la Generalitat de Catalunya.
Doncs que jo sàpiga, el meu germà agafa l'avió a Girona per anar regularment i tornar de Parísentfe001 ha escrit:Que jo sàpiga, la pista de l'aeroport de Girona no arriba als Pirineus.

Jordi Freixas, em sembla que t'estàs confonent. Una cosa és la infrastructura i l'altra són els vehicles que hi circulen. En el cas de les pistes dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell les infrastructures es troben íntegrament en territori català, independentment que des d'ells surtin avions cap a fora.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Oh collons!! I la infraestructura també!! Encara que la via connecti amb l'estat francès, fins al moment d'arribar a la frontera pertany a l'estat espanyol, en conseqüència, a la comunitat autònoma de Catalunya. O... és que potser la via de la SNCF que arriba a Portbou és de RFF?
A més, a la teva web hi ha una foto que vas fer entre Puigcerdà i La Tor de Querol, a on es veu clarament el canvi.
A més, a la teva web hi ha una foto que vas fer entre Puigcerdà i La Tor de Querol, a on es veu clarament el canvi.
Necessitem instaurar uns premis Rascaolé amb urgència (o, pels veterans de l'Alguna pregunta més, premis Ale-buie) 
