
El jurat del concurs d’idees per al disseny arquitectònic de la futura estació intermodal del Prat de Llobregat, que acollirà les línies d’Alta Velocitat, de Rodalies de Renfe i les línies L1 i L9 del metro, ha escollit avui com a guanyador el projecte presentat amb el nom de Campo dei miracoli. Aquesta nova estació, que s’edificarà sobre les línies soterrades que Adif està construint actualment, tindrà una fisonomia el·líptica on destacarà la llum natural i un gran vestíbul diàfan que facilitarà un ràpid i àgil intercanvi entre les diferents línies ferroviàries. Aquesta estació esdevindrà un dels nusos de comunicació ferroviària més important de Catalunya, per on passaran diàriament milers de passatgers.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, l’Ajuntament del Prat de Llobregat i el Ministeri de Foment han impulsat la construcció d’aquesta estació intermodal que estarà situada al nord del casc antic de la ciutat i just per sota de l’autovia de Castelldefels. L’estació serà el punt de trobada entre el teixit històric i el nou eixample de la ciutat. La nova estació intermodal esdevindrà un dels nusos de comunicació ferroviària més important de Catalunya, per on es preveu que transitin uns 15 milions de viatgers anualment el 2025.

L’estació acollirà els vestíbuls d’accés a la línia d’alta velocitat i rodalies de Renfe, que actualment està construint l’Adif. Així mateix, connectarà amb els futurs vestíbuls de les línies L1 i L9 del metro. L’usuari podrà accedir a quatre andanes: dues per a l’alta velocitat i dues per a rodalies. Les línies L1 i L9 tindran el seu propi vestíbul que quedarà connectat amb el futur edifici.
http://www10.gencat.net/ptop/binaris/co ... -38964.pdf