
Segons fonts meves, no viatjarem mai mes amb 1000!
A veure què us sembla aquest esborrany de carta. En tot cas, proposo que sigui en Marçal qui l'enviï, ja que és qui disposa dels contactes i també és administrador.
--------------------------------------------------------------------------------------
Barcelona és una ciutat coneguda mundialment pel seu llegat històric, del qual són els dos exponents principals el gòtic i el modernisme. Al seu costat s'han anat desenvolupant les tendències del moment, que han acabat convivint harmoniosament amb el patrimoni del passat.
Doncs resulta que l'empresa pública municipal de transports, TMB, no sembla seguir aquest criteri, aplicat de manera tan reeixida a la ciutat, i pretén prescindir de les sèries històriques del metro. Tot sembla indicar que aquesta fatídica fi tocarà a tots els trens de la sèrie 1000, que fins fa pocs dies encara prestaven servei en actiu. Veient, d'una banda, el destí que ha tocat a d'altres sèries, que han acabat al desguaç, la deixadesa o l'oblit, i, de l'altra, com altres companyies cuiden el seu material històric, fins i tot amb circulacions esporàdiques en servei regular, és indigne que TMB sigui incapaç de mantenir en condicions decents totes les seves sèries com a mostra de la rica història del metro de Barcelona, i més considerant el projecte, en estat força avançat, del Museu de la Mobilitat, que podria acollir perfectament aquest material per donar-lo a conèixer a un públic general.
Molt ens temem que, tal com ha passat amb els forjats de l'estació de Liceu, retirats amb motiu de la instal·lació d'ascensors, l'empresa faci una sèrie de promeses vagues que potser no s'arribin a complir. En aquest sentit, també ens permetem de recordar que, en el seu moment, es va assegurar que, abans del maig de l'any en curs, els accessos situats davant el Teatre del Liceu recuperarien els forjats originals, cosa que, a data d'avui, encara no s'ha esdevingut.
És per aquest motiu que un grup de persones afeccionades del ferrocarril, membres del Fòrum del Transport Català, volem fer saber el nostre malestar per tota aquesta situació i reclamem una major cura del material històric que forma part, al mateix temps, del passat i present de tota la ciutat.
--------------------------------------------------------------------------------------
Barcelona és una ciutat coneguda mundialment pel seu llegat històric, del qual són els dos exponents principals el gòtic i el modernisme. Al seu costat s'han anat desenvolupant les tendències del moment, que han acabat convivint harmoniosament amb el patrimoni del passat.
Doncs resulta que l'empresa pública municipal de transports, TMB, no sembla seguir aquest criteri, aplicat de manera tan reeixida a la ciutat, i pretén prescindir de les sèries històriques del metro. Tot sembla indicar que aquesta fatídica fi tocarà a tots els trens de la sèrie 1000, que fins fa pocs dies encara prestaven servei en actiu. Veient, d'una banda, el destí que ha tocat a d'altres sèries, que han acabat al desguaç, la deixadesa o l'oblit, i, de l'altra, com altres companyies cuiden el seu material històric, fins i tot amb circulacions esporàdiques en servei regular, és indigne que TMB sigui incapaç de mantenir en condicions decents totes les seves sèries com a mostra de la rica història del metro de Barcelona, i més considerant el projecte, en estat força avançat, del Museu de la Mobilitat, que podria acollir perfectament aquest material per donar-lo a conèixer a un públic general.
Molt ens temem que, tal com ha passat amb els forjats de l'estació de Liceu, retirats amb motiu de la instal·lació d'ascensors, l'empresa faci una sèrie de promeses vagues que potser no s'arribin a complir. En aquest sentit, també ens permetem de recordar que, en el seu moment, es va assegurar que, abans del maig de l'any en curs, els accessos situats davant el Teatre del Liceu recuperarien els forjats originals, cosa que, a data d'avui, encara no s'ha esdevingut.
És per aquest motiu que un grup de persones afeccionades del ferrocarril, membres del Fòrum del Transport Català, volem fer saber el nostre malestar per tota aquesta situació i reclamem una major cura del material històric que forma part, al mateix temps, del passat i present de tota la ciutat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
A partir de l'esborrany d'en Guigui, he fet una mica de compressió i he canviat un parell de coses:
- Cal tenir en compte que una carta al diari no hauria de tenir més de 250 paraules
- Ja que hauria de ser llegida per públic en general, crec que és adequat canviar la paraula "sèrie" per tren.
- El tema de Liceu, ja estic planejant fer-lo com una cosa a part, o sigui que de moment està bé fer-hi referència, però no cal desenvolupar-lo més
Aquí va la meva versió:
Guigui
Wefer
I tots els altres, a què espereu?
- Cal tenir en compte que una carta al diari no hauria de tenir més de 250 paraules
- Ja que hauria de ser llegida per públic en general, crec que és adequat canviar la paraula "sèrie" per tren.
- El tema de Liceu, ja estic planejant fer-lo com una cosa a part, o sigui que de moment està bé fer-hi referència, però no cal desenvolupar-lo més

Aquí va la meva versió:
De moment, les persones adherides són i de les quals tinc nom i DNI (imprescindible perquè ho publiquin):Barcelona és coneguda mundialment pel seu llegat històric, del qual són els dos exponents principals el gòtic i el modernisme, que han acabat convivint harmoniosament amb el disseny i la modernitat.
Lamentablement, l'empresa pública municipal de transports TMB, no segueix aquest criteri aplicat de manera tan reeixida a la ciutat. Segons fonts de la mateixa empresa, pretén desballestar fins l'últim tren de la sèrie 1000 que fins fa pocs dies i des de fa 30 anys, prestaven servei a la L5 del metro. Veient, el destí que ha tocat a d'altres trens, que han acabat desballestats, veient com altres companyies com FGC cuiden el seu material històric fins i tot amb circulacions habituals, veient com totes les ciutats europees (Madrid, París, Londres, Berlin...) disposen d'extensos museus del transport, és indigne que TMB sigui incapaç de preservar un sol tren de cada sèrie com a mostra de la rica història del metro de Barcelona. I més considerant el projecte del Museu de la Mobilitat, que hauria d'acollir aquest tren per donar-lo a conèixer al públic en general.
Molt ens temem que, tal com ha passat amb els desapareguts forjats de l'estació de Liceu, TMB i l'ajuntament de Barcelona, tornin a prendre'ns el pèl fent promeses vagues que no s'arribin a complir mai.
Per tot plegat, els membres del Fòrum del Transport Català reclamem una major cura del patrimoni històric de la nostra ciutat i exigim la conservació d'un tren sencer de la sèrie 1000 perquè els nostres fills coneguin el passat de la seva ciutat.
Guigui
Wefer
I tots els altres, a què espereu?

M'he permès fer-hi algunes correccions de puntuació. Pel que fa a la resta, fantàstic.
Barcelona és coneguda mundialment pel seu llegat històric, del qual són els dos exponents principals el gòtic i el modernisme, que han acabat convivint harmoniosament amb el disseny i la modernitat.
Lamentablement, l'empresa pública municipal de transports TMB no segueix aquest criteri aplicat de manera tan reeixida a la ciutat. Segons fonts de la mateixa empresa, pretén desballestar fins l'últim tren de la sèrie 1000 que, fins fa pocs dies i des de fa 30 anys, prestaven servei a la L5 del metro. Veient el destí que ha tocat a d'altres trens, que han acabat desballestats, veient com altres companyies com FGC cuiden el seu material històric, fins i tot amb circulacions habituals, veient com totes les ciutats europees (Madrid, París, Londres, Berlín...) disposen d'extensos museus del transport, és indigne que TMB sigui incapaç de preservar un sol tren de cada sèrie com a mostra de la rica història del metro de Barcelona. I més considerant el projecte del Museu de la Mobilitat, que hauria d'acollir aquest tren per donar-lo a conèixer al públic en general.
Molt ens temem que, tal com ha passat amb els desapareguts forjats de l'estació de Liceu, TMB i l'ajuntament de Barcelona tornin a prendre'ns el pèl fent promeses vagues que no s'arriben a complir mai.
Per tot plegat, els membres del Fòrum del Transport Català reclamem una major cura del patrimoni històric de la nostra ciutat i exigim la conservació d'un tren sencer de la sèrie 1000 perquè els nostres fills coneguin el passat de la seva ciutat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Wefer tens les meves dades en un privatwefer ha escrit: . . . Per tot plegat, els membres del Fòrum del Transport Català reclamem una major cura del patrimoni històric de la nostra ciutat i exigim la conservació d'un tren sencer de la sèrie 1000 perquè els nostres fills coneguin el passat de la seva ciutat.
De moment, les persones adherides són i de les quals tinc nom i DNI (imprescindible perquè ho publiquin):
Guigui
Wefer
Mikado
I tots els altres, a què espereu?
Mikado
Per mi, està perfecte. Quan enviareu la carta?
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
A hores d'ara, tinc confirmat el suport de:
Civis
Guigui
Mikado
Wefer
La carta s'enviarà el dimecres que ve. Fins aquella data, si us plau, tots els que vulgueu figurar-hi envieu-me les vostres dades a través d'un privat (no us preocupeu que ni les vendré ni les publicaré
) o a través d'email, encara que ja haguéssiu participat a l'anterior carta del tema de Liceu.
Tampoc hi ha problema si s'hi vol adherir gent que no participi al fòrum.
Vinga, animeu-vos ara, o calleu per sempre!!!!
Civis
Guigui
Mikado
Wefer
La carta s'enviarà el dimecres que ve. Fins aquella data, si us plau, tots els que vulgueu figurar-hi envieu-me les vostres dades a través d'un privat (no us preocupeu que ni les vendré ni les publicaré

Tampoc hi ha problema si s'hi vol adherir gent que no participi al fòrum.
Vinga, animeu-vos ara, o calleu per sempre!!!!

Primer hi hauria que contrastar el tema i saber si les fonts son fidedignes i no fonts tipus "llámesmole X", pero per si de cas la carta esta molt be no fos cas que arribesim tard, Wefer tens un MP amb les meves dades.
Si efectivament fos cert, Quins Collo...tenen els de TMB, em sembla del tot estrany tanta cura guardant peÇes etc.. per despres cambiar d'opinió tant radicalment, si succeix aixo, em ve al cap una especie de preocupació pel futur d'altres unitats preservades potser també algun dia cambien de opinió també.
Hi hauria que fer veure la diferencia entre els 1000 i els 1100, si ve per la majoria de la gent son trens "iguals" fisicament, no ho son realment, no se com fer perque la gent s'en assebenti d'aquesta cuestió històrica i tècnica, encara que si es decideixen guardar trens per nomes veure'ls es a dir no per que circulin, deuen pensar que tant es uns com altres, total de fora son iguals, PERO NO SON EL MATEIX.
Mira que si al final guarden un 1400!!! quins collon...
Al llegir aquest tema m'ha vingut a la ment la paraula MERD.. ja m'ho imaginava que podria passar, el museu de la mobilitat en estat "INMOVIL" tot provisional, trens preservats a diferentes cotxeres, les restes del naufragi del Clot del Moro també desperdigades i amb un estat que fa por, no s'han de restaurar, s'han de reconstruir, tot plegat molta provisionalitat per uns nous inquilins.
A l'espera de que les fonts siguin certes o no, que pot passar...ESPEREM doncs la carta es un bon toc d'atenció, encara que faran el que els roti, ja vaig dir que aquests trens per els qui manen eren una molestia i no els hi tenen cap apreci, ja veurem els 5000 si no son un malson, que esperem que pel be dels ciutadans, no ho siguin.
Darrerament estan passant masses coses en aquesta ciutat que no m'agraden i no son coherents amb la seva historia ni amb la seva personalitat.
Si efectivament fos cert, Quins Collo...tenen els de TMB, em sembla del tot estrany tanta cura guardant peÇes etc.. per despres cambiar d'opinió tant radicalment, si succeix aixo, em ve al cap una especie de preocupació pel futur d'altres unitats preservades potser també algun dia cambien de opinió també.
Hi hauria que fer veure la diferencia entre els 1000 i els 1100, si ve per la majoria de la gent son trens "iguals" fisicament, no ho son realment, no se com fer perque la gent s'en assebenti d'aquesta cuestió històrica i tècnica, encara que si es decideixen guardar trens per nomes veure'ls es a dir no per que circulin, deuen pensar que tant es uns com altres, total de fora son iguals, PERO NO SON EL MATEIX.
Mira que si al final guarden un 1400!!! quins collon...
Al llegir aquest tema m'ha vingut a la ment la paraula MERD.. ja m'ho imaginava que podria passar, el museu de la mobilitat en estat "INMOVIL" tot provisional, trens preservats a diferentes cotxeres, les restes del naufragi del Clot del Moro també desperdigades i amb un estat que fa por, no s'han de restaurar, s'han de reconstruir, tot plegat molta provisionalitat per uns nous inquilins.
A l'espera de que les fonts siguin certes o no, que pot passar...ESPEREM doncs la carta es un bon toc d'atenció, encara que faran el que els roti, ja vaig dir que aquests trens per els qui manen eren una molestia i no els hi tenen cap apreci, ja veurem els 5000 si no son un malson, que esperem que pel be dels ciutadans, no ho siguin.
Darrerament estan passant masses coses en aquesta ciutat que no m'agraden i no son coherents amb la seva historia ni amb la seva personalitat.
Acabo d'enviar les meves dades en MP, també m'hi afegeixo.
Ja he donat les meves dades a en wefer.
Per cert es podria manar amb la carta una foto d'un 1000 no?
Quan es publiqui digueu quan i a quin periodico que el compraré (crec que els millors poden ser el periodico o la Vanguardia (m'inclino més pel primer)
Salut
Per cert es podria manar amb la carta una foto d'un 1000 no?
Quan es publiqui digueu quan i a quin periodico que el compraré (crec que els millors poden ser el periodico o la Vanguardia (m'inclino més pel primer)
Salut
Per cert n oes podría contactar rapidament amb els informatius de TV3 i deixar als de TMB en ridicul absolut?
Podem rescatar videos gravats per companys i que surti en wefer dient el que pasa i el que han fet a Liceu.
Salut!
Podem rescatar videos gravats per companys i que surti en wefer dient el que pasa i el que han fet a Liceu.
Salut!
Això és impossible. TMB és controlada pels socialistes, i TV3...Bé, no cal que segueixi.252-071 ha escrit:Per cert n oes podría contactar rapidament amb els informatius de TV3 i deixar als de TMB en ridicul absolut?
I encara menys ho deixaran fer abans de les municipals.

PD: wefer, tens privat amb el meu suport.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Com va pasar amb TVE y el PP.JaMiRo! ha escrit:Això és impossible. TMB és controlada pels socialistes, i TV3...Bé, no cal que segueixi.252-071 ha escrit:Per cert n oes podría contactar rapidament amb els informatius de TV3 i deixar als de TMB en ridicul absolut?
I encara menys ho deixaran fer abans de les municipals.
![]()
PD: wefer, tens privat amb el meu suport.
Doncs s'haurá de fer via periódic
Salutacions
Doncs no és per res, però un mail al Cuní faria força efecte...molts cops han criticat a l'Ajuntament de BCN i a la Generalitat amb demandes dels ciutadans...Trobo que potser no fariem res, però potser sí...es podria intentar, no?

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
El meu suport tambè.
Ara envio les dades al wefer.
Vox
Ara envio les dades al wefer.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Sí, seria important acabar de confirmar aquests rumors, però coneixent el panorama tenen força números de ser certs.faristol ha escrit:Primer hi hauria que contrastar el tema i saber si les fonts son fidedignes i no fonts tipus "llámesmole X", pero per si de cas la carta esta molt be no fos cas que arribesim tard,
Tot i així, potser caldrà modificar la carta una mica per deixar clar que encara es pot tornar enrera.
Actualitzo la llista:
252-071
Aarongilp
Civis
Faristol
Guigui
Joan Espina
Metring
Mikado
Orique
Victorcasta
Vox
Wefer
Jamiro!, el teu no m'ha arribat

Tornem. Els meus privats no van massa bé. Te l'envio via privat i via mail a wefer (a) wefer.com.wefer ha escrit:Jamiro!, el teu no m'ha arribat

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2