Temes relacionats:
-FIL OFICIAL: Arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona
-L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
-L'AVE a Tarragona, igual de ràpid que el cotxe però més car
No sñoc cap tècnic, per la qual cosa desconec totalment què és més complex, si fer murs o fer passar una tuneladora.pizias ha escrit:a efectos técnicos, que fue una obra infinitamente más compleja que el simple paso de un topo a gran profundidad (se esta trazando a -40 metros calle)
De tota manera, les obres de la LAV tampoc són tant senzilles com això. Pensa que els fonaments de la façana principal són molt profunds (recordo que la torre farà uns 100 d'alçada de pedra massissa) es trobaran a poc metres del túnel en vertical, i horitzonatment començaran pràcticament on s'acaba el túnel. Per tot plegat, el projecte inclou la construcció d'un mur de ciment soterrat per tal de contenir els fonaments, que segons els projectes que he vist tindrà una llargada d'uns 200 metres. I si, com suposo, anirà des de la superfície fins el túnel, estem parlar d'un mur de contenció de 200 x 40 metres
