Trobada vaporosa a França
Meeeec. Error. M'he desquadrat. Calculo que arribarà a les onze i no a les 12 com deia. Així és possible que l'apartin a Girona per deixar passar un Catalunya Exprés.entfe001 ha escrit:Bé doncs, aquest serà el meu pla de viatge:
[...]
9.50 Arribada a Maçanet. Comença l'avorriment. Segons uns càlculs que he fet, crec que l'Alsthom passarà per Maçanet vora les 12. Així doncs, crec que anirà per davant del regional que arriba a Cervera a les dues de la tarda.
Bé, a aquestes hores ja no estic gaire segur de res.

- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Doncs ja s'ha fet la fantàstica trobada vaporosa francesa.
Us la resumeixo vista des de la meva part:
El meu viatge comença a BCN-Sagrada Família. Agafo la L2 sense novetat. Com a particularitat, tampoc massa extranya, el tren estava ple d'escombraries (llaunes, bosses, pipes,etc.). Ja se sap, és la Mercè, la festa major de la ciutat més "cívica" d'Europa
Arribo a Clot-Aragó i agafo bitllet senzill fins a Maçanet-Massanes. Agafo el tren cap a Mataró de les 09:08, que em deixa a Badalona a les 09:17.
A Badalona, poc ambient... res fa presagiar l'arribada d'un tren històric a les 9:30, però finalment arriba puntual. Sorpresa: a més de la composició anunciada (cotxes del museu + Alsthom) també porta la 308 Diesel en doble tracció
El tren, de l'associació de Badalona, anava pràcticament buit, ja que era una sortida particular. Penso que no és massa just que aquestes coses siguin tant "particulars" i tancades al públic en general, a més que molts pagaríem gustosament per un bitllet en un tren així. En fi...
Agafo el següent rodalies i baixo a Mataró, on esperant el tren cap a Maçanet aprofito per fotografiar l'estació.
A les 10:27, agafo el guiri-tren de la costa cap a Maçanet. Davant porta uns russos llegint un initeligible diari amb lletres rares, al costat un grup d'alemanys que van a "Calela"... el tren va força ple fins a Blanes. Allà baixa tothom i quedem només 4 persones al cotxe, tres de les quals baixaran a Tordera. Per tant, arribo jo sol a Maçanet, encara que pel que veig la resta de cotxes anaven una mica més plens.
A Maçanet em trobo amb el Sr. Entfe001 i un altra aficionat que no és d'aquest fòrum, que havien anat a fotografiar la composició francesa al seu pas per aquesta estació. Esperarem 1 hora a que arribi el pròxim tren, conversant de trens, com no podia ser d'altra manera... i una mica de busos també.
A les 12:27 (a partir d'aquí algú podrà donar les hores més exactes que jo
) agafem la patera internacional, formada per una 440 reformada amb seients de pedra que ens torturarà les esquenes durant hora i mitja. el tren, a més, arriba en composició simple, i tenim la sort d'agafar els últims seients lliures. Just en aquell moment, arriba un altra tren de la línia de la costa, per la qual cosa tots els passatgers que arriben i fan l'enllaç han de quedar-se drets... fins a Girona, no hi cabrà ni una agulla.
Arribem a Portbou, ja amb el tren més buit, i veiem la composició històrica badalonina parada. Continuem fins a Cervera de la Marenda on arribem poc passades les 14 hores.
Allí ens trobem amb d'altres membres del fòrum (trenscat, liniadelripollès) i comencem a fotografiar la locomotora de vapor, estacionada en una via de l'estació fora de la coberta. Al cap d'una estona, comencen les maniobres per invertir la locomotora, que seguim pas per pas. Aparten la locomotora, i la deixen en una via del taller, on restarà fins poc abans de la sortida.
Com que encara quedaven un parell d'hores, ens dediquem a passejar per l'estació, pel poble o a jugar amb les maquinetes de bitllets o amb les compostadores, comprovant que ambdues estan construïdes sòlidament ja que van aguantar pacientment totes les proves (algunes cruels) a les que les van sotmetre alguns. Al cap d0uanestona, arriba en UT596001 que s'uneix al grup, encara que és un "sin papeles".
Cap allà les 17:00, comencen les maniobres per treure la locomotora del dipòsit i col·locar-la en posició per retornar cap a Toulouse. Amb la locomotora ja acoblada, aprofitem per fer-nos-hi fotos i fins i tot alguns pugen a la cabina. Al cap d'una estona, tothom avall... vamos que nos vamos. El maquinista fa una arrencada el més espectacular possible, i la locomotora s'allunya deixant-nos extasiats en un silenci i amb una tranquilitat que només és comparable a la relaxació després de... bé, ja m'enteneu 8)
Arriba en Josep_serre, que es perd tota la moguda. Tornada cap a casa... hem comprat bitllets del més variats: alguns compren Cerbère-Portbou, d'altres comprem Cerbère-Barcelona directe que ens fan en dos bitllets separats, com és costum a la companyia (continua semblant-me força curiós això de tenir un bitllet Portbou-Barcelona de la SNCF)
I bé, tornada a Àfri... vull dir, a Catalunya. Observem les maniobres a Portbou, i al cap d'una hora ens entaforem a una altra 440R amb seients de 3a, que ens portarà fins a BCN, encara que el Sr. Entfe001 es queda a Girona.
Baixo a Clot-Aragó, i tornada amb L2 fins al punt de partida.
The end.
Us la resumeixo vista des de la meva part:
El meu viatge comença a BCN-Sagrada Família. Agafo la L2 sense novetat. Com a particularitat, tampoc massa extranya, el tren estava ple d'escombraries (llaunes, bosses, pipes,etc.). Ja se sap, és la Mercè, la festa major de la ciutat més "cívica" d'Europa

Arribo a Clot-Aragó i agafo bitllet senzill fins a Maçanet-Massanes. Agafo el tren cap a Mataró de les 09:08, que em deixa a Badalona a les 09:17.
A Badalona, poc ambient... res fa presagiar l'arribada d'un tren històric a les 9:30, però finalment arriba puntual. Sorpresa: a més de la composició anunciada (cotxes del museu + Alsthom) també porta la 308 Diesel en doble tracció

El tren, de l'associació de Badalona, anava pràcticament buit, ja que era una sortida particular. Penso que no és massa just que aquestes coses siguin tant "particulars" i tancades al públic en general, a més que molts pagaríem gustosament per un bitllet en un tren així. En fi...
Agafo el següent rodalies i baixo a Mataró, on esperant el tren cap a Maçanet aprofito per fotografiar l'estació.
A les 10:27, agafo el guiri-tren de la costa cap a Maçanet. Davant porta uns russos llegint un initeligible diari amb lletres rares, al costat un grup d'alemanys que van a "Calela"... el tren va força ple fins a Blanes. Allà baixa tothom i quedem només 4 persones al cotxe, tres de les quals baixaran a Tordera. Per tant, arribo jo sol a Maçanet, encara que pel que veig la resta de cotxes anaven una mica més plens.
A Maçanet em trobo amb el Sr. Entfe001 i un altra aficionat que no és d'aquest fòrum, que havien anat a fotografiar la composició francesa al seu pas per aquesta estació. Esperarem 1 hora a que arribi el pròxim tren, conversant de trens, com no podia ser d'altra manera... i una mica de busos també.
A les 12:27 (a partir d'aquí algú podrà donar les hores més exactes que jo

Arribem a Portbou, ja amb el tren més buit, i veiem la composició històrica badalonina parada. Continuem fins a Cervera de la Marenda on arribem poc passades les 14 hores.
Allí ens trobem amb d'altres membres del fòrum (trenscat, liniadelripollès) i comencem a fotografiar la locomotora de vapor, estacionada en una via de l'estació fora de la coberta. Al cap d'una estona, comencen les maniobres per invertir la locomotora, que seguim pas per pas. Aparten la locomotora, i la deixen en una via del taller, on restarà fins poc abans de la sortida.
Com que encara quedaven un parell d'hores, ens dediquem a passejar per l'estació, pel poble o a jugar amb les maquinetes de bitllets o amb les compostadores, comprovant que ambdues estan construïdes sòlidament ja que van aguantar pacientment totes les proves (algunes cruels) a les que les van sotmetre alguns. Al cap d0uanestona, arriba en UT596001 que s'uneix al grup, encara que és un "sin papeles".
Cap allà les 17:00, comencen les maniobres per treure la locomotora del dipòsit i col·locar-la en posició per retornar cap a Toulouse. Amb la locomotora ja acoblada, aprofitem per fer-nos-hi fotos i fins i tot alguns pugen a la cabina. Al cap d'una estona, tothom avall... vamos que nos vamos. El maquinista fa una arrencada el més espectacular possible, i la locomotora s'allunya deixant-nos extasiats en un silenci i amb una tranquilitat que només és comparable a la relaxació després de... bé, ja m'enteneu 8)
Arriba en Josep_serre, que es perd tota la moguda. Tornada cap a casa... hem comprat bitllets del més variats: alguns compren Cerbère-Portbou, d'altres comprem Cerbère-Barcelona directe que ens fan en dos bitllets separats, com és costum a la companyia (continua semblant-me força curiós això de tenir un bitllet Portbou-Barcelona de la SNCF)
I bé, tornada a Àfri... vull dir, a Catalunya. Observem les maniobres a Portbou, i al cap d'una hora ens entaforem a una altra 440R amb seients de 3a, que ens portarà fins a BCN, encara que el Sr. Entfe001 es queda a Girona.
Baixo a Clot-Aragó, i tornada amb L2 fins al punt de partida.
The end.
- Fitxers adjunts
-
- La 440R que ens portarà cap a casa
- 09-440.jpg (119.98 KiB) Visualitzat 2130 cops
-
- Maniobres de SNCF a Portbou
- 08-portbou-sncf.jpg (123.11 KiB) Visualitzat 2131 cops
-
- Sortida del tren históric cap a Toulouse
- 07-vapor-sortida.jpg (101.68 KiB) Visualitzat 2130 cops
-
- La locomotora de vapor, apartada al dipósit
- 06-vapor-apartat.jpg (130.23 KiB) Visualitzat 2125 cops
-
- Maniobres de la locomotora de vapor
- 05vapor-pas-nivell.jpg (153.84 KiB) Visualitzat 2127 cops
-
- Locomotora de vapor, francesa peró de cosntrucció americana. Una moderna Sybic apta per 200 Km/h al seu costat
- 04-vapor-2.jpg (122.85 KiB) Visualitzat 2130 cops
-
- Dues locomotores franceses, una el present i l'altra el passat
- 03-vapor-1.jpg (131.49 KiB) Visualitzat 2131 cops
-
- La locomotora 308, donant doble tracció al tren de l'associació de Badalona
- 02-308.jpg (123.32 KiB) Visualitzat 2130 cops
-
- Primer objectiu: sortida del tren históric amb la locomotora Alsthom sèrie 276 des de Badalona fins a Portbou
- 01-alsthom-1.jpg (120.39 KiB) Visualitzat 2132 cops
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 26/09/2005 10:38, en total s’ha editat 1 vegada.
Les fotos son fantástiques!!, en fas una enveja, ....

Gràcies per publicarles.



Gràcies per publicarles.