Presentació del tren del rècord de velocitat
Ara ja no corren tant.Guigui ha escrit:Ostres, en 11 minuts de Sants a Atocha! Això li agradarà a en Ecomobisostrans!U-Bahn ha escrit:Els 103 aniran a 3500 de BCN a Madrid, però no crec que quan s'inauguri passi dels 300.

Es pot, però és absurd traslladar un tren a milers de quilòmetres de la factoria per fer una prova, tornar a fàbrica a fer-li modificacions, tornar-lo a provar...Jordi Freixas ha escrit:Ja... i per això no es poden fer proves de fiabilitat a Catalunya, no?
Pel que fa a les proves de velocitat màxima, es tracta més de trobar el traçat idoni (recte, segur i poc transitat) que de fer-ho prop o lluny de la fàbrica. Vaja, dic jo.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
De fet, si s'ha fet a la LGV Est ha sigut per ser una línia que encara no s'ha estrenat en servei comercial i la qual ha sigut construida amb uns paràmetres molt favorables per a la circulació a molt alta velocitat, com poden ser els radis de corbatura, per exemple.Platanito ha escrit:Pel que fa a les proves de velocitat màxima, es tracta més de trobar el traçat idoni (recte, segur i poc transitat) que de fer-ho prop o lluny de la fàbrica. Vaja, dic jo.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Però Alstom de Santa Perpètua és una "sucursal", al igual que ho era la fàbrica d'Albuixec (ara Vossloh). La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau). D'allí és d'on surten totes les idees, i el que és lògic és que aquest tipus de decisions surtin i es fagin a la seu central de l'empresa, no?Jordi Freixas ha escrit:Però si la fàbrica està a Santa Perpètua!!! No és la d'Alsthom?

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.aarongilp ha escrit:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
Em sona algo semblant a això, i de fet, explicaria encara més que el rècord s'hagi fet en aquella línia.buertu ha escrit:Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.aarongilp ha escrit:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
I la Nissan fabrica tots els seus vehicles a la Zona Franca, i la Renault a Valladolid, i... segueixo?Jordi Freixas ha escrit:Però si la fàbrica està a Santa Perpètua!!!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Home, com no sigui a la línia de Puigcerdà...Jordi Freixas ha escrit:Ja... i per això no es poden fer proves de fiabilitat a Catalunya, no?

Sigui com sigui, tingues en compte que sí que es fan proves de fiabilitat a Catalunya. Prova d'això són els Civia que volten per tot el país i que tots alguna vegada hem vist (Figueres, Puigcerdà, etc.)...

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Sí, ja... però tal i com en un altre fil va apuntar no sé qui, posar un tren a prop de 600 km/h per després fer-lo anar a una velocitat comercial de 320, havia de servir per assegurar-se que amb tota regla, el tren a aquesta velocitat aguantaria sense cap problema. I segur que molts dels trens que apareguin allà i aquí, seran de la mateixa tecnologia o similar. Però... i la via? No és una part fonamental per a poguer posar un tren a aquesta velocitat?
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
La via i l'electrificació. He llegit que per poder realitzar el rècord es va sobretensar la catenària fins a 31.000 V (normalment a 25.000 V). Crec que si es realitzés una prova d'aquesta velocitat a Catalunya, i més en concret a les comarques gironines, mitja província es quedaria sense llum al pas d'un tren amb aquesta velocitat.
Concretament, cau a la regió de Franc Comtat (Franche-Comté, en francès), situada a tocar de Suïssa, al nord de Lausana. Alemanya en queda relativament lluny, més de 100 km.buertu ha escrit:Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.aarongilp ha escrit:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Però queda més aprop de la LGV Est que de qualsevol altra LGV. I rectifico, no és l'Alstom la que està a Belfort (està a La Rochelle), sinó el "Technicentre Est Européen", on van preparar la branca per al rècord.Guigui ha escrit:Concretament, cau a la regió de Franc Comtat (Franche-Comté, en francès), situada a tocar de Suïssa, al nord de Lausana. Alemanya en queda relativament lluny, més de 100 km.buertu ha escrit:Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.aarongilp ha escrit:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
L'Alstom Video Magazine (en anglès) del mes d'abril parla del tren rècord de velocitat!!!
Vegeu el video ací.

Vegeu el video ací.

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Des de diumenge passat, el TGV del rècord d'abril està exposat davant la Torre Eiffel. Aquest matí he anat a fer-hi un tomb.
Ací teniu un resum del que es podia veure.









I, de regal, m'han donat això:

Ací teniu un resum del que es podia veure.









I, de regal, m'han donat això:

Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOH! Que maco!!! Com m'hagués agradat poder-lo veure en persona, i a més, reconec el lloc i tot! Pensava que ja l'haurien tornat al seu estat original, ja que vaig sentir (llegir) campanes de que només acabar les últimes passades retornaven la branca al seu estat per a adaptar-la per al servei comercial. De fet, veig que només hi havia una de les motrius de la POS 4402 i un dels remolcs Dúplex...Moltes gràcies per les fotos!
P.D.: Jo vull una gorra

P.D.: Jo vull una gorra








Quina passada!!! Potser em vaig equivocar de mes, i hauria d'haver estat aquest!!



Jo també, de fet, si ho haguessin fet 2 mesos menys 2 setmanes abans m'hi hagués trobat de plè...metring ha escrit:Quina passada!!! Potser em vaig equivocar de mes, i hauria d'haver estat aquest!!![]()