El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha presentat avui el projecte de desdoblament de l’Eix Transversal, un cop iniciat el procés d’informació pública de l’estudi de viabilitat. Aquest estudi inclou una anàlisi de la viabilitat econòmico-financera del projecte, un estudi de mobilitat i els estudis informatius i d’impacte ambiental de diversos trams a desdoblar. La concessió de l’eix abasta 155 quilòmetres, dels quals se’n desdoblaran 145, i les obres suposaran una inversió de 690 MEUR. Els treballs es podrien licitar abans de finals d’any i començar el segon semestre de l’any vinent.
Eix vertebrador
Al llarg dels 155 quilòmetres del seu recorregut, l’Eix Transversal (C-25), entre Cervera i l’N-II a Riudellots de la Selva, vertebra les comunicacions viàries entre la plana de Lleida, les comarques centrals i Girona. En l’actualitat, tenen característiques d’autovia els trams de Cervera a les Oluges, el tram de circumval•lació de Manresa i el tram comú amb la xarxa arterial de Vic; en total, 10,2 quilòmetres.
Des que va entrar en servei, el 1997, el trànsit a l’Eix Transversal ha experimentat un creixement que fa aconsellable desdoblar-lo totalment. Aquesta via registra una intensitat mitjana d’entre 8.000 i 17.000 vehicles diaris, amb un alt percentatge de circulació de vehicles pesants, d’entre el 20% i el 30%, segons els trams. Així, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst desdoblar tot l’Eix, amb l’objectiu d’augmentar la seva capacitat, seguretat i nivell de servei. (...)
Generalitat de Catalunya
