Resum de les futures estacions de rodalies de BCN

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Vox
N8
N8
Entrades: 1263
Ubicació: Badalona

Resum de les futures estacions de rodalies de BCN

Entrada Autor: Vox » Dimarts 22/05/2007 2:01

Vejam, fem resum:

-Sagrera-TAV (parlo de la part rodalies) es segura i a l'espera de no se que.

-Torrassa es segura i de fet fa alguns dies va sortir alguna noticia sobre l'inici aviat (2008?) i acabament pel mític 2010. Torrassa en teoria hauria de provocar la reordenació de les linees.

-Sagrera-Meridiana (preferiria Meridiana i prou) es segura des fa un temps que es va parlar de 60 mill € i fa res s'ha concretat. Molts pensen que això provocarà el tancament de Sant Andreu Arenal (res oficial).

-Glòries es encara una idea. Podria carregar-se Clot (que no te pla de millores).

-La remodelació total d'Arc de Triomf està ja tancada i crec que s'havia d'iniciar aquesta primavera (final d'obres: 2009).

-La remodelació de PdG es d'ara? Vull dir, es una noticia nova? Bé, aquesta tambè es segura ja.

Quelcom més?

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/05/2007 9:26

També ha sonat algun pardalet de que Sant Andreu Comtal podria "desplaçar-se" més al nord per formar un intercanviador a Trinitat Vella amb el metro (L1 i L3). Però no sé si es tracta més aviat d'un somni sensat, més que d'una intenció més o menys ferma.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 22/05/2007 10:16

Efectivament, en una publicitat de l'Ajuntament, apareixia el plànol de la nova estació de S.A. Comptal, desplaçada cap el cantó mar. Em sona que en algun fil va ser penjat, però no recordo en cap...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/05/2007 10:33

metring ha escrit:Efectivament, en una publicitat de l'Ajuntament, apareixia el plànol de la nova estació de S.A. Comptal, desplaçada cap el cantó mar.
Cantó mar? Això significaria cap al Triangle o Sagrera. Tindria molta més lògica allunyar-la d'aquesta última i crear un intercanviador que seria el gran nus de comunicacions del nord de Barcelona, amb connexió directa amb Sta. Coloma, el nord de Badalona, Nou Barris i la Vall d'Hebron.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/05/2007 10:55

Un cop més, es confirma l'absoluta falta de visió de futur dels que prenen les decisions en matèria de TP. Encara ningú no els ha fet veure que els diferents modes i operadors es necessiten mútuament per afavorir-ne l'ús? Doncs ja que es gasten no pocs diners en desplaçar l'estació, que n'inverteixin una mica més en construir, mig quilòmetre enllà, un gran intercanviador entre Renfe, L1 i L3, que permetria distribuir tot el trànsit procedent del Vallès i Girona pel nord del Barcelonès, sense necessitat d'arribar-se més lluny. Però tant costa posar-hi una mica de pesquis, o la poca matèria grisa que semblen tenir se'ls acaba amb la LAV (i encara gràcies)?

Uns que fan i desfan amb absolut desconeixement de la situació, i els que podrien aturar-los no fan més que adorar la Santíssima Trinitat (l'Hereu Jordi, el Papà Nadal i Sta. Magdalena). Quin fàstic de gent, caram!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 22/05/2007 11:17

metring ha escrit:Efectivament, en una publicitat de l'Ajuntament, apareixia el plànol de la nova estació de S.A. Comptal
Aquesta societat anònima que dius, S.A.Comptal, es dedica a temes de comptabilitat? Es tracta d'una gestoria? Com pot una empresa d'aquest tipus ser tan potent com per tenir una estació pròpia?


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dimarts 22/05/2007 11:17

Penso que si volen inaugurar Sagrera-Meridiana com un potent intercanviador de metro, i si finalment es trasllada l'estació d'autobusos de Fabra i Puig, aleshores seria necessari plantejar tancar Sant Andreu Arenal per evitar l'excés de parades.
Les parades cada 500 metres són molt interessants electoralment peró un desastre per a la competivitat del ferrocarril, una cosa que a FGC és evident que porten anys sense adonar-se.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 22/05/2007 11:23

fantito ha escrit:Si pogués posar imatges, que no puc, us posaria l'esquema.
No fa falta enviar-les com a fitxers adjunts al fòrum: les imatges es poden col·locar a un altre servidor i referenciar-les aquí mitjançant etiquetes Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/05/2007 11:23

Watermark ha escrit:Les parades cada 500 metres són molt interessants electoralment peró un desastre per a la competivitat del ferrocarril, una cosa que a FGC és evident que porten anys sense adonar-se.
Aquí rau el quid de la qüestió. Mentre qualsevol disbarat doni rèdit electoral, el sentit comú i el bé a la societat se'n poden anar tranquil·lament al carall. Així de dur, però així de clar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dijous 26/07/2007 3:59

Watermark ha escrit:Penso que si volen inaugurar Sagrera-Meridiana com un potent intercanviador de metro, i si finalment es trasllada l'estació d'autobusos de Fabra i Puig, aleshores seria necessari plantejar tancar Sant Andreu Arenal per evitar l'excés de parades.
Les parades cada 500 metres són molt interessants electoralment peró un desastre per a la competivitat del ferrocarril, una cosa que a FGC és evident que porten anys sense adonar-se.
Això de les parades tant juntes només és una intenció de fer de la xarxa de Rodalies un Metro. Fer 21 linies de metro on hi anirien incloses les linies c1,c2,c3,c4,c7 i c10 com L14,L15,L16, etc. El funciular de Montjuïc es consideraria una linia de metro també. Això no és una idea meva, tant sols es va publicar a no sé exactament a on.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

daneel
N5
N5
Entrades: 116
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: daneel » Dijous 26/07/2007 8:35

Sobre la estación de la Torrassa ¿existe información sobre la misma?

Lo último que recuerdo es que hace más de año y medio se licitó el estudio de la misma, junto con la reordenación de las líneas de cercanias BCN; pero no he vuelto a ver más información.

Si alguien tiene más detalles, agradeceria los publicara.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 26/07/2007 11:03

sortrens ha escrit:Les parades cada 500 metres són molt interessants electoralment peró un desastre per a la competivitat del ferrocarril, una cosa que a FGC és evident que porten anys sense adonar-se.
Això de les parades tant juntes només és una intenció de fer de la xarxa de Rodalies un Metro. Fer 21 linies de metro on hi anirien incloses les linies c1,c2,c3,c4,c7 i c10 com L14,L15,L16, etc. El funciular de Montjuïc es consideraria una linia de metro també. Això no és una idea meva, tant sols es va publicar a no sé exactament a on.[/quote]
Un error gravíssim. En el cas d'FGC ho puc entendre perquè les àrees que cobreix no disposen de servei de metro, però en el cas de Renfe és una animalada com una casa de pagès, a banda de demostrar que qui pren decisions no té ni la més remota idea de què és la integració tarifària.

Perdre mitja hora per creuar Barcelona amb un servei passant és inadmissible.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 26/07/2007 13:39

daneel ha escrit:Sobre la estación de la Torrassa ¿existe información sobre la misma?

Lo último que recuerdo es que hace más de año y medio se licitó el estudio de la misma, junto con la reordenación de las líneas de cercanias BCN; pero no he vuelto a ver más información.

Si alguien tiene más detalles, agradeceria los publicara.
ya tiene presupuesto, pero no tiene fecha



Vox
N8
N8
Entrades: 1263
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 26/07/2007 16:08

Danzig ha escrit:
daneel ha escrit:Sobre la estación de la Torrassa ¿existe información sobre la misma?

Lo último que recuerdo es que hace más de año y medio se licitó el estudio de la misma, junto con la reordenación de las líneas de cercanias BCN; pero no he vuelto a ver más información.

Si alguien tiene más detalles, agradeceria los publicara.
ya tiene presupuesto, pero no tiene fecha
Suposo que s'ha d'esperar a saber que coi es fara amb rodalies, no? Vull dir, en teoria d'aquí a finals d'any es concretaran les condicions del raspas i es fara un poti poti de les actuacions que ja tenia previstes fomento i la Gene.

Apart, la reordenació de linees provocaria la millora de freqüències i això no es pot fer fins que la LAV estigui 100% operativa, no?

Bé, en tot cas, l'estació si que podrien començar a fer-la al 2008 ja que al 2010 hauria de ser posible la desitjada reordenació, encara que la meva R1 passi a ser R2 i de blava a verda :'(

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/07/2007 19:21

entfe001 ha escrit:Un error gravíssim. En el cas d'FGC ho puc entendre perquè les àrees que cobreix no disposen de servei de metro, però en el cas de Renfe és una animalada com una casa de pagès, a banda de demostrar que qui pren decisions no té ni la més remota idea de què és la integració tarifària.
Encara s'entén si fan intercanviadors que tindran molta afluència com la Torrassa, Glòries i la meva desitjada però mai realitzada Trinitat Vella, però també caldria pensar en tancar-ne d'altres que podrien sobrar en aquest sentit.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dijous 26/07/2007 21:28

Ara acabo de recordar que va ser el Portbella qui va proposar fer 21 o més línies de metro. Aleshores la meva pregunta és: Algú sap si la línia C1 pasa a ser la L14 del metro aleshores fins a on arribará? Fins a Mongat i apartir de mongat considerar la linia C1. :?:


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dijous 26/07/2007 21:33

El Portabella va proposar crear un operador únic per a tots els serveis (metro, rodalies, tram) si guanyava les eleccions municipals, si no recordo malament.



Vox
N8
N8
Entrades: 1263
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 27/07/2007 2:01

Es el mateix que va proposar traslladar el Tibidabo al Fòrum? :D

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 27/07/2007 2:11

Sí, el mateix incompetent...



Avatar de l’usuari
subwayworld
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Badalona-Pep Ventura
Contacta:

Entrada Autor: subwayworld » Divendres 27/07/2007 10:48

El traspàs de rodalies a la generalitat seria un error. Hi hauria una estació cada pocs metros, intentarien fer algu tipo "metro del Maresme" o "metro del baix Garraf". Em refereixo que si ho volen unir tot, aquests perdrien les seves "esencies" i tot funcionaria igual. Seria un error.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”