Bon dia,
Em comunico amb vostè després d’haver rebut el seu correu electrònic. No està prohibit fer fotografies al metro, tan sols i per motius de seguretat, tothom qui vulgui fer fotografies ha de sol·licitar un permís al departament de relacions externes per tal de portar un control i avisar a les gerències de metro o caps de línia d’autobús de la presència de persones fotografiant o rodant a les instal·lacions de TMB.
Cordialment,
Transports Metropolitans de Barcelona
Departament de Relacions Externes
I la meva resposta:
Benvolguts senyors,
Primerament agrair-los la seva resposta.
Ara, els agrairia que m'aclarissin unes matitzacions que encara no entenc i que se'm poden donar:
Si tal com em diu no està prohibit, què passaria si jo no demanés aquest permís, ja sigui perquè m'ha estat imposible o perquè sovint no es possible programar-se les sortides fotogràfiques amb suficient antelació? Si no està prohibit, podria ser increpat pel personal del metro per no tenir permís? Si llavors se'm demana que deixi de fer fotografies, no m'ho estan prohibint? La meva potser limitada lògica diu que el que no està permés és que està prohibit, ja que si no està permés fer fotos sense permís, llavors jo interpreto que està prohibit fer fotos sense aquest.
Així mateix segueixo sense comprendre quins problemes de seguretat pot portar que una persona, de peu a l'andana on estaria com a usuari del metro, utilitzi una càmera de fotos, obviament sense trípode.
Agraint-los per endavant la seva atenció, rebi un cordial salutament,
Joan Espina
Sincerament, crec que la resposta de TMB és de nen de parvulari.