Fluxos mal calculats a les barreres del metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Fluxos mal calculats a les barreres del metro

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/06/2007 19:44

A la barrera de Fontana hi deu haver un total de deu cancel·ladores, aproximadament. D'aquestes, només dues o tres són per sortir, mentre la resta és per entrar. TMB encara no s'ha adonat de que causa un coll d'ampolla, atès que l'afluència massiva es dóna quan surt la gent que ve d'un tren (o fins i tot de dos, si s'hi creuen), mentre l'entrada és sempre esglaonada?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 30/06/2007 19:57

Això li passa a TMB per no contractar-me ;)
http://transport.cat/viewtopic.php?t=1858

Jo, per un mòdic preu... adapto el simulador pel que calgui :D


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/06/2007 20:04

Fran-Ikarus ha escrit:Això li passa a TMB per no contractar-me ;)
Conyeta a part, estic convençut de que entre tots els membres de Fotracat ens fem càrrec de l'ATM, DPTOP i diferents operadors i acabarem tenint una xarxa de TP per llepar-s'hi els dits.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 30/06/2007 20:32

A L'estacio de Fontana la van cag...amb la reforma del vestibul, be per la ubicació d'escales i demes era forÇa dificil fer algo mes practic, pero abans desde l'escala mecanica de sortida es podia girar a l'esquerra cap al carrer Asturies, ara cal donar la volta per Gran de Gracia, abans amb aquesta sortida es desenbussava molta gent, ara hi ha una porta d'emergencia, que en un principi la obria la gent que volia sortir com SEMPRE cap el carrer Asturies, ara em sembla que fins i tot esta soldada, a sobre hi ha d'haber un bar i un quiosc nomes accesible desde el carrer, sembla mentida amb lo gran que es el solar i tant mal distribuit, perque crec que es de les poques estacions que el vestibul ocupa un solar sencer a peu de carrer, encara somio que algun dia distribueixin millor l'espai.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 30/06/2007 20:40

Les grans reformes, de moment, només les fa i les farà FGC.

Un exemple el tenim a Provença.
En obres l'intercanviador Sant Gervasi-Plaça Molina, que ha de permetre començar les obres de desmuntatge de Gràcia per deixar-la amb tres vies, sense columnes a les andanes i adaptada a PMR.
Nova platja de vies a Sarrià, amb andana central i tres vies.
faristol ha escrit:A L'estacio de Fontana la van cag...amb la reforma del vestibul, be per la ubicació d'escales i demes era forÇa dificil fer algo mes practic, pero abans desde l'escala mecanica de sortida es podia girar a l'esquerra cap al carrer Asturies, ara cal donar la volta per Gran de Gracia, abans amb aquesta sortida es desenbussava molta gent, ara hi ha una porta d'emergencia, que en un principi la obria la gent que volia sortir com SEMPRE cap el carrer Asturies, ara em sembla que fins i tot esta soldada, a sobre hi ha d'haber un bar i un quiosc nomes accesible desde el carrer, sembla mentida amb lo gran que es el solar i tant mal distribuit, perque crec que es de les poques estacions que el vestibul ocupa un solar sencer a peu de carrer, encara somio que algun dia distribueixin millor l'espai.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 30/06/2007 20:42

Sistemes de billetatge i blocatges per a mi, eh? ;)
Guigui ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Això li passa a TMB per no contractar-me ;)
Conyeta a part, estic convençut de que entre tots els membres de Fotracat ens fem càrrec de l'ATM, DPTOP i diferents operadors i acabarem tenint una xarxa de TP per llepar-s'hi els dits.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/06/2007 20:42

Considerant la distribució actual del vestíbul de Fontana, ja seria una solució prou bona que inverteixin el nombre de portes d'entrada i sortida, per la qual cosa n'hi ha prou amb pitjar un botonet. La resta donarà més o menys murga, però considero que és prou satisfactori, tot i que tampoc costaria massa habilitar la sortida d'emergència com a accés directe des de les escales mecàniques.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 30/06/2007 20:52

Ei, no! poca broma; que aquest programeta estava fet com a pràctica d'una assignatura de Simulació, i durant un temps vaig sospesar fer, com a Projecte de Final de Carrera, un sistema molt més genèric que permetés de definir qualsevol estació (incloent els trens que arriben/surten, les andanes, les escales, els accesos al carrer) per simular els fluxos de passatge.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Diumenge 01/07/2007 16:27

Si no recordo malament son 5 validadors d'entrada i 2 de sortida (sense comptar el PMR). Jo no ho trobo tan malament ja que a segons quines hores entra moltissima gent, potser estan mal calculats però els Agents que estan a l'estació no són els que decideixen quants fiquen per entrar i quants per sortir. A més que fiquen pocs perquè se sap que la sortida es molt més fluida que l'entrada.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 01/07/2007 16:30

Denisuko ha escrit:Si no recordo malament son 5 validadors d'entrada i 2 de sortida (sense comptar el PMR). Jo no ho trobo tan malament ja que a segons quines hores entra moltissima gent, potser estan mal calculats però els Agents que estan a l'estació no són els que decideixen quants fiquen per entrar i quants per sortir. A més que fiquen pocs perquè se sap que la sortida es molt més fluida que l'entrada.
Doncs jo la faig servir relativament sovint, a qualsevol hora del dia (i de la nit), i mai m'he trobat amb la més mínima aglomeracioneta per entrar, però per sortir ja m'he hagut d'aturar.

I ja m'imagino que els agents que hi ha allí poc hi poden fer, però això no és impediment perquè es faci saber la situació a qui pugui fer-hi quelcom i obrar en conseqüència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Diumenge 01/07/2007 17:06

Guigui ha escrit:...tot i que tampoc costaria massa habilitar la sortida d'emergència com a accés directe des de les escales mecàniques.
I aniria molt millor, seria com a Catalunya L3 on per entrar són unes validadores i per sortir són unes altres.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 01/07/2007 18:03

Denisuko ha escrit:
Guigui ha escrit:...tot i que tampoc costaria massa habilitar la sortida d'emergència com a accés directe des de les escales mecàniques.
I aniria molt millor, seria com a Catalunya L3 on per entrar són unes validadores i per sortir són unes altres.
Considero, més aviat, que estaria millor mantenir operatives les sortides actuals del cantó Major de Gràcia, bàsicament per dos motius:

- El trasllat de les barreres a l'actual sortida d'emergència només desplaçaria el problema, però no l'eliminaria, causant, a més, retencions perilloses al capdamunt de l'escala mecànica.
- També cal preveure sortides des de les escales estàtiques.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 09/07/2007 14:39

O bé és telepatia o bé aquest fòrum té més influència de la que ens pensem: avui, a Fontana, quatre barreres per sortir, dues per entrar i la de PMR (reversible).

)))3 :plas


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 09/07/2007 14:54

a hospital de sant pau, sortida dos de maig, hi ha només UNA per sortir, la resta són totes d'entrada... >:(


ES PELIGROSO ASOMARSE

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”