Agost a Madrid
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Com que sé que tots estàveu impacients i no podíeu dormir del nerviosisme, us comunico que ja torno a ser per aquí al fòrum
això vol dir que ja s'ha acabat el meu petit viatge
Un resum del que he provat transportilment parlant:

això vol dir que ja s'ha acabat el meu petit viatge

Un resum del que he provat transportilment parlant:
- Alvia BCN-Madrid
- Metro Madrid
- EMT (Bus) Madrid
- Metro Ligero Madrid
- Cercanías Madrid (incloent trens directes entre San Fernando de Henares i Chamartín per O'Donell)
- Talgo Madrid-Alacant
- Tram-tren Alacant-Benidorm-Dènia
- Talgo Alacant-València
- Metro València (inclosa una reclamació
)
- Arco València-Barcelona (inclosa sala VIP preferent
)

Holaaaaaa, bentornaaaat!!!!
Aquests per aquí, bé, es pot dir que s'han portat bé
Ja ens explicaras més cosetes, fins després!!

Aquests per aquí, bé, es pot dir que s'han portat bé

Ja ens explicaras més cosetes, fins després!!
- wefer
- Administrador
- Contacta:
I tu què, vas participar aquesta vegada a la festa de xinesos de la tornada al compartiment de lliteres? O era una festa albanokosovar, aquesta vegada?entfe001 ha escrit:Així doncs, ja et van servir a Chamartín?

En breu posaré algunes fotos de tot el que he vist, transportilment parlant

Vaig tenir sort i vaig anar amb dos d'Interrail que a Barcelona transbordaven al Catalan, un jubilat que baixava a Girona i una parella que anava al Museu Dalí. En tot cas, estava tan cansant que abans de Guadalajara ja vaig quedar-me clapat.
Segur que et va agradar! Les 3000s i 3400s, les 5 clàsiques linees (L1-5), la sensació de velocitat de les velles 5000 per la L6, les 9000 i 7000 per les L7 i L10, la fabulosa L8, el MetroSur.. Els nous intercambiadors, la renovada L3 etc etcwefer ha escrit: En breu posaré algunes fotos de tot el que he vist, transportilment parlant
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- wefer
- Administrador
- Contacta:
Doncs sí, em va agradar i molt.Vox ha escrit:Segur que et va agradar!
Com que això de classificar les fotos i adaptar-les per penjar va per llarg, us començaré a explicar les meves impressions, començant pel metro de Madrid:
Des del principi, la visita al metro de Madrid la vaig fer marcada per la comparació entre el metro de Madrid i el de BCN. Després de catar totes les línies de Madrid, puc dir que, en general, el metro de BCN sembla el tren de la bruixa comparat amb el de Madrid.
Dit d'una altra manera, el metro de Madrid és millor en gairebé tot al de BCN. De fet, el de BCN només pot plantar cara en dues coses: velocitat i senyalització/informació als viatgers.
Comencem pel començament:
- Quan parlem del Metro de Madrid, parlem d'un metro que té 283 km d'extensió. BCN només en té 102 Km, és a dir, molt menys de la meitat
El metro de Madrid, igualment, transporta molts més viatgers que el de BCN.
- Exceptuant les estacions més antigues, ens trobem amb que l'enorme quantitat d'estacions construïdes en els últims anys es fan seguint un model extremadament ampli, que contrasta amb el model míni de les estacions de BCN. Els passadissos acostumen a ser molt amplis, els vestíbuls immensos i les andanes aproximadament del doble d'amplada de l'habitual a BCN.
- Els nous intercanviadors, com per exemple Chamartín, Principe Pio, etc, només se'ls pot qualificar de descomunals. En els seus vestíbuls es podrien jugar partits de futbol si calgués
i tot i així no es molestaria als viatgers. Existeixen diversos nivells units per multitud d'escales mecàniques tant de pujada com de baixada de vegades en número de 4 o 6. Al costat d'aquests intrecanviadors, Sagrera-Meridiana, Universitat o Diagonal-Provença semblen simples estacions de barri.
- A les noves estacions, acostuma a haver-hi decoracions força espectaculars (vist des de BCN).
- Tot, absolutament tot, està extremadament net. Malgrat la immensitat d'algunes estacions, és difícil veure-hi alguna pintada o tan sols un paper a terra. Molt probablement hi té molt a veure el fet que hi ha presència de treballadors de la companyia en gairebé totes les estacions (per no dir totes): taquillers, personal de seguretat, neteja, informació, etc, sempre acostumes a trobar algú a prop.
- Els enllaços entre línies estan molt ben estudiats. Poc són els enllaços llargs (tipus Diagonal, per exemple) que podem trobar a la xarxa. En les noves estacions de correspondència, els trens paren un al costat de l'altre, és a dir, com a l'estació de Paral·lel de BCN, de manera que, com a mínim per un dels sentits, els viatgers només han de baixar del tren i pujar al del costat per canviar de línia.
- En els passadissos llargs, s'hi han instal·lat tapissos rodants per fer més ràpid l'enllaç i haver de caminar menys.
- Totes les de les línies centrals estan adaptades a acollir, com a mínim, trens de 6 cotxes, encara que algunes noves fins i tot es fan més llargues.
- Existeixen trens de dos tipus de gàlib: el normal, que seria l'equivalent al normal de BCN, i l'estret, que tot i utilitzar via normal només permet caixes estretes del tipus utilitzat habitualment en trens d'ample mètric, aproximadament.
- Les freqüències són força baixes, de l'ordre de 2 o 3 minuts durant gairebé tot el dia, si bé en hores de poca afluència pot arribar a ser de 7 o 8 minuts. Únicament a altes hores de la nit, es poden trobar freqüències de 15 minuts. Totes aquestes freqüències es troben perfectament reflexades als plafons informatius de les estacions.
- El fet que hi hagi tants trens circulant, però, fa que es parin molta estona a les estacions, i que a vegades es parin a l'interior dels túnels.
- La senyalització a les estacions és força dolenta comparada amb la de BCN. Les andanes estan numerades com 1 i 2 i hi ha rètols al vestíbul que indiquen, en una espècie de llista, les estacions a les que es pot accedir a cada andana. Res de termòmetres.
- Els trens al seu interior sí porten termòmetres, però de diverses línies, ja que els trens poden circular per qualsevol línia que sigui del seu gàlib. Per tant, per saber les estacions has de saber a quina línia ets i cap a quina direcció vas, ja que els termòmetres no corresponen amb el sentit de la marxa.
- Tots els trens disposen d'aire condicionat (com a mínim els que jo vaig veure). Una part són ja tipus cuc mentre que altres són tipus separat. L'obertura de les portes utilitza sistema sense maneta a les sèries més antigues (totes les portes s'obren), maneta (diferent a la de BCN) i botó a les sèries més modernes.
- Els trens moderns porten anunci de parada per megafonia i pantalles, però els més antics no porten cap tipus d'informació activa o, com a mínim, la porten desactivada.
- A les estacions en corba, en els trens amb la megafonia activada, s'avisa del perill que suposa posar el peu entre tren i andana. Tot i així, els trens acostumen a encaixar perfectament amb les andanes tant en alçada com en distància sense cap necessitat d'instal·lar les "rampes de llençament" a les que ens està acostumant TMB.
Realment, i comparant el metro de Madrid amb el de BCN, al nostre li queda moltíssim per arribar a ser com el de Madrid.
Menys a MetroNorte y MetroEste en què, tot i ser noves, només admeten trens de 4 cotxes. Comprovat personalment en el cas de MetroNorte. Als fòrums madrilenys de transport ho califiquen com una grandíssima xapussa.wefer ha escrit:[*]Totes les de les línies centrals estan adaptades a acollir, com a mínim, trens de 6 cotxes, encara que algunes noves fins i tot es fan més llargues.
I al metro de València quin reclamació vas posar?
Ho dic perquè nosaltres quan vam estar a Alacant també en vam posar una 

Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Jo sempre que viatjo en el Metro de Madrid tinc la sensació que va molt lent:
- Les liniea mes antigues, de galib estret, va molt lentes mires per la finestres i sembla que vagis a 30km/h, com si tot el trajecte fos com el tram Passeig de Gracias Urquinaona la L4.
- Quan obren les portes, passen molts segons, inclús amb estaciones amb poc trafic, fins que sona el xiulet i tanquen les portes, comparat sobretot amb Barcelona quan el xiulet sona just despres que les portes s'obrin.
A mes a me em sorpren que tinguis que fer transbord per agafar una linia que surta de la zona A. Veig mes logic com es fa a FGC, controls a la sortida d'algunes estacions per comprobar que portes el bitllet correcte, enlloc de fer-te baixar del tren i canviar de tren.
En comparació amb Barcelona, quasi no s'han adaptat estacions per minusvalids o cotxes de nens, exceptuant nomes amplicacions o la reforma integral de la L3. La setmana que ve vaig a Madrid amb el meu nen i serà quasi imposible que agafi el nen amb el cotxet. Esta ple de petits trams d'escales.
- Les liniea mes antigues, de galib estret, va molt lentes mires per la finestres i sembla que vagis a 30km/h, com si tot el trajecte fos com el tram Passeig de Gracias Urquinaona la L4.
- Quan obren les portes, passen molts segons, inclús amb estaciones amb poc trafic, fins que sona el xiulet i tanquen les portes, comparat sobretot amb Barcelona quan el xiulet sona just despres que les portes s'obrin.
A mes a me em sorpren que tinguis que fer transbord per agafar una linia que surta de la zona A. Veig mes logic com es fa a FGC, controls a la sortida d'algunes estacions per comprobar que portes el bitllet correcte, enlloc de fer-te baixar del tren i canviar de tren.
En comparació amb Barcelona, quasi no s'han adaptat estacions per minusvalids o cotxes de nens, exceptuant nomes amplicacions o la reforma integral de la L3. La setmana que ve vaig a Madrid amb el meu nen i serà quasi imposible que agafi el nen amb el cotxet. Esta ple de petits trams d'escales.
davida l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 17/08/2007 13:59, en total s’ha editat 1 vegada.
- wefer
- Administrador
- Contacta:
Correcte. Per això deia que totes les línies centrals. De tota manera, metronorte i metroeste són línies molt perifèriques... no sé si arribaran a tenir demanda com per posar 5 o 6 cotxes.UT596001 ha escrit:Menys a MetroNorte y MetroEste en què, tot i ser noves, només admeten trens de 4 cotxes.
Vaig intentar comprar un bitllet zones ABC a una màquina situada en una parada al costat de la Malvarrosa, de la línia 4 (tramvia). Li vaig posar 2,40 € i no em va donar cap bitllet.Trenscat ha escrit:I al metro de València quin reclamació vas posar? Twisted Evil Ho dic perquè nosaltres quan vam estar a Alacant també en vam posar una Rolling Eyes
El més indignant d'això és que a les parades no hi ha cap intèrfon per comunicar-se amb algú de FGV. Ni tan sols enlloc posava cap número de telèfon per comunicar-se amb algú, ni instruccions de què fer.
Per sort, portava un plànol a la butxaca on sortia el número d'atenció al client. Vaig trucar (em va costar 10 minuts que m'agafessin la trucada) i em van dir que no podien fer res

Però és que la cosa no acaba aquí. Arribo a Benimaclet i atenció al client estava tancat (estaven dinant). Pregunto a taquilla i m'envien cap a l'estació de Xàtiva on hi ha un centre d'atenció al client que no tanca al migdia. I aquí sí que vaig haver de marcar per poder passar

Per si no n'hi hagués prou, a Xàtiva em diuen que em faran el bitllat, però haig d'omplir un full de reclamació. Ho faig, em fan el bitllet... i una vegada ja el tren, quan el revisor em demanà el bitllet, em diu que no és vàlid perquè el "bono" que m'havien fet només valia per la zona A!!!!
Per sort, l'interventor es va creure la meva història i no em va posar la multa per viatjar sense bitllet, perquè si no ja hagués sigut de jutjat de guàrdia
Total: costos de trucades, discussions, voltes inútils per tot València i un viatge gastat inútilment, temps perdut i al final encara quedo com algú que va sense bitllet. Tot plegat, bastant desastrós, encara que al final me'n vaig poder sortir bé.
Com a curiositat, unes hores després vaig passar amb el tramvia per la mateixa parada i van pujar uns turistes que també estaven emprenyats perquè la mateixa màquina se'ls havia empassat els diners i no els havia donat bitllet. Déu n'hi do.
Hola!
Alguns comentaris relatius al que diu el Marçal, jo hi vaig ser a Madrid durant dos caps de setmana l'any passat. El Dia de la Mercè del 2006 me'l vaig passar pul·lulant pel Metro de Madrid, com molts sabeu...
El que si que m'agrada, en termes d'estètica al suburbà madrileny, és aquesta mania per fer les boques amb el mateix (bon) estil, utilitzant forjats i sempre fent ús del mateix símbol de rombe malgrat que passi el temps...
Bé, visió de futur i diners. Però millor no parlem d'això o iniciarem un off-topic sagnant...
El que si que vaig observar en els dos caps de setmana que vaig ser a Madrid és la quantitat de vegades que algún tren es "passava" uns metres de l'estació i havia de fer marxa enrere...
Sí, sí, el que llegiu companys.
Salut!
PD: més fotos del Metro de Madrid, de la xarxa estatal de ferrocarril i de la pròpia ciutat aquí.

Alguns comentaris relatius al que diu el Marçal, jo hi vaig ser a Madrid durant dos caps de setmana l'any passat. El Dia de la Mercè del 2006 me'l vaig passar pul·lulant pel Metro de Madrid, com molts sabeu...

Cert, el suburbà madrileny és certament molt més extens que el de la Ciutat Comtal. Subscric el que dius quant a senyalització/informació i velocitat.wefer ha escrit:Des del principi, la visita al metro de Madrid la vaig fer marcada per la comparació entre el metro de Madrid i el de BCN. Després de catar totes les línies de Madrid, puc dir que, en general, el metro de BCN sembla el tren de la bruixa comparat amb el de Madrid.
Dit d'una altra manera, el metro de Madrid és millor en gairebé tot al de BCN. De fet, el de BCN només pot plantar cara en dues coses: velocitat i senyalització/informació als viatgers.

Cert. I enveja que en tinc...wefer ha escrit:Quan parlem del Metro de Madrid, parlem d'un metro que té 283 km d'extensió. BCN només en té 102 Km, és a dir, molt menys de la meitatEl metro de Madrid, igualment, transporta molts
més viatgers que el de BCN.

Sí, realment claustrofòbia no vaig patir les 12 hores que em vaig passar allà dins durant la Mercè de l'any passat...wefer ha escrit:Exceptuant les estacions més antigues, ens trobem amb que l'enorme quantitat d'estacions construïdes en els últims anys es fan seguint un model extremadament ampli, que contrasta amb el model míni de les estacions de BCN. Els passadissos acostumen a ser molt amplis, els vestíbuls immensos i les andanes aproximadament del doble d'amplada de l'habitual a BCN.

Totalment d'acord...wefer ha escrit:Els nous intercanviadors, com per exemple Chamartín, Principe Pio, etc, només se'ls pot qualificar de descomunals. En els seus vestíbuls es podrien jugar partits de futbol si calguési tot i així no es molestaria als viatgers. Existeixen diversos nivells units per multitud d'escales mecàniques tant de pujada com de baixada de vegades en número de 4 o 6. Al costat d'aquests intrecanviadors, Sagrera-Meridiana, Universitat o Diagonal-Provença semblen simples estacions de barri.

Fals. La majoria d'estacions són avorrides estèticament -totes iguals, uniformes- (com la majoria de les de Barcelona), només n'hi ha alguna que se salva: Nuevos Ministerios (preciòs vestíbul), Alto del Arenal (pel tren històric que s'hi conserva), Campo de las Naciones (pel seu preciòs mural), Principe Pío (per estar construïda respectant l'estació antiga de la xarxa estatal) i Puerta del Sur (per l'impressionant mural amb motius naturals que et fa sentir que ets en un lloc gran, immens).wefer ha escrit:A les noves estacions, acostuma a haver-hi decoracions força espectaculars (vist des de BCN).

El que si que m'agrada, en termes d'estètica al suburbà madrileny, és aquesta mania per fer les boques amb el mateix (bon) estil, utilitzant forjats i sempre fent ús del mateix símbol de rombe malgrat que passi el temps...

Cert, i envejable.wefer ha escrit:Tot, absolutament tot, està extremadament net. Malgrat la immensitat d'algunes estacions, és difícil veure-hi alguna pintada o tan sols un paper a terra. Molt probablement hi té molt a veure el fet que hi ha presència de treballadors de la companyia en gairebé totes les estacions (per no dir totes): taquillers, personal de seguretat, neteja, informació, etc, sempre acostumes a trobar algú a prop.

Home, aquí discrepo. Hi ha enllaços a Madrid pensats amb el cul. I a Barcelona tenim bons enllaços (i dolents, com bé dius).wefer ha escrit:Els enllaços entre línies estan molt ben estudiats. Poc són els enllaços llargs (tipus Diagonal, per exemple) que podem trobar a la xarxa. En les noves estacions de correspondència, els trens paren un al costat de l'altre, és a dir, com a l'estació de Paral·lel de BCN, de manera que, com a mínim per un dels sentits, els viatgers només han de baixar del tren i pujar al del costat per canviar de línia.

Això s'agraeix (ho vaig agraïr).wefer ha escrit:En els passadissos llargs, s'hi han instal·lat tapissos rodants per fer més ràpid l'enllaç i haver de caminar menys.

Visió de futur en diuen, ací anem una mica malament d'això.wefer ha escrit:Totes les de les línies centrals estan adaptades a acollir, com a mínim, trens de 6 cotxes, encara que algunes noves fins i tot es fan més llargues.
Bé, visió de futur i diners. Però millor no parlem d'això o iniciarem un off-topic sagnant...

Els trens de gàlib estret són catxondos i graciosos, però deixen bastant que desitjar perquè en hora punta són horrorosos (ho vaig comprovar). Sort que la longitud dels trens ajuda a paliar parcialment el problema.wefer ha escrit:Existeixen trens de dos tipus de gàlib: el normal, que seria l'equivalent al normal de BCN, i l'estret, que tot i utilitzar via normal només permet caixes estretes del tipus utilitzat habitualment en trens d'ample mètric, aproximadament.

Sí, allà no existeix allò que anomenem "actualitzant dades" o resets incomprensibles del rellotge que determina el proper tren...wefer ha escrit:Les freqüències són força baixes, de l'ordre de 2 o 3 minuts durant gairebé tot el dia, si bé en hores de poca afluència pot arribar a ser de 7 o 8 minuts. Únicament a altes hores de la nit, es poden trobar freqüències de 15 minuts. Totes aquestes freqüències es troben perfectament reflexades als plafons informatius de les estacions.

Bé, és un inconvenient de treballar a freqüències tan bones. Caldria solucionar molt l'assumpte de parar al mig dels túnels, ja que en cas d'incidència pot provocar problemes entre el passatge si tenim gent que pateix de claustrofòbia.wefer ha escrit:El fet que hi hagi tants trens circulant, però, fa que es parin molta estona a les estacions, i que a vegades es parin a l'interior dels túnels.

El que si que vaig observar en els dos caps de setmana que vaig ser a Madrid és la quantitat de vegades que algún tren es "passava" uns metres de l'estació i havia de fer marxa enrere...

Cert, la xicota i jo fins i tot ens vam arribar a equivocar per culpa d'aquesta senyalització tan pobra.wefer ha escrit:La senyalització a les estacions és força dolenta comparada amb la de BCN. Les andanes estan numerades com 1 i 2 i hi ha rètols al vestíbul que indiquen, en una espècie de llista, les estacions a les que es pot accedir a cada andana. Res de termòmetres.

Un altre punt negatiu. Sembla mentida acostumat a Barcelona a passar dels termòmetres, però quan ets a una nova ciutat com va de bé que el LED t'indiqui a on ets...wefer ha escrit:Els trens al seu interior sí porten termòmetres, però de diverses línies, ja que els trens poden circular per qualsevol línia que sigui del seu gàlib. Per tant, per saber les estacions has de saber a quina línia ets i cap a quina direcció vas, ja que els termòmetres no corresponen amb el sentit de la marxa.

Els sèrie 2000 i 5000 en portaven? Perquè fotia bastant de calor a dins d'aquests trens, i la majoria portaven les finestres (les que eren practicables) obertes.wefer ha escrit:Tots els trens disposen d'aire condicionat (com a mínim els que jo vaig veure). Una part són ja tipus cuc mentre que altres són tipus separat. L'obertura de les portes utilitza sistema sense maneta a les sèries més antigues (totes les portes s'obren), maneta (diferent a la de BCN) i botó a les sèries més modernes.

Cooooorrecte.wefer ha escrit:Els trens moderns porten anunci de parada per megafonia i pantalles, però els més antics no porten cap tipus d'informació activa o, com a mínim, la porten desactivada.

Sí, realment hi ha estacions amb revolt al suburbà barceloní que caldria avisar per megafonia.wefer ha escrit:A les estacions en corba, en els trens amb la megafonia activada, s'avisa del perill que suposa posar el peu entre tren i andana. Tot i així, els trens acostumen a encaixar perfectament amb les andanes tant en alçada com en distància sense cap necessitat d'instal·lar les "rampes de llençament" a les que ens està acostumant TMB.

Cert, ens queda moltíssim temps. Moltíssim temps i moltíssims diners. Els mateixos diners que, per exemple, li falten a Soria per tenir un ferrocarril en condicions (tota una capital de província, només disposa de 4 trens regionals diaris, dos de baixada a Madrid i dos de pujada); però així anem en aquest país -en diuen solidaritat-. Això, però, és un altre tema que ja es tracta a d'altres fils del FoTraCat.wefer ha escrit:Realment, i comparant el metro de Madrid amb el de BCN, al nostre li queda moltíssim per arribar a ser com el de Madrid.

Salut!
PD: més fotos del Metro de Madrid, de la xarxa estatal de ferrocarril i de la pròpia ciutat aquí.

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Contacta:
Hi ha algunes més de les que comentes. Ara em ve a la memòria, per exemple, Colonia Jardín, on han posat uns murals amb fotos d'un bosc, i alguna més. Sí que és cert que la majoria són iguals, però les principals són força maques. I ja dic, vist des de la perspectiva barcelonina... ja sé que pel món hi ha metros molt més bonics que aquest.JaMiRo! ha escrit:Fals. La majoria d'estacions són avorrides estèticament -totes iguals,wefer ha escrit:A les noves estacions, acostuma a haver-hi decoracions força espectaculars (vist des de BCN).
Jo la majoria que vaig fer eren bons. Com ja he dit, tan bons que ni tan sols hi havia passadís, sinó que el tren de l'altre línia parava a la via del costat de la mateixa andana :SJaMiRo! ha escrit:Home, aquí discrepo. Hi ha enllaços a Madrid pensats amb el cul. I a Barcelona tenim bons enllaços (i dolents, com bé dius).![]()
ent d'això.
Jo també ho vaig patir. Però això de portar 6 cotxes és cert que ajuda a augmentar la capacitat. Suposo que un tren de 6 cotxes gàlib estret deu ser com aproximadament un de 5 cotxes gàlib normal.JaMiRo! ha escrit:Els trens de gàlib estret són catxondos i graciosos, però deixen bastant que desitjar perquè en hora punta són horrorosos (ho vaig comprovar).
em va fer gràcia que a algunes estacions anyigues, en comptes de marcar quan falta pel pròxim tren, hi ha un marcador que indica quan temps fa que ha passat l'últim :SJaMiRo! ha escrit:Sí, allà no existeix allò que anomenem "actualitzant dades" o resets incomprensibles del rellotge que determina el proper tren...![]()
Sí, jo també ho vaig veure i em vaig quedar molt sorprès. Sobretot ho vaig veure a la circular (la 6). Però no es tallen ni un pèl, tiren enrera de seguida i obren portes normal quan el tren està al seu lloc.JaMiRo! ha escrit:El que si que vaig observar en els dos caps de setmana que vaig ser a Madrid és la quantitat de vegades que algún tren es "passava" uns metres de l'estació i havia de fer marxa enrere...![]()
![]()
![]()
Sí. Tots els trens que vaig agafar portaven aire condicionat i les finestres tancades, encara que fossin practicables. Potser n'hi ha alguns que no en porten i els retiren a l'estiu quan fa més calor i baixa la demanda?JaMiRo! ha escrit:Els sèrie 2000 i 5000 en portaven? Perquè fotia bastant de calor a dins d'aquests trens, i la majoria portaven les finestres (les que eren practicables) obertes.![]()
Gràcies per el teu extens anàlisi del Metro de Madrid!wefer ha escrit: Doncs sí, em va agradar i molt.
.
-AA en porten quasibé tots si bé es cert que fins fa uns anys era unaltre punt negre i alhora un punt a favor del metro de BCN doncs aquí anavem amb AA a les 3000-4000 i derivades, així com a les 1000/1100 i allà moltes no en portaven. Encara recordo les 5000 amb finestres obertes, rotllo macarra, encara que a nivell de velocitat mola

-Cert tambè que la senyalètica no es l'adecuada, apart del diseny que no acaben d'entendre que es veu vell i poc atractiu.
-El trens cuc son les 3000 i 3400 (noves series per les L3 i L2-4 i Ramal). Les 7000 (L10 reforç), 9000 (L7 i reforç, germanes de les 7000), 8000 (L8, L12 i reforç), 6000 (L9).
-En quant a la velocitat, els que més sensació donen d'anar lents son les 2000 de les L1, L2, L4 i L5, i suposo que les 3400 de les L2-4. Però a les L5 o L7 es va força bé.
I a la L10 encara més.. i a la L8 ni t'explico. De fet, en David-Jim, crec, va comentar que a un tram del sud de la L10, les 7000 es posen a 100km/h.
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- wefer
- Administrador
- Contacta:
I aquí us deixo algunes de les fotos del metro. No n'he posat dels trens, perquè és força fàcil trobar-ho per internet.
- Fitxers adjunts
-
- Una estació amb andana central. Fixeu-vos en l'amplada de l'andana, a l'igual que amb la quantitat d'escales mecàniques de sortida
- madrid-transport-19.jpg (57.87 KiB) Visualitzat 2406 cops
-
- Una altra vista de l'intercanviador
- madrid-transport-18.jpg (64.95 KiB) Visualitzat 2406 cops
-
- Vista d'un dels vestíbuls. Els vestíbuls, de les estacions noves, no es caracteritzen precisament per ser estrets.
- madrid-transport-17.jpg (55.5 KiB) Visualitzat 2406 cops
-
- Una altra vista del mateix intercanviador
- madrid-transport-16.jpg (67.82 KiB) Visualitzat 2406 cops
-
- Vista d'una part de l'intercanviador de Chamartín. Fixeu-vos que l'espai de baix a la dreta està buit. Està preparat per posar-hi dues vies més, el dia que es faci una altra línia de metro que passi per l'estació.
- madrid-transport-15.jpg (66.15 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- Tapissos rodants en un passadís de correspondència
- madrid-transport-13.jpg (50.52 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- Entrada a l'estació de metro de Lago.
- madrid-transport-12.jpg (57.76 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- Decoració amb murals de les paretsde les estacions. En aquest cas, l'estació de Colonia Jardín, vista des del nivell superior
- madrid-transport-11.jpg (76.5 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- Vestíbul superior d'una de les estacions del metro feta els últims anys
- madrid-transport-10.jpg (52.07 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- A molts barris hi ha rètols que indiquen on es troba i a quina distància l'estació de metro més propera
- madrid-transport-09.jpg (83.1 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- Pas de la línia 10 per la Casa de Campo
- madrid-transport-08.jpg (82.01 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- Correspondència entre les línies 10 i 5 a Casa de Campo. La línia 5 és la via central (és estació final), i les laterals són la 10.
- madrid-transport-07.jpg (67.97 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- Intercanviador de Príncipe Pio. La foto està feta des de dins de les instal·lacions de metro, però el pont metàl·lic que creua per l'esquerra és de Renfe. Renfe passa, amb la via descoberta, per sobre les andanes del metro.
- madrid-transport-06.jpg (81.23 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- Vista d'una estació antiga
- madrid-transport-05.jpg (67.41 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- Estació antiga del metro. Hi ha fotografies de Madrid de principis de segle XX.
- madrid-transport-04.jpg (52.67 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- Panell informatiu al costat d'una parad de bus, anunciant el temps d'espera pel pròxim bus.
- madrid-transport-03.jpg (82.26 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- El trànsit de superfície és força caòtic. A més, els carrers no han estat modernitzats, és a dir, continuen amb la configuració de fa 50 anys (calçades amples, voreres estretes, passos de vianants molt distants etc). No hi ha carrils bici.
- madrid-transport-02.jpg (100.16 KiB) Visualitzat 2407 cops
-
- Els carrils bus estan separats per aquesta mitjana de plàstic. La teoria és bona, però a la pràctica a vegades es trenquen (com en aquest cas) i els autobusos han de passar per fora al carril. A vegades, fins hi ha cotxes que aparquen sobre la vorera.
- madrid-transport-01.jpg (58.58 KiB) Visualitzat 2407 cops
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 19/08/2007 12:42, en total s’ha editat 2 vegades.
No, Chamartín.wefer ha escrit:Vista d'una part d'un intercanviador (Príncipe Pío?)
Moolt interessants les fotos! I bona idea que tenen allà, amb els indicadors de parada més propera.
- wefer
- Administrador
- Contacta:
OK, gràciesentfe001 ha escrit:No, Chamartín.wefer ha escrit:Vista d'una part d'un intercanviador (Príncipe Pío?)

Edito l'original, i aprofito per modificar una mica els comentaris que veig que havien quedat tallats. Coses que passen a l'escriure a quarts de dues del matí.
A part, incloc una foto més:
- Fitxers adjunts
-
- Validadores a l'entrada. Aquí sí que no hi ha problemes de "és que no funciona"
- madrid-transport-20.jpg (57.45 KiB) Visualitzat 2384 cops
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 19/08/2007 12:55, en total s’ha editat 1 vegada.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
L'he tornada a repetir, ara als FGC: "Que te quitoooo la cámara!!!!!!!!"Trenscat ha escrit:I al metro de València quin reclamació vas posar?Ho dic perquè nosaltres quan vam estar a Alacant també en vam posar una
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.