Estudien opció d'instal·lar semàfors a Gran Via de Sabadell
Estudien opció d'instal·lar semàfors a Gran Via de Sabadell
Urbanisme 20/07/2007 13:30
L'Ajuntament estudia l'opció d'instal·lar semàfors a la Gran Via per fer-la més permeable
Núria Brugués-Carlos Tornel / L'Ajuntament s'està plantejant instal·lar semàfors a la Gran Via per fer més permeable aquesta arteria circulatòria de la ciutat. Segons ha informat aquest matí durant la Junta de Govern Local el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Joan Carles Sánchez, fa mesos que l'executiu local treballa en un estudi sobre la mobilitat i la transformació dels seus punts negatius per tal de fer-la més "permeable".
Aquesta valoració ve donada per la proposta de l'Entesa per Sabadell de crear unes rampes per facilitar l'accés a les persones amb mobilitat reduïda al passos subterranis de la Gran Via. En aquest sentit, Sánchez ha explicat que els semàfors permetrien a la gent creuar per altres punts "a nivell de superfície en zones on ara es complicat", i que a més, "s'evitarien aquests passos sota nivell que únicament compten amb escales i que sovint són foscos i creen sensació d'inseguretat". Pel que fa al trànsit, ha assegurat que funcionaria de manera "adequada". Sánchez ha indicat que al mes de setembre s'estudiarà tot plegat amb els grups municipals i que se'n tindran més dades, però que tot i així, aquesta només és una opció.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
L'Ajuntament estudia l'opció d'instal·lar semàfors a la Gran Via per fer-la més permeable
Núria Brugués-Carlos Tornel / L'Ajuntament s'està plantejant instal·lar semàfors a la Gran Via per fer més permeable aquesta arteria circulatòria de la ciutat. Segons ha informat aquest matí durant la Junta de Govern Local el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Joan Carles Sánchez, fa mesos que l'executiu local treballa en un estudi sobre la mobilitat i la transformació dels seus punts negatius per tal de fer-la més "permeable".
Aquesta valoració ve donada per la proposta de l'Entesa per Sabadell de crear unes rampes per facilitar l'accés a les persones amb mobilitat reduïda al passos subterranis de la Gran Via. En aquest sentit, Sánchez ha explicat que els semàfors permetrien a la gent creuar per altres punts "a nivell de superfície en zones on ara es complicat", i que a més, "s'evitarien aquests passos sota nivell que únicament compten amb escales i que sovint són foscos i creen sensació d'inseguretat". Pel que fa al trànsit, ha assegurat que funcionaria de manera "adequada". Sánchez ha indicat que al mes de setembre s'estudiarà tot plegat amb els grups municipals i que se'n tindran més dades, però que tot i així, aquesta només és una opció.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
-
- N6
- Entrades: 180
- Ubicació: Esquerra de l'Eixample
Parlant de semàfors, potser seria hora de començar a veure, sigui a Sabadell, sigui a Barcelona, semàfors que indiquen el temps que queda pel vermell o pel verd. A altres indrets de Europa, incloses moltes ciutats de Castella no tan megaxupimodernes com les nostres (algunes d'elles governades pel PP), a Astúries i també al Pais Basc ja ho tenen.
És molt pràctic perquè les persones grans saben quan poden creuar. També t'estalvia aquella impaciència de no saber quan falta pel verd i que sovint fa que acabis creuant en vermell.
És molt pràctic perquè les persones grans saben quan poden creuar. També t'estalvia aquella impaciència de no saber quan falta pel verd i que sovint fa que acabis creuant en vermell.
Amb la tracció sang això no passava
I, sobre tot, podrien fer fases de verd (i groc) per als vianants adequades al pas de la gent i l'amplada del carrer, com vaig llegir que van implantar a València.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
I a algunes cruïlles de Santa Coloma de Gramanet també els tenen. I també em sona que es van instal·lar a Barcelona. No estic segur, per això.Baró de MunChausson ha escrit:Parlant de semàfors, potser seria hora de començar a veure, sigui a Sabadell, sigui a Barcelona, semàfors que indiquen el temps que queda pel vermell o pel verd. A altres indrets de Europa, incloses moltes ciutats de Castella no tan megaxupimodernes com les nostres (algunes d'elles governades pel PP), a Astúries i també al Pais Basc ja ho tenen.
És molt pràctic perquè les persones grans saben quan poden creuar. També t'estalvia aquella impaciència de no saber quan falta pel verd i que sovint fa que acabis creuant en vermell.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
BCN en va tenir, però el sistema s'ha abandonat.U-Bahn ha escrit:I a algunes cruïlles de Santa Coloma de Gramanet també els tenen. I també em sona que es van instal·lar a Barcelona. No estic segur, per això.
Altre ciutats de Catalunya continuen utilitzant aquest sistema. Em sembla recordar que Reus el tenia.
De tota manera, prefereixo el sistema de Madrid. allí els semàfors no tenen comptador, però des que comencen a parpadejar fins que es posen verds pels cotxes, dona temps de creuar tranquil·lament el carrer encara que sigui ample, al contrari del que passa a BCN.
Aquests semàfors, els he vist a Cartagena, Sevilla i a Tarifa, crec que es insteresant, pero per altre banda tambe poden crear nerviosisme a la gent gran a l'hora de creuar, i aixo ho dic per comentaris rebuts per familiars d'edad i que els fan servir a diariBaró de MunChausson ha escrit:Parlant de semàfors, potser seria hora de començar a veure, sigui a Sabadell, sigui a Barcelona, semàfors que indiquen el temps que queda pel vermell o pel verd. A altres indrets de Europa, incloses moltes ciutats de Castella no tan megaxupimodernes com les nostres (algunes d'elles governades pel PP), a Astúries i també al Pais Basc ja ho tenen.
És molt pràctic perquè les persones grans saben quan poden creuar. També t'estalvia aquella impaciència de no saber quan falta pel verd i que sovint fa que acabis creuant en vermell.
-
- N7
- Entrades: 385
- Ubicació: Sitges BCN
A les grans ciutats de Canadà (Toronto, Ottawa, Montréal, Québec...) tots els semàfors tenen comptadors de temps. Trobo que és bastant pràctic, doncs saps quan tens temps per creuar i quan no.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
A Osca també en vaig veure un d'aquests.
Respecte a lo de Sabadell,em sembla una bona idea sempre i quan facin una ronda oest interurbana amb rotondes i 2 carrils de circulació per sentit que conecti la B-124 amb la C-58 per l'oest de Sabadell,i amb la C-1413 per anar cap a Rubí i Molins de Rei.
Que anant de Castellar a Rubí per exemple no haguis de passar per Sabadell.
Respecte a lo de Sabadell,em sembla una bona idea sempre i quan facin una ronda oest interurbana amb rotondes i 2 carrils de circulació per sentit que conecti la B-124 amb la C-58 per l'oest de Sabadell,i amb la C-1413 per anar cap a Rubí i Molins de Rei.
Que anant de Castellar a Rubí per exemple no haguis de passar per Sabadell.
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 03/09/2007 10:58, en total s’ha editat 1 vegada.
A Barcelona això de posar semàfors de vianants amb comptadors de temps enrera ho van treure perquè deien que estressaven els vianants amb això de veure que se t'esgotava el temps...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
No m'estranya, amb la raquítica fase verda que tenen els vianants als carrers amples (Diagonal, Aragó, Gran Via...)Trenscat ha escrit:A Barcelona això de posar semàfors de vianants amb comptadors de temps enrera ho van treure perquè deien que estressaven els vianants amb això de veure que se t'esgotava el temps...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Certament, tenir que passar sempre per la Gran Via per anar més enllà de Sabadell és una molèstia.Mako448 ha escrit:A Osca també en vaig veure un d'aquests.
Respecte a lo de Sabadell,em sembla una bona idea sempre i quan facin una ronda oest interurbana amb rotondes i 2 carrils de circulació per sentit que conecti la B-124 amb la C-58 per l'oest de Sabadell,i amb la C-1413 per anar cap a Rubí i Molins de Rei.
Que anant de Castellar a Rubí per exemple no haguis de passar per Sabadell.
Penso el mateix que tu: o es fa abans la Ronda Oest o el posar semàfors farà que el col·lapse de la Gran Via sigui perpetu.
Si per la Gran Via passés el tren, a hores d'ara ja estaria soterrada, amb gran satisfacció veïnal. Però clar, aquí es tracta de Sa Santedat el cotxe...UT596001 ha escrit:Penso el mateix que tu: o es fa abans la Ronda Oest o el posar semàfors farà que el col·lapse de la Gran Via sigui perpetu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Si la Gran Via existeix és gràcies a que es va soterrar el tren als anys 70. Per sota la Gran Via passa la línia de RENFE...Guigui ha escrit:Si per la Gran Via passés el tren, a hores d'ara ja estaria soterrada, amb gran satisfacció veïnal. Però clar, aquí es tracta de Sa Santedat el cotxe...UT596001 ha escrit:Penso el mateix que tu: o es fa abans la Ronda Oest o el posar semàfors farà que el col·lapse de la Gran Via sigui perpetu.
I a hores d'ara la Gran Via és la única ronda de Sabadell. Fa 2 setmanes es va tallar un pas inferior (un de sol!) per revisar el clavegueram i es va formar un caos enorme. Per anar a Castellar es trigava una eternitat i les Vallesanes anaven contínuament tard i suprimint expedicions a punta pala...
Però bé que hi ha força passos inferiors als que sembla afectar poc la via soterrada...UT596001 ha escrit:Si la Gran Via existeix és gràcies a que es va soterrar el tren als anys 70. Per sota la Gran Via passa la línia de RENFE...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Perquè la via (del tren) no va per el centre de la via (rodada) sinó per un lateral. Quan es va fer el soterrament ja es va preveure fer la Gran Via tal i com la coneixem avui.Guigui ha escrit:Però bé que hi ha força passos inferiors als que sembla afectar poc la via soterrada...UT596001 ha escrit:Si la Gran Via existeix és gràcies a que es va soterrar el tren als anys 70. Per sota la Gran Via passa la línia de RENFE...
Abans de que es fés la Gran Via, s'havia de travessar Sabadell per el centre, és a dir, per la Via Massagué i la Rambla. Per això es va fer la Gran Via com una Ronda de Sabadell... per dins de la ciutat.
Per això penso que s'ha d'acabar d'una vegada la Ronda Oest per tal de poder reformar la Gran Via i deixi de ser una autopista urbana.
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
A Cerdanyola també n'hi ha.
BRILL 18 ha escrit:Aquests semàfors, els he vist a Cartagena, Sevilla i a Tarifa, crec que es insteresant, pero per altre banda tambe poden crear nerviosisme a la gent gran a l'hora de creuar, i aixo ho dic per comentaris rebuts per familiars d'edad i que els fan servir a diariBaró de MunChausson ha escrit:Parlant de semàfors, potser seria hora de començar a veure, sigui a Sabadell, sigui a Barcelona, semàfors que indiquen el temps que queda pel vermell o pel verd. A altres indrets de Europa, incloses moltes ciutats de Castella no tan megaxupimodernes com les nostres (algunes d'elles governades pel PP), a Astúries i també al Pais Basc ja ho tenen.
És molt pràctic perquè les persones grans saben quan poden creuar. També t'estalvia aquella impaciència de no saber quan falta pel verd i que sovint fa que acabis creuant en vermell.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Jo posaria un gran panell il·luminat on es poguès llegir "tonto el último" perquè tela el que s'ha de còrrer per no quedar-se al mig d'aquestes vies en fase vermella...Guigui ha escrit:No m'estranya, amb la raquítica fase verda que tenen els vianants als carrers amples (Diagonal, Aragó, Gran Via...)Trenscat ha escrit:A Barcelona això de posar semàfors de vianants amb comptadors de temps enrera ho van treure perquè deien que estressaven els vianants amb això de veure que se t'esgotava el temps...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2