Conferencia sobre el METRO a la SOCI de Barcelona
- Serie-1000-metro
- N7
- Entrades: 506
- Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contacta:
Conferencia sobre el METRO a la SOCI de Barcelona
Dissabte 15 de setembre de 2007,
a la Sala d’Actes a les 19 hores.
CONFERENCIA :
“NOU SISTEMA D’EXPLOTACIÓ DEL METRO DE BARCELONA”
A carrec del Sr. Agustin del Castillo
Director General del Metro
Entrada gratuïta
Organitza:
Associació d’Amics del Ferrocarril de Barcelona
Carrer Ocata, s/n, junt oficines RENFE - Ala Sur de l’Estació de França - Barcelona
Accés amb transport públic:
Autobús: TMB 14,17,19,36,39,40,45,51,57,59,64,120 i 157, TUSGSAL B25
Metro: L-4 groga
Renfe: Estació de França, C-10
Telèfon: 933105297, dimarts, dijous, divendres i dissabtes de 18:00 a 21:00
Web: http://www.aafcb.org, e-mail: biblioteca@aafcb.org
Esteu tots convidats.
Salut i peles!!!
a la Sala d’Actes a les 19 hores.
CONFERENCIA :
“NOU SISTEMA D’EXPLOTACIÓ DEL METRO DE BARCELONA”
A carrec del Sr. Agustin del Castillo
Director General del Metro
Entrada gratuïta
Organitza:
Associació d’Amics del Ferrocarril de Barcelona
Carrer Ocata, s/n, junt oficines RENFE - Ala Sur de l’Estació de França - Barcelona
Accés amb transport públic:
Autobús: TMB 14,17,19,36,39,40,45,51,57,59,64,120 i 157, TUSGSAL B25
Metro: L-4 groga
Renfe: Estació de França, C-10
Telèfon: 933105297, dimarts, dijous, divendres i dissabtes de 18:00 a 21:00
Web: http://www.aafcb.org, e-mail: biblioteca@aafcb.org
Esteu tots convidats.
Salut i peles!!!
Algu hi ha anat?
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- sigfrid440s
- N6
- Entrades: 292
- Facebook: ssygger
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Te n'oblides d'un altre.
sigfrid440s ha escrit:Servidor, serie1000metro, Wefer i Metring.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
I en podrieu fer una petita explicació - resum del que dir el Senyor Del Castillo. (Ex-Cap d'Explotació o similar de TRAMMET)
- sigfrid440s
- N6
- Entrades: 292
- Facebook: ssygger
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Be, basicament ens va explicar quin es el nou model d'explotació del metro de Barcelona. Predominaran les automatitzacions, la informatitzacio etc...
Es a dir, que nomes quedaran dos grups laborals dins el metro, manteniment i atencio al client.
Els motoristes desapareixeran com a tals, ja que nomes seran supervisors mentre les linies no estiguin automatitzades, cosa que es preten fer a la totalitat de la xarxa, pero lo tant es tractara de personal format tant per a ''cap d'estacio'' com a ''motorista''.
Es van explicar alguns fets anecdotics de l'explotacio al mertro durant els ultims 30 anys, i de com poc a poc, s'ha anat prescindint de certes feines al metro, com la de cap de tren en el seu dia.
Dins aquest tema tambe es va parlar dels sistemes de seguretat, evolucio etc... ah! La linea 1 tindra ATP totalment operatiu cap a març mes o menys, amb un enderreriment considerable.
El ersonal del metro deixa de ser element fonamental de les maquines per al seu funcionament i passa a ser nomes un supervisor.
Etc etc.
...
Es a dir, que nomes quedaran dos grups laborals dins el metro, manteniment i atencio al client.
Els motoristes desapareixeran com a tals, ja que nomes seran supervisors mentre les linies no estiguin automatitzades, cosa que es preten fer a la totalitat de la xarxa, pero lo tant es tractara de personal format tant per a ''cap d'estacio'' com a ''motorista''.
Es van explicar alguns fets anecdotics de l'explotacio al mertro durant els ultims 30 anys, i de com poc a poc, s'ha anat prescindint de certes feines al metro, com la de cap de tren en el seu dia.
Dins aquest tema tambe es va parlar dels sistemes de seguretat, evolucio etc... ah! La linea 1 tindra ATP totalment operatiu cap a març mes o menys, amb un enderreriment considerable.
El ersonal del metro deixa de ser element fonamental de les maquines per al seu funcionament i passa a ser nomes un supervisor.
Etc etc.
...

Quina llástima que no hi hagi pogut anar, l'hauria deixat una mica caldo amb el tema de les estacions buides i altres coses que també m'haurien interessat saber
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
A més del que comenta el Sigfrid, recordo que el Sr. del Castillo també va comentar que:
- El retard de l'ATO a la L1 és degut a Bombardier. Fa 5 anys que hauria d'estar funcionant. Actualment hi ha 1 tren més en línia en hora punta, però no s'hi poden posar més trens fins que no s'acabi la instal·lació de l'ATO.
- Una vegada estigui en funcionament l'ATO, es començaran a suprimir els semàfors de la xarxa de TMB.
- El contracte de compra dels nous trens inclou una clàusula segons la qual l'empresa suministradora s'ha de fer càrrec dels trens vells ja que no caben més trens a les instal·lacions de Metro. És a dir, cada vegada que entra un tren nou, el constructor ha d'agafar un tren vell i endur-se'l.
- Els trens de la sèrie 1000 es van intentar vendre a una xarxa sudamericana d'igual ample, gàlib i tensió (Buenos Aires?) però no es va arribar a un acord per qüestions econòmiques. Bàsicament no hi havia cap garantia de que aquells paguessin
- Com a element curiós: cada vegada que parlava dels antics trens, separava la sèrie 1000 de la 1100 com a coses diferents. En canvi, en els contactes amb patrimoni de TMB, quan s'ha demanat la conservació d'un tren de cada sèrie, sempre se'ns ha respost que 1000 i 1100 són exactament iguals (cosa que nosaltres sempre hem negat)
- En quan a frau, TMB se sent orgullosa de tenir una taxa molt baixa, del 2-3%. Segons diuen, a París estan per sobre del 10%. Va explicar que el problema recau en que és molt delicat actuar contra la gent ja que aquesta després denuncia als guatrdes de seguretat.
- Encara que no ho va dir explícitament, va donar a entendre que s'ha trobat diverses vegades, per exemple, amb acusacions de racisme quan s'actua contra qualsevol immigrant. Per això, de vagades es prefereix certa tolerància en comptes d'actuar com caldria
- Actualment hi ha presèmcia dels Mossos d'Esquadra al CTC observant les càmeres durant tot l'horari de servei
- Els trens de la sèrie 2100 estan essent enviats a la L4 per tal que a la L2, en el futur, només hi quedin 9000s. Això és degut a que així, quan s'ajuntin les dues línies en el tram cap a l'aeroport, es faran servir trens idèntics amb tecnologia idèntica.
- No obstant, una vegada passin tots els 2100 a la L4, faltaran 10 trens. en principi, per tant, es conservaran 10 trens 1100, a no ser que s'arribi a un acord amb el govern per comprar més trens.
- De cara al futur, la idea és reduïr encara més la plantilla de TMB. Nomes es deixarà una persona per estació, o dues a les principals, més uns quants caps que controlaran grups de 4 o 5 estacions més un altre cap que controlarà tota la línia. Els trens aniran sols
Espero que no hagi esmentat seguretat per tractar-se d'empleats d'una empresa externa...sigfrid440s ha escrit:Es a dir, que nomes quedaran dos grups laborals dins el metro, manteniment i atencio al client.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Va dir per a quin any pensen tenir la xarxa de metro automatitzada?
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Vols dir ATO o ATP? Perquè l'ATP encara està en fase de proves a la L1, o sigui que l'ATO suposo que encarà tindrà per llarg.wefer ha escrit:A més del que comenta el Sigfrid, recordo que el Sr. del Castillo també va comentar que:
- El retard de l'ATO a la L1 és degut a Bombardier. Fa 5 anys que hauria d'estar funcionant. Actualment hi ha 1 tren més en línia en hora punta, però no s'hi poden posar més trens fins que no s'acabi la instal·lació de l'ATO.
També dir que, tot i que es perdran els conductors, cap d'estació, etc, per tal que no es perdi l'ofici al metro, la persona encarregada de les estacions, serà formada per ser multifunció: arreglar el que pugui quan s'avariï un ascensor, posar l'aire condicionat... vaja, com un tècnic també.
Doncs a Penitents, que faci amb urgència un curset per arreglar escales mecàniques, que l'índex d'avaries clama al cel...metring ha escrit:També dir que, tot i que es perdran els conductors, cap d'estació, etc, per tal que no es perdi l'ofici al metro, la persona encarregada de les estacions, serà formada per ser multifunció: arreglar el que pugui quan s'avariï un ascensor, posar l'aire condicionat... vaja, com un tècnic també.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
En aquest cas deu ser l'ATP. De tota manera em sembla una mica absurd que tinguem línies amb trens sense conductor i línies que ni tan sols tinguin ATO. Però bé, ja pot ser, ja...victorcasta ha escrit:Vols dir ATO o ATP? Perquè l'ATP encara està en fase de proves a la L1, o sigui que l'ATO suposo que encarà tindrà per llarg.

Per contrasts, hi ha una prestigiosa companyia ferroviària que és capaç, al mateix temps, de portar-te de Madrid al Descampat de Tarragona en menys de tres hores, però de trigar-ne una més entre Pl. Catalunya i Sants...wefer ha escrit:En aquest cas deu ser l'ATP. De tota manera em sembla una mica absurd que tinguem línies amb trens sense conductor i línies que ni tan sols tinguin ATO. Però bé, ja pot ser, ja...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.