És favorable Sagrera-AVE?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

És favorable Sagrera-AVE?

Entrada Autor: EUKibo » Dilluns 22/10/2007 22:43

Nota de l'administració: fil procedent d'aquest..

josep_serre ha escrit:l'ubicació de l'estació de la Sagrera és molt desfavorable al tren d'alta velocitat tant per la llunyania amb el centre
Perdona, m'ofens.
A no ser que la comparis amb Catalunya o Passeig de Gràcia, Sants no és més cèntica que Sagrera. Al mapa adjunt es veu que amb la mateixa cobertura Sagrera cobreix molt millor el Barcelonès, a més que Sagrera seria l'estació del Mareme, Vallès Oriental i si comptem amb la proximitat de l'estació Sagrera Meridiana, també amb el Vallès Occidental. En canvi Sants només és millor estació pels del Baix Llobregat i el Barcelonès Sud.

A més a sobre que dels de fa molt de temps es va idear la bipolarització de Barcelonès i conurbació i van fer Sants i no Sagrera...

I de fet avui dia l'enllaç L1 - L5 de l'estació veina de Sagrera Meridiana diuen els del TMB que es l'enllaç més utilitzat i compta que encara han d'arribar les L4 L9 L10 i unes quantes linies de Rodalies i MD.
Fitxers adjunts
ref_barcelones.jpg
ref_barcelones.jpg (30.08 KiB) Visualitzat 5106 cops
EUKibo l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 22/10/2007 22:47, en total s’ha editat 1 vegada.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 22/10/2007 22:47

L'ubicació a Sants de l'estació central de Barcelona, encara que allò que entenem com a centre sigui l'entorn de la Plaça Catalunya ve justificada perquè a més d'estar propera al centre, val a dir que quan es va construir l'estació era les afores, està també molt proper al públic potencial del tren d'alta velocitat cosa que no passa amb l'estació de la Sagrera, és un tema que està més que estudiat, torno a dir, tot això sens perjudici de construir l'estació de la Sagrera però no com a estació central d'Alta Velocitat.
EUKibo ha escrit:
josep_serre ha escrit:l'ubicació de l'estació de la Sagrera és molt desfavorable al tren d'alta velocitat tant per la llunyania amb el centre
Perdona, m'ofens.
A no ser que la comparis amb Catalunya o Passeig de Gràcia, Sagrera no és més cèntica que Sants. Al mapa adjunt es veu que amb la mateixa cobertura Sagrera cobreix molt millor el Barcelonès, a més que Sagrera seria l'estació del Mareme, Vallès Oriental i si comptem amb la proximitat de l'estació Sagrera Meridiana, també amb el Vallès Occidental. En canvi Sants només és millor estació pels del Baix Llobregat i el Barcelonès Sud.

A més a sobre que dels de fa molt de temps es va idear la bipolarització de Barcelonès i conurbació i van fer Sants i no Sagrera...

I de fet avui dia l'enllaç L1 - L5 de l'estació veina de Sagrera Meridiana diuen els del TMB que es l'enllaç més utilitzat i compta que encara han d'arribar les L4 L9 L10 i unes quantes linies de Rodalies i MD.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dilluns 22/10/2007 23:49

josep_serre ha escrit:està també molt proper al públic potencial del tren d'alta velocitat cosa que no passa amb l'estació de la Sagrera, és un tema que està més que estudiat, torno a dir, tot això sens perjudici de construir l'estació de la Sagrera però no com a estació central d'Alta Velocitat.
¬¬ ehm ...
Glòries (agbar)
El Maresme | Fòrum (hotels, ministeris... i futura zona universitària i seus d'internacionals)
Sagrada Familia
Ciutadella|Vila Olímpica Barceloneta JaumeI Urquinaona
Sant Andreu (amb tota la seva futura expansió urbanística i gratacels)

A més de tota la influència de quantita de població superior sumant Barcelonesos Nord, Maremencs i Vallesans contra Barcelonesos Suds i Lobregatins baixos.

A més que serà una estació totalment nova que es pot dissenyar especialment per l'Alta Velocitat, no que a Sants ha calgut una reforma a fons.

En definitiva, Sants tindrà també els seus ventatges i tampoc hi haurà gaire diferencia entre Sagrera i Sants, Sants té les Fires, la ciutat judicial i la plaça d'europa...

En resum, totes dues són necessaries i crec que el sistema bipolaritzat fa temps que l'hauriem d'estar gaudint.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 23/10/2007 1:49

Segons ViaMichelín, des de Sagrera a Plaça Catalunya, baixant per Meridiana, Aragó i Passeig de Gràcia hi han 4,8 kms.

Des de l'Estació de Sants per Gran Via hi han 3 kms.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 23/10/2007 9:24

Jo crec que es d'interes general que hi haguin una estació a cada punta de la ciutat



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 23/10/2007 10:12

Per mi si que és favorable. Si he d'agafar l'AVE el tindré quasi davant de casa i no caldrà que vagi fins a Sants :D



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 23/10/2007 11:59

En definitiva, les dues seran importants.

Segurament si al foro comencessim a dir quina estació utilitzarem més segurament la proporció estaria propera al 50- 50 (%)

----------------------

Sants i Sagrera estan al mateix número d'estacions de distància de Catalunya agafant L3 i L1 respectivament: 7. (Tot i que és cert que Sagrera TAV has de caminar una mica per arribar a la L1, però per arribar al a L3 desde Sants, tampoc es queda curt l'enllaç)

----------------------

La determinació de centre és relativa.

Glòries es va dissenyar com per convertir-se en el centre de la ciutat. I de fet avui dia hi conflueixen Diagonal, Gran Via i Meridiana. I si es mira en el Google Earth o qualsevol altre mapa es veu com Glòries està al mig del "pegote" continu urbà del Barcelonès.

I Glòries està clarament a la cobertura de Sagrera.
[/quote]



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 23/10/2007 12:21

Si sobre un mapa de Barcelona tracem dues diagonals unint la Trinitat Vella amb la Zona Franca i el Parc de Cervantes amb el Fòrum, el centre cau molt a prop de la plaça de Joan Carles I, és a dir, a Passeig de Gràcia amb Diagonal i Còrsega. Molt a prop, com es veu, del lògic i necessari baixador de l'AVE al túnel ben recte i ja fet del carrer Aragó i de l'estació de Gràcia dels FGC amb connexió directa des del Vallès.

Així ens va.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 23/10/2007 12:36

Platanito ha escrit:Si sobre un mapa de Barcelona tracem dues diagonals unint la Trinitat Vella amb la Zona Franca i el Parc de Cervantes amb el Fòrum, el centre cau molt a prop de la plaça de Joan Carles I, és a dir, a Passeig de Gràcia amb Diagonal i Còrsega. Molt a prop, com es veu, del lògic i necessari baixador de l'AVE al túnel ben recte i ja fet del carrer Aragó i de l'estació de Gràcia dels FGC amb connexió directa des del Vallès.

Així ens va.
Això si, amb aquesta n o cap discusió que és més central.

De fet aquest hauria d'haver estat el traçat. Amb un nou tunel de rodalies amb estacions a Diagonal i Sagrada Familia...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 23/10/2007 12:37

Platanito ha escrit:Si sobre un mapa de Barcelona tracem dues diagonals unint la Trinitat Vella amb la Zona Franca i el Parc de Cervantes amb el Fòrum, el centre cau molt a prop de la plaça de Joan Carles I, és a dir, a Passeig de Gràcia amb Diagonal i Còrsega. Molt a prop, com es veu, del lògic i necessari baixador de l'AVE al túnel ben recte i ja fet del carrer Aragó i de l'estació de Gràcia dels FGC amb connexió directa des del Vallès.
És més, es troba al bell mig del CBD, el públic del qual coincideix amb un dels grups principals de clientela que pretén captar el TAV.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 23/10/2007 18:44

Hola,

Para mi no solamente es favorable sino que lo sería más si la estación de Francia se respetase para el futuro y se conectase a la línea de alta velocidad.

Se podría hacer uniendo directamente EDF con Sagrera y desviando un ramal de esta unión para conectar con el futuro túnel de la línea de alta velocidad. La EDF podría servir de desahogo y base de numerosas circulaciones.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Dimarts 23/10/2007 20:05

Jo penso que són Favorables Sants i Sagrera , per la cobertura del Llobregat i Montjuïc, i Sagrera, per el MacroIntercanviador i la Millor
cobertura del Barcelonés. )))3

La que considero No Favorable / Inneccesária es la del Passeig de Grácia - AVE. :jurado



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 23/10/2007 23:47

Jo sempre he considerat que la opció més adequada era fer dues estacions-terme per al TAV a Barcelona: Sants i Sagrera (o bé França per conservar-ne l'ús i atesa la seva centralitat); i un bypass "darrere" de Collserola per als trens passants Tarragona-Girona que no finalitzen el seu recorregut a Barcelona, fent una tercera estació al Vallès. :o

Lògicament, és la meva opinió i, per tant, és totalment discutible. ;)

L'objecte de tal maniobra jamironiana :D seria dedicar el túnel nou sota Barcelona exclusivament per a Mitjana Distància i Rodalia. :!:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimecres 24/10/2007 9:50

Pues Jamiro, estic amb tu en que el nou tunel seria infinitament més últil per a Rodalies que no per els TGV.

De fet ja es veu el que ha passat. Només hi ha la infrastructura ara mateix per a una linia estil RER (R4) i per a cap MD ni LD...

En canvi l'AVE té el pont aeri que funciona molt bé. I per 5min que s'estalvïn els passatgers de l'AVE jo porto un any patint una mitja de 20min de retard tots els dies en un trajecte 1h20min que algun cop he arribat a fer-la en 3 hores. Per no dir ahir que quan portava ja 40min esperant i no havia manera d'arrivar em vaig tornar cap a casa...



Avatar de l’usuari
galdric
N5
N5
Entrades: 108
Ubicació: Sabadell. (Vallès Occidental)

Entrada Autor: galdric » Dissabte 27/10/2007 20:21

josep_serre ha escrit:l'ubicació de l'estació de la Sagrera és molt desfavorable al tren d'alta velocitat tant per la llunyania amb el centre
EUKibo ha escrit:Perdona, m'ofens.
A no ser que la comparis amb Catalunya o Passeig de Gràcia, Sants no és més cèntica que Sagrera. Al mapa adjunt es veu que amb la mateixa cobertura Sagrera cobreix molt millor el Barcelonès, a més que Sagrera seria l'estació del Mareme, Vallès Oriental i si comptem amb la proximitat de l'estació Sagrera Meridiana, també amb el Vallès Occidental. En canvi Sants només és millor estació pels del Baix Llobregat i el Barcelonès Sud.

A més a sobre que dels de fa molt de temps es va idear la bipolarització de Barcelonès i conurbació i van fer Sants i no Sagrera...

I de fet avui dia l'enllaç L1 - L5 de l'estació veina de Sagrera Meridiana diuen els del TMB que es l'enllaç més utilitzat i compta que encara han d'arribar les L4 L9 L10 i unes quantes linies de Rodalies i MD.

PELS AFORES MILLOR

Considero que de la mateixa manera que es va fer arribar el TGV a Tarragona, així mateix s’hauria d’haver fet en l’arribada a Barcelona i propera continuació cap a la frontera francesa.
Que què vull dir? Molt senzill. El TGV que va arribar a Tarragona, ho va fer a una estació nova de trinca que es va construir expressament per aquest tipus de tren. I es va construir bastant allunyada del centre de la ciutat, i molt lluny també de l’estació central que hi ha arran del mar des del dia de la seva inauguració.
Des de la nova estació, anomenada Camp de Tarragona, hi ha un servei d’autobusos i taxis (bastant deficient de moment), que acosten el viatger al centre de la ciutat. Són molts els passatgers que resideixen habitualment a Barcelona, que van i venen d’aquesta estació per traslladar-se a Madrid com si fos la cosa més natural del món, tot i que per anar de Barcelona a l’estació Camp de Tarragona a vegades no resulta gens fàcil.
En el lloc on la van construir no molestava per res a ningú. La van anant construint tranquil•lament fins que la van poder inaugurar, també tranquil•lament.
No comprenc per què els que van decidir l’arribada del TGV a Barcelona, es van entestar en fer-lo entrar per l’estació de Sants. Hagués estat molt més fàcil construir una gran estació als afores de Barcelona, i implantar un bon servei d’autobusos i trens llançadora, així com una exclusiva flota de taxis, única i exclusivament al servei dels trens TGV que arribessin o sortissin de Barcelona. Crec que hagués estat molt millor. I per extensió, des d’aquesta nova estació als afores de Barcelona, podrien seguir camí sense massa enrenou (com el que hi ha ara muntat amb això de fer passar el TGV per sota de la Sagrada Família), cap a la frontera francesa.
La meva modesta opinió, és que si ho haguessin fet d’aquesta manera, em fa l’efecte que les obres ja faria dies que estarien finalitzades, i ja faria dies que podríem anar amb el TGV des de Sevilla a París (això és el que es comenta que volen que faci aquest traçat), passant per Barcelona en un obrir i tancar d’ulls!
El que em sorprèn, és que ningú vagi ésser capaç de veure que l’arribada del TGV per Sants només podria dur que problemes, com així ha estat. I si algú se’n va adonar i ho va comentar, ja s’ha vist quin poc cas n’hi han fet.
Tot plegat, entre una cosa i altre, s’han quedat un munt de promeses per complir per part de molta gent amb molta responsabilitat política i molta implicació en les obres, que ja es veurà com se’n sortiran.

Galderic


A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?

"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"

Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Entrada Autor: Alfredo_21 » Dissabte 27/10/2007 20:32

Yo bajo mi punto de vista con una estación es suficiente.
Más que nada que yo el AVE poco lo voy a coger, y para ir a Tarragona o Girona...en fín para eso ya estan los regionales por vía convencional. No creo que tenga tanta demanda como para necesitar dos estaciones, más que nada, que despues estas cosas tambien se ven reflejadas en el precio del viaje. No creo que sea un transporte tan masivo como para necesitar dos estaciones, me da igual si es en Sants o en Sagrera, de hecho Sagrera lo tengo a 5 minutillos de casa, pero es que me da igual, porque para el día a día no lo necesito. Y si lo utilizo será u n par de veces al año y por necesidad, no por divertimiento, más que nada que es un poquito caro.
Y ahora si tengo que coger un regional o un LG normalmente suelo ir a Sants (si voy al sur). Así que en cierta manera, no me viene de nuevo. Además, para ir allí cojo los cercanías que en nada me dejan allí (cuando funcionan).


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dissabte 27/10/2007 20:38

Hoy he cogido un C2 Barcelona Sants - Montmeló i he podido ver lo fácil que habría sido hacer llegar el AVE por el Vallés hasta la Sagrera... Hay tanto espacio que no habría supuesto ninguna dificultad, incluso la llegada podría haber sido en superfície, al estilo Chamartín.

Eso si, con un ramal Castellbisbal - Can Tunis para mercancías, que podría haber sido además prolongado hacia el aeropuerto desde St. Boi, donde ahora han construido el nuevo puente... Qué os parece?


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 27/10/2007 21:59

galdric ha escrit:No comprenc per què els que van decidir l’arribada del TGV a Barcelona, es van entestar en fer-lo entrar per l’estació de Sants. Hagués estat molt més fàcil construir una gran estació als afores de Barcelona, i implantar un bon servei d’autobusos i trens llançadora, així com una exclusiva flota de taxis, única i exclusivament al servei dels trens TGV que arribessin o sortissin de Barcelona. Crec que hagués estat molt millor. I per extensió, des d’aquesta nova estació als afores de Barcelona, podrien seguir camí sense massa enrenou (com el que hi ha ara muntat amb això de fer passar el TGV per sota de la Sagrada Família), cap a la frontera francesa.
La meva modesta opinió, és que si ho haguessin fet d’aquesta manera, em fa l’efecte que les obres ja faria dies que estarien finalitzades, i ja faria dies que podríem anar amb el TGV des de Sevilla a París (això és el que es comenta que volen que faci aquest traçat), passant per Barcelona en un obrir i tancar d’ulls!
Precisament, l'avantatge del TAV davant l'avió és que va de centre a centre. Així, la majoria de gent s'estalvia entre mitja i una hora. I això és la gran pífia de Yebes, Camp i futurament Vilafant. Estan en mig del no-res, on serveixen una població zero. Per tant, la idea de fer l'estació d'AV al centre de Barcelona (sigui Sants, sigui Sagrera) és molt bona, ja que és allí on se serveix el major nombre de població, no des de St. Cugat.

I, per cert, la LAV Sevilla-París, si és que mai s'ha concebut aquest trajecte com a tal, és més directa pel País Basc que no pas per Catalunya.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
galdric
N5
N5
Entrades: 108
Ubicació: Sabadell. (Vallès Occidental)

Entrada Autor: galdric » Diumenge 28/10/2007 1:30

Guigui ha escrit:I, per cert, la LAV Sevilla-París, si és que mai s'ha concebut aquest trajecte com a tal, és més directa pel País Basc que no pas per Catalunya.
Sí home, d'acord «Guigui». Tots sabem la part de la geometria en la qual es diu que la línia recta és la més curta entre dos punts; però a tu no et faria gràcia poder anar de Sevilla a París sense canviar de tren travessant Catalunya d'un extrem a l'altre?

Galderic


A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?

"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 28/10/2007 8:21

I a mi anar de Girona a París creuant Suïssa.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”